سوالات متداول در مورد پکیج پیش تصفیه ورودی ساختمان

سوالات متداول در مورد پکیج پیش تصفیه ورودی ساختمان

یکی از گزینه های مناسب برای دستیابی به آب آشامیدنی سالم استفاده از پکیج پیش تصفیه ورودی ساختمان است. وب سایت آبین اولین بازار تخصصی آنلاین در حوزه تجهیزات آبی است که تمام سیستم های مورد نیاز شما را فراهم می کند. ابتدا بهتر است کمی با طرز کار و اجزای مختلف این پکیج ها آشنا شویم.


طرز کار پکیج پیش تصفیه ورودی ساختمان


فرآیند تصفیه آب در پکیج های پیش تصفیه ورودی از مراحل مختلفی تشکیل شده است که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد:


مرحله 1: پیش تصفیه


در این مرحله ابتدا آب شیر یا چاه به وسیله یک پمپ تقویت کننده تحت فشار قرار می گیرد و سپس از فیلتر رسوب گیر عبور می کند. این فیلتر هرگونه ذرات گل و لای، رسوب، ماسه یا خاک رس را که می تواند ممبران دستگاه اسمز معکوس شما را مسدود کند، حذف می کند.


مرحله 2: فیلتر کربن


در مرحله دوم آب از فیلتر کربن فعال که برای به دام انداختن سایر مواد معدنی و آلاینده‌ها مانند کروم، جیوه، مس، کلرامین و آفت‌کش‌ها طراحی شده است، عبور داده می شود. در این مرحله کلر نیز حذف می شود. حذف کلر بسیار مهم است زیرا می تواند به ممبران اسمز معکوس آسیب رسانده و طول عمر آن را کوتاه کند.


مرحله 3: پردازش اسمز معکوس


در سومین مرحله آب تحت فشار به ممبران اسمز معکوس منتقل می شود. منافذ بسیار ریز در غشای این دستگاه تنها به آب تمیز اجازه عبور می دهد. هر گونه ناخالصی دیگر توسط فیلتر ممبران مسدود شده و از طریق زهکشی تخلیه می شود.


مرحله 4: فیلتر کربن ثانویه


دستگاه های اسمز معکوس با کیفیت بالاتر دارای فیلتر کربن فعال ثانیه هستند. این فیلتر کربن اضافی طعم و بوی آب را بهبود می بخشد. فیلترهای کربن یک عضو مکمل برای جلوگیری از مواد شیمیایی خطرناک مانند آفت کش ها، علف کش ها و کلر عمل می کنند. این ذرات به اندازه ای کوچک هستند که از فیلتر اسمز معکوس عبور می کنند.


در ادامه نگاهی به رایج ترین سوالات در زمینه پکیج های تصفیه آب می اندازیم.


سوالات رایج کاربران در زمینه تصفیه آب


از جمله سوالات متداولی که کاربران در زمینه تصفیه آب و خصوصا پکیج های پیش تصفیه ورودی ساختمان از متخصصان این حرفه می پرسند باید به موارد زیر اشاره کرد:


1. از کجا می توان پکیج پیش تصفیه ورودی تهیه کرد؟


برای خرید پکیج پیش تصفیه ورودی ساختمان می توانید به وب سایت آبین مراجعه کنید. کارشناسان ما همچنین آماده ارائه خدمات مشاوره و محاسبه در زمینه سیستم مورد نیاز شما می باشند.

 

سوالات رایج کاربران در زمینه تصفیه آب
 

2. آیا سیستم اسمز معکوس جایگزین سختی گیر آب می شود؟


سیستم اسمز معکوس می تواند جایگزین دستگاه سختی گیر شود زیرا مواد معدنی عامل سخت کننده آب را حذف می کنند. لازم به ذکر است که فرآیند اسمز معکوس در طول پردازش از آب بیشتری استفاده می کند. پس اگر تنها قصد دارید آب را نرم کنید، استفاده از سختی گیر آب اقتصادی تر است.


3. آیا می توان سیستم اسمز معکوس را با نرم کننده آب استفاده کرد؟


بله. برای بهره مند شدن از فواید آب نرم می توانید از دستگاه سختی گیر استفاده کنید و در عین حال یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس زیرسینکی نیز برای تولید آب آشامیدنی سالم و عاری از هرگونه آلودگی استفاده کنید. دستگاه سختی گیر به ممبران سیستم اسمز معکوس کمک می‌کند تا بیشتر دوام بیاورد؛ زیرا مواد معدنی را که ممکن است به آن آسیب برسانند پیش از رسیدن به ممبران حذف می کند.


4. آیا مزه آب اسمز معکوس متفاوت است؟


آب تصفیه شده اسمز معکوس طعم متفاوتی نسبت به آب معمولی دارد زیرا مواد معدنی آن حذف شده اند.


برخی از مردم طعم آب تصفیه شده اسمز معکوس را ترجیح می دهند در حالی که برخی دیگر فکر می کنند که طعم آن کمی اسیدی است. اسمز معکوس همچنین سایر آلاینده‌ها مانند کلر را که می‌توانند طعم و بوی بد آب را ایجاد کنند، از بین می‌برد.


5. سیستم های اسمز معکوس چگونه نصب می شوند؟


بسیاری از سیستم ‌های اسمز معکوس، زیر سینک آشپزخانه شما نصب می‌شوند اما می‌توانید آن‌ها را در مکان‌هایی دورتر مانند زیرزمین، گاراژ یا اتاق ابزار نیز نصب کنید. این سیستم روی خط لوله آب سرد نصب می شود.


برای نصب دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید زیرا مستلزم مهارت در لوله کشی است.


6. سیستم اسمز معکوس و پکیج پیش تصفیه ورودی ساختمان چه آلاینده هایی را حذف می کنند؟


سیستم های اسمز معکوس می توانند آلاینده های شیمیایی رایج مانند موارد زیر را کاملا حذف کنند:


•    سدیم
•    کلرید
•    مس
•    کروم
•    سرب


پیش تصفیه ورودی نیز آلاینده های زیر را کاهش می دهد:


•    آرسنیک
•    فلوراید
•    رادیوم
•    سولفات
•    کلسیم
•    منیزیم
•    پتاسیم
•    نیترات
•    فسفر


سیستم های اسمز معکوس در از بین بردن میکروارگانیسم های زیر توانایی بالایی دارند:


•    تک یاخته ها (یعنی کریپتوسپوریدیوم، ژیاردیا)
•    باکتری ها (به عنوان مثال کمپیلوباکتر، سالمونلا، شیگلا، E. coli)
•    ویروس ها (به عنوان مثال انتریک، هپاتیت A، نورو ویروس، روتاویروس)


7. آیا سیستم های اسمز معکوس صدای اضافه دارند؟


خیر. دستگاه های اسمز معکوس هیچ صدایی به جز صدای تخلیه آب در سینک یا فاضلاب کف تولید نمی کنند.


8. آیا سیستم های اسمز معکوس نیز مانند سختی گیرها از نمک استفاده می کنند؟


خیر. سیستم های اسمز معکوس نیازی به استفاده از نمک یا کلرید پتاسیم برای تولید آب نرم ندارند، بنابراین هیچ یون اضافه ای وجود نخواهد داشت. اگر نگران افزودن سدیم اضافه به رژیم غذایی خود هستید سیستم اسمز معکوس جایگزین خوبی برای دستگاه سختی گیر است.


قیمت و خرید پکیج پیش تصفیه ورودی کل ساختمان


بهای پرداختی برای هر سیستم از جمله عوامل تعیین کننده در تصمیم گیری مشتریان است. از طرفی نیز قیمتی که شما برای سیستم اسمز معکوس کل خانه می پردازید بسته به نوع و کیفیت سیستمی که خریداری می کنید متفاوت است. 


برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت می توانید از طریق تماس با شماره 02122228116 با کارشناسان وب سایت آبین در ارتباط باشید.

 

قیمت و خرید پکیج پیش تصفیه ورودی ساختمان


ضرورت استفاده از پکیج پیش تصفیه ورودی ساختمان


همان گونه که گفتیم آب شهری در مسیر خود از تصفیه خانه ها تا نقطه مصرف راهی طولانی را طی می کنند. در طی این مسیر آلاینده های زیادی کیفیت آن را دستخوش تغییر قرار می دهند. به همین جهت لازم است پیش از مصرف آلاینده های آب حتما نسبت به تصفیه آن اقدام فرمایید.


برای مشاهده و خرید تجهیزات مورد نیاز خود از جمله انواع فیلترهای تصفیه آب صنعتی به وب سایت آبین مراجعه فرمایید. آبین عرضه کننده برترین تجهیزات در حوزه تصفیه آب  در ایران است که خدمات خود را به سراسر کشور ارائه می دهد.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نیلوفر شیرازی
نویسنده یا مترجم: نیلوفر شیرازی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر