نحوه نصب دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی 

نحوه نصب دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی 

دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی آب را به روش اسمز معکوس تصفیه می کنند و می توانند آلاینده ها، ذرات معلق، کلر آزاد، بو، رنگ و طعم نامطبوع آب را حذف کنند. این دستگاه ها به نسبت دستگاه تصفیه آب خانگی ظرفیت بیشتری دارند. ظرفیت اسمی دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی بین 200 تا 2000 گالن است، ولی ظرفیت واقعی تولید آب این دستگاه ها به زمان کارکرد و TDS آب ورودی بستگی دارد و معمولا بین 200 تا 3000 لیتر در شبانه روز است.

از دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی برای مکان هایی که به حجم آب تصفیه شده بیشتری نیاز دارند، مانند دانشگاه ها، کارگاه ها و ادارات استفاده می شود. 

تصفیه آب نیمه صنعتی برای آب چاه با TDS بالا طراحی و تولید نشده اند، اگر آب با TDS بالا وارد این دستگاه ها شود، فیلترها و ممبران ها دچار گرفتگی می شوند، به این صورت هزینه نگهداری افزایش پیدا می کند. بنابراین بهتر است، از دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی برای آب شهری و آب با TDS زیر 1000 استفاده کنید.

در صورت استفاده از این دستگاه ها برای آب چاه، باید قبل از آن ها فیلترهای پیش تصفیه مناسب مثل سختی گیر رزینی یا سیستم تزریق آنتی اسکالانت که در دستگاه های تصفیه آب صنعتی استفاده می شود، نصب شود. 


ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی 


دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی دارای فیلترهای پیش تصفیه از جمله فیلتر الیافی، کربن گرانول و کربن بلاک می باشد. در برخی از دستگاه ها برای فیلتر مرحله سوم فیلتر الیافی 1 یا 5 میکرون نصب می کنند. ولی اگر آب ورودی، آب شهری است، که کلر زیادی دارد، حتما از دو فیلتر کربنی استفاده شود.

فیلترهای ممبران که مهم ترین فیلترها در روش اسمز معکوس هستند، در پشت دستگاه قرار گرفته اند. ممبران های تصفیه آب نیمه صنعتی 100 یا 400 گالن می باشند. پمپ و ترانس ها نیز برای افزایش فشار آب در بالای دستگاه نصب شده اند. 

آب تصفیه شده باید وارد مخزن شود. مخزن ذخیره می تواند همانند دستگاه های خانگی مخزن تحت فشار باشد، یا از مخزن های پلی اتیلن سه لایه استفاده شود. در این صورت یک فلوتر برقی داخل مخزن قرار داده می شود، که با توجه به حجم آب ذخیره شده دستگاه به طور اتوماتیک خاموش و روشن شود. 

در صورتی که دستگاه دارای فیلتر پست کربن مرحله پنجم داشته باشد، در پشت دستگاه قرار می گیرد. فیلتر پست کربن برای دستگاه هایی که دارای مخزن تحت فشار می باشند، کاربرد دارد. اگر مخزن دستگاه پلی اتیلن باشد، ممکن است نیازی به نصب فیلتر پست کربن در دستگاه نباشد. 

 

ساختار دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی


مراحل نصب دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی 


برای نصب و راه اندازی دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی به همراه آن فیلترهای دستگاه، آچار هوزینگ های پیش تصفیه، آچار هوزینگ ممبران، شیر آب ورودی و دو حلقه شیلنگ با سایزهای مختلف می باشد. شیلنگ با سایز بزرگتر برای آب ورودی و شیلنگ کوچک تر برای پساب خروجی و آب تصفیه شده است. تمام اتصالاتی که در دستگاه های نیمه صنعتی و خانگی استفاده می شود، از نوع پنوماتیک هستند.

متصل کردن شیلنگ به اتصالات فیتینگی راحت می باشد، به این منظور کافی است شیلنگ را داخل اتصال فیتینگی کرده و فشار دهید. برای خارج کردن آن، زایده بیرون اتصال را فشار داده و شیلنگ را خارج کنید. در ادامه به بررسی مراحل نصب دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی می پردازیم: 


1.    در ابتدا باید شیر آب ورودی را نصب کنید. یک سمت شیر به آب ورودی و سمت دیگر به شیلنگ آب ورودی دستگاه نصب می شود. متصل کردن شیر آب ورودی ساده است، سمتی که مهره دارد، به شیلنگ وصل می شود. ابتدا مهره را باز کرده و مهره را به دور شیلنگ می اندازید، سپس شیلنگ را به شیر متصل کرده و مهره را سفت کنید. بعد از آن شیلنگ آب ورودی را به ورودی هوزینگ اول متصل کنید.

 

2.    در مرحله بعد فیلترها را نصب کنید، برای این کار در ابتدا با استفاده از آچار هوزینگ، هوزینگ مرحله اول را باز کرده و فیلتر الیافی را داخل آن قرار می دهید. انتهای هوزینگ یک برجستگی قرار دارد، که مرکز فیلتر داخل آن قرار می گیرد. سپس هوزینگ را به اندازه نیم دور یا یک دور با آچار سفت کنید. همین مراحل را برای فیلترهای مرحله دوم تکرار کنید. 

 

3.    قبل از نصب فیلتر مرحله سوم، لازم است که آب سیاه گیری کنید. فیلتر مرحله دوم معمولا مقداری خاک کربن دارد. اگر خاک کربن گرفته نشود، در زمان راه اندازی خاک کربن وارد فیلترهای ممبران شده و آن ها را مسدود می کند. بنابراین قبل از نصب فیلتر مرحله سوم شیلنگ رابط بین هوزینگ دوم و سوم را جدا کنید، یا اینکه هوزینگ مرحله سوم را باز کرده و به جای آن سطل یا ظرفی قرار دهید. تا آب کثیف وارد آن شود. شیر آب ورودی را باز کرده و کمی صبر کنید تا آب کاملا شفاف شود. سپس شیر آب ورودی را ببندید. 

 

مراحل نصب دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

 

4.    فیلتر مرحله سوم نیز مقدار کمی خاک دارد، به همین دلیل نیاز است، که این مراحل را تکرار کنید. در ابتدا ترانس پمپ ها را به برق بزنید، به این صورت پمپ ها در مدار قرار می گیرند و با باز شدن شیر ورودی، آب با فشار وارد فیلتر مرحله سوم و ممبران ها می شود. سپس شیلنگ ارتباطی بین پمپ ها و هوزینگ های ممبران را جدا کنید و سر آن ها را داخل ظرفی قرار دهید، تا آب سیاه رنگ خارج شود. بعد از شفاف شدن آب، شیر آب ورودی را ببندید. 

 

5.    برای نصب فیلترهای ممبران باید ابتدا در هوزینگ ممبران را با آچار باز کنید. جهت قرار گیری ممبران مهم است. ممبران را از سمتی که دو اورینگ دارد، وارد هوزینگ کرده و کاملا فشار دهید. سپس در هوزینگ ممبران را بسته و با آچار سفت کنید. ممبران های بعدی را نیز به همین ترتیب داخل هوزینگ قرار داده و نصب کنید. 

 

6.    شیلنگ های ارتباطی بین پمپ و هوزینگ های ممبران را به زانوهای روی هوزینگ های ممبران وصل کنید.

 

7.    شیلنگ پساب را به خروجی کپسول های پساب و شیلنگ آب تصفیه شده را به فیلتر ممبران یا فیلتر مرحله پنجم متصل کنید. 

 

8.    برای راه اندازی اولیه شیلنگ پساب و آب تصفیه شده هر دو باید به سمت کفشور بروند. سپس شیر آب ورودی را باز کرده و حدود 5 تا ده دقیقه صبر می کنید. این کار به دلیل فلاشینگ اولیه دستگاه است. 

 

9.     در آخر آب ورودی را بسته و شیلنگ آب تصفیه شده را به مخزن متصل می کنیم. 

 

برای نصب دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی به دو نکته زیر توجه کنید: 

 

•    هیچ وقت مسیر پساب خروجی دستگاه به سمت بالای دستگاه نباشد. 
•    برای صرفه جویی پساب خروجی را مجدد وارد دستگاه نکنید، زیرا این کار باعث کاهش طول عمر فیلترهای ممبران می شود.

 
در صورت نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی در مورد نصب دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با شماره های موجود در وبسایت تصفیه آب آبین تماس گرفته و به صورت رایگان با مشاوران و متخصصان تیم ما در ارتباط باشید. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
نظرات (1)
بهمن غریب. شرکت مدیران تصفیه
بهمن غریب. شرکت مدیران تصفیه
با سلاااام. وتشکراززحمات شمادربخش خدمات پس ازفروش تصفیه آب خانگی دراستان گلستان مایل به همکاری هستیم بابت اطلاعات مفید شما تشکرفراوان وبسیار عالی سودمند بود.شرکت آموزشی و تخصصی مدیران تصفیه09119665746 مدیرعامل بهمن غریبگرگان. ویلاشهر کوچه 8 مجتمع رویا واحد2
ارسال نظر