تکنولوژی ساخت آنتی اسکالانت برای فیلتراسیون آب

تکنولوژی ساخت آنتی اسکالانت برای فیلتراسیون آب

در سال 2018، مجمع سیاسی سازمان ملل متحد به این نتیجه رسید که جهان برای دستیابی به اهداف پایدار در مورد فیلتراسیون آب و فاضلاب از مسیر خارج شده است. علاوه بر این The Valuing Water Initiative در سال 2020 منتشر کرد که سیستم های تصفیه آب فعلی، از روش های ناپایداری برای تامین آب در مناطق مختلف جهان استفاده می کنند. آیا می دانستید ممکن است در آینده قیمت مصرف آب در سی سال از قیمت خرید الماس بیشتر شود؟ این موضوع زندگی بشریت را با چالش بزرگی مواجه می کند. 

با توجه به تغییرات آب و هوایی و خشکسالی، استخراج نامحدود آب های زیر زمینی و ... باعث بزرگ تر شدن شکاف بین عرضه و تقاضای آب به صورت جهانی می شود. اگر چه طبیعت روش منحصر بفرد خود را برای حفظ مناسب آب دارد، با این حال به نظر می رسد که انسان قادر به مدیریت و نگهداری از منابع آب نیست. برای رسیدن به وضعیت پایدار در مورد منابع آب، باید مصرف آب کمتر از تجدید منابع باشد. در حال حاضر، این موضوع غیر ممکن است. 

عدم حفظ مناسب منابع آب موجود، انسان را در یک وضعیت بی سابقه قرار می دهد و بسیاری از انسان ها دسترسی به منابع آب شیرین را از دست می دهند. با این وجود استفاده از سیستم های تصفیه آب صنعتی برای فیلتراسیون آب شور و استفاده به عنوان آب آشامیدنی یا مصرفی در صنایع مختلف کاربرد بالایی دارد. در این سیستم ها از فیلترهای ممبران RO استفاده می شود که دقت بالایی برای از بین بردن آلاینده های آب دارند. از آن جایی که فیلترهای ممبران از مهم ترین بخش در سیستم های تصفیه آب صنعتی هستند، از مواد شیمیایی مختلفی برای حذف و نگهداری از این فیلترها استفاده می شود. 

یکی از بهترین روش ها برای افزایش طول عمر فیلترهای ممبران RO، تزریق آنتی اسکالانت در سیستم تصفیه آب صنعتی می باشد. به کارگیری آنتی اسکالانت در بهبود عملکرد سیستم های تصفیه آب صنعتی تا حد زیادی تاثیر گذار است. استفاده از آنتی اسکالانت می تواند هزینه های عملیاتی سیستم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. 


به کارگیری آنتی اسکالانت در سیستم تصفیه آب صنعتی

به کارگیری آنتی اسکالانت در سیستم تصفیه آب صنعتی


برای کمک به صنعت تصفیه آب و غلبه به رسوب گذاری و چالش های زیست محیطی، شرکت Biobased Experts نسبت به تولید یک ماده شیمیایی ویژه اقدام کرده است. استفاده از فناوری های اثبات شده در ساخت این آنتی اسکالانت، باعث شده تا عملکرد مطلوبی داشته باشد. 

CMI، مخفف کربوکسی متیل اینولین می باشد که یک پلیمر زیست تخریب پذیر است و جایگزین بسیار مناسب برای بسیاری از مواد شیمیایی غیر زیست تخریب پذیر مثل فسفونات ها می باشد. این ماده به عنوان یک بازدارنده در فرایندهای مختلف تصفیه آب مثل سیستم های خنک کننده آب و تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرد. CMI به طور موثری از تشکیل رسوب کربنات و سولفات جلوگیری می کند و از سه عملکرد اساسی بهره می برد:

1- جداسازی یون های آب سخت
2- مهار رشد کریستال های رسوب
3- پراکندگی میکرو ذرات

آنتی اسکالانت های زیست تخریب پذیر، در تاسیسات و سیستم های تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس و نانو فیلتراسیون به کار می روند. این آنتی اسکالانت می تواند در حذف سولفات ها تا حد زیادی تاثیر گذار باشد. مسیر تجزیه زیستی CMI، به صورتی است که کمترین آسیب به محیط زیست وارد می شود. این آنتی اسکالانت، فاقد فسفر و نیتروژن می باشد و برای آبزیان بی خطر است. 


خواص آنتی اسکالانت CMI

خواص آنتی اسکالانت CMI


این نوع آنتی اسکالانت دارای خواص و ویژگی های زیر می باشد:


1- جلوگیری از تجمع مواد معدنی
2- پراکندگی ذرات 
3- جدا کردن یون های آب سخت


مزیت های استفاده از آنتی اسکالانت CMI

 

موارد زیر از مزیت های استفاده از آنتی اسکالانت های CMI هستند:

 

1- مهار کننده موثر رسوب
2- زیست تخریب پذیر 
3- عدم ایجاد مشکل برای آبزیان
4- کاهش نیاز به تمیز کردن سیستم و زمان خرابی
5- کاهش مصرف انرژی 
6- افزایش طول عمر تمام فیلترهای استفاده شده در سیستم تصفیه آب صنعتی
7- کاهش هزینه های عملیاتی سیستم 


کاهش هزینه های عملیاتی با آنتی اسکالانت CMI


آنتی اسکالانت CMI، تاثیر بسیار مطلوبی در کاهش هزینه های عملیاتی سیستم های تصفیه آب صنعتی دارد. با تزریق این آنتی اسکالانت می توان عملکرد بسیاری از سیستم ها را مثل دستگاه های تصفیه آب دریا بهبود بخشید. با داشتن عملکرد بهتر، سیستم نه تنها می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد بلکه در افزایش طول عمر ممبران ها و کاهش هزینه ها تا حد زیادی تاثیر گذار است. تمام این موارد باعث شده تا استفاده از این نوع آنتی اسکالانت در سیستم اهمیت زیادی داشته باشد. 


عملیات قابل اعتماد با استفاده از آنتی اسکالانت CMI


به طور معمول استفاده از آنتی اسکالانت CMI، منجر به عملکرد بسیار پایدار سیستم های تصفیه آب صنعتی می شود. بسیاری از عوامل مثل تعطیلی اجباری و تعمیر و نگهداری بیش از حد سیستم های تصفیه آب صنعتی با تزریق این آنتی اسکالانت کاهش می یابد. 


کاهش شستشوی سیستم تصفیه آب صنعتی


انجام عملیات CIP معمولا هزینه و زمان زیادی را مصرف می کند. با تزریق این نوع آنتی اسکالانت ها نیازی به انجام مداوم عملیات CIP وجود ندارد. این موضوع در افزایش طول عمر فیلترهای ممبران هم تاثیر گذار است. یکی دیگر از مهم ترین نتایجی که از این موضوع حاصل می شود عدم نیاز به مصرف بیش از حد آب و مواد شیمیایی برای انجام عملیات CIP و البته کاهش هزینه ها می باشد. 

*** بر طبق تحقیقات انجام شده با تزریق آنتی اسکالانت های CMI، می توان باعث کاهش 50 درصدی نیاز به آنتی اسکالانت و 4 برابر کمتر شدن نیاز به CIP شد. 


پایداری و ایمنی، مهم ترین ویژگی آنتی اسکالانت CMI


با افزایش مشکلات زیست محیطی در سراسر جهان، تقاضا برای استفاده از راه حل های تجدید پذیر و پایدار در حال افزایش است. آنتی اسکالانت CMI می تواند این تقاضا را برآورده کند که این محصول را به یک ماده شیمیایی ایده آل برای استفاده در دستگاه های تصفیه آب صنعتی تبدیل کرده است. 

در کنار تمام مواردی که گفته شد آنتی اسکالانت های CMI مجاز به استفاده در سیستم های تصفیه آب آشامیدنی می باشند. برخی از استانداردها و تاییدیه های بین المللی آنتی اسکالانت CMI شامل NSF و KIWA-ATA می شوند. طبق آزمایشات انجام شده می توانید از این نوع آنتی اسکالانت برای ممبران فیلمتک SR90 استفاده کنید. آنتی اسکالانت CMI در مناطق جغرافیایی مختلف، دارای اجازه تخلیه مستقیم در آب های سطحی می باشد. 


«سایت abin.ir ارائه دهنده برندهای مختلف آنتی اسکالانت می باشد و فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید آنتی اسکالانت از طریق تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
خدایی
خدایی
یکی از مهمترین مزایای که آبین داره اینه که ویژگی های یک محصول رو به صورت کامل شرح میده بعد دست آدم رو کاملا باز میگذاره که خودمون بعد از بررسی و مقایسه بتونیم بهترین خرید رو داشته باشم. ازتون واقعا متشکرم.
ارسال نظر