خرید کربن اکتیو 

خرید کربن اکتیو 

کربن اکتیو ماده ای با منافذ کوچک و جذب سطحی بالا می باشد، که در صنایع مختلف از جمله تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار کربن اکتیو حفره های زیادی دارد و پوک می باشد، به همین دلیل آلاینده ها داخل منافذ آن می مانند و به این صورت از آب حذف می شوند. کربن اکتیو در صنعت تصفیه آب برای حذف کلر موجود در آب، بو، رنگ و طعم نامطبوع، برخی فلزات سنگین و ... آن مورد استفاده قرار می گیرد. 

این ماده قیمت مناسبی دارد و در دسترس می باشد. کربن فعال از مواد مختلفی از جمله پوسته نارگیل، پسته، چوب، مواد زغالی و موارد دیگر تولید می شود و انواع مختلفی دارد، که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. خرید کربن اکتیو مناسب برای کاربرد مورد نظر اهمیت بسیار زیادی دارد، به این منظور لازم است که اطلاعات کافی در مورد کربن اکتیو داشته باشید. در این مقاله به انتخاب و خرید کربن اکتیو مناسب و نکاتی که باید به آن ها توجه کنید، می پردازیم.  


اندازه ذرات کربن اکتیو 


کربن اکتیو انواع مختلفی دارد، که از نظر ساختار، میزان تخلخل و روش تولید با هم متفاوت هستند. یکی از پارامترهایی که در هنگام خرید کربن اکتیو باید به آن توجه کنید، نوع آن می باشد. کربن اکتیو دارای سه نوع میله ای، دانه ای و پودری می باشد، که سایز متفاوتی با هم دارند. جذب سطحی و میزان افت فشار این سه نوع با هم متفاوت است. بنابراین توجه به نوع و سایز کربن فعال اهمیت بسیار زیادی دارد. در این قسمت به بررسی انواع کربن اکتیو بر اساس اندازه ذرات می پردازیم: 


•    کربن اکتیو دانه ای: این نوع کربن فعال که با نام گرانول نیز شناخته می شود، دارای ذراتی با قطر 0.2 تا 5 میلی متر است و جذب سطحی بسیار بالایی برای حذف گازها و بخارها دارد. کربن اکتیو دانه ای در سایزهای مختلف موجود می باشد، که کاربردهای متفاوتی دارند. 
•    کربن اکتیو پودری: این نوع کربن اکتیو دارای ذراتی با سایز 0.15 تا 0.25 می باشد و در بین انواع کربن فعال کوچکترین اندازه را دارد. کربن اکتیو پودری جذب سطحی بالایی داشته، ولی افت فشار بالایی نیز ایجاد می کند. 
•    کربن اکتیو میله ای: این نوع کربن فعال به شکل استوانه با قطر 0.8 تا 5 میلی متر می باشد. کربن اکتیو میله ای از پیوند ذرات کربن اکتیو پودری ساخته می شود و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. 


خرید کربن اکتیو با توجه به کاربرد مورد نظر 


کربن فعال کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد، از این ماده در حوزه پزشکی، داروسازی، سلامت پوست، تصفیه آب خانگی و صنعتی، کشاورزی و بسیاری از موارد دیگر استفاده می شود. نوع کربن استفاده شده برای این موارد با هم متفاوت است، بنابراین در هنگام خرید باید حتما کاربرد را در نظر داشته باشید. از دیگر کاربردهای کربن فعال می توان به موارد زیر اشاره کرد: 


•    استفاده در ماسک های گاز و تنفسی مانند ماسک N95 
•    افزودنی خوراک دام 
•    حذف کلر، بو، رنگ و طعم نامطبوع آب آشامیدنی 
•    بهبود رنگ و طعم در صنایع نوشیدنی
•    خالص سازی داروها 
•    تولید روغن خوراکی و صنعتی 
•    استفاده جهت تصفیه هوا و گاز 
•    زیبا سازی پوست صورت 

 

برند تولید کننده کربن اکتیو


برند تولید کننده کربن اکتیو


 شرکت های مختلفی در زمینه تولید کربن اکتیو فعالیت می کنند، محصولات تولیدی این شرکت ها از نظر کیفیت با هم متفاوت است. شناخت برندهای مختلف و خرید با کیفیت ترین آن در تمامی صنایع اهمیت بسیار زیادی دارد. کشورهایی از جمله سوئد، چین، هلند و ایران کربن فعال تولید می کنند. یکی از بهترین برندهای کربن اکتیو، جاکوبی سوئد می باشد. این برند کربن اکتیو که در صنعت تصفیه آب و فاضلاب بسیار کاربردی است، در دو نوع پودری، گرانول و میله ای تولید می شود. کربن اکتیو جاکوبی سوئد کیفیت بسیار بالایی دارد و دو گرید Aqua sorb 1000 و Aqua sorb 2000 آن بسیار پرکاربرد می باشند. 


نوع ماده اولیه کربن فعال


 کربن اکتیو از مواد مختلفی از جمله زغال سنگ، چوب، پوسته پسته، نارگیل و موارد دیگر ساخته و تولید می شود. برای خرید کربن اکتیو باید به این مورد توجه کنید، برای مثال در حوزه تصفیه آب گیاهی بودن کربن فعال مهم است، به همین دلیل کربن اکتیو پوسته نارگیل و پسته گزینه های مناسب تری می باشند. سه منبع مختلف برای تولید کربن اکتیو مورد استفاده قرار می گیرد، که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم: 


•    مواد خام سلولزی: مواد خام سلولزی و گیاهی شامل پوشش حصیری پوسته نارگیل، پوسته میوه مانند پسته و بادام و هسته آن ها می باشد. کربن اکتیو تولید شده از مواد خام سلولزی به دلیل گیاهی بودن برای انسان و طبیعت گزینه مناسب تری است. 
•    مواد خام کربنی: زغال سنگ بیتومینه، زغال سنگ قیر، کک نفتی و قطران زغال سنگ از جمله مواد خام کربنی می باشند. 
•    مواد خام پلیمری: از ضایعات پلاستیک نیز می توان برای تولید کربن فعال استفاده کرد. 


خرید کربن اکتیو از فروشگاه های معتبر


خرید کربن اکتیو از فروشگاه های معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد، دلیل این موضوع واضح است، زیرا فروشگاه هایی که اعتبار بیشتری دارند، معمولا محصول بهتر با قیمت مناسب را به فروش می رسانند. همچنین برای حفظ اعتبار خود، مشتری مداری را در اولویت قرار می دهند و سعی در جلب رضایت مشتری دارند، بنابراین مناسب ترین و با کیفیت ترین محصول را به خریداران پیشنهاد می دهند. یکی از راحت ترین راه های خرید کربن اکتیو، فروشگاه های اینترنتی می باشند. به این منظور شما می توانید به راحتی محصول مورد نظر را انتخاب کرده و آن را در مکان مورد نظر دریافت کنید. توصیه می شود در هنگام خرید اینترنتی به نماد اعتماد الکترونیکی سایت توجه داشته باشید.  

 

خرید کربن اکتیو از فروشگاه معتبر


راهنمایی گرفتن از متخصصان برای خرید کربن اکتیو


 تشخیص کیفیت و نوع کربن اکتیو مناسب با توجه به تنوع نوع، برند و کاربرد برای افراد عادی کار ساده ای نیست، به همین علت توصیه می شود، برای انتخاب و خرید کربن اکتیو مناسب از متخصصان این حوزه راهنمایی و کمک بگیرید. به این منظور وبسایت تصفیه آب آبین امکان دریافت مشاوره رایگان را برای تمامی افراد فراهم کرده است. برای دریافت مشاوره می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در وبسایت با متخصصان و مشاوران تیم ما در ارتباط باشید. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر