دستگاه پیش تصفیه ورودی ساختمانی

دستگاه پیش تصفیه ورودی ساختمانی


آب لوله کشی با اینکه تصفیه شده است، دارای آلاینده ها، ذارت معلق و فلزات سنگین می باشد و استاندارد لازم برای مصرف را ندارد. به همین دلیل استفاده از سیستم های تصفیه آب بیشتر از هر موقع دیگری نیاز است. دستگاه های تصفیه آب خانگی که به صورت رومیزی یا زیر سینکی می باشند، تنها قادر به تامین آب آشامیدنی مصرفی شما است. در حالی که برای مصارف دیگر مانند حمام کردن و شستشو همچنان مجبور به استفاده از آب شهری می باشید. برای حل این مشکل می توان از سیستم های پیش تصفیه ورودی ساختمان استفاده کرد. سیستم های پیش تصفیه هزینه پایینی دارند و به منظور تصفیه آب ورودی ساختمان مسکونی و تجاری مقرون به صرفه می باشد. در این مقاله با دستگاه پیش تصفیه ساختمان و عملکرد آن آشنا می شویم: 

 

خرید سیستم تصفیه ورودی ساختمان

 

امروه اغلب دستگاه های خانگی با آب سر و کار دارند، اما به دلیل املاح و سختی بالای آب شهری و تمایل آن ها به تشکیل رسوب، معمولاً دستگاه هایی مانند پکیج، آبگرمکن، لباسشویی، ظرفشویی و ... با مشکلاتی مواجه می شوند. به این ترتیب که ذرات درشت موجود در آب مانند گل و لای، شن و ماسه و ... پس از ورود به این دستگاه ها مسیر ورودی آب به آن را مسدود کرده و فشار آب ورودی به دستگاه را کاهش می دهند.

سختی و املاح موجود در آب نیز تمایل بالایی به تشکیل رسوبات دارند و عمدتاً در مسیر لوله های آب و بر روی شیرآلات منزل رسوبات سخت و سفید رنگی ایجاد می کنند. این مشکلات سبب خواهد شد که وسایل خانگی مرتبط با آب مانند پکیج و لباسشویی در فواصل کوتاه به سرویس احتیاج پیدا کنند، زیرا رسوبات آهکی در دیواره داخلی دستگاه تشکیل شده و باعث افت فشار و کاهش عملکرد دستگاه و درنتیجه افزایش مصرف انرژی گردد. علاوه بر رسوبات، کلر موجود در آب نیز در دستگاه پکیج و لباسشویی غالباً با مواد شوینده واکنش داده و سبب کاهش عملکرد آنها می شود. در هنگام استحمام نیز گاز مضر کلر در آب در محیط آزاد شده و آسیب جدی به ریه ها وارد خواهد کرد. از آنجایی که غالباً نصب جداگانه دستگاه تصفیه آب برای این دستگاه ها غیر ممکن می باشد، بنابراین بهترین راه استفاده از پیش تصفیه ورودی ساختمان است.


اجزای سیستم تصفیه ساختمان

 

دستگاه های پیش تصفیه ساختمان از نظر عملکرد و تعداد فیلترهای مورد استفاده متنوع هستند. تعداد این فیلترها معمولاً یک یا چند فیلتر است و هرچه فیلترها در دستگاه بیشتر باشد، دستگاه پیش تصفیه در حذف آلاینده های آب عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. فیلترهایی که در دستگاه پیش تصفیه ساختمان به کار می روند، به شرح زیر هستند:


•    فیلتر الیافی پلی پروپیلن: این فیلتر می تواند جلبک ها، شن، ماسه، زنگ لوله ها و رسوبات آهکی موجود در آب را حذف و جداسازی کند. بنابراین از تشکیل رسوبات آهکی بر شیرآلات منزل و افت فشار آب در لوله جلوگیری می شود. وسایل گرمایشی نظیر پکیج و آبگرمکن نیز با جلوگیری از ایجاد رسوب می توانند مدت بیشتری بدون تعمیر و سرویس کار کنند. در مواردی که آب ورودی حاوی آلاینده های درشت زیادی می باشد، از فیلتر توری پیش از فیلتر الیافی استفاده می گردد. این مساله علاوه بر افزایش کیفیت آب تصفیه شده، در طول عمر فیلتر الیافی و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه نیز بسیار موثر است.


•    فیلتر کربنی: این فیلتر معمولاً در مرحله دوم دستگاه پیش تصفیه ورودی ساختمان قرار می گیرد و قادر به حذف بو و مزه نامطبوع آب و آلاینده هایی مانند کلر،  مواد آلی و سایر مواد شیمیایی می باشد. همانطور که می دانیم مصرف کلر در آب آشامیدنی برای بدن انسان مضر است و موجب بروز خوردگی در شیرآلات و دستگاه های مرتبط با آب شود.


•    فیلتر نخ تابیده و پلی استر: اگر میزان گل و لای و ذرات درشت در آب بسیار زیاد باشد، می توان در دستگاه از فیلتر نخ تابیده و فیلتر پلی استر نیز استفاده کرد. فیلتر پلی استر نوعی فیلتر قابل شستشو می باشد که معمولاً پیش از فیلتر الیافی و در سیستم پیش تصفیه دستگاه استفاده می شود.


فروشگاه تصفیه آب آبین عرضه کننده انواع دستگاه پیش تصفیه ورودی ساختمان است که با بهترین مواد قطعات داخلی تولید شده اند و فیلترهای آن متناسب با نیاز شما  انتخاب می شود. خرید دستگاه تصفیه ورودی ساختمان مرغوب خیال شما را برای همیشه از مشکلات ناشی از رسوبات و آلاینده های آب راحت می کند. اگر در انتخاب و خرید این دستگاه دچار تردید شده اید، از مشاوره رایگان کارشناسان مجرب تیم ما بهره مند شوید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر