چک لیست انتخاب دستگاه تصفیه آب صنعتی

چک لیست انتخاب دستگاه تصفیه آب صنعتی

برای این که بتوانید بهترین نوع دستگاه تصفیه آب صنعتی را مطابق با کاربرد مورد نظر انتخاب کنید، توجه به برخی نکات و پارامترها تا حد زیادی حائز اهمیت می باشد. دستگاه های تصفیه آب صنعتی به صورت سفارشی و طبق کاربرد مورد نظر شما طراحی و تولید می شوند. در واقع میزان ظرفیت، جنس بدنه و نوع قطعات تعبیه شده در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی تا حد زیادی به کاربرد، سطح کیفی و میزان آب ورودی به سیستم بستگی دارد. 

معمولا برای فیلتراسیون آب در صنایع مختلف از روش اسمز معکوس استفاده می شود. دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO توانایی تصفیه آب را با بالاترین دقت دارند و می توانند سطح کیفی آب را به محدوده استاندارد و مورد نظر نزدیک کنند. این دستگاه ها کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارند و با تنوع بالایی ارائه می شوند. 

از آن جایی که بروز اشتباه در انتخاب دستگاه های تصفیه آب صنعتی می تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد، در این مقاله به بررسی تمام نکاتی که توجه به آنها برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی اهمیت زیادی دارد پرداخته می شود. در صورت تمایل برای خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی باید نکات و پارامترهای زیر را به دقت بررسی کنید. 


مراحل خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی 


در صورت تمایل برای خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی، بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید:


1- ظرفیت دستگاه تصفیه آب صنعتی


دستگاه های تصفیه آب صنعتی با ظرفیت مشخص شده ای تولید می شوند که این موضوع به نوع و تعداد ممبران هایی که در ساختار آنها تعبیه می شود بستگی دارد. در اولین مرحله برای خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی، بهتر است میزان و حجم آب ورودی به سیستم را محاسبه کنید و بررسی کنید کدام یک از ظرفیت های دستگاه های تصفیه آب صنعتی برای شما مناسب تر است. 

ظرفیت دستگاه های تصفیه آب صنعتی، می تواند بر اساس کاربرد مشخص شود. برای مثال در صورتی که تمایل به استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی در صنعت کشاورزی داشته باشید باید سیستم هایی را با ظرفیت بالا مورد بررسی قرار دهید.


2- آنالیز آب ورودی به دستگاه تصفیه آب صنعتی


اهمیت زیادی دارد که در مورد مشخصات آب ورودی به سیستم های تصفیه آب صنعتی اطلاعات کافی داشته باشید. به این دلیل که جنس قطعات تعبیه شده در سیستم و البته نوع مواد شیمیایی و ممبران به مشخصات آب ورودی به دستگاه های تصفیه آب صنعتی بستگی دارد. 

برای دریافت آنالیز آب ورودی به دستگاه های تصفیه آب صنعتی می توانید نمونه را به آزمایشگاه ها ارسال کنید. در صورتی که طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی را به افراد متخصص که دانش لازم را دارند سپرده باشید، حتما آنالیز آب ورودی را در اولین مرحله برای طراحی سیستم از شما درخواست می کنند. 

در کنار بررسی آنالیز آب ورودی به دستگاه تصفیه آب صنعتی، باید عواملی مثل دمای آب ورودی به سیستم و البته شرایط محیطی در نظر گرفته شود. 


3- کمک گرفتن از افراد متخصص و کارشناسان 


یکی از بهترین راهکارها برای انتخاب دستگاه تصفیه آب صنعتی مناسب، کمک گرفتن از افراد متخصص و کارشناسان می باشد. علاوه بر دریافت مشاوره، باید پروژه طراحی و ساخت سیستم را به شرکت های معتبر و افراد آموزش دیده بسپارید. طراحی غیر اصولی دستگاه های تصفیه آب صنعتی می تواند مشکلات زیادی را مثل خرابی ممبران ها، بالا رفتن هزینه نگهداری سیستم و ... به دنبال داشته باشد. 

یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکات برای خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی، سپردن پروژه به افراد متخصص و شرکت های معتبر می باشد. 

کمک گرفتن از افراد متخصص برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی


4- بررسی برند قطعات سیستم تصفیه آب صنعتی 


بعد از طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی و قبل از ساخت آن، می توانید از شرکتی که پروژه طراحی را به آن سپرده اید درخواست کنید تا برند قطعات تعبیه شده را در اختیار شما قرار دهند. در ادامه می توانید سطح کیفی و برند قطعات را به دقت مورد بررسی قرار داده و با سایر برندها مقایسه کنید. در صورتی که نیاز به تغییری در نوع برند قطعات می باشد بهتر است با شرکت سازنده در میان گذاشته و با کارشناسان در ارتباط باشید. 


5- توجه به هزینه های عملیاتی سیستم


در این مرحله می توانید اعلام هزینه های عملیاتی سیستم را درخواست کنید تا برای مدیریت هزینه ها و نگهداری سیستم تصفیه آب هیچ مشکلی وجود نداشته باشد. هر چقدر طراحی دستگاه های تصفیه آب صنعتی، به صورت اصولی تری انجام شود، هزینه عملیاتی سیستم کمتر می شود. 

به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی مهم ترین و اصلی ترین پارامتر را هزینه خرید در نظر نگیرید. انتخاب دستگاهی که هزینه خرید بیشتر و هزینه نگهداری کمتری داشته باشد حتما به صرفه تر است. برای مثال تعویض فیلترهای ممبران هزینه زیادی را به دنبال دارد، با توجه به این در صورتی که بدون در نظر داشتن قیمت، ممبران هایی با بالاترین سطح کیفی در دستگاه استفاده کنید طول عمر ممبران طولانی تر می شود و این موضوع در کاهش هزینه های نگهداری تا حد زیادی تاثیر گذار است. 


6- توجه به شاخص SDI

توجه به شاخص SDI پیش از خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی


شاخص SDI معیاری است که برای پتاسیل گرفتگی یا نرخ فولینگ غشای ممبران به کار می رود. برای خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی باید شاخص SDI را بررسی کرده و مطمئن شوید کمتر از 5 است. هر چقدر این شاخص کمتر باشد، فیلترهای ممبران طول عمر بالاتری خواهند داشت. توجه به این عامل پیش از خرید حتما توصیه می شود. پارامترهای زیادی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی هستند که می توانند باعث تغییر شاخص SDI شوند. 


«سایت آبین با داشتن سال ها تجربه در زمینه فروش محصولات تصفیه آب صنعتی، فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره از طریق تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر