پرسش های رایج در مورد ممبران صنعتی

پرسش های رایج در مورد ممبران صنعتی

کاهش سختی، یکی از اصلی ترین معضلات برای افزایش سطح کیفی آب و فیلتراسیون می باشد. روش های مختلفی برای برطرف کردن این معضل وجود دارد، با این حال فیلترهای ممبران دقیق ترین عملکرد را برای کاهش سختی آب دارند. این موضوع باعث شده تا استفاده از فیلترهای ممبران کاربرد گسترده ای داشته باشد. امروزه ممبران های صنعتی با تنوع بسیار بالایی طراحی و تولید می شوند، با توجه به این برای خرید ممبران صنعتی باید به برخی نکات و پارامترها توجه داشته باشید. 

یکی از بهترین روش ها برای خرید ممبران های صنعتی، دریافت مشاوره از افراد متخصص و کارشناسان می باشد. در این حالت می توانید تمام پرسش هایی را که در زمینه خرید ممبران صنعتی برای شما ایجاد شده مطرح کنید. در کنار این، مطالعه مقاله پرسش و پاسخ در مورد ممبران های صنعتی هم می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد. در این مقاله پر تکرار ترین پرسش ها در مورد خرید ممبران های صنعتی عنوان می شود. 

موارد زیر از پر تکرار ترین پرسش هایی هستند که ممکن است در زمینه خرید ممبران های صنعتی داشته باشید. در ادامه مقاله به شما اطلاعاتی را که برای خرید ممبران صنعتی نیاز دارید ارائه می دهیم.


ممبران صنعتی اصل از کجا خریداری کنم؟


فیلترهای ممبران صنعتی اصل را حتما باید از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. با خرید از فروشگاه های معتبر می توانید ضمانت نامه اصالت کالا دریافت کنید و مطمئن شوید که محصول عملکرد مطلوبی برای فیلتراسیون دارد. متاسفانه بسیاری از فروشگاه های تصفیه آب برای کاهش قیمت تمام شده محصول، ممبران های صنعتی تقلبی ارائه می کنند. به همین دلیل توجه به خرید از فروشگاه معتبر را حتما باید در نظر داشته باشید. 

بسیاری از فروشگاه های تصفیه آب معتبر، امکان دریافت مشاوره رایگان را هم برای شما فراهم می کنند. دریافت مشاوره یکی از بهترین راهکارها برای خرید ممبران صنعتی می باشد. کارشناسان معمولا بهترین نوع ممبران را برای تعبیه در سیستم مورد نظر به شما پیشنهاد می کنند.


چطور می توان قیمت ممبران صنعتی را دریافت کرد؟


فیلترهای ممبران صنعتی با هر برندی که باشند از محصولات وارداتی هستند. وارداتی بودن ممبران ها و البته نوسانات قیمت ارز موجب شده تا قیمت ممبران های صنعتی مشخص شده نباشد. برای دریافت قیمت ممبران های صنعتی باید با افراد متخصص و کارشناسان فروش در تماس باشید. کارشناسان تصفیه آب قیمت ممبران های صنعتی را به صورت روزانه در اختیار شما قرار می دهند. 

چطور می توان قیمت ممبران صنعتی را دریافت کرد؟


طول عمر ممبران های صنعتی به چه اندازه است؟


طول عمر ممبران های صنعتی به پارامترهای زیادی بستگی دارد. تولید کنندگان فیلترهای ممبران صنعتی طول عمر این فیلترها را بین 3 تا 7 سال عنوان می کنند، با این حال عدم توجه به برخی نکات و نگهداری غیر اصولی ممبران می تواند باعث کاهش طول عمر و خراب شدن آن شود. یکی دیگر از مهم ترین عواملی که در طول عمر فیلترهای ممبران صنعتی تاثیر گذار است سطح کیفی آب خوراک می باشد. به کارگیری سیستم پیش تصفیه با عملکرد دقیق و مناسب از موثر ترین عوامل در طول عمر ممبران صنعتی می باشد. با توجه به این نکته است که بسیاری از کارشناسان عنوان می کنند طراحی و ساخت اصولی سیستم های تصفیه آب صنعتی اهمیت زیادی دارد و باید به دست افراد متخصص و آموزش دیده انجام شود. 

در کنار تمام مواردی که گفته شد طول عمر ممبران های صنعتی با برندهای مختلف، متفاوت است. هر چقدر سطح کیفی برند فیلتر ممبران مطلوب تر باشد طول عمر بالاتری دارد. 


انواع فیلترهای ممبران صنعتی کدام اند؟


ممبران های صنعتی دارای تنوع بالایی بر اساس پارامترهای مختلف هستند. این موضوع موجب شده تا توجه به ویژگی های محصول برای خرید اهمیت زیادی داشته باشد. موارد زیر از انواع فیلترهای ممبران صنعتی بر اساس ساختار و کاربرد هستند:


1- ممبران صنعتی لب شور: برای فیلتراسیون آب لب شور در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از مهم ترین کاربردهای فیلترهای ممبران آب لب شور شامل صنایع کشاورزی، صنایع غذایی، تصفیه آب دیگ بخار و بویلرها، داروسازی و آزمایشگاه ها و ... می شوند. 

2- ممبران صنعتی دریایی: کمبود آب در بسیاری از مناطق موجب شده تا استفاده از فیلترهای ممبران دریا کاربرد بالایی داشته باشد. در واقع در برخی مناطق برای تامین آب آشامیدنی نیاز به تصفیه آب دریا یا چاه می باشد. در این صورت از فیلترهای ممبران دریایی استفاده می شود. 

ممبران های صنعتی با توجه به نوع تکنولوژی، جنس غشا، سایز و ... هم در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. قبل از خرید، ویژگی های سیستم مورد نظر و البته نوع ممبران را مورد بررسی قرار دهید. 


اصل بودن ممبران را چطور تشخیص دهیم؟ 


یکی از مهم ترین پرسش هایی که در رابطه با خرید فیلتر ممبران صنعتی مطرح می شود این است که به اصالت کالا توجه داشته باشید. فقط فیلترهای ممبران اصل می توانند عملکرد مطلوبی برای از بین بردن آلاینده های آب داشته باشند و با توجه به این برای خرید حتما باید اورجینال بودن آن را در نظر بگیرید. 


برای نگهداری ممبران های صنعتی چه باید کرد؟


همان طور که گفته شد توجه به برخی نکات و پارامترها برای استفاده و نگهداری از فیلتر ممبران اهمیت زیادی دارد. رعایت این نکات تضمین دهنده عملکرد مطلوب سیستم برای فیلتراسیون می باشد. تزریق آنتی اسکالانت در سیستم تصفیه آب صنعتی از مهم ترین عواملی است که برای نگهداری ممبران باید به آن توجه کنید. 

برای نگهداری ممبران های صنعتی باید چه کرد؟


بهترین برندهای ممبران صنعتی در ایران کدام اند؟


فیلترهای ممبران صنعتی با برندهای مختلف در ایران ارائه می شوند، سطح کیفی و ویژگی برندهای ممبران متفاوت است. با توجه به این برای خرید فیلتر ممبران صنعتی باید برندی را انتخاب کنید که سطح کیفی بالایی داشته باشد. برخی از بهترین و با کیفیت ترین برندهای ممبران صنعتی در ایران شامل فیلمتک (FILMTEC)، CSM، ال جی کم (LG Chem)، لنسس (Lanxess) می شوند.


«برای مشاهده انواع فیلترهای ممبران صنعتی و دریافت مشاوره در زمینه خرید با مراجعه به وب سایت abin.ir از امکان دریافت مشاوره رایگان مجموعه ما بهره مند شوید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر