انواع شوینده های ممبران صنعتی 

انواع شوینده های ممبران صنعتی 

ممبران های صنعتی RO، توانایی از بین بردن آلاینده های آب را با دقت بالای 99 درصد دارند. این فیلترها با تعبیه در سیستم های تصفیه آب صنعتی نیاز به شستشوی دوره ای دارند تا عملکرد مطلوبی برای فیلتراسیون آب داشته باشند. برای شستشوی ممبران های صنعتی RO، باید از مواد شیمیایی مختلف استفاده کنید. شوینده های ممبران می توانند عوامل مختلفی را که باعث ایجاد گرفتکی ممبران می شوند مثل فلزات، رسوبات معدنی و ... از بین ببرند. 

با شستشوی فیلترهای ممبران می توانید باعث افزایش طول عمر ممبران و بهبود عملکرد سیستم تصفیه آب صنعتی شوید. در این سیستم ها، شوینده های ممبران با به کارگیری سیستم تزریق و دوزینگ پمپ ها مورد استفاده قرار می گیرند. 

از آن جایی که شوینده های ممبران دارای تنوع بالایی بر اساس پارامترهای مختلف هستند و کاربردهای متفاوتی با توجه به این موضوع دارند، بررسی نوع و ویژگی های محصول برای خرید اهمیت زیادی دارد. 


بررسی ویژگی ها و خواص انواع مواد شوینده ممبران صنعتی


شوینده های ممبران صنعتی RO با توجه به ساختار در انواع زیر به کار می روند:


1- شستشو دهنده ممبران اسیدی: مواد شوینده اسیدی می توانند رسوبات غیر آلی را مانند هیدروکسیدها، کربنات کلسیم و آهن و ... از بین ببرند.

2- شستشو دهنده ممبران قلیایی: شوینده های قلیایی برای از بین بردن مواد کلوئیدی و آلی به کار می روند. این نوع رسوبات در اثر آلاینده های میکروبی در ممبران ها ایجاد می شوند. رسوبات کلوئیدی از مهم ترین عواملی هستند که گرفتگی و خرابی فیلترهای ممبران را به دنبال دارند. با تزریق مواد شیمیایی قلیایی می توانید رسوبات را در ممبران ها از بین ببرید. 

شوینده های ممبران صنعتی با برندهای مختلف تولید و ارائه می شوند و سطح کیفی متفاوتی با توجه به این دارند. توصیه می شود برای خرید شوینده های ممبران، سطح کیفی و برند را به عنوان مهم ترین نکته در نظر داشته باشید. 


چه زمان باید از شوینده های ممبران استفاده کرد؟

زمان استفاده از شوینده ممبران


شستشوی ممبران در زمان مشخص شده ای انجام می شود که با توجه به عملکرد سیستم قابل پیش بینی می باشد. یکی از مهم ترین عواملی که نشان دهنده زمان استفاده از شوینده های ممبران می باشد، کاهش فشار آب خروجی از سیستم است. 

گرفتگی فیلترهای ممبران باعث می شود تا عملکرد مطلوبی برای از بین بردن آلاینده های آب نداشته باشند، به همین دلیل کیفیت آب خروجی از سیستم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. بنابراین در صورت لزوم برای اطلاع از زمان شستشوی ممبران ها باید افت فشار و کیفیت سیال را مورد بررسی قرار دهید. 

زمان شستشوی ممبران های صنعتی در تمام دستگاه های تصفیه آب صنعتی یکسان نیست، با این حال معمولا 3 تا 12 ماه یک بار باید انجام شود. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر تعداد دفعات شستشوی ممبران بیشتر از حالت معمول شود، مشکلی در ساختار فیلترهای ممبران یا سیستم ایجاد شده که باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید. 


مهم ترین نکات برای استفاده از شوینده های ممبران صنعتی 


برای استفاده از شوینده های ممبران باید به برخی نکات و پارامترها توجه داشته باشید تا عملکرد مطلوبی داشته باشند. مهم ترین نکاتی که برای استفاده از شوینده های ممبران باید در نظر گرفته شوند را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم:


1- در بسیاری از موارد نیاز به استفاده از هر دو نوع شوینده های ممبران اسیدی و قلیایی می باشد. 
2- برای انتخاب شوینده مناسب دستگاه تصفیه آب صنعتی، بهتر است از ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید. به این صورت که نوع رسوب را مشخص کرده و در ادامه بهترین نوع ماده شوینده را انتخاب کنید. 
3- توجه به تعیین زمان دقیق غوطه ور شدن ممبران در شوینده های ممبران اهمیت زیادی دارد و می تواند در کیفیت مراحل شستشوی ممبران تاثیر گذار باشد.
4- یکی از مهم ترین پارامترهایی که برای شستشوی ممبران باید در نظر گرفته شود، دمای سیال می باشد. افزایش دما می تواند باعث بهبود عملکرد مواد شوینده شود. 
5- درصد غلظت مواد شوینده، یکی دیگر از موثر ترین پارامترها در عملکرد این مواد شیمیایی می باشد. این موضوع می تواند در نتیجه نهایی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. معمولا هر چه غلظت محلول بالاتر باشد عملکرد بهتری برای از بین بردن رسوبات ایجاد شده در ممبران ها دارد. با این حال توجه کنید که غلظت بسیار بالای ماده شوینده هم می تواند ساختار ممبران را تخریب کند. برای تعیین غلظت ماده شوینده، بهترین راهکار کمک گرفتن از افراد متخصص و کارشناسان می باشد. 
6- فشار پمپ تعبیه شده برای تزریق مواد شوینده می تواند در عملکرد آن تاثیر گذار باشد. بهتر است فشار پمپ تزریق بالا باشد تا ماده شوینده بهتر در لایه های ممبران نفوذ پیدا کرده و رسوبات را از بین ببرد. 


لیست قیمت انواع مواد شوینده ممبران صنعتی

 

لیست قیمت انواع مواد شوینده ممبران صنعتی


قیمت انواع مواد شوینده ممبران صنعتی را به دلیل وارداتی بودن و نوسانات قیمت ارز، باید از طریق تماس تلفنی و ارتباط با کارشناسان دریافت کنید. در صورت تمایل برای اطلاع از لیست قیمت شوینده های ممبران صنعتی، بهتر است مراجعه به فروشگاه های معتبر را در نظر داشته باشید. 

فروشگاه های تصفیه آب معتبر، محصولات و مواد شیمیایی را به صورت اصل و با بالاترین سطح کیفی در اختیار شما قرار می دهند. در کنار این می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان تصفیه آب در ارتباط باشید. 


«وب سایت آبین با داشتن سال ها تجربه در زمینه فروش محصولات تصفیه آب صنعتی امکان دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است، در صورت تمایل برای دریافت مشاوره از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
کریمی
کریمی
چقدر ممبران صنعتی قوی عمل می‌کنه که با قدرت نود و نه درصد همه آلودگی های آب رو از بین می‌بره با این اوصاف آب دیگه هیچ آلودگی و آلاینده ای داخلش وجود نداره.
ارسال نظر