کربن جاکوبی و کاربردهای آن در تصفیه آب

کربن جاکوبی و کاربردهای آن در تصفیه آب

کربن اکتیو جاکوبی تولید شده در کشور سوئد و با بالاترین سطح کیفی می باشد. داشتن عملکرد دقیق برای از بین بردن آلاینده های آب باعث شده تا کربن جاکوبی به صورت گسترده ای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. ساختار کربن اکتیو جاکوبی به صورتی است که دارای بالاترین قدرت جذب سطحی می باشد، این ویژگی در افزایش دقت فیلتراسیون تا حد زیادی تاثیر گذار است. 

شرکت های تولید کننده جاکوبی، در سراسر جهان واقع شده اند و در واقع این برند کربن اکتیو به صورت بسیار گسترده ای در کشورهای مختلف به کار می رود. این موضوع به عملکرد مناسب کربن برای فیلتراسیون مربوط می شود. 

کربن اکتیو جاکوبی علاوه بر داشتن عملکرد مطلوب برای حذف آلاینده های آب، دارای استحکام بالایی است. این ویژگی موجب می شود تا بعد از بک واش سیستم، میزان هدر رفت کربن اکتیو بسیار کم باشد. 

تمام مواردی که گفته شد، کربن اکتیو جاکوبی را به یکی از بهترین برندهای کربن در سطح جهانی تبدیل کرده است. 


کربن جاکوبی چیست؟


کربن جاکوبی نوعی ماده شیمیایی برای فیلتراسیون آب در سیستم های تصفیه آب می باشد و کاربرد بالایی در صنایع مختلف دارد. کربن جاکوبی می تواند آلاینده هایی را مثل کلر، برخی فلزات سنگین، مواد شیمیایی سرطان زا و ... از بین ببرد. این موضوع باعث می شود تا آب خروجی از کربن اکتیو جاکوبی شفافیت و سطح کیفی بالایی داشته باشد. 

کربن اکتیو جاکوبی با توجه به ساختار، دارای استانداردهای جهانی از نظر ساختار و سطح کیفی است که باعث افزایش قدرت فیلتراسیون در این سیستم می شود. این کربن با منشا گیاهی تولید شده و به صورت جهانی در کمپانی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. 


کاربردهای کربن جاکوبی 

 

کاربردهای کربن جاکوبی


موارد استفاده از کربن اکتیو جاکوبی را در ادامه بررسی می کنیم:


1- فیلتراسیون آب و هوا


داشتن قدرت جذب بالا برای از بین بردن آلاینده های آب و هوا باعث می شود تا از کربن جاکوبی برای فیلتراسیون در دستگاه های تصفیه آب و هوا استفاده شود. قدرت جذب بالا برای حذف آلاینده های آب، باعث می شود آب تصفیه شده با استفاده از کربن اکتیو سطح کیفی بسیار مطلوبی داشته باشد.

کاربرد کربن اکتیو جاکوبی در صنعت تصفیه آب برای تولید فیلترهای کربنی خانگی و فیلتر کربنی صنعتی می باشد. این فیلترها معمولا در پیش تصفیه دستگاه های تصفیه آب تعبیه می شوند. 

کربن جاکوبی با تعبیه در فیلترهای تصفیه هوا برای از بین بردن بوی سیگار، حذف فلزات سنگین در هوا و ... تاثیر گذار است. از این فیلتر در پیش تصفیه دستگاه های تصفیه آب و هوای خانگی و صنعتی استفاده می شود. 


2- بازیافت طلا


کربن اکتیو جاکوبی با داشتن خاصیت جذب بسیار بالا، می تواند برای بازیافت طلا هم مورد استفاده قرار بگیرد. در این زمینه می توان از مواد شیمیایی مختلف استفاده کرد، با این حال بهترین و کم هزینه ترین روش برای بازیافت طلا به کارگیری کربن جاکوبی می باشد. 


3- صنایع غذایی 


در صنایع غذایی نیاز به استفاده از مواد شیمیایی مناسب برای رنگ بری می باشد که در این زمینه می توان کربن اکتیو را به کار برد. موارد استفاده از کربن اکتیو جاکوبی در صنایع غذایی به رنگ زدا در آب میوه ها و بهبود طعم آب مربوط می شود. 


4- صنایع شیمیایی 


در مواردی که نیاز به حذف مواد شیمیایی می باشد می توان از کربن اکتیو استفاده کرد. 


5- داروسازی


همان طور که همه ما می دانیم برای ساخت بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مثل خمیر دندان از کربن اکتیو استفاده می شود. از آن جایی که سطح کیفی محصولات آرایشی و بهداشتی اهمیت زیادی دارد، به کارگیری کربن اکتیو با سطح کیفی بالا در صنایع غذایی به صورت ویژه ای توصیه می شود.

استفاده از کربن اکتیو با سطح کیفی مطلوب به شما اطمینان می دهد که محصول مورد نظر هیچ مشکلی را برای سلامتی افراد به دنبال نداشته باشد. کربن اکتیو جاکوبی با سطح کیفی بسیار مطلوب تولید شده و با توجه به این که منشا گیاهی دارد نمی تواند هیچ مشکلی را برای سلامتی افراد ایجاد کند. 


6- پتروشیمی 


در صنعت پتروشیمی برای جذب گاز از کربن اکتیو جاکوبی می توان استفاده کرد. در واقع فیلترهای کربن جاکوبی در زمینه خالص سازی گاز کاربرد بالایی دارند. به کارگیری کربن اکتیو در این زمینه نسبت به سایر روش ها دارای صرفه اقتصادی می باشد. 


انواع مدل های کربن اکتیو جاکوبی

انواع مدل های کربن اکتیو جاکوبی


کاربرد کربن جاکوبی تا حد زیادی به نوع و ویژگی های آن بستگی دارد. این موضوع باعث شده تا توجه به کدهای کربن جاکوبی قبل از خرید اهمیت زیادی داشته باشد. موارد زیر مدل های مختلف کربن اکتیو جاکوبی هستند:


1- کربن اکتیو جاکوبی مدل Goldsorb


برای بازیافت طلا می توان از کربن اکتیو جاکوبی استفاده کرد که دارای قدرت جذب بسیار مطلوبی هم می باشد. کربن جاکوبی مدل Goldsorb با مقاومت بالایی در برابر فرسایش تولید شده که باعث می شود هزینه های عملیاتی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. 

کربن اکتیو جاکوبی با توجه به ساختار، دارای استانداردهای بین المللی در زمینه تایید سطح کیفی می باشد. 


2- کربن اکتیو جاکوبی مدل Petrosorb


کربن جاکوبی مدل Petrosorb در زمینه تصفیه نفت، گاز و مایعات در صنعت پتروشیمی کاربرد بالایی دارد. این محصول دوام بالایی دارد و به عنوان یکی از بهترین روش ها برای تصفیه گاز در پتروشیمی محسوب می شود. 

کربن جاکوبی Petrosorb به دلیل داشتن خلوص بالا، دارای توانایی مطلوبی در زمینه جذب مواد شیمیایی مختلف می باشد. 


3- کربن اکتیو جاکوبی مدل Colorsorb


کربن جاکوبی مدل Colorsorb برای رنگ زدایی مایعات در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این کربن به دلیل داشتن کاربرد در صنایع غذایی دارای سطح کیفی بسیار مطلوبی می باشد و از نظر سطح کیفی، مطابق با استاندارد Food Chemical Codex تولید شده است. 


4- کربن اکتیو جاکوبی مدل Aquasorb


برای از بین آلاینده های آب در صنایع مختلف از کربن اکتیو جاکوبی مدل Aquasorb استفاده می شود. کربن اکتیو توانایی حذف آلاینده هایی را مثل مواد شیمیایی، کلر، بو و طعم بد آب و ... دارد. این موضوع در افزایش سطح کیفی آب به میزان قابل توجهی تاثیر گذار است. 

در دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO، از بین بردن کلر اهمیت زیادی دارد. در این سیستم ها از ممبران به عنوان اصلی ترین فیلتر استفاده می شود، ورود کلر به ممبران خرابی غشا و بروز مشکل در ساختار فیلتر ممبران را به دنبال دارد. به همین دلیل در سیستم های تصفیه آب صنعتی از کربن اکتیو در پیش تصفیه استفاده می شود.


مزایا و معایب کربن جاکوبی

 


در صورت تمایل برای خرید کربن جاکوبی، توجه به مزیت ها و معایب اهمیت زیادی دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. 


مزیت های کربن جاکوبی


موارد زیر از مهم ترین مزیت های کربن اکتیو جاکوبی هستند:


1- داشتن استانداردهای بین المللی در زمینه تایید کیفیت کالا، به شما اطمینان می دهد که محصول خریداری شده عملکرد مطلوبی دارد. 
2- این کربن اکتیو دارای سختی و استحکام بالایی است، با توجه به این بعد از بک واش سیستم هدر رفت آن بسیار کمتر از سایر برندهای کربن می باشد. 
3- با تنوع بالایی تولید می شود و دارای مدل های مناسب برای هر کدام از کاربردهایی که گفته شد می باشد.
4- این کربن دارای قدرت جذب بالایی است که باعث می شود برای فیلتراسیون آب عملکرد مطلوبی داشته باشد. 
5- با منشا گیاهی تولید شده است تا بتوانید از کربن در صنایع غذایی و دارویی استفاده کنید. در واقع این کربن هیچ گونه ماده شیمیایی را به آب وارد نمی کند. 
6- دارای خلوص بالا می باشد که باعث بهبود عملکرد آن برای جذب مواد شیمیایی مختلف می شود. 
7- کربن اکتیو جاکوبی به دلیل داشتن عملکرد بسیار مطلوب و قیمت مناسب از محصولات مقرون به صرفه برای استفاده در صنایع مختلف محسوب می شود. 


معایب کربن اکتیو جاکوبی

معایب کربن اکتیو جاکوبی


به صورت کلی کربن اکتیو جاکوبی هیچ مشکلی را نمی تواند در سیستم شما ایجاد کند. بر این اساس، معایب کربن جاکوبی شامل مورد خاصی نمی شود. با این حال کربن جاکوبی تقلبی به هیچ عنوان عملکرد مناسبی برای از بین بردن آلاینده های آب ندارد. با توجه به این موضوع به کارگیری کربن اکتیو جاکوبی اصل اهمیت زیادی دارد. 


پارامترهای مهم در انتخاب و کیفیت کربن جاکوبی

پارامترهای مهم در انتخاب و کیفیت کربن اکتیو


برای انتخاب کربن اکتیو جاکوبی، در نظر داشتن موارد زیر از اهمیت زیادی دارد:


•    به عنوان اولین و مهم ترین نکته باید محصول را از فروشگاهی خریداری کنید که ضمانت دهنده اصالت و سطح کیفی بالای کالا می باشد. 
•    همان طور که گفته شد عملکرد کربن اکتیو تا حد زیادی به اصالت آن بستگی دارد، با توجه به این باید قبل از خرید، اصالت محصول را هم مورد بررسی قرار دهید. 
•    کربن اکتیو جاکوبی با تنوع بالایی بر اساس مدل ارائه شده است و کاربردهای مدل های مختلف متفاوت است. به همین دلیل توصیه می شود مدل و کاربرد محصول را هم به دقت بررسی کنید. 
•    در نهایت باید مشخصات فنی را بررسی کرده و مطمئن شوید محصول برای کاربرد مورد نظر شما مناسب است. 


«سایت آبین ارائه دهنده محصولات تصفیه آب با برندهای مختلف می باشد و فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید کالا از طریق تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر