راهنمای نهایی سیستم های تصفیه آب صنعتی

راهنمای نهایی سیستم های تصفیه آب صنعتی

کیفیت آب در تاسیسات صنعتی برای اطمینان از این که تاسیسات شما توانایی عملکرد موثر را دارند، ضروری است. برای اطمینان از این که آبی که استفاده می کنید همیشه عاری از ناخالصی است، به شدت توصیه می شود که یک دستگاه تصفیه آب صنعتی را در تاسیسات نصب کنید. دستگاه های تصفیه آب صنعتی به گونه ای طراحی شده اند، که به سرعت و به طور موثر اکثر آلاینده های موجود در آب را حذف و آب تصفیه شده تولید کنند.

این دستگاه ها برای طیف وسیعی از صنایع شامل صنایع پلاستیک، تولید نفت و گاز، پزشکی، محصولات شیمیایی و تولید کاغذ ضروری می باشند. در واقع باید گفت برای هر کاربردی که نیاز به استفاده از آب با کیفیت و خالص دارد، دستگاه تصفیه آب صنعتی یک ضرورت محسوب می شود.
در این مقاله نگاهی جامع به سیستم های تصفیه آب صنعتی و مزیت های آن برای تاسیسات و کاربردها را با هم بررسی می کنیم.


مبانی دستگاه های تصفیه آب صنعتی

 


دستگاه های تصفیه آب صنعتی قابلیت حذف اکثر آلاینده های موجود در آب را دارد. با فیلتراسیون آب رسوب و خوردگی در تاسیسات و تجهیزات ایجاد نمی شود. آسیبی که از آب تصفیه نشده به تاسیسات وارد می شود، هزینه های زیادی در پی خواهد داشت. برای حل این مشکلات از دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می شود، که با دفع املاح و رسوبات از آب مانع از خرابی در تاسیسات و تجهیزات می شوند.

 

با استفاده از سیستم تصفیه آب صنعتی مناسب، مواد معدنی و جامدات موجود در آب به طور موثر حذف می شوند. این سیستم ها معمولا با یک غشای نیمه تراوا یا همان فیلتر ممبران که تنها آب اجازه عبور از آن را دارد، مجهز می شوند. آب با آلاینده های بالا از غشا عبور می کند و هر گونه مواد معدنی و جامدی تا حدود 99% از آن حذف می شود. دستگاه های تصفیه آب صنعتی به دلیل کارایی بالایی که در فرایند فیلتراسیون آب دارند، برای تامین آب مورد استفاده در برج های خنک کننده، دیگ بخار، آب پمپاژ، آب فرایند و فاضلاب استفاده می شوند.


استفاده از آب تصفیه نشده باعث ایجاد رسوب در دیگ ها، کاهش راندمان حرارتی، ایجاد خوردگی در شافت موتور و لوله کشی ها می شود. تعمیر و حل و فصل همه این مشکلات هزینه بر است و حتی در برخی از موارد نیز غیر ممکن به نظر می رسد، بنابر این در قدم اول باید اقداماتی را برای جلوگیری از بروز این مشکل انجام دهیم.

 

در حالی که می توان با استفاده از تصفیه آب شیمیایی از شر برخی از این مشکلات راحت شد، اغلب اوقات حل مشکل و حذف کامل آلاینده ها تنها با یک دستگاه تصفیه آب صنعتی امکان پذیر می باشد. اگر می خواهید تجهیزات موجود در تاسیسات شما به طور موثر به کار خود ادامه دهند، توصیه می کنیم به فکر خرید یک دستگاه تصفیه آب صنعتی باشید.


مزایای تصفیه آب در کاربردهای صنعتی


مزیت های فیلتراسیون و تصفیه آب صنعتی شامل موارد زیادی است، که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 


•    قرار نگرفتن در معرض بسیاری از مواد شیمیایی خطرناک
•    کاهش هزینه های نگهداری از تجهیزات
•    کاهش هزینه های پساب
•    عمر طولانی تر تجهیزات


از آن جایی که تاسیسات شما در اثر تجمع آلاینده ها و رسوبات دچار آسیب نمی شوند، باید برای مدت زمان طولانی تری دوام بیاورند. در حالی که می توان برای هر نوع آسیبی که ناشی از تجمع آلاینده ها باشد، تعمیرات انجام داد، آسیب کاملا غیر قابل برگشت نیست، مگر این که در وهله اول اقداماتی را برای جلوگیری از وقوع آن انجام دهید. آسیب کمتر نیز معادل کاهش هزینه های نگهداری است. اگر آبی را که در تاسیسات تان جریان دارد، فیلتر کنید باید بتوانید میزان پساب تولید را نیز به حداقل برسانید، که می تواند برای محیط زیست مفید باشد.


انواع سیستم های فیلتراسیون آب صنعتی


در حالی که تمام دستگاه های تصفیه آب صنعتی برای رهایی از شر اکثر آلاینده های موجود در آب طراحی شده اند، انواع مختلفی از سیستم های فیلتراسیون صنعتی وجود دارند، که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. این سیستم ها عبارتند از: 


•  استرینر خط لوله / سبد: سیستم های تصفیه آب بسته ای هستند، که آلودگی را با استفاده از صفحه توری یا صفحه سوراخ دار جمع آوری و حذف می کنند. وقتی صفحه پر شد، قبل از استفاده مجدد باید آن را تمیز کرد.


•  استرینر خودکار خود تمیز شونده: این مورد یک سیستم خود تمیز شونده است، که پسماند و حذفیات را تا زمانی که فشار در سیستم افزایش می یابد، به دام می اندازد و پس از آن یک دریچه شستشو برای حذف آلودگی ها باز می شود. این فیلترها ایده آل هستند، زیرا همه کاره هستند و می توانند جریان مداوم را در سیستم شما تامین کنند. 


•  تصفیه آب با اشعه فرابفنش یووی: در این روش تصفیه آب با استفاده از اشعه فرابنفش، DNA آلاینده های موجود در آب از بین می رود، به این معنی که این میکروارگانیسم ها در نهایت از بین می روند، در حالی که آب از آلودگی ها پاک می شود. این نوع سیستم تصفیه آب با محیط زیست سازگار است و مدیریت آسانی دارد.


•  فیلتر کیسه ای: فیلترهای کیسه ای فیلترهای صنعتی ساده ای هستند، که درست مانند فیلترهای قهوه کار می کنند و می توانند ذرات و مواد جامد را در آبی که از فیلتر عبور می کند به دام بیندازد. استفاده از فیلترهای کیسه ای برای کاربردهایی با نرخ جریان نسبتا سریع توصیه می شوند.


•  اسمز معکوس: این نوع سیستم تصفیه آب از روش اسمز معکوس برای فیلتر کردن آب استفاده می کند، که نیاز به استفاده از یک غشای نیمه تراوا (فیلتر ممبران) دارد. این سیستم های تصفیه آب قادر به حذف تمام آلاینده از آب هستند. دستگاه های تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس از بهترین و کارآمدترین روش های تصفیه آب صنعتی است، که در بسیاری از کاربردها از آن برای تصفیه و تولید آب با خلوص بالا استفاده می شود.


•  فیلترهای رسانه ای: این فیلترها از چندین لایه مختلف مواد تشکیل شده اند، که آب از آنها عبور می کند. در طول مسیر عبور آب، آلاینده ها و ذرات معلق در بستر به دام می افتند، به این معنی که نتیجه نهایی این فرایند آب بدون ذرات معلق و آلاینده است.


•  جدا کننده ها: این سیستم های تصفیه آب از این نظر منحصر به فرد هستند، که دارای قطعات متحرک یا صفحه نمایش نیستند، به این معنی نیاز به عملیات تعمیر و نگهداری خاصی ندارد. تنها چیزی که برای استفاده از این سیستم لازم است، این است که گاهی باید دریچه های تصفیه را باز کنید تا از شر هر گونه آلودگی خلاص شوید.


•  سیستم های فیلتراسیون خنک کننده: این سیستم ها به طور خاص برای رهایی از شر هر گونه جامد در محلول خنک کننده طراحی شده اند که هزینه های خنک کننده کمتر و نرخ تولید بهتر را در سیستم امکان پذیر می کند. یک سیستم فیلتراسیون خنک کننده به سرعت عمل می کند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد.


آیا استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی برای من لازم است؟


صنایع بی شماری هستند، که از سیستم های تصفیه آب صنعت بهره می برند. اگر تاسیسات صنعتی شما برای کار کردن نیاز به استفاده از مقدار زیادی آب دارد، احتمالا یک سیستم تصفیه آب برای شما مفید و حتی در برخی موارد ضروری است. صنایعی که بیش ترین بهره را از دستگاه های تصفیه آب صنعتی می برند، عبارتند از:


•    صنایع غذایی و آشامیدنی
•    صنایع پلاستیک
•    صنایع پزشکی
•    صنایع بیوتکنولوژی
•    صنعتی تولید مواد شیمیایی
•    صنعت خودرو
•    صنعت تولید نفت و گاز
•    تولید کاغذ
•    تولید لوازم الکترونیکی


هنگامی که به خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی برای تاسیسات خود فکر می کنید، برای تصمیم گیری آگاهانه باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید. برای مثال مهم است بدانید، هر سیستم چگونه کار می کند، که به شما کمک می کند تعیین کنید آیا سیستم انتخابی شما به خوبی با امکانات و نیازها مطابقت دارد یا خیر.


به خاطر داشته باشید که هر سیستمی قادر است انواع و مقادیر خاصی از آلاینده ها را از بین ببرد و از شر آنها خلاص شود. اگر برای مثال اگر هدف عمده حذف رسوبات کلسیم باشد، باید مطمئن شوید سیستم فیلتراسیونی که انتخاب می کنید این نیاز را برآورده می کند.


پیشرفت و افزایش بازدهی با خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی


اگر فکر می کنید که خرید یک دستگاه تصفیه آب صنعتی برای شما و کسب و کارتان مناسب است، مهم است که از همه گزینه های تان آگاه باشید و درک کاملی از سیستم های تصفیه آب صنعتی داشته باشید. برای انتخاب دستگاه تصفیه آب صنعتی، قبل از هر کار ابتدا ویژگی های هر نوع را بررسی کنید. تنها زمانی که تمام اطلاعات را در اختیار داشته باشید، به تصمیمی که می گیرید، کاملا مطمئن خواهید بود.


برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی به شرکت های معتبری مراجعه کنید، که مشاوره، طراحی، پیاده سازی و راه اندازی دستگاه را با تکیه بر دانش فنی و کارشناسان خبره و کارآزموده خود انجام می دهند. این نکته را در نظر داشته باشید، که دستگاه تصفیه آب صنعتی باید مطابق با نیاز شما، مشخصات آب ورودی و بسیاری از پارامترهای دیگر تعیین شود، در غیر این صورت کارایی لازم را نخواهد داشت و هزینه های زیادی را به خریدار تحمیل می کند.


بازار آنلاین تجهیزات آبی آبین با سال ها سابقه در زمینه طراحی، پیاده سازی، نصب و تعمیر و نگهداری سیستم های تصفیه آب صنعتی در مراحل مختلف سفارش دستگاه در کنار شما خواهد بود. در صورتی که قصد خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی را دارید، می توانید برای شروع اولین قدم در مراحل سفارش دستگاه از طریق تماس تلفنی با کارشناسان آبین در ارتباط باشید.

منبع:
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
زهرا منتظری
نویسنده یا مترجم: زهرا منتظری
نظرات (1)
گلی
گلی
کلا میشه گفت تصفیه آب چه از نوع خانگی و چه از نوع صنعتی فواید و مزایای بسیار زیادی داره.
ارسال نظر