نحوه استفاده از زغال فعال برای پوست 

نحوه استفاده از زغال فعال برای پوست 

زغال فعال یا کربن فعال یک پودر سیاه بی بو است، که از مواد مختلفی از جمله زغال چوب معمولی که در معرض گرما قرار گرفته، ساخته شده است. حرارت دادن زغال چوب تا دمای بالا باعث ایجاد حفره ها یا سوراخ های کوچکی می شود که جذب سطحی آن را بالا می برد. زغال فعال همچنین به یک ماده محبوب در محصولات زیبایی و مراقبت از پوست تبدیل شده است. تحقیقات زیادی جهت اثبات استفاده از زغال فعال برای سلامت پوست وجود ندارد، اما برخی از شواهد اثربخشی آن را نشان می دهند. 


در این مقاله نحوه استفاده از زغال فعال دارویی برای زیبایی پوست و مو را بررسی می کنیم. این ماده برای دندان های سفیدتر، پوست شفاف تر و موهای حجیم بدون مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. خرید زغال فعال با کیفیت برای استفاده زیبایی و بهداشتی اهمیت بسیار زیادی دارد. توجه کنید که از هر نوع زغال فعالی نمی توان برای پوست و مو استفاده کرد. 


پاکسازی پوست با استفاده از زغال فعال 


زغال فعال می تواند چربی و کثیفی منافذ پوست را خارج کند، به این صورت پوست تمیز و شفاف می شود. برای استفاده از زغال فعال برای پوست می توانید مطابق با دستورالعمل زیر عمل کنید: 


نصف قاشق چایخوری پودر زغال فعال را با نصف قاشق چایخوری خاک رس بنتونیت مخلوط کنید. به اندازه ای آب اضافه کنید تا خمیر یکدستی به دست آید (تقریباً یک قاشق چایخوری). پس از استفاده از یک پاک کننده طبیعی صورت، ماسک زغال را به طور یکنواخت بر روی صورت قرار دهید و از قرار دادن زغال بر روی پوست ظریف اطراف چشم و لب خودداری کنید. اجازه دهید تا 10 دقیقه بماند تا خشک شود، سپس آن را بشویید و با یک حوله تمیز به آرامی صورت خود را خشک کنید. سپس از مرطوب کننده برای پوست خود استفاده کنید. 


استفاده از ماسک زغال فعال مناسب


ماسک زغال فعال را می توان در خانه درست کرد و یا از داروخانه ها، فروشگاه های آرایشی و بهداشتی و یا به صورت آنلاین آن را خریداری کنید. هنگام خرید ماسک آماده، ماسکی را انتخاب کنید که دارای مواد مناسب نوع پوست شما باشد. اگر پوست چرب دارید، به دنبال ماسک زغالی حاوی خاک رس باشید. این ماده به جذب چربی اضافی روی پوست شما کمک می کند. همچنین باعث پاکسازی منافذ شما و جلوگیری از جوش زدن می شود. 


اگر پوست خشکی دارید، یک ماسک زغال چوب با ترکیبات آبرسان مانند اسید هیالورونیک، روغن زیتون یا روغن جوجوبا انتخاب کنید. در صورتی که پوست حساسی دارید، از ماسک‌های حاوی عطر، رنگ، پارابن و سایر مواد شیمیایی که ممکن است باعث واکنش شوند اجتناب کنید. مارک های مختلف ماسک زغال مواد تشکیل دهنده متفاوتی دارند، بنابراین قبل از خرید حتما برچسب محصول را به دقت مطالعه کنید.

 

استفاده از زغال فعال برای پوست سر 


زغال فعال با قرار گرفتن بر روی موهای شما می تواند روغن، کثیفی و سموم را حذف کند. همچنین موهای شما سبک‌تر و حجم بیشتری خواهند داشت. جهت استفاده از زغال فعال برای پوست سر مطابق زیر عمل کنید. 


نصف قاشق چای خوری پودر زغال فعال را روی پوست سر خشک ماساژ دهید و بگذارید 15 دقیقه یا تا زمانی که می توانید بماند، سپس با آب بشویید و طبق روال معمول مراقبت از موهای خود را دنبال کنید. از آنجایی که زغال فعال می‌تواند کمی کثیفی ایجاد کند و لباس‌ها، کف و سطوح را لکه‌دار کند، از یک ملحفه قدیمی استفاده کنید.

 

استفاده از زغال فعال برای پوست سر

 

آیا استفاده از ماسک زغال سنگ خطری دارد؟


در حال حاضر تحقیقات بسیار کمی در مورد خطر استفاده از ماسک صورت زغال چوب وجود دارد. به طور کلی، به نظر می رسد این ماسک ها بی خطر هستند، اگرچه استفاده بیش از حد می تواند باعث خشکی، قرمزی و حساسیت پوست شود. 


قبل از استفاده از ماسک زغال برای اولین بار، بهتر است که این محصول را روی قسمت کوچکی از پوست بدن خود مثلا آرنج آزمایش کنید. اگر ظرف چند ساعت هیچ خارش یا قرمزی را تجربه نکردید، نشان دهنده بی خطر بودن آن برای پوست شما می باشد. 


چند وقت یکبار باید از ماسک زغال استفاده کرد؟


مانند سایر ماسک های صورت، بهتر است یک یا دو بار در هفته از ماسک زغال چوب استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید یا متوجه شدید که پوست شما بعد از استفاده از ماسک زغال فعال خشک می شود، فقط یک بار در هفته یا هر دو هفته یکبار استفاده کنید. از آنجایی که ماسک باید حدود 15 دقیقه روی پوست شما بماند، می توانید قبل از خواب این کار را انجام دهید. اگر ماسک را صبح می‌زنید، می‌توانید قبل از دوش گرفتن این کار را انجام دهید و سپس ماسک را بشویید.


سفید کردن دندان ها با پودر زغال فعال


یکی از کاربردهای زغال فعال سفید کردن دندان ها می باشد. با استفاده روزانه، پودر زغال فعال لکه‌های سطحی مانند قهوه و چای دندان را به خوبی پاک می کند، زیرا خاصیت جاذب آن این لکه ‌ها را از روی دندان حذف می کند. اگرچه ممکن است روی دندان هایی که به دلیل مشکلات داخلی یا استفاده از آنتی بیوتیک تغییر رنگ داده اند، کارایی نداشته باشد. همچنین زغال فعال ممکن است در تغییر pH و سلامت دهان، جلوگیری از پوسیدگی و کشتن باکتری های پوسیدگی دندان و التهاب لثه مفید باشد.


برای استفاده از زغال فعال یک مسواک تمیز و مرطوب را به پودر زغال فعال آغشته کنید. مسواک پوشیده از زغال را در دهان خود قرار دهید و به مدت دو دقیقه به آرامی مسواک بزنید، سپس به خوبی دهان خود را بشویید. 

سفید کردن دندان ها با پودر زغال فعال


اگر نگران این هستید که برای دندان ‌هایتان بیش از حد ساینده باشد، می‌توانید سعی کنید زغال چوب را با انگشت خود روی دندان‌هایتان بمالید و بگذارید دو دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. زغال فعال به طور موقت دهان شما را بسیار سیاه و ترسناک کند، اما وقتی شسته شود، دندان های شما را به شدت تمیز و صاف می کند. پس از چند هفته استفاده روزانه، تفاوت را متوجه می شوید. 

وبسایت تصفیه آب آبین عرضه کننده انواع زغال فعال می باشد، در صورت تمایل به دریافت مشاوره می توانید از طریق شماره های موجود در وبسایت به صورت رایگان با مشاوران و متخصصان تیم ما در ارتباط باشید. 

منبع:
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 4
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
نظرات (4)
میرسعیدی
میرسعیدی
برای پاکسازی کامل پوست و شفاف سازی اون به نظرم این محصولاتی که زغال فعال دارند یه چیز دیگه هستن . تو آرایشگاه هم از این ماسک ها خیلی استفاده میشه.
زهرا حسینی
زهرا حسینی
ممنون از اطلاعاتی که اینجا درج می کنید حقیقتا نمی‌دونستم ذغال فعال انقدر کارایی های مختلف داره و برای موارد متعددی کاربرد داره
پریسا فانی
پریسا فانی
بعد از اینکه این مطلب رو خوندم برای اولین بار زغال فعال رو طبق چیزی که نوشته شد برای سر استفاده کردم باید بگم واقعا خوب بود و شوره سرم رو هم از بین برد
پگاه سالاری
پگاه سالاری
طب سنتی همیشه راجب کابرد ذغال فعال برای سلامت پوست و دندان ها اطلاع رسانی می‌کنه چون واقعا خواص اعجاب انگیزی داره بدون اینکه نیاز به خرید مواد گرون قیمت باشه
ارسال نظر