مهم ترین نکات برای تنظیم فشار در دستگاه تصفیه آب خانگی

مهم ترین نکات برای تنظیم فشار در دستگاه تصفیه آب خانگی

در اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی، دو سوئیچ یا سنسور فشار بالا و پایین وجود دارد که با اندازه گیری فشار درون دستگاه، مانند یک کلید، برق عبوری از خود را قطع و وصل می کنند. عملکرد این دو سنسور بر اساس دو فشار بالا و پایین است که باید با دقت و توجه کافی در دستگاه تصفیه آب خانگی تنظیم شوند. در ادامه به بررسی مهم ترین نکاتی که برای تنظیم فشار در دستگاه تصفیه آب خانگی باید به آنها توجه کنید می پردازیم.


تعیین فشار خاموش شدن دستگاه تصفیه آب خانگی


برای فهمیدن میزان فشار آب در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی باید از فشار سنج استفاده کنید. بعد از خرید فشار سنج برای استفاده از آن باید طبق مراحل زیر عمل کنید:


•    فشار سنج را در محل مناسبی در مدار لوله کشی قرار دهید.
•    مخزن تصفیه آب را بسته و شیر آب خروجی از دستگاه که بر روی سینک قرار دارد، را باز کنید.
•    در این صورت دستگاه تصفیه آب روشن شده و باریکه کوچکی از آب از شیر برداشت خارج می شود.
•    در این صورت فشار سنج عدد را نمایش خواهد داد.
•    شیر خروجی روی سینک را ببندید. در این حالت عقربه فشار سنج شروع به بالا رفتن خواهد کرد و پس از رسیدن به مقدار مشخصی متوقف می شود. اجازه دهید که دستگاه تصفیه آب خاموش شود. فشاری که فشار سنج در هنگام خاموش شدن دستگاه  نشان می دهد، همان فشار تنظیم شده برای سوئیچ فشار پایین می باشد.

باید توجه داشت که هر چه فشار خاموش شدن دستگاه تصفیه آب خانگی مقدار بالاتری باشد، حجم بیشتری آب تصفیه شده در مخزن ذخیره می شود. حتی اگر مخزن تصفیه آب در دستگاه شما بزرگ تر باشد، با تنظیم سوئیچ فشار پایین بر روی عدد کوچک تری، آب ذخیره شده در منبع شما، مقدار کمتری خواهد بود. از طرفی اگر مقدار این فشار بالاتر از حد معمول نیز باشد، پمپ تصفیه آب توانایی رساندن فشار آب به مقدار مورد نیاز را نداشته و دستگاه خاموش نمی شود.


سوئیچ فشار پایین در دستگاه تصفیه آب را چگونه تنظیم کنیم؟


برای تنظیم کردن فشار متوقف شده در دستگاه تصفیه آب خانگی به روش زیر عمل کنید:


•    بر روی سوئیچ، پیچ شش ضلعی به نام پیچ آلن وجود دارد. با استفاده از آچار آلن، پیچ آلن را بچرخانید.
•    چرخش این پیچ در جهت عقربه های ساعت، موجب کاهش فشار می شود. پس از خاموش شدن دستگاه تصفیه آب، فشار سنج مقدار دیگری را نشان می دهد.
•    این امر را چندین مرتبه تکرار کرده و فشار را بر روی مقدار بهینه ای تنظیم کنید.

اگر پمپ دستگاه تصفیه آب، توان بالایی ندارد، ممکن است که پمپ قادر به تامین فشار لازم برای خاموش شدن دستگاه نباشد. با تنظیم فشار خاموش شدن دستگاه تصفیه آب بر روی عدد بالاتری، می توان حجم آب ذخیره شده در مخزن را افزایش داد. در اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی گیج فشار سنج وجود دارد، این عدد میزان فشار درون دستگاه را نشان می دهد. فشار معمول دستگاه تصفیه آب خانگی، در حالتی که دستگاه در حال کار کردن است، باید در بازه 40 تا 125 psi باشد. اگر این فشار مقداری کمتر از 50 psi است، این مسئله غالبا به دلیل عدم کارکرد مناسب فیلتر ممبران می باشد. از طرفی وجود فشار بالاتر از 150 psi نیز می تواند سبب ترکیدگی هوزینگ ها و مخزن تصفیه آب و وارد کردن خسارت به قطعات داخلی دستگاه شود. میزان فشار مناسب برای منبع فایبرگلاس و مخزن فلزی، به ترتیب فشار 40 psi و 80 psi می باشد.


«وبسایت آبین فرصت دریافت مشاوره را در کنار ارائه محصولات تصفیه آب در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای اطلاع از قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی به وبسایت abin.ir مراجعه کنید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 2
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (2)
شیما
شیما
سلام تمامی مراحلی که نوشته بودین رو به صورت جز به جز برای تعیین میزان فشار دستگاه تصفیه آب انجام دادم خیلی دقیق و جامع بود.
شیبک
شیبک
داخل دستگاه تصفیه آب خونه ما هم سنسور فشار آب وجود داره که این بخش خراب شده بود با این اطلاعاتی که خوندم فهمیدم این قطعه چیکار می‌کنه و علت خراب شدنش هم چی بوده.
ارسال نظر