تصفیه آب صنعتی در تهران

تصفیه آب صنعتی در تهران

فناوری تصفیه آب صنعتی از جمله پرکاربردترین سیستم ها در صنایع و تولیدات مختلف محسوب می شود. با توجه به گسترش صنایع، نیاز به تصفیه آب صنعتی در تهران بیش از پیش شده است. از طرفی کیفیت آب نیز در مناطق مختلف کشور با توجه به پارامترهای مختلف از قبیل میزان جامدات محلول و سایر مواردی از این دست متفاوت خواهد بود. برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی در تهران، نیاز به رعایت برخی نکات و پارامترها می باشد، توجه به این نکات می تواند به شما در زمینه انتخاب درست سیستم کمک کند. 

کیفیت آب مورد استفاده در فرآیندهای صنعتی بر عملکرد، راندمان و همچنین طول عمر تاسیسات تاثیر مستقیم می گذارد. به همین خاطر توصیه می شود که صاحبان صنایع حتما از قابلیت های دستگاه تصفیه آب صنعتی در تشکیلات خود استفاده کنند. در صورت تمایل برای خرید سیستم های تصفیه آب صنعتی در تهران و نیاز به دریافت اطلاعات، مطالعه ادامه مقاله توصیه ما به شماست. 


ضرورت استفاده از سیستم تصفیه آب صنعتی در تهران


تهران، پایتخت ایران، یکی از شهرهای مهم و صنعتی است که واحدهای تولیدی بسیاری در گوشه و کنار آن مشغول به کار هستند. سختی آب این منطقه به دلیل به کارگیری روش های تصفیه آب شهری آن بالا است. عناصری از جمله کلسیم و منیزیم موجود در آب سخت، عاملان اصلی تشکیل رسوبات در لوله ها و تاسیسات هستند. 

بالا بودن بیش از حد ذرات محلول و آلاینده های موجود در آب همگی از عوامل افت کیفیت محصولات تولید شده و کاهش دوام تاسیسات خواهد شد. این مورد خصوصا در شرایطی که سیستم در دما و درجه حرارت بالاتری کار می کند تاثیرات منفی خود را نشان می دهد. به همین جهت لازم است تا با توجه به ظرفیت تولید از دستگاه تصفیه آب صنعتی در تشکیلات استفاده شود. در واقع سطح کیفی پایین آب و تاثیرات مخربی که در صنایع مختلف به دنبال دارد باعث شده تا استفاده از سیستم های تصفیه آب صنعتی در تهران اهمیت زیادی داشته باشد. 

یکی دیگر از بزرگ ترین شهرهایی که در ایران با نیاز گسترده به استفاده از سیستم های تصفیه آب صنعتی مواجه است تبریز می باشد. برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی در تبریز توصیه می شود مقاله «قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی در تبریز» را مطالعه کنید.

 

ضرورت استفاده از تصفیه آب صنعتی در تهران

 


طراحی سیستم تصفیه آب صنعتی در تهران


سیستم های تصفیه صنعتی تفاوت ساختاری زیادی با دستگاه های تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی دارند. به همین خاطر باید برای طراحی و سفارش آنها به متخصص این حوزه مراجعه کنید. این نکته را حتما در نظر داشته باشید که طراحی غیر اصولی سیستم تصفیه آب صنعتی می تواند مشکلات زیادی را مثل کوتاه شدن طول عمر ممبران های صنعتی به دنبال داشته باشد. این موضوع باعث شده تا بسیاری از کارشناسان، سپردن پروژه طراحی و ساخت سیستم های تصفیه آب صنعتی به افراد متخصص را نکته بسیار مهم و اساسی عنوان کنند. کارشناسان وب سایت آبین با تکیه بر سال ها تجربه در این امر راهنمای شما هستند.

طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی از مراحل مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به بررسی کلی آنها می پردازیم:

1.    آنالیز آب خوراک: پیش از اقدام به طراحی و تولید سیستم های تصفیه، باید آب ورودی به آن را به طور دقیق بررسی و آنالیز کرد تا آلاینده های موجود در آن شناسایی شوند. پارامترهای مشخص شده در آنالیز آب ورودی می توانند تا حد زیادی در نوع طراحی سیستم های تصفیه آب صنعتی تاثیر گذار باشند. علاوه بر دریافت آنالیز آب، بررسی شرایط محیطی و طراحی سیستم با توجه به آن اهمیت زیادی دارد. برای مثال ممکن است نیاز به تعبیه سیستم در مکان هایی با رطوبت یا دمای بالا باشد که در این صورت باید برای طراحی در نظر گرفته شود. 

2.    تعیین الگوی جریان آب: سه نوع اصلی الگوی جریان در سیستم های تصفیه آب به روش اسمز معکوس وجود دارد. این سه مورد شامل جریان پیوسته، نیمه پیوسته و ناپیوسته هستند. 

3.    انتخاب فیلتر ممبران اسمز معکوس: برای انتخاب ممبران اسمز معکوس مناسب باید به فاکتورهای مختلفی از جمله کیفیت آب تصفیه شده، هزینه های عملیاتی، نوع آب خوراک و همچنین پتانسیل فولینگ توجه کنید.

4.    انتخاب فلاکس طراحی: این مورد بر اساس پیش تصفیه و همچنین نوع آب ورودی تعیین می شود و در واقع مشخص کننده تعداد ممبران های مورد نیاز در سیستم می باشد. 

5.    محاسبه تعداد ممبران اسمز معکوس مورد نیاز: این مورد نیز یکی از مهمترین ویژگی های مد نظر برای طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی است که باید طبق فرمول زیر به شکل دقیق محاسبه شود.

«تعداد فیلترهای ممبران= دبی آب تصفیه شده تولیدی/ سطح فعال فیلتر ممبران* فلاکس طراحی»

6.    محاسبه تعداد پرشروسل های لازم: در احتساب تعداد پرشروسل های مورد نیاز تاسیسات خود باید به موارد زیر دقت کنید:

•    معمولا پرشروسل ها حداکثر ظرفیت 6 فیلتر ممبران را دارند و در صورتی که به مدل 8 المانه آن نیاز داشته باشید لازم است که سفارش سازی شود.
•    تعداد پرشروسل ها را از تقسیم تعداد ممبران ها بر ظرفیت پرشروسل به دست می آورند. عدد اعشاری را در این مورد همواره به رقم عدد صحیح گرد می کنند.

طراحی سیستم تصفیه آب صنعتی در تهران


 

7.    افزایش مراحل و تعداد ممبران ها: در شرایطی که کیفیت آب تصفیه شده سیستم تصفیه آب صنعتی از انتظار ما پایین تر بود، لازم است که تعداد ممبران های سری شده را افزایش دهیم. با توجه به نوع آبی که وارد سیستم می شود، تعداد مراحل تصفیه مورد نظر نیز با محاسبات کارشناسان تعیین خواهد شد.

8.    محاسبه و تعیین نسبت بین مراحل: نسبت بین مراحل در سیستم های تصفیه آب شور معادل 3:2 و در سیستم تصفیه آب لب شور برابر با 2:1 است. این نسبت نشان دهنده آن است که تعداد پرشروسل ها در مرحله اول نسبت به مرحله دوم به چه میزانی است.

9.    تنظیم جریان آب تصفیه شده: طبیعی است که جریان آب تصفیه شده در انتهای هر وسل نسبت به اولین ممبران کمتر است و اگر این اختلاف زیاد باشد، عملکرد تصفیه آب صنعتی مختل می شود. در این حالت اصطلاحا می گویند که دستگاه با پتانسیلی پایین تر از مقدار واقعی خود کار می کند. به همین سبب لازم است حتما جریان آب تصفیه شده را بالانس کنیم.

10.    مدلسازی با استفاده از نرم افزار: نرم افزارهای کامپیوتری دقت بسیار بالایی دارند و به گونه ای برنامه ریزی شده اند تا نیازهای محاسبان را در این زمینه برطرف کنند. 

***بهتر است برای خرید سیستم تصفیه آب صنعتی، از کارشناسان بخواهید اطلاعات سیستم را در اختیار شما قرار دهند. بررسی برخی عوامل مثل جنس بدنه سیستم باید در این مرحله در نظر گرفته شود. برای اطلاع از تمام نکات لازم در زمینه خرید سیستم تصفیه آب صنعتی مطالعه مقاله «راهنمای نهایی سیستم های تصفیه آب صنعتی» توصیه می شود.


قیمت و خرید تصفیه آب صنعتی در تهران


قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی در تهران با توجه به نوسانات قیمت ارز و استفاده از محصولات وارداتی در ساختار آن مشخص شده نیست. به همین دلیل برای اطلاع از قیمت سیستم های تصفیه آب صنعتی باید با کارشناسان و افراد متخصص در ارتباط باشید. در کنار این برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی دریافت مشاوره از افراد متخصص و آموزش دیده بهترین راهکار می باشد.

همانطور که گفتیم طراحی و ساخت یک سیستم تصفیه آب صنعتی کاری پیچیده است و به تخصص در این زمینه نیاز دارد. به همین خاطر ما در وب سایت آبین با کمک کارشناسان خود، بر آن شده ایم تا شما را از مرحله مشاوره، طراحی، خرید، ساخت و در نهایت اجرا و بهره برداری از محصول یاری کنیم. 


برای استعلام قیمت و مشاوره در زمینه خرید تصفیه آب صنعتی می توانید به سایت آبین مراجعه کرده و از طریق شماره 02122228116 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نیلوفر شیرازی
نویسنده یا مترجم: نیلوفر شیرازی
نظرات (1)
حسن
حسن
فرایند تصفیه آب با استفاده از دستگاه های پیشرفته در شهرهای بزرگی مثل تهران که آلودگی خیلی بیشتر هستش یکی از موارد ضروری محسوب میشه.
ارسال نظر