استفاده از فیلتر آهن در تصفیه آب

استفاده از فیلتر آهن در تصفیه آب

فیلتر آهن چیست؟ چرا باید از فیلترهای آهن استفاده کنیم؟ مزیت استفاده از فیلتر آهن چیست؟ فیلترهای آهن چگونه کار می کنند؟ آیا من به یک فیلتر آهن نیاز دارم؟ 

فیلترهای آهن از مقرون به صرفه ترین روش ها برای از بین بردن آهن در آب هستند و می توانند از بروز مشکلاتی مثل ایجاد لکه های قرمز جلوگیری کنند. مواردی که در ابتدای مطلب عنوان شدند از رایج ترین پرسش هایی هستند که در مورد فیلترهای آهن مطرح می شوند. در این مقاله به بررسی تمام آن چه که برای خرید و استفاده از فیلترهای آهن نیاز است بدانید می پردازیم. اطلاع از نحوه عملکرد و مزیت های فیلترهای آهن به شما کمک می کند تا خرید مطمئن تری داشته باشید.

تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که آب مصرفی بوی آهن داشته باشد؟ در این صورت حتما میزان آهن در آب بالاست و باید از روش مناسب برای از بین بردن آن استفاده کرد. عدم توجه به حذف آهن در آب می تواند مشکلاتی را مثل خرابی وسایل برقی و حتی ایجاد زنگ زدگی به دنبال داشته باشد. مطمئن ترین و بهترین روش برای از بین بردن آهن در آب، به کارگیری فیلترهای آهن است. 

از فیلترهای آهن می توان در صنعت تصفیه آب صنعتی هم استفاده کرد. در بسیاری از صنایع حذف آهن اهمیت زیادی دارد که در این حالت باید از سیستم تصفیه آب صنعتی مناسب برای از بین بردن آهن استفاده کرد. فیلترهای آهن را می توان با تعبیه در دستگاه های تصفیه آب صنعتی برای از بین آهن در صنایع مختلف به کار برد. در کنار این برای استفاده از آب چاه هم در بسیاری از موارد نیاز به استفاده از سیستم های تصفیه آب صنعتی و البته فیلترهای آهن می باشد. 


نحوه عملکرد فیلترهای آهن


روش کار فیلترهای آهن تصفیه آب به صورتی است که آب به فیلتر وارد شده و از حباب هوای فشرده عبور می کند. این موضوع باعث اضافه شدن اکسیژن به آب می شود. در ادامه فیلتر، باعث جداسازی آهن از آب با انجام واکنش می شود. آهن به صورت نامحلول شده و بستر فیلتر آن را از آب حذف می کند. با این روش آهن در آب از بین می رود و سطح کیفی آب افزایش پیدا می کند. 

فیلترهای آهن می توانند حباب هوای فشرده و البته بستر فیلتر را در محدوده زمانی مشخص شده احیا کنند تا فیلتر دوباره آماده استفاده برای حذف آهن باشد. زمان احیای بستر فیلترهای آهن را می توانید با تغییر تنظیمات سیستم در زمان دلخواه قرار دهید. 

همان طور که از روند کار فیلترهای آهن مشخص است، نیازی به تعویض بستر فیلتر برای احیا نیست. طول عمر بالای مواد شیمیایی استفاده شده در بستر فیلتر آهن باعث می شود تا هزینه نگهداری فیلترهای آهن کمتر شود. 

نحوه عملکرد فیلترهای آهن


مزیت های استفاده از فیلتر آهن در تصفیه آب 


به کارگیری فیلترهای آهن می تواند مزیت هایی را مثل موارد زیر به دنبال داشته باشد:


•    با استفاده از فیلترهای آهن می توان از بروز مشکلات ناشی از سطح بالای آهن در آب جلوگیری کرد. برخی از این مشکلات شامل خرابی وسایل الکتریکی و ایجاد لکه های قرمز روی سینک می شوند. 
•    این فیلترها دارای عملکرد مطلوبی برای از بین بردن آهن در آب هستند و در واقع از دقیق ترین روش ها برای حذف آهن محسوب می شوند. 
•    بستر فیلترهای آهن را می توانید مدت طولانی مورد استفاده قرار دهید، این موضوع می تواند هزینه نگهداری فیلتر آهن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. 
•    عدم نیاز به تعویض بستر فیلترهای آهن باعث شده تا نگهداری این فیلترها بسیار راحت باشد. 
•    فیلترهای آهن را می توانید به راحتی نصب کنید. 

داشتن این مزیت ها باعث شده تا فیلترهای آهن به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار بگیرند و یکی از موثرترین فیلترها برای افزایش سطح کیفی آب باشند.  

مزیت های استفاده از فیلتر آهن تصفیه آب


آیا من به فیلتر آهن نیاز دارم؟


با بررسی عملکرد و مزیت های فیلترهای آهن ممکن است برای شما سوال شود که آیا من به فیلتر آهن نیاز دارم؟ برای پاسخ به این پرسش تنها باید به چند نکته و پارامتر توجه داشته باشید. اولین نکته تعیین میزان آهن در آب مصرفی شما می باشد. اگر بوی آهن را از آب استشمام می کنید حتما میزان آهن در آب بالاست. با این حال در صورت تمایل برای اطمینان از میزان آهن در آب مصرفی باید آنالیز آب مصرفی را داشته باشید. 

برای دریافت آنالیز آب مصرفی می توانید از آزمایشگاه ها برای تعیین پارامترهای مختلف آب کمک بگیرید. در ادامه بهتر است آنالیز آب ورودی را در اختیار کارشناسان و افراد متخصص قرار دهید. کارشناسان با بررسی پارامترهای مختلف می توانند بهترین روش فیلتراسیون را پیشنهاد کنند. 


معایب فیلتر آهن 


فیلترهای آهن در کنار داشتن مزیت ها و عملکرد مطلوب برای حذف آهن دارای معایب زیر هستند:

1- فیلترهای آهن نمی توانند باعث از بین رفتن مشکلات آب سخت شوند. نباید تصور کنید با به کارگیری فیلترهای آهن می توانید باعث کاهش سختی آب شوید، این فیلترها هیچ تاثیری در از بین بردن کلسیم و منیزیم ندارند. در صورت تمایل برای کاهش سختی آب باید از دستگاه های سختی گیر یا سیستم های فیلتراسیون مناسب استفاده کنید. 

2- در مواردی نیاز به فراهم کردن شرایط خاص برای نصب فیلترهای آهن می باشد. به طور مثال برای نصب برخی از فیلترهای آهن نیاز است که میزان PH آب به اندازه 8 باشد. 

3- برخی از فیلترهای آهن برای نصب و راه اندازی هزینه بالایی به دنبال دارند. با این حال نگهداری فیلترهای آهن هزینه بر نیست.

فیلترهای آهن معمولا از فیلترهای تصفیه آب با بهره وری و راندمان بالا محسوب می شوند، این موضوع باعث شده تا استفاده از فیلترها کاربرد بالایی در صنایع مختلف داشته باشد. 


«برای دریافت مشاوره در زمینه خرید محصولات تصفیه آب صنعتی، می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجموعه آبین در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
قلی زاده
قلی زاده
فیلتر‌های آهن که خیلی گرون نیستن و قیمت مناسبی دارن اما کلی به نفع سیستم تصفیه آب هستش و از خراب شدن اون جلوگیری می‌کنه.
ارسال نظر