خرید ممبران صنعتی 

خرید ممبران صنعتی 

مهم ترین فیلتر در سیستم های تصفیه آب فیلتر ممبران است. این فیلتر از چند لایه غشا نیمه تراوا ساخته شده است و دقت بسیار بالایی در حذف آلاینده های موجود در آب دارد، علاوه بر این فیلتر ممبران می تواند فلزات سنگین از جمله نیترات، آرسنیک و نیتریت را حذف کند. ساختار فیلتر ممبران به این صورت است که چندین لایه به دور استوانه ای پیچیده شده و تنها به مولکول آب اجازه عبور می دهد. فیلتر ممبران انواع مختلفی دارد و توسط برندهای زیادی تولید می شود.

خرید فیلتر ممبران با کیفیت به این دلیل که اصلی ترین فیلتر تصفیه آب می باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. برای خرید فیلتر ممبران باید نکاتی را در نظر داشته باشید، تا بتوانید بهترین انتخاب و خرید را تجربه کنید. 


خرید ممبران صنعتی مطابق با روش تصفیه آب 


فیلتر ممبران انواع مختلفی بر اساس روش تصفیه آب دارد، توجه به این موضوع هنگام خرید فیلتر ممبران اهمیت زیادی دارد، دقت این فیلترها با هم متفاوت است و با توجه به کاربرد مورد نظر و طراحی سیستم انتخاب می شوند. در ادامه به بررسی فیلترهای ممبران بر اساس روش تصفیه آب می پردازیم: 


•    ممبران اسمز معکوس: این نوع فیلتر بهترین و دقیق ترین فیلتر ممبران می باشد. فیلتر ممبران اسمز معکوس دارای دقت 0.0001 میکرون است و آلاینده ها و فلزات سنگین موجود در آب را به خوبی حذف می کند. این فیلتر بهترین فیلتر برای کاهش TDS آب نیز می باشد، به همین دلیل در بیشتر سیستم های تصفیه آب از آن استفاده می شود. 

•    ممبران میکروفیلتراسیون: این نوع فیلتر ممبران دارای دقت 0.03 تا 10 میکرون است. برای عبور آب از این فیلتر و حذف ذارت معلق به فشار 15 تا 60 PSI نیاز می باشد. در روش میکروفیلتراسیون برخی از انگل ها و باکتری ها حذف می شوند، ولی توانایی حذف ویروس ها را ندارد. 

•    ممبران اولترافیلتراسیون: برای تصفیه آب توسط این فیلتر به فشار کاری 30 تا 100 PSI نیاز است. فیلتر ممبران اولترافیلتراسیون دارای دقت 0.01 میکرون می باشد و علاوه بر حذف باکتری ها، انگل و ذرات معلق و ویروس ها را نیز حذف می کند. 

•    ممبران نانوفیلتراسیون: این نوع فیلتر ممبران دارای دقت 0.001 میکرون می باشد و دقت بالاتری به نسبت ممبران های میکروفیلتراسیون و اولترافیلتراسیون دارد. برای عبور آب از این فیلتر به فشار 150 PSI نیاز می باشد. فیلتر ممبران نانوفیلتراسیون می تواند آلاینده های موجود در آب را به خوبی حذف کند، همچنین این فیلتر قادر به کاهش سختی آب نیز می باشد. 

 

خرید فیلتر ممبران بر اساس ظرفیت تصفیه آب


خرید فیلتر ممبران بر اساس ظرفیت تصفیه آب


فیلترهای ممبران در قطرهای 2/5، 4 و 8 اینچ تولید می شوند. ممبران های 2.5 اینچ برای دستگاه های تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرند، ولی فیلترهای 4 و 8 اینچ در مقیاس صنعتی استفاده می شوند. قطر فیلتر ظرفیت تصفیه آن را مشخص می کند. بدیهی است که هر چه فیلتر قطر بیشتری داشته باشد، مقدار آب بیشتری را می تواند تصفیه کند. این موارد در هنگام طراحی سیستم توسط متخصصان مشخص می شود و به هنگام خرید فیلتر ممبران باید به آن توجه کرد. 


نوع آب ورودی به فیلتر ممبران صنعتی


برای خرید فیلتر ممبران باید به نوع آب ورودی توجه داشته باشید. فیلتر ممبران بر اساس نوع آب ورودی دو نوع BW  و SW دارد. ممبران های BW (BRAKISH WATER) برای تصفیه آب لب شور مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که ممبران های SW (SEA WATER) در تصفیه آب شور مانند آب دریا که TDS آن بالاتر از 10،000 میلی گرم در لیتر است، استفاده می شوند. بنابراین برای انتخاب فیلتر ممبران به آنالیز آب ورودی نیاز است. به این منظور لازم است که از متخصصان این حوزه کمک بگیرید. 


برند فیلتر ممبران صنعتی


فیلتر ممبران توسط برندهای مختلفی تولید می شوند. فیلترهای تولید شده توسط این برندها از نظر کیفیت، کارایی، طول عمر و بسیاری از ویژگی های دیگر با هم متفاوت هستند. از آن جایی که این فیلتر مهم ترین مرحله از تصفیه آب را بر عهده داشته و به نسبت دیگر فیلترهای سیستم تصفیه آب قیمت بالاتری دارد، خرید نمونه با کیفیت آن بسیار مهم است. فیلترهای ممبران با کیفیت طول عمر بیشتری داشته و شناخت برندهای معتبر در پروسه خرید فیلتر ممبران به شما کمک زیادی می کند. از بهترین برندهای فیلتر ممبران می توان به فیلمتک، دوپوینت، ال جی، ممبرانیوم و ونترون اشاره کرد. 

 

خرید فیلتر ممبران اصل


خرید فیلتر ممبران اصل 


یکی از مواردی که در هنگام خرید فیلتر ممبران باید به آن توجه کنید، اصل بودن آن است. نمونه های تقلبی فیلتر ممبران در بازار زیاد است. تشخیص فیلتر ممبران کار ساده ای نیست، ولی توجه به مواردی که در ادامه به آن ها می پردازیم، می تواند کمک کننده باشد. 


•    وزن و تعداد لایه های فیلتر ممبران: فیلترهای ممبران اصل و با کیفیت تعداد لایه های بیشتر و در نتیجه وزن بیشتری به نسبت نمونه های تقبلی دارند. 
•    بسته بندی فیلتر ممبران: به هنگام خرید فیلتر ممبران توجه داشته باشید، که اطلاعات درجه شده روی بسته بندی با فیلتر ممبران مطابقت داشته باشد. همچنین فیلترهای ممبران اصل بسته بندی های بهتری دارند. 
•    لیبل فیلتر ممبران: با برداشتن لیبل فیلتر ممبران علائمی زیر آن وجود دارد، نبود این علائم نشان دهنده تقلبی بودن فیلتر است و وجود آن ها تعیین کننده اصل بودن فیلتر نیست. 


خرید ممبران صنعتی از فروشگاه های معتبر 


فیلتر ممبران صنعتی را توصیه می شود از فروشگاه های معتبر تهیه و خریداری کنید. احتمال خرید محصول با کیفیت از فروشگاه های معتبر بیشتر از دیگر فروشگاه ها می باشد. همچنین شما می توانید با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهید، زیرا رضایت مشتری و حفظ اعتبار خود برای آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از راحت ترین راه های خرید ممبران صنعتی، خرید اینترنتی آن می باشد. برای خرید آنلاین ممبران صنعتی توصیه می شود به نماد اعتماد الکترونیک سایت توجه داشته باشید. وجود این نماد اعتبار سایت را مشخص می کند. 

همان طور که گفتیم خرید ممبران صنعتی با کیفیت و متناسب با طراحی سیستم اهمیت بسیار زیادی دارد. تشخیص فیلتر مناسب برای افراد عادی کار ساده ای نیست. به این منظور می توانید از متخصصان حوزه تصفیه آب راهنمایی و کمک بگیرید. وبسایت تصفیه آب آبین امکان دریافت مشاوره را برای تمامی افراد فراهم کرده است. در صورت تمایل به دریافت مشاوره می توانید از طریق شماره های موجود در وبسایت به صورت رایگان با متخصصان تصفیه آب در ارتباط باشید. 
 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر