انواع پرشروسل

انواع پرشروسل

برای قرارگیری ممبران های صنعتی در ساختار دستگاه تصفیه آب از پرشروسل استفاده می شود. در واقع پرشروسل ها محفظه فیلترهای ممبران صنعتی هستند. پرشروسل ها علاوه بر حفاظت از فیلترهای ممبران، باعث انتقال آب با فشار اسمزی لازم به این فیلترها می شوند. این موضوع در روند فیلتراسیون سیستم های تصفیه آب صنعتی RO تا حد زیادی تاثیر گذار است. 

پرشروسل ها با تنوع بالایی طراحی و تولید می شوند که کاربردهای متفاوتی هم با توجه به این موضوع دارند. به همین دلیل برای خرید پرشروسل حتما باید نوع و ویژگی های محصول را به دقت مورد بررسی قرار دهید. 

در ادامه مطلب به بررسی انواع پرشروسل ها با توجه به پارامترهای مختلف می پردازیم. مطالعه مواردی که بررسی می شود می تواند در زمینه انتخاب پرشروسل مناسب برای سیستم شما کمک کننده باشد. 


انواع پرشروسل ها بر اساس نوع ممبران


ممبران های صنعتی در انواع مختلف فیلترهای ممبران 8 و 4 اینچ تولید می شوند. ظرفیت این فیلترها متفاوت است و کاربردهای مختلفی دارند. پرشروسل ها هم بر اساس نوع ممبران ها در تاثیر گذار است. برای خرید پرشروسل، باید نوع ممبران مورد نظر را بررسی کرده و با توجه به مشخصات فنی وسل، مناسب ترین محصول را انتخاب کنید. 


انواع پرشروسل ها بر اساس جنس بدنه


پرشروسل ها می توانند با بدنه ای از جنس FRP، استیل و PVC تولید و ارائه شوند. جنس بدنه وسل می تواند تعیین کننده مقاومت آن در برابر شرایط محیطی مختلف باشد. برای مثال در محیط هایی که رطوبت هوا بسیار بالاست بهتر است از پرشروسل های استیل استفاده کنید. 


انواع پرشروسل ها بر اساس تعداد المان ها

انواع پرشروسل بر اساس تعداد المان ها


تعداد المان ها می تواند نشان دهنده تعداد ممبران هایی باشد که در ساختار پرشروسل ها تعبیه می شوند. پرشروسل ها با توجه به تعداد المان ها دارای انواع مختلفی هستند که برخی از آنها شامل موارد زیر می شوند:

نوع پرشروسل

ظرفیت

پرشروسل 4 اینچ 1 المانه

1 فیلتر ممبران 4 اینچ

پرشروسل 4 اینچ 2 المانه

2 فیلتر ممبران 4 اینچ

پرشروسل 8 اینچ 1 المانه

1 فیلتر ممبران 8 اینچ

پرشروسل 8 اینچ 2 المانه

2 فیلتر ممبران 8 اینچ

پرشروسل 8 اینچ 3 المانه

3 فیلتر ممبران 8 اینچ

پرشروسل 8 اینچ 4 المانه

4 فیلتر ممبران 8 اینچ

پرشروسل 8 اینچ 5 المانه

5 فیلتر ممبران 8 اینچ

پرشروسل 8 اینچ 6 المانه

6 فیلتر ممبران 8 اینچ


***پرشروسل ها می توانند به صورت 7 یا 8 المانه هم به صورت سفارشی تولید شوند. البته این موضوع تا حد زیادی به برند محصول بستگی دارد. 


انواع پرشروسل ها بر اساس نوع پورت ورودی و خروجی


پرشروسل های اند پورت و ساید پورت از انواع وسل های ممبران با توجه به پورت ورودی و خروجی هستند. ورودی و خروجی سیال در وسل های اند پورت در دو انتهای آن قرار گرفته است. ساختار وسل های ساید پورت به صورتی است که ورودی و خروجی سیال در اطراف آن تعبیه شده اند.


انواع پرشروسل ها بر اساس فشار قابل تحمل


پرشروسل ها با توجه به فشار قابل تحمل در انواع وسل های ممبران صنعتی 150، 300، 450، 600، 1000 و 1200 psi به کار می روند. موارد استفاده از پرشروسل ها با توجه به فشار قابل تحمل شامل موارد زیر می شوند:

1- پرشروسل 150 و 300 psi: این پرشروسل ها در دستگاه های تصفیه آب لب شور به کار می روند. 
2- پرشروسل 450 و 600 psi: در ساختار دستگاه تصفیه آب صنعتی با جریان آب نسبتا شور که دارای TDS کمتر از 10,000 ppm می باشد، پرشروسل های 450 و 600 psi مورد استفاده قرار می گیرند. 
3- پرشروسل 1000 و 1200 psi: از آن جایی که سطح آلاینده های آب دریا بالاست، در ساختار دستگاه های تصفیه آب دریا از پمپ های فشار قوی استفاده می شود. به همین دلیل فشار سیال در این سیستم ها بالاست و پرشروسل های 1000 و 1200 psi به کار می روند. 


قیمت انواع پرشروسل ها

قیمت انواع پرشروسل


پرشروسل ها از محصولات وارداتی هستند، نوسانات قیمت ارز باعث شده تا قیمت پرشروسل ها مشخص نشده باشد. برای اطلاع از قیمت پرشروسل ها می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان تصفیه آب در ارتباط باشید. قیمت وسل های ممبران صنعتی به عوامل زیادی بستگی دارد. اولین و مهم ترین عامل تاثیر گذار در قیمت پرشروسل ها، نوع و ویژگی های محصول می باشد. سایر پارامترها شامل برند و سطح کیفی، ساختار و جنس بدنه و... می شوند. 

به این موضوع توجه داشته باشید که قیمت پرشروسل را نباید به عنوان مهم ترین پارامتر برای خرید در نظر داشت. روند فیلتراسیون آب در دستگاه های تصفیه آب صنعتی تا حد زیادی به عملکرد پرشروسل ها بستگی دارد، به همین دلیل استفاده و خرید پرشروسل با سطح کیفی بالا که دارای عملکرد مطلوبی می باشد تا حد زیادی حائز اهمیت است. 
برای خرید پرشروسل ها باید مواردی را مثل برند و سطح کیفی، مشخصات فنی، نوع محصول و ... در نظر داشته باشید. در کنار این خرید پرشروسل از فروشگاه های معتبر هم از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کنید. 


«وب سایت abin.ir ارائه دهنده محصولات تصفیه آب صنعتی با برندهای مختلف می باشد و فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
حکیمی
حکیمی
پروشروسل چقدر خوبه هم اینکه از فیلتر‌های ممبران که نقش بسیار مهمی در سیستم تصفیه داره محافظت می‌کنه هم اینکه روند انتقال آب رو سرعت می بخشد.
ارسال نظر