خواص کربن فعال و تهیه ماسک زغال خانگی

خواص کربن فعال و تهیه ماسک زغال خانگی

بسیاری از افراد ممکن است از خواص فوق العاده کربن فعال برای پوست اطلاعی نداشته باشند. اما لازم است بدانید که کربن فعال یا Activated Carbon امروزه به طور گسترده در صنایع آرایشی و بهداشتی، به خصوص برای تهیه ماسک زغال مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت این ماده، خاصیت سم زدایی، پاکسازی پوست و همچنین بهبود بافت و ظاهراصلی آن است.


ماسک زغال فعال برای پاکسازی و تنظیم چربی سطح پوست فوق العاده است. اگر می خواهید درباره این محصول اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما همراه باشید تا طرز تهیه ماسک کربن و نحوه استفاده از آن را بررسی کنیم.

 

زغال فعال از کجا بخریم؟

 

زغال فعال از کجا بخرم؟


در حال حاضر کربن فعال بیشتر در مصارف پزشکی، بهداشتی و صنایع تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه قرص یا پودر زغال فعال مورد استفاده در ماسک کربن، می توانید به فروشگاه های معتبر یا داروخانه ها مراجعه کنید.


علاوه بر این، جهت خرید کربن فعال مصرفی در صنعت تصفیه آب می توانید به عرضه کنندگان معتبر رجوع کنید. وب سایت آبین با تکیه بر سال ها سابقه در عرضه محصولات و مواد شیمیایی تصفیه آب، مرجع معتبری برای خرید کربن اکتیو جاکوبی در ایران است. 

 

ماسک زغال فعال برای جوش سرسیاه


جوش سرسیاه به عنوان یکی از بارزترین مشکلات پوستی شناخته می شود که خوشبختانه روش های موثری برای درمان آن وجود دارد. جوش سر سیاه در واقع محل تجمع چربی، باکتری و لایه های مرده پوست است. این جوش ها معمولا با لایه برداری و پاکسازی پوست ازبین می روند. یکی از روش ها برای لایه برداری وپاکسازی پوست و رفع جوش ها، استفاده از ماسک های مختلف است. ماسک زغال فعال به عنوان یکی از بهترین لایه بردارهای پوست شناخته می شود. این ماسک با قابلیت بالای جذب آلودگی ها می تواند منافذ پوست را پاکسازی کرده و باعث شادابی و درخشندگی آن شود.

 

طرز استفاده ماسک زغال

 

طرز استفاده از ماسک زغال فعال


طرزاستفاده از ماسک کربن به شرح زیر می باشد:


1.    پوست خود را با استفاده از پاک کننده های آرایشی تمیز کرده و سپس شستشو دهید.
2.    می توانید از یک حوله گرم برای باز کردن منافذ پوستی خود استفاده کنید.
3.    ماسک کربن را روی صورت خود مالیده و بعد از 20 تا 30 دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشورید.
4.    در نهایت می توانید از مرطوب کننده یا آبرسان برای حفظ رطوبت پوست استفاده کنید.


ماسک زغال فعال با وجود مزایای زیادی که دارد، ممکن است عوارض جانبی زیر را هم ایجاد کند:


•    توجه کنید که ماسک کربن را نمی توانید به صورت روزانه استفاده کنید. استفاده زیاد از این ماسک باعث خشکی و آسیب رساندن به پوست می شود.
•    از تماس ماسک زغال با چشم خودداری کنید زیرا باعث ایجاد عفونت چشمی می شود.
•    تماس تصادفی زغال فعال با ریه باعث بروز مشکلات تنفسی می شود.
•    استفاده از مقدار نادرست کربن اکتیو در ماسک ها ممکن است عوارض جانبی متابولیکی ایجاد کند.

 

کربن مناسب برای ماسک زغال


کربن اکتیو (فعال) از زمان قدیم به عنوان یک ماده با ارزش شناخته شده و کاربرد زیادی دربسیاری از صنایع مختلف داشته است. همه ما با زغال آشنایی داریم اما نکته مهم، تفاوت بین زغال و زغال فعال (کربن اکتیو) است. کربن اکتیو ماده ای است که از زغال، به شیوه ای خاص و در شرایط ویژه ساخته می شود. در این روش، ابتدا زغال در یک محیط خلاء و بدون اکسیژن با استفاده از گاز اکسید کننده و یا سایر مواد شیمیایی در دمای بالا حرارت می بیند. در نهایت کربن به یک پودر سیاه رنگ تبدیل می شود که هیچ گونه بو یا مزه خاصی ندارد.


این کربن به دلیل داشتن منافذ زیاد، خاصیت جذب بالایی دارد و می تواند بسیاری از مواد ناخالصی را جذب کند. یکی از اصلی ترین کاربردهای کربن فعال، استفاده از آن در سیستم تصفیه آب برای جذب ذرات زائد است. در دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی از فیلتر کربنی برای از بین بردن بو، رنگ یا مزه آب استفاده می شود.


خواص کربن فعال برای پوست


کربن فعال از زمان قدیم به عنوان یک ماده با ارزش در بهبود سلامت بدن به ویژه پوست و دندان مورد استفاده قرار گرفته است. در بسیاری از تمدن ها از این ماده برای مصارف پزشکی و تصفیه آب استفاده می کردند. امروزه زغال فعال به عنوان یکی از مواد اصلی در صنایع پزشکی و داروسازی شناخته می شود.


پوست ما دارای منافذ زیادی است که در واقع رابط بین سطح پوست و غدد چربی هستند. این منافذ بسیار حیاتی بوده و وظیفه آبرسانی و نرم نگه داشتن سطح پوست را دارند. آلودگی هوا و مواد شیمیایی بر روی این منافذ تاثیر گذاشته و باعث بروز مشکلاتی مثل خشکی پوست، آکنه، اگزما، جوش سر سیاه، چروک شدن و درنتیجه پیری زودرس آن می شوند.


 یکی از کاربردهای کربن اکتیو برای زیبایی و سلامت پوست است. این ماده با توجه به داشتن خاصیت جذب بالا، می تواند بسیاری از آلودگی های موجود در منافذ پوست را جذب کرده و باعث پاکسازی پوست شود. از جمله خواص ماسک زغال فعال برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    پاکسازی منافذ پوست
•    کنترل چربی پوست
•    جلوگیری از پیری زودرس
•    حفظ رطوبت و نرم نگه داشتن پوست
•    کمک به التیام زخم و التهابات پوستی


چنان که گفته شد، علاوه بر مصارف زیبایی و دارویی ماسک زغال، نمی توان نقش کربن فعال در تصفیه آب را نادیده گرفت. این ماده شیمیایی به دلیل توانایی بالقوه خود در حذف طعم و بوی نامطبوع آب و حذف برخی از آلاینده ها از جمله کلر، نقش بسزایی در پیش تصفیه آب دارد. جهت دریافت خدمات مشاوره رایگان در این زمینه با شماره 02122228116 تماس حاصل فرمایید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 4
هانیه خراجی
نویسنده یا مترجم: هانیه خراجی
نظرات (4)
سعید
سعید
منم چند وقتی هستش که دارم از ماسک های زغال استفاده میکنم واقعا حرف نداره این ماسک خیلی صورت رو شفاف و درخشان می‌کنه و اصلا زنگ پوست رو هم تغییر میده.
آبادیان
آبادیان
منم چند عدد جوش سر سیاه روی پوست صورتم وجود داشت بعد اینکه این مطلب رو خوندم سریع رفتم ماسک زغال فعال تهیه کردم رو پوستم گذاشتم امیدوارم زودتر محو بشه.
امیررضا سلامی
امیررضا سلامی
کربن اکتیو همون‌طور در دستگاه های تصفیه آب کاربرد دارند در سلامت و زیبایی پوستتون هم موثر هستند و به عنوان یه ماده موثر در این زمینه کاربرد داره
معصومه ذراسوند
معصومه ذراسوند
من توی آرایشگاه کارمیکنم و درحال حاضر ماسک های ذغال طرفداران زیادی دارند و به لحاظ نتیجه دهی بسیار خوب عمل می‌کنند که البته توجه کنید که نباید در استفاده از اون زیاده روی کنید
ارسال نظر