کدهای کربن جاکوبی نشان دهنده چیست؟

کدهای کربن جاکوبی نشان دهنده چیست؟

کربن اکتیو جاکوبی توسط کمپانی سوئدی تولید شده و در حال حاضر یکی از بهترین برندهای کربن اکتیو در سطح جهانی می باشد. به کارگیری مواد اولیه با سطح کیفی بالا و البته تکنولوژی های بروز باعث شده تا این کربن اکتیو عملکرد بسیار مطلوبی در صنایع مختلف داشته باشد.

کربن اکتیو دارای کاربرد بالایی در صنایع مختلف می باشد و با توجه به این موضوع کمپانی جاکوبی، با تنوع بالایی تولید می شود که باعث دشوار شدن فهمیدن کدهای کربن جاکوبی می شود.
انواع کربن اکتیو جاکوبی (Jacobi) در موارد مختلفی به کار می روند که این موضوع را می توان از مدل آن متوجه شد. داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می تواند به شما برای انتخاب کربن اکتیو مناسب با کاربرد مورد نظر کمک کند. 

بعد از انتخاب مدل مناسب کربن اکتیو جاکوبی می توانید مشخصات فنی را مورد بررسی قرار دهید و از تطابق مشخصات با سیستم مورد نظر اطمینان پیدا کنید. به همین دلیل بررسی و اطلاع از مفهوم کدهای کربن جاکوبی اهمیت زیادی دارد.

در ادامه مطلب به بررسی مفهوم کدهای کربن جاکوبی می پردازیم. در صورت تمایل برای خرید کربن اکتیو جاکوبی مطالعه مواردی که عنوان می شود توصیه ما به شماست.


کربن اکتیو جاکوبی Goldsorb

کربن اکتیو جاکوبی Goldsorb


به عنوان اولین مورد برای بررسی کدهای کربن جاکوبی به بررسی Goldsorb می پردازیم. در طی سال ها برای استخراج طلا از کربن اکتیو استفاده می شود که این موضوع به دلیل قدرت جذب بالا می باشد. برای ساخت این نوع کربن اکتیو مواد اولیه گیاهی به کار رفته که در کنار داشتن عملکرد مطلوب، از نظر زیست محیطی هم به میزان قابل توجهی حائز اهمیت می باشد.

نحوه ساخت کربن اکتیو جاکوبی (Jacobi) Goldsorb به صورتی است که دارای استحکام بالایی می باشد که باعث مقاومت در برابر ساییدگی می شود. این موضوع می تواند از تلفات کربن در حین عملیات احیا جلوگیری کند. 

کربن اکتیو جاکوبی توسط شرکت های متفاوتی در سراسر جهان تولید می شود که در مقاله "شرکت های تولید کننده کربن اکتیو جاکوبی" به بررسی آنها پرداخته ایم. در صورت تمایل مطالعه این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد. 


کربن اکتیو جاکوبی Petrosorb


این مورد از کدهای کربن جاکوبی و در واقع این نوع کربن اکتیو برای تصفیه نفت، گاز و مایعات دیگر در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت کربن اکتیو جاکوبی Petrosorb از تکنولوژی های بروز استفاده می شود و با کلیه تجهیزات هیدرولیکی کاملا سازگار می باشد. ساختار این کربن اکتیو به صورتی است که در برابر سایش مقاومت بالایی دارد و دارای خلوص بسیار فوق العاده ای می باشد. 

روند ساخت و البته سطح کیفی کربن اکتیو جاکوبی Petrosorb به صورتی است که دارای استانداردهای بین المللی AWWA B604-96، ANSI/NSF 61 و EN12915 می باشد. ساخت این کربن اکتیو بر پایه گیاهی باعث شده تا دارای پایداری بالایی می باشد و ظرفیت جذب مطلوبی است. 


کربن اکتیو جاکوبی Colorsorb


کربن اکتیو جاکوبی Colorsorb برای کاربردهای رنگ زدایی تولید شده و در مواردی مثل تصفیه مایعات، مواد غذایی و شیمیایی به کار می رود. کاربرد این مدل از کدهای کربن جاکوبی برای رنگ بری در صنایع غذایی می باشد و دارای استانداردهای Halal، Food Chemical Codex و Kosher است.


کربن اکتیو جاکوبی Aquasorb


یکی از مهم ترین ویژگی های کربن اکتیو، داشتن قدرت جذب بسیار بالا می باشد. با داشتن قدرت جذب بالا می توان این ماده شیمیایی را در سیستم های تصفیه آب و برای از بین بردن آلاینده های آب مورد استفاده قرار داد. کربن اکتیو جاکوبی Aquasorb به منظور فیلتراسیون آب مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع مدل های کدهای کربن جاکوبی علاوه بر داشتن قدرت جذب سطحی بالا، دارای استحکام مکانیکی می باشد که باعث کاهش هدر رفت کربن در فرایند بک واش سیستم های تصفیه آب می شود. 

کربن اکتیو Jacobi Aquasorb از مواد اولیه بر پایه گیاهی ساخته شده است، به همین دلیل هیچ ماده شیمیایی مضری از کربن به آب وارد نمی شود. از این نوع کربن در مواردی مثل تصفیه آب شهری، تولی نوشیدنی های مختلف، فیلترهای تصفیه آب خانگی مختلف، حذف کلر و... استفده می شود. 

کربن اکتیو جاکوبی Aquasorb در دو مدل مختلف تولید و ارائه می شود: کربن اکتیو جاکوبی مدل Aquasorb 1000 و کربن اکتیو جاکوبی مدل Aquasorb 2000 این دو مدل از کربن های جاکوبی قابل استفاده در سیستم های تصفیه آب هستند با این حال از نظر برخی مشخصات و ویژگی ها متفاوت می باشند. حتما قبل از خرید اطلاعات مربوط به محصولات را با دقت بررسی کنید.


خرید کربن اکتیو جاکوبی (Jacobi)

خرید کربن اکتیو جاکوبی


یکی از مهم ترین نکاتی که برای خرید کربن اکتیو جاکوبی باید در نظر داشته باشید اصالت کالا می باشد. اصل بودن کربن اکتیو نشان دهنده سطح کیفی بالای آن می باشد. برای تهیه کربن جاکوبی اصل، خرید از فروشگاه های معتبر بهترین راهکار است. در ادامه بهتر است مدل و مشخصات فنی را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید برای کاربرد مورد نظر شما مناسب است. این موضوع به بررسی کدهای کربن جاکوبی هم مربوط می شود.

کربن اکتیو جاکوبی با مش های مختلفی ارائه می شود. بررسی مش های مختلف کربن اکتیو و خرید بهترین نوع برای استفاده در کاربرد مورد نظر از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. 


«برای دریافت مشاوره در زمینه خرید محصولات تصفیه آب صنعتی به وب سایت abin.ir مراجعه کرده و از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر