10 مزیت شگفت انگیز آب تصفیه شده برای زیبایی

10 مزیت شگفت انگیز آب تصفیه شده برای زیبایی

 

بسیاری از ما بر این باوریم که راز زیبایی ظاهری در کرم‌های گران قیمت صورت، محصولات مراقبت از مو خوب و درمان‌های معجزه‌آمیز ساختگی نهفته است. مطمئناً، مرطوب‌کننده‌ها و سرم‌های با تکنولوژی بالا می‌توانند، به تقویت پوست، نرم کردن موهایتان و کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک کنند. اما زیبایی ظاهری از درون شروع می شود، با غذایی که می خورید و آبی که می نوشید.


وقتی آب تصفیه شده می نوشید، اتفاقات زیادی برای بدن شما می افتد. به شما انرژی می دهد، به تمرکز شما کمک می کند، متابولیسم شما را حفظ می کند و مهم تر از همه، قرار گرفتن در معرض آلودگی های خطرناک موجود در آب را کاهش می دهد. آب تصفیه شده حتی می تواند راه حلی برای بزرگترین مشکلات زیبایی شما مثل پوست کدر، موهای نازک و حتی ناخن های شکننده باشد. 


همان طور که می دانید آب لوله کشی قبل از توزیع تصفیه می شود. با این حال دارای آلاینده های مضر می باشد. همچنین در مسیر آب آلاینده هایی را جذب می کند، که بسیاری از آن ها می توانند پوست، مو و ناخن های شما را خراب کنند. خوشبختانه، یک دستگاه تصفیه آب در خانه شما می تواند بیشتر آلاینده های موجود در آب را حذف کند. در ادامه به بررسی ده مزیت شگفت‌انگیز آب تصفیه شده برای زیبایی می پردازیم: 


پوست جوان تر و سالم تر 


پوست گونه خود را به آرامی نیشگون بگیرید. آیا خطوط ریز یا چین و چروک می بینید؟ نوشیدن آب تصفیه شده، باعث کمتر دیده شدن چین و چروک ها می شود. آب تصفیه شده چین و چروک های شما را پاک نمی کند، ولی به حفظ خاصیت ارتجاعی و لطافت طبیعی پوست شما کمک می کند.


پوستی که به خوبی هیدراته شده باشد، بدون آسیب یا ایجاد علائم کشیدگی، ترک، لکه ها و سایر تحریکات پوستی می باشد. به طور معمول، با نوشیدن هر روزه آب آشامیدنی سالم و تصفیه شده، مواد مغذی ضرروی به سلول های پوست شما کمک کرده و پوست شما هیدراته می شود. به این صورت پوست شما مدت طولانی تری سالم و جوان می ماند و همچنین رنگ پوست نیز شفاف تر می شود. در صورت کم بودن مواد شیمیایی در آب، بدن شما بهتر می تواند آب را جذب کرده و رطوبت پوست شما را حفظ می کند. 


پوست درخشان و چهره روشن


آیا می خواهید راز پوستی درخشان و چهره ای زیبا و روشن را بدانید؟ به همین سادگی است، که هر روز چندین لیوان آب تصفیه شده بنوشید. آب تصفیه شده نه تنها بسیاری از مواد شیمیایی و آلاینده ها را ندارد. همچنین مواد معدنی سالمی را که برای سلامت پوست شما لازم هستند، را حفظ می کند. 


هنگامی که ناخالصی ها از آب لوله کشی شما حذف شوند، دستیابی به پوستی شفاف و شاداب برای شما بسیار آسان تر خواهد بود. آب تصفیه شده تمیز همچنین به گردش خون و انتقال مواد مغذی به سلول های پوست کمک می کند و باعث می شود احساس و ظاهر خوبی داشته باشید. علاوه بر این، آب به دفع سموم از بدن و ناخالصی ها از پوست کمک می کند.


هنگامی که پوست شما به خوبی هیدراته شود و آلودگی ها از بین بروند، نتیجه یک چهره سالم و درخشان خواهد بود. برای نتایج بهتر، هر زمان که می توانید مقداری لیمو را در آب بچکانید. لیمو سرشار از ویتامین C می باشد، که تقویت کننده کلاژن است و موجب پاکسازی کبد شما می شود. هرچه کبد شما سالم تر باشد، پوست شما روشن تر و شفاف تر به نظر می رسد.


با بیماری های پوستی مانند اگزما مبارزه می کند


علائم اگزما جالب نیست و می تواند به راحتی تلاش های زیبایی و حتی کل روز شما را خراب کند. اگزما و بیماری‌های پوستی مشابه، معمولاً ناراحتی‌های زیادی را به همراه دارند و ممکن است سد دفاعی پوستی را ملتهب و مختل کنند. هنگامی که کلر در آب شما وجود داشته باشد، نتیجه حتی وحشتناک تر می شود. کلر و مواد شیمیایی مشابه می توانند چربی های طبیعی پوست را از بین ببرند و باعث خارش و خشکی شوند.


خوشبختانه، فیلتر کردن آب، آلاینده‌های خاصی را که می‌توانند باعث تشدید تحریکات پوستی به ویژه در هنگام دوش گرفتن و حمام کردن یا شنا در استخرهای کلردار شوند، را حذف می‌کند، همچنین، تصفیه کردن آب دوش می تواند مواد معدنی سخت (کلسیم و منیزیم) موجود در آب را که باعث ترد شدن مو و خشکی پوست می شود، از بین ببرد.


آفتاب سوختگی را درمان می کند


گاهی اوقات، حتی اگر ایمنی در برابر آفتاب را رعایت کنید، باز هم می توانید قربانی آفتاب سوختگی های بد و دردناک، به خصوص در ماه های سوزان تابستان شوید. خبر خوب این است که به غیر از استفاده از فرمول های حاوی آلوئه ورا، نوشیدن مقدار زیادی آب تمیز می تواند روند بهبودی را تسریع کند. نوشیدن آب تمیز بدن را پاکسازی می کند، تا پوستی شفاف تر و صاف تر داشته باشد. لکه های تیره و جوش ها معمولاً به دلیل تجمع سموم در بدن روی پوست ظاهر می شوند. با این حال، مصرف کافی آب می تواند به حذف این سموم ناخواسته از بدن کمک کند. همچنین می تواند موجب حرکات منظم روده شود و اغلب به تمیزی و شفافیت پوست کمک می کند. 


پوست را آبرسانی می کند


آیا می دانستید سلول های پوست شما حاوی آب هستند؟ این بدان معناست که مانند هر عضو دیگری در بدن، پوست شما به مقدار کافی آب تصفیه شده برای هیدراته ماندن نیاز دارد. در غیر این صورت، پوست می تواند به سرعت خشک، سفت و پوسته پوسته شود، که البته هرگز برای ظاهر شما ایده آل نیست. نوشیدن آب فیلتر شده برای آبرسانی مناسب پوست شما حیاتی است. با این حال، برخی از ما همچنان از نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌های شیرینی که بر کیفیت پوست و سلامت کلی ما تأثیر بد می‌گذارند، همزمان با جدیدترین محصولات زیبایی استفاده می‌کنیم. 


ناخن های قوی تر


مانند پوست و موی زیبا، ناخن های سالم و خوش فرم بخشی جدایی ناپذیر از ظاهری مرتب و منظم هستند. متأسفانه، ناخن ها از اثرات مضر آب سخت مستثنی نیستند. ناخن‌های شما از لایه‌های کراتین متعددی تشکیل شده‌اند و یک بستر ناخن یکپارچه را تشکیل دهند. مواد معدنی موجود در آب سخت می توانند بستر ناخن را به مرور زمان از بین ببرند. هنگامی که دستان خود را با آب سخت می شویید، ناخن شما می تواند شکننده و پوسته پوسته شود. 


علاوه بر این، آب سخت بستر ناخن های شما را خشک کرده و رشد ناخن ها را متوقف می کند. پس از مدتی، ناخن های شما ممکن است نازک و ضعیف شده و تغییر رنگ دهند. خوشبختانه، فیلتر کردن آب به این معنی است که ناخن های شما کمتر در معرض آسیب (خرد شدن، شکافتن، ترک خوردن، پوسته شدن) هستند و می توانند مرطوب و سالم به نظر برسید. 


با خشکی یا گودی چشم مقابله می کند


لب های پر یا گونه های برجسته را فراموش کنید. یک مطالعه نشان داد که هم مردان و هم زنان، چشمان افراد را در مقایسه با مو، لب و بینی به عنوان مهم‌ترین عامل در زیبایی می‌دانند. این بدان معناست که در روزهایی که چشمان شما خشک یا گود افتاده است، زیبایی کمتری دارید. هیچ چیز مانند قرمزی، خشکی چشم یا چشم های گود رفته، یک روال زیبایی را خراب نمی کند. آن ها شما را مسن تر، خسته تر می کنند و از جذابیت شما کم می کنند. خوشبختانه، هیدراته کردن بدن با نوشیدن آب تصفیه شده یک راه عالی برای مبارزه با این مسائل است. 


خشکی یا فرورفتگی چشم ها معمولاً نشانه کم آبی شدید بدن است، بنابراین لطفاً آب تصفیه شده کافی بنوشید تا ظاهری شاداب و سالم داشته باشید. علاوه بر این، چشم های قرمز، آبریزش اشک و خارش چشم ها ناشی از آلاینده های خاص در آب لوله کشی می باشد، که موجب تحریک و تشدید علائم آلرژی شما می شود.


از نارنجی شدن موها جلوگیری می کند و ریزش و خشکی مو را کاهش می دهد


اگر به فکر روشن کردن موهای خود در خانه هستید، استفاده از آب تصفیه نشده ایده بدی می باشد. به جز این که با رنگ موی نارجی، زشت و ریزش و خشکی مو مشکلی نداشته باشید. رنگ موی نارنجی به دلیل آهن موجود در آب لوله کشی شما است. همچنین مقدار زیاد مواد معدنی موجود در آب موجب ریزش و خشکی مو می شود. آهن، کلر، یا نمک موجود در آب، کارایی محصولات دکلره مو را کم می کند و رنگدانه های تیره مو سخت تر از بین می روند. به این صورت محصولات سفید کننده سخت تر؛ رنگدانه های تیره مو را حذف می کنند. اگر مواد دکلره به اندازه کافی بر روی مو باقی نماند، مو به خوبی سفید نشده و نارنجی به نظر می رسد. علاوه بر این، آب سخت فولیکول های مو را از بین می برد و موهای شما را خشک، وز و شکننده می کند و منجر به شکستگی و ریزش مو می شود. بهترین راه برای جلوگیری از این شرایط ناگوار، تصفیه کردن آب قبل از استفاده است.


به حفظ سلامت جسمانی کمک می کند


با بیش از 37 تریلیون سلول در بدن که عمدتاً از آب تشکیل شده است، آشامیدن میزان کافی آب ضروری است. به دست آوردن یک تعادل خوب به شما کمک می کند، تا در کل وضعیت بهتری داشته باشید. با این حال، مطمئناً می تواند ظاهر، آمادگی جسمانی و جذابیت شما را بهبود بخشد.

 

آلاینده های رایج آب که تلاش های شما برای زیبایی را خراب می کنند


آلاینده های رایج آب که تلاش های شما برای زیبایی را خراب می کنند


آب لوله کشی حاوی مجموعه ای از مواد شیمیایی و ناخالصی های سمی است. بسیاری از مواد برای جلوگیری از رشد باکتری ها و حذف سایر عوامل بیماری زا به آب اضافه می شوند. برخی از آن ها آلاینده هایی هستند که از محیط به داخل آب نفوذ می کنند. همچنین ناخالصی های زیادی از لوله های قدیمی و زنگ زده وجود دارد. در صورتی که به طور مداوم جذب بدن شما شوند، ممکن است پوست، ناخن ها و موهای شما و در نهایت ظاهر فیزیکی و سلامت کلی شما را به خطر بیندازند.


کلر


کلر یک ماده شیمیایی قوی است، که به طور گسترده برای از بین بردن عوامل بیماری زا در آب آشامیدنی استفاده می شود، در عین حال می تواند به پوست و مو آسیب ماندگاری وارد کند. کلر همچنین باکتری های خوب روده را که به سلامت پوست ما کمک می کنند، می کشد. این ماده شیمیایی با پاک کردن روغن ها طبیعی پوست شما، رطوبت را کاهش می دهد و باعث خشکی، خارش، قرمزی پوست، بثوارت و سایر تحریکات پوستی می شود. همچنین پوشش اسیدی محافظ پوست صورت و سر را از بین می برد. کلر موها را کم آب کرده، رنگ مو را از بین می برد و باعث آسیب شدید به فولیکول ها می شود. این ماده شیمیایی روند پیری را نیز تسریع می کند و تاثیری  مشابه تاثیر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید دارد. 


مواد معدنی سخت


کلسیم، آهک و برخی از فلزات سنگین آب را سخت می کنند، همچنین این مواد پوشش اسیدی را شکسته و باعث تحریک و قرمزی، تحریک اگزما و شکستگی و خشکی مو می شوند. هنگامی که کلسیم روی پوست می نشیند، می تواند ترکیب شیمیایی چربی پوست شما را تغییر دهد، که معمولاً مانع پوست برای مرطوب کردن خود می شود. حتی پس از استفاده از گران‌ترین صابون‌ها یا ژل‌های دوش، مواد معدنی سخت می‌توانند با محصولات ترکیب شوند و منافذ را مسدود کنند، در اثر باقی ماندن صابون، پوست شما خشک و چسبناک می شود. بسته بودن منافذ پوست می تواند منجر به جوش های آکنه، اگزما، بثورات، جوش، لک، خارش، التهاب و بسیاری از بیماری های پوستی شود.


آرسنیک 


 قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آرسنیک می تواند پوست را خراب کند. تحقیقات نشان می دهد که بعد از حدود پنج سال، قرار گرفتن در معرض عنصر شیمیایی می تواند منجر به ضایعات پوستی بدخیم، افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست و سایر تغییرات پوستی مانند ضخیم شدن و تغییر رنگدانه های پوست شود. دیگر اثرات قرار گرفتن در معرض آرسنیک لکه های روشن و تیره، پوست ضخیم در کف دست، کف پا و بدن می باشد.


باکتری ها


پوست به عنوان یک سد محافظ در برابر عفونت های باکتریایی عمل می کند. با این حال، پوست خود گاهی اوقات عفونی می شود. به طور کلی، زمانی که باکتری ها با پوست شما تماس پیدا می کنند، معمولا باعث عفونت نمی شوند. اما زمانی که عفونت رخ می دهد، معمولاً به صورت برجستگی های قرمز کوچک شروع می شود، که به تدریج اندازه آن افزایش می یابد. عفونت باکتریایی پوست همچنین می‌تواند باعث حساسیت پوست، بثورات، خارش، درد، تاول، چرک، افتادگی یا ترک خوردگی پوست، تغییر رنگ پوست و غیره شود. عفونت‌های باکتریایی پوست زمانی ایجاد می‌شوند، که باکتری‌ها از طریق فولیکول‌های مو یا از طریق ترک خوردگی ‌های کوچک که در اثر نیش حیوانات یا حشرات، خراشیدگی، جراحی، آفتاب سوختگی، زخم یا بیماری های پوستی از قبل وجود داشته، وارد پوست شوند. 


VOC (مواد شیمیایی آلی فرار)


 VOC مانند آفت کش ها، علف کش ها، کودهای شیمیایی و سایر مواد شیمیایی به طور باورنکردنی برای سلامت انسان سمی هستند. برخی از آن ها نه تنها سرطان زا هستند، بلکه برای سلامت پوست ناایمن هستند و باعث درماتیت تماسی، تاول، درد، قارچ، پرپیگمانتاسیون ناحیه آسیب دیده، سوزش پوست، سرطان های پوست و سایر تحریکات می شوند.


کروم-6


چندین اثر نامطلوب سلامتی پوست مرتبط با قرار گرفتن در معرض کروم-6 شامل تحریک پوست، بثورات پوستی شدید و درماتیت تماسی آلرژیک است. درماتیت تماسی آلرژیک به دلیل تماس طولانی مدت و شدید پوست با کروم-6 ایجاد می شود. همچنین این ماده در تماس با پوست سالم منجر به زخم شدن پوست می شود، که به آن اصطلاحا زخم کروم می گویند. زخم‌ های کروم ضایعات پوسته‌دار و بدون درد هستند و به صورت یک زخم حفره دار پوشیده از مایع می باشند.  
در حال حاضر، باید برای شما روشن باشد، که آب شیر می تواند خطر بزرگی برای سلامتی و زیبایی باشد و احتمالاً تعادل پوست مو و سر را مختل کند. با توجه به این موضوع، خانه شما نیاز به فیلتراسیون آب با کیفیت دارد، تا از آسیب آلاینده های مضر به پوست، مو، ناخن و هر چیز دیگری که شما را زیبا می کند، جلوگیری کند.
فیلتر کردن آب لوله کشی می تواند به طور چشمگیری کیفیت آب خانه شما را افزایش دهد و به شما این امکان را می دهد که از خطراتی که آلاینده ها برای سلامتی و ظاهر کلی شما ایجاد می کنند، جلوگیری کنید. اما چگونه آب مصرفی خود را فیلتر می کنید؟ و بهترین سیستم فیلتراسیون برای استفاده چیست؟ به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید.


چگونه آب لوله کشی را تصفیه کنیم؟


برای تصفیه کردن آب لوله کشی گزینه های مختلفی وجود دارد. یک روش خوب می تواند اکثر آلاینده ها، آفت ها، علف کش ها، فلزات سنگین، کلر، مواد شیمیایی سمی و ... را از آب حذف کند. یکی از بهترین گزینه ها استفاده از روش اسمز معکوس به همراه فیلترهای کربنی است. کربن فعال جذب سطحی بالایی دارد و می تواند کلر، تری هالومتان ها، بو، رنگ و طعم نامطبوع آب را حذف کند، فیلترهای کربنی ساخته شده از پوسته نارگیل گزینه بهتری هستند، علاوه بر جذب سطحی بالا، تجدیدپذیر نیز می باشند. در روش اسمز معکوس فیلتر ممبران قادر به حذف آلاینده ها و فلزات سنگین موجود در آب با دقت بسیار بالایی است. برای تصفیه آب مصرفی در خانه بهترین راه خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی است. دستگاه های تصفیه آب از نظر تعداد فیلتر و روش تصفیه آب با یکدیگر متفاوت می باشند. توصیه ما به شما خرید دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس با بیش از 5 مرحله فیلتراسیون است. 


فروشگاه تصفیه آب آبین عرضه کننده انواع دستگاه تصفیه آب خانگی می باشد، برای دریافت مشاوره و اطلاعات به صورت رایگان با متخصصان تیم ما در ارتباط باشید.  

 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 5
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
نظرات (5)
مینا
مینا
به نظرم اگه آدمها چند وقت آب خوردن رو به اندازه مناسب شروع کنن پوستشون خیلی شاداب و درخشان میشه و حتی چروک های پوستی هم برطرف بشه.
زهره
زهره
منم از وقتی آب تصفیه شده برای آشامیدن و پوستم استفاده میکنم به نسبت قبل خیلی از مشکلاتم حل شده و پوستم هم خیلی بهتر از قبل شده.
دنیا غریوی
دنیا غریوی
واقعا عجیبه که آب هیچ مزه و بویی نداره ولی چقدر یک ماده می‌تونه روی تمام عملکردهای ما اثر بزاره و نبودش چه مشکلاتی رو ممکنه به وجود بیاره
مریم اردشیری
مریم اردشیری
همه ی این توضیحاتی که در این مقاله داده شد همه منوط به این موضوع هست آبی که می نوشید واقعا به بهترین شکل تصفیه شده باشه و آب تمیز باشه
طاهره لطفی
طاهره لطفی
دقیقا منم این تجربه رو دارم واقعا هرزمان که آب کم میخورم هم پوستم پژمرده میشه هم اینکه احساس میکنم موهام خشک و شکننده میشه
ارسال نظر