معرفی تکنولوژی فیلتر ممبران SOAR فیلمتک

معرفی تکنولوژی فیلتر ممبران SOAR فیلمتک

کمپانی ممبران فیلمتک، نام آشنا ترین و قدیمی ترین تولید کننده فیلتر ممبران در جهان، از سری جدید محصولات خود، ممبران SOAR فیلمتک پرده برداری کرده است. فیلتر ممبران SOAR فیلمتک یکی از جدیدترین محصولات این شرکت معتبر تولیدی می باشد که انقلابی در عرصه تصفیه آب به وجود آورده است.


این فیلتر ممبران قادر است با صرف انرژی کمتر، آلاینده های زیادی را از آب حذف کند. دوام بسیار بالا و توانایی عملیاتی ممبران SOAR سبب شده است تا کاربرد گسترده ای داشته باشد. در این مطلب قصد داریم، ویژگی های مختلف و تکنولوژی این محصول را مورد بررسی قرار دهیم.


فیلتر ممبران SOAR فیلمتک چه ویژگی هایی دارد؟


نسل جدید فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی، سری SOAR، توانایی تصفیه آب بسیار بالاتری نسبت به سری های قبلی هم رده خود دارد. این فیلترها قادر هستند در فشارهای عملیاتی پایین هم به درستی بسیاری از آلاینده های آب را حذف کنند.


کمپانی فیلمتک با ترکیب فیلم نازک غشایی فیلمتک و تکنولوژی CCRO موفق به تولید نسل جدیدی از کامپوزیت فیلم نازک شده که قابلیت های بسیار بالایی دارد. از جمله این ویژگی های افزوده باید به موارد زیر اشاره کرد:


•    تحمل بازه بالای PH از 1 تا 13
•    رسوب پذیری بسیار کمتر نسبت به هم رده های قبلی خود
•    توان ریکاوری بسیار بالاتر حتی در محدود بالای 90%
•    دوام بسیار بالاتر


ممبران SOAR فیلمتک مجهز به اندکپ های پیوسته iLEC می باشد که هزینه های عملیاتی سیستم تصفیه آب و مصرف انرژی را کاهش می دهد. این تغییر جدید، خطر نشت آب خام از اورینگ می تواند کیفیت آب تصفیه شده را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. خوشبختانه با استفاده از ممبران فیلمتک SOAR، دیگر هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

 

کاربردهای ممبران SOAR فیلمتک


کاربردهای ممبران SOAR فیلمتک


با توجه به دوام طولانی و راندمان بالای ممبران SOAR فیلمتک، امروزه کابرد گسترده ای به ویژه در سیستم های (Closed Circuit Reverse Osmosis) پیدا کرده اند. از رایج ترین کاربردهای این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    تصفیه فاضلاب شهری
•    تصفیه پساب کارخانه ها
•    حذف آلاینده های آلی از آب


سیستم تصفیه آب CCRO


همان طور که گفتیم، یکی از مهمترین و اصلی ترین کاربردهای فیلتر ممبران SOAR فیلمتک، به کارگیری آن در سیستم های CCRO است. فرآیند CCRO یا اسمز معکوس مدار بسته، انقلابی در عرصه تصفیه آب محسوب می شود که در ادامه به مقایسه آن با سیستم اسمز معکوس می پردازیم.


دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس، پساب خروجی زیادی تولید می کنند و برای بازیابی این حجم از پساب، به انرژی زیادی نیاز دارند. این موضوع سبب کاهش راندمان آن ها در استفاده موثر از منابع آب و انرژی می شود.


سیستم CCRO به صورتی طراحی شده است که بر خلاف اسمز معکوس، از چرخش مجدد به جای تکرار مراحل برای بازیابی استفاده می کند. برای این کار، آب ورودی مرتب با پساب دستگاه ترکیب شده و مراحل تصفیه آب تا رسیدن به نرخ بازیابی مطلوب ادامه پیدا می کند. به این ترتیب در مصرف آب و انرژی به طور چشمگیری صرفه جویی خواهد شد.


علاوه بر این، جریان های متقاطع و نمک موجود در آب به طور دائم ممبران SOAR فیلمتک به کار رفته در دستگاه را شستشو داده و حجم رسوبات تشکیل شده بر سطح آن را کاهش می دهد. هم چنین، اعمال فشار توسط پمپ سیرکولاتور و نوسان غلظت نمک از رشد بیولوژیک بر سطح ممبران جلوگیری می کند.


نمونه اجرایی و نتایج استفاده از سیستم CCRO


یکی از تولید کنندگان خمیر کاغذ در کشور آمریکا، برای تکمیل خط تولید خود به فرآیندی خاص برای خلوص آب بویلر خود نیاز داشت. این بویلر در ابتدا از یک چاه محلی استفاده می کرد و آن را به کمک یک سیستم تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس با ظرفیت تولید 150 گرم آب تصفیه شده در دقیقه و نرخ بازیابی 75 درصدی، تصفیه می کرد. این موضوع باعث تولید 50 گرم در دقیقه پساب در سال شد.


مالک این کارخانه قصد داشت با اضافه کردن یک دستگاه دیگر، حجم تولید کاغذ خود را دو برابر کند؛ اما سرعت جریان پساب تولیدی به آن چنین اجازه ای نمی داد.


این کارخانه برای به حداقل رساندن پساب تولیدی و حجم کنسانتره، دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس خود را به سیستم DesaliTec SOAR CCRO ارتقا داد. این سیستم حجم آب تصفیه شده را دو برابر نموده و هم چنین حجم کنسانتره تولید شده در نیز کاهش پیدا می کند. دستاوردهای این تغییر شامل موارد زیر است:


1.    افزایش منابع آب: نرخ بازیابی بالا به معنای استفاده بهتر از منابع آب و دفع کمتر پساب است. این مرکز توانست تولید کاغذ را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و در عین حال با محدودیت های تولید پساب نیز مواجه نشود.


2.    کاهش هزینه: ارتقای سیستم به CCRO سبب کاهش 26 درصدی حجم فاضلاب تولیدی و دو برابر شدن ظرفیت تولید شد. همچنین افزایش ضریب اطمینان با کاهش رسوب و پوسته پوسته شدن ممبران SOAR فیلمتک، منجر به کاهش 6 برابری CIP نسبت به سیستم RO چند مرحله ای سنتی شد.


3.    منافع زیست محیطی: سیستم های جدید CCRO و فیلترهای ممبران SOAR فیلمتک با راندمان بالا، به کارخانجات کمک می کند تا با کاهش ردپای آب و کربن به اهداف پایداری زیست محیطی خود دست یابند.

 

نمونه اجرایی و نتایج استفاده از سیستم CCRO


خرید ممبران SOAR فیلمتک


فیلتر ممبران SOAR فیلمتک، یکی از جدیدترین محصولات از کمپانی Filmtec است که با استفاده از فناوری نوینی تولید شده است. چنان چه قصد خرید این محصولات را دارید می توانید به وب سایت آبین مراجعه کرده و جهت دریافت خدمات مشاوره رایگان از طریق شماره 02122228116 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نیلوفر شیرازی
نویسنده یا مترجم: نیلوفر شیرازی
نظرات (1)
فرخنده
فرخنده
خداروشکر که تو این سایت انواع فیلتر های ممبران رو هم می فروشید مونده بودم از چه سایتی خرید کنم که معتبر و قابل اعتماد باشه. به سایت آبین کاملا اعتماد دارم.
ارسال نظر