مهم ترین نکات برای جلوگیری از نشتی در دستگاه تصفیه آب خانگی

مهم ترین نکات برای جلوگیری از نشتی در دستگاه تصفیه آب خانگی

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی بروز کند، نشتی آب می باشد. نشتی آب می تواند باعث خراب شدن قطعات الکتریکی در سیستم شود، به همین دلیل توجه به برخی عوامل که از نشتی آب در سیستم های تصفیه آب جلوگیری می کنند تا حد زیادی حائز اهمیت می باشد. برخی از مهم ترین عواملی که می تواند باعث نشتی آب در سیستم های تصفیه آب شود، شامل فشار بالای آب شهری، پوسیدگی اتصالات، خرابی هوزینگ ها و... می شوند. 

علت نشتی آب در دستگاه های تصفیه آب خانگی می تواند بر اساس عوامل مختلفی باشد، اطلاع از دلایل بروز این مشکل و جلوگیری از آنها تا حد زیادی حائز اهمیت می باشد و بر همین اساس در ادامه به بررسی مهم ترین عواملی که می تواند باعث جلوگیری از بروز نشتی آب در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی شود می پردازیم. 


عوامل مهم برای جلوگیری از نشتی آب در دستگاه تصفیه آب خانگی


نشتی یا چکه کردن آب در دستگاه تصفیه آب خانگی، یکی از مشکلات متداول در این سیستم ها محسوب می شود. برای جلوگیری از بروز نشتی آب در دستگاه های تصفیه آب خانگی باید به برخی نکات و پارامترها مثل موارد زیر توجه کنید:

•    برای باز و بسته کردن اتصالات دستگاه احتیاط کافی داشته باشید و از ابزار مناسب برای باز و بسته کردن اتصالات استفاده کنید. بیش از حد سفت کردن اتصالات دستگاه تصفیه آب می تواند موجب بروز مشکلاتی مثل نشتی آب در سیستم شود.
•    از اتصالات با دوام و اورجینال در دستگاه تصفیه آب استفاده کنید.
•    هر 4 سال یک بار کلیه اتصالات دستگاه را تعویض کنید، زیرا پوسیدگی اتصالات دستگاه یکی از مهم ترین دلایل ایجاد نشتی در دستگاه تصفیه آب است. سعی کنید شیلنگ های استفاده شده در دستگاه را هر شش ماه به طور کامل عوض کنید. 
•    اتصال نامناسب شیلنگ های رابط میان قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند سبب ایجاد نشتی در دستگاه شود. باز و بسته کردن مکرر این شیلنگ ها می تواند موجب خوردگی سر آنها و نشتی آب در مجاورت محل نصب شیلنگ شود. در این حالت باید مقداری از ابتدای شیلنگ را قطع کنید، با این حال این مساله سبب کوتاه تر شدن شیلنگ ها خواهد شد. توصیه می شود که مقداری شیلنگ تصفیه آب تهیه کنید تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار بگیرد.
•    کوتاه بودن و محکم نبودن شیلنگ ها در دستگاه تصفیه آب می تواند باعث خارج شدن آنها از اتصالات و بروز نشتی در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی شود. برای جلوگیری از این مشکل شیلنگ را با فشار مناسبی متصل کرده و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
•    قطعاتی مانند شیر برداشت، شیر برقی، سوئیچ های فشار بالا و پایین، پمپ و ... در دستگاه معمولا به مرور زمان فرسوده شده و می توانند سبب ایجاد نشتی در دستگاه تصفیه آب شوند. سرویس منظم دستگاه و تعویض قطعات فرسوده توسط افراد متخصص و آموزش دیده می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند.
•    فیلترهای پیش تصفیه دستگاه در مقایسه با سایر فیلترها بیشتر در معرض فشار بالای آب ورودی قرار دارند. بهتر است که هوزینگ این فیلترها از نوع هوزینگ های نشکن و با دوام تهیه شود تا از شکستگی و ایجاد ترک در آنها جلوگیری شود. 
•    از بیش از حد سفت کردن هوزینگ فیلترهای تصفیه آب خودداری کرده و اورینگ فیلترها را هر چند سال یک بار عوض کنید.
•    اگر در هنگام باز و بسته کردن هوزینگ فیلترهای تصفیه آب مشاهده کردید که رزوه های آن دچار آسیب شده اند، در صورت نیاز باید هوزینگ به طور کامل تعویض شود. لازم است که باز و بسته کردن هوزینگ ها با احتیاط کافی انجام شود.
•    جهت استقامت و دوام بیشتر دستگاه در فشارهای بالای آب ورودی، بهتر است که اگر دستگاه دارای پایه ایستاده نیست، برای دستگاه از براکت های کمکی استفاده کنید.
•    اگر آب شهری منطقه شما فشار بالایی دارد، جهت جلوگیری از ایجاد نشتی در دستگاه بهتر است از شیرهای فشار شکن استفاده کنید.
•    پس از تعویض فیلترهای تصفیه آب، به مدت 24 ساعت دستگاه را در مورد بروز نشتی مورد بررسی قرار دهید.
•    اگر از دستگاه تصفیه آب به مدت طولانی استفاده نمی شود، آب ورودی به دستگاه را ببندید.

مطلب پیشنهادی: انواع فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی


در صورت تمایل برای تعویض اتصالات در ساختار دستگاه یا بروز نشتی آب توصیه می شود از افراد متخصص و کارشناسان در این زمینه مشاوره بگیرید. کمک گرفتن از افراد متخصص و کارشناسان می تواند از بروز مشکل در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی جلوگیری کند. 


«وب سایت آبین ارائه دهنده دستگاه های تصفیه آب خانگی با بالاترین سطح کیفی می باشد و امکان دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی با مراجعه به وب سایت abin.ir با ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر