رزین پرولایت چیست؟

رزین پرولایت چیست؟

یکی از بهترین راهکارها برای کاهش سختی آب، به کارگیری رزین های پرولایت است. رزین های پرولایت ساخته شده توسط کمپانی معتبر انگلیسی هستند که در مدل های مختلفی تولید می شوند. عملکرد رزین های پرولایت به صورتی است که سختی آب را با فرایند تبادل یونی کاهش می دهند. یکی از مهم ترین موارد استفاده از رزین های پرولایت برای فیلتراسیون آب و در پیش تصفیه دستگاه های تصفیه آب صنعتی می باشد. با این حال رزین های پرولایت در موارد دیگری هم مثل داروسازی، صنایع غذیی و... به کار می روند. 

نحوه عملکرد رزین های پرولایت به صورتی است که مواد معدنی عامل سختی آب را با یون های دیگر جایگزین می کند، این روند می تواند سختی آب را کاهش دهد. رزین های پرولایت بر اساس ساختار، در انواع رزین های پرولایت کاتیونی، آنیونی و میکس بد تولید می شوند. 

بعد از تعبیه رزین های پرولایت در مخزن های FRP، می توانید باعث کاهش یون مشخص شده شوید که این موضوع سطح کیفی آب را افزایش می دهد. نوع یون حذف شده به نوع رزین پرولایت بستگی دارد. با گذشت مدت زمان مشخص شده، رزین پرولایت اشباع می شود که در این حالت باید نسبت به احیای رزین اقدام کنید و دوباره رزین را مورد استفاده قرار دهید. 


انواع رزین های پرولایت (PUROLITE)


کاربردهای انواع رزین های پرولایت بر اساس نوع متفاوت است، موارد زیر از انواع رزین های پرولایت بر اساس نحوه عملکرد هستند:


1- رزین کاتیونی پرولایت: رزین های کاتیونی پرولایت برای از بین بردن عواملی مثل کلسیم و منیزیم مناسب هستند. از بین بردن این عوامل می تواند در سختی آب را کاهش داده و باعث بهبود سطح کیفی آب شود. یکی از پر کاربرد ترین مدل های رزین های کاتیونی پرولایت، رزین پرولایت (PUROLITE) مدل C100 می باشد. رزین کاتیونی پرولایت مدل C100 برای موارد صنعتی به کار می رود. در صورتی که قصد شما برای کاهش سختی آب آشامیدنی باشد می توانید از رزین کاتیونی پرولایت C100E استفاده کنید.

رزین کاتیونی پرولایت (PUROLITE) مدل C100E قابل استفاده برای سختی گیرهای صنعتی و خانگی می باشد. این رزین دارای استانداردهای بین المللی در زمینه تایید سطح کیفی آب است و عملکرد بسیار مطلوبی برای افزایش سطح کیفی آب دارد. 

2- رزین آنیونی پرولایت: در کاربردهای صنعتی از رزین های آنیونی پرولایت استفاده می شود که در کاهش سختی آب تا حد زیادی تاثیر گذار است. رزین آنیونی پرولایت (PUROLITE) مدل A400 سطح سیلیکا را در آب کاهش می دهد و بر همین اساس در کاربردهای مشخص شده ای مورد استفاده قرار می گیرد. این رزین پایداری فیزیکی بسیار بالایی دارد و دارای طول عمر بسیار مطلوبی می باشد. 

3- رزین میکس بد پرولایت: معمولا در ساختار دستگاه های دیونایزر و تولید آب مقطر از رزین پرولایت میکس بد استفاده می شود. رزین میکس بد پرولایت (PUROLITE) می تواند تمام یون های محلول در آب را جذب و از بین ببرد. رزین پرولایت مدل MB400 از نوع میکس بد است که می تواند یون هایی را مثل کلسیم، منیزیم، منگنز و کلراید از بین ببرد. رزین های میکس بد پرولایت ظرفیت بسیار بالایی برای از بین بردن یون های آب دارند و دارای استانداردهای بین المللی در زمینه تایید کیفیت هستند. 

انواع رزین های پرولایت


خرید و قیمت رزین های پرولایت 


رزین پرولایت را در ایران می توان از فروشگاه های مختلف خریداری کرد، با این حال توجه به برخی نکات و پارامترها برای خرید رزین اهمیت زیادی دارد. یکی از مهم ترین نکات، توجه به اصالت محصول است، فقط رزین های پرولایت اصل می توانند عملکرد مطلوبی برای کاهش سختی آب داشته باشند. بر همین اساس خرید رزین پرولایت اصل اهمیت زیادی دارد. 

در مشخصات فنی رزین های پرولایت، عوامل موثر در عملکرد آنها عنوان می شود، به همین دلیل باید برای خرید رزین مشخصات فنی را به دقت بررسی کنید. قبل از خرید تمام اطلاعات مربوط به رزین پرولایت را در نظر گرفته و مطمئن شوید برای کاربرد مورد نظر شما مناسب است. در صورت تمایل برای خرید رزین پرولایت، دریافت مشاوره از افراد متخصص و کارشناسان هم می تواند راهکار مناسبی باشد. کارشناسان می توانند بهترین نوع رزین پرولایت را بر اساس کاربرد به شما معرفی کنند. 

رزین های پرولایت از محصولات وارداتی هستند، با توجه به نوسانات قیمت ارز، برای اطلاع از قیمت رزین های پرولایت باید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان فروش در ارتباط باشید. کارشناسان می توانند قیمت مدل های مختلف رزین پرولایت را به صورت روزانه در اختیار شما قرار دهند. 


موارد استفاده از رزین های پرولایت  


پیش تر اشاره شد که کاربردهای رزین پرولایت به نوع و ویژگی های آن بستگی دارد، در واقع بر این اساس که نوع یون حذف شده توسط رزین کدام است می توان کاربرد آن را مشخص کرد. رزین های پرولایت معمولا در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، از این رزین ها نمی توان برای کاهش سختی آب آشامیدنی استفاده کرد. با این حال برخی از مدل های رزین های پرولایت قابل استفاده در کاربردهای صنعتی و خانگی هستند، برای مثال از رزین پرولایت مدل C100E می توانید برای کاربردهای خانگی و تصفیه آب آشامیدنی هم استفاده کنید. دیگر کاربردهای رزین پرولایت شامل صنایع داروسازی، دیونیزه کردن آب و... می شوند. 


«سایت آبین ارائه دهنده محصولات تصفیه آب صنعتی با برندهای مختلف می باشد و فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید محصول از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.»  

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر