بهترین فیلتر ممبران خانگی

بهترین فیلتر ممبران خانگی


تمامی دستگاه های تصفیه آب خانگی اسمز معکوس از فیلتر ممبران جهت فیلتراسیون و خالص سازی آب استفاده می کنند. فیلتر ممبران خانگی اصلی ترین بخش دستگاه های تصفیه آب است و کیفیت آن در عملکرد این دستگاه ها موثر می باشد. فیلتر ممبران خانگی در انواع و برندهای مختلفی در بازار به فروش می رسند، که برخی از آن ها کیفیت لازم را برای تصفیه آب ندارند. در این مقاله به بهترین برند فیلتر ممبران خانگی و روش تشخیص اصل بودن آن و نکاتی در این باره می بپردازیم.

 

بهترین فیلتر ممبران تصفیه آب خانگی

 

فیلتر ممبران خانگی از چند لایه غشا نیمه تراوا با روزنه های 0.0001 میکرون ساخته شده است، که به دور لوله ای پیچیده شده اند. عملکرد این فیلتر بر اساس روش اسمز معکوس است و قادر به حذف 99.9% از آلاینده های شیمیایی و املاح موجود در آب می باشد. در فیلتراسیون به این روش ذراتی که اندازه بزرگتر از 0.0001 میکرون دارند، پشت غشای فیلتر باقی می ماند و تنها آب خالص می تواند از آن عبور کرده و به سمت خروجی دستگاه هدایت شود. در میان روش های مختلف خالص سازی آب، روش اسمز معکوس بهترین و قوی ترین روش برای تصفیه آب محسوب می شود، زیرا این روش می تواند بسیاری از املاح، ناخالصی ها و شوری آب را از بین برده و آب را شیرین کند.

فیلتر ممبران خانگی می تواند آلاینده هایی مهم آب مانند نیترات، نیتریت، کادمیوم، سرب، جیوه، مس، آرسنیک و نیز املاح ایجاد کننده سختی آب را حذف کرده و آبی با سختی پایین و TDS  کمتر از 100PPM تولید کند. دستگاه های تصفیه آب خانگی اسمز معکوس می توانند از آب شرب شهری که عمدتاً موجب ایجاد رسوب در وسایلی مانند کتری، سماور و ... می شوند، آبی سبک و کاملاً گوارا تولید کنند. فیلتر ممبران خانگی علاوه بر این ناخالصی ها، قادر به حذف برخی عوامل میکروبی مانند ویروس ها، باکتری ها و انگل ها نیز می باشد.

فیلتر ممبران خانگی اسمز معکوس موجود در بازار دارای برندها و ظرفیت های مختلفی هستند. در میان این برندها، برند آمریکایی فیلمتک (Filmtec) بهترین کمپانی تولید کننده فیلترهای ممبران خانگی است، که در انواع و ظرفیت های مختلفی تولید شده و به سراسر دنیا عرضه می شود. قیمت فیلتر ممبران فیلمتک نسبت به کیفیت بالا آن و در مقایسه با محصولات مشابه مناسب است. اگر قصد خرید این محصول را دارید لازم است بدانید که فیلتر ممبران خانگی در قیمت های متنوع در بازار به فروش می رسد که برخی از آن ها محصولاتی غیر اصل و تقلبی هستند. توصیه می کنیم که فیلتر ممبران را از فروشگاه ها و مراکز معتبر خریداری کنید، تا خیالتان از کیفیت بالای آن راحت باشد.  

 

تشخیص فیلتر ممبران اصل


متاسفانه امروزه تعداد سازندگان فیلتر ممبران تقلبی فیلمتک روز به روز رو به افزایش است. نمونه های نامرغوب ایرانی و چینی این محصول کیفیت و عمر  بسیار پایینی دارد و نمی توانند به خوبی آب را تصفیه کنند. فیلتر ممبران اصلی فیلمتک تحت شرایط خاصی تولید می شود و پس از تولید بلافاصله در بسته بندی مخصوص قرار می گیرد، تا در معرض هوا آزاد نباشد. زیرا قرار گرفتن در مجاورت هوا می تواند عمر فیلتر ممبران را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. در بسته بندی فیلتر ممبران اصل فیلمتک از دو نوع ماده نگهدارنده استفاده می شود، تا از فساد فیلتر ممبران و رشد میکروب ها بر سطح فیلتر جلوگیری گردد. در حالی که فیلترهای ممبران تقلبی گاهی بدون بسته بندی در کارتن مورد نظر قرار می گیرند. هنگامی که فیلتر ممبران فیلمتک اصل را باز می می کنید، بوی ماده نگهدارنده آن به خوبی حس می شود و به این روش می توان از اصل بودن محصول اطمینان حاصل کرد. تعویض فیلتر ممبران خانگی امری بسیار حساس است و  باید طبق اصول سازنده آن صورت بگیرد. به منظور انجام این فرایند لازم است که همه چیز ضدعفونی شود و از تماس دست با فیلتر ممبران و هوزینگ آن خودداری کنید.

بازار آنلاین تصفیه آب abin.ir بزرگترین عرضه کننده ممبران های فیلمتک اصل در بازار ایران است، اگر قصد تهیه ممبران خانگی اصل فیلمتک را دارید می تواند با مراجعه به سایت و فشردن چند کلیک محصول مورد نظر را خریداری کرده و آن را درب منزل خود تحویل بگیرد.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
نظرات (1)
حبیب زین الدینی
حبیب زین الدینی
سلامبا چه روشی از اصل بودن فیلتر ممبران شما مطمئن شویم چون درصد نیترات، ارسنیک و... خروجی نیاز به ازمایش مخصوص دارد.
ارسال نظر