هوزینگ صنعتی

هوزینگ صنعتی

هوزینگ صنعتی به عنوان محفظه نگهدارنده و محافظ فیلترهای تصفیه آب صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. هوزینگ صنعتی فیلتر ممبران که با نام پرشروسل یا محفظه ممبران نیز شناخته می شود، وظیفه اش محافظت از فیلتر ممبران در برابر فشار بالای سیستم است. اما هوزینگ های صنعتی تنها به پرشروسل ها محدود نمی شوند. همان طور که انواع فیلترهای تصفیه آب صنعتی را داریم، هوزینگ های صنعتی مختلفی نیز تولید می شوند. 


انواع هوزینگ صنعتی موجود در سایت آبین شامل پرشروسل، هوزینگ جامبو، هوزینگ بیگ وان، هوزینگ UPVC و هوزینگ استیل می باشند. هوزینگ های جامبو برای فیلترهای الیافی و کربنی 20 اینچ جامبو صنعتی طراحی شده اند، که در پیش تصفیه دستگاه های تصفیه آب صنعتی و پیش تصفیه ورودی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. هوزینگ های بیگ وان برای کابردهایی با دبی آب بالا کاربرد دارند. از فیلترهای پلی استر با قابلیت شستشو در هوزینگ صنعتی بیگ وان استفاده می شود.


هوزینگ UPVC صنعتی در ظرفیت های مختلفی تولید می شود، که داخل آن از فیلترهای کارتریجی با سایز های 10 تا 40 اینچ استفاده می شود. این نوع هوزینگ ها و فیلتر داخل شان برای حذف رسوبات و ذرات موجود در آب استفاده می شوند و به دلیل استفاده از چند فیلتر دقت بالایی دارند. هوزینگ صنعتی استیل نیز با چند المان دقت بالایی دارد و به دلیل جنس بدنه در برابر شرایط محیطی و رطوبت مقاومت از خود نشان می دهد.


آشنایی با انواع هوزینگ صنعتی 


در بخش قبل با انواع هوزینگ صنعتی آشنا شدیم. در این جا قصد داریم به طور مفصل به آنها پرداخته و کاربردهای هر یک را بررسی کنیم.


1- پرشروسل


پرشروسل محفظه ای است، که فیلتر یا فیلترهای ممبران را در خود جای می دهد و در برابر فشار بالای سیستم از آنها محافظت می کند. پرشروسل ها از جنس های مختلفی تولید می شوند، که شامل FRP، استیل و PVC می باشد. پرشروسل های FRP به دلیل مقاومت، استحکام و قیمت مقرون به صرفه بیش از دو نوع دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. 

 

پرشروسل


 

پرشروسل با توجه به ویژگی های سایز، تعداد المان، محل پورت ها و حداکثر فشار قابل تحمل دارای انواع مختلفی هستند. بر مبنای سایز، انواع وسل 4 و 8 اینچ با توجه به سایز فیلتر ممبران تولید می شوند. بر مبنای تعداد المان یا ظرفیت، پرشروسل های 1 تا 6 المانه را داریم، البته نوع 7 المانه آن نیز توسط برخی از شرکت های سازنده و طبق سفارش مشتری ساخته می شود. محل پورت های ورودی وسل می تواند در کنار بدنه و یا انتهای آن باشد، که به ترتیب پرشروسل ساید پورت و اند پورت نامگذاری شده اند. حداکثر فشار قابل تحمل نیز که با توجه به سختی و میزان آلاینده های آب ورودی در انتخاب وسل اهمیت دارد، مقادیر 300, 450, 600, 1000, 1200 psi را دارد که از پر کاربردترین هوزینگ های ممبران صنعتی هستند. 


2- هوزینگ جامبو


هوزینگ های جامبو که معمولا ارتفاع 20 اینچ دارند، برای فیلترهایی با این سایز شامل فیلترهای الیافی، کربنی و نخ تابیده صنعتی طراحی شده اند. این هوزینگ ها با فیلتر داخل شان برای پیش تصفیه ورودی ساختمان و دستگاه های تصفیه آب صنعتی بیش ترین کاربرد را دارند.

 

هوزینگ جامبو

 

3- هوزینگ بیگ وان


هوزینگ های بیگ وان در دو ارتفاع 40 و 23 اینچ بیش ترین کاربرد را دارند. از این نوع هوزینگ صنعتی در مکان هایی که آب با دبی بالا وجود دارد استفاده می شود. در هوزینگ بیگ وان از فیلترهای الیافی، پلی استر، نخ تابیده و ... استفاده می شود. به دلیل این که می توان انواع فیلتر شامل فیلترهای کارتریج ورقه ای، UF، پلی استر کیسه ای و نخ تابیده را در هوزینگ های صنعتی استفاده کرد، کاربرد وسیعی در حوزه های مختلف دارند.

 

هوزینگ بیگ وان

 

4- هوزینگ UPVC 


هوزینگ های UPVC که دارای ابعاد مختلف و تعداد المان متفاوتی هستند، به عنوان پیش تصفیه مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا در داخل این هوزینگ ها از فیلترهای الیافی استفاده می شود. انواع هوزینگ UPVC شامل فلنجی و مهره ای می باشد، که نوع فلنجی آن مقاومت بیش تری در برابر فشار نسبت به نوع مهره ای دارد. بر روی هوزینگ های UPVC می توان گیج فشار نصب کرد، تا فشار داخل مخزن و نحوه عملکرد سیستم مشخص شود. برای اتصال هوزینگ UPVC به لوله از لوله های 1.5 تا 2 اینچی می توان استفاده کرد.

 

هوزینگ UPVC

 

5- هوزینگ استیل


هوزینگ های استیل نیز با ظرفیت های مختلف تولید می شوند. به علت استفاده از چند فیلتر در داخل هوزینگ های استیل، تصفیه آب توسط آنها دقت و سرعت بیش تری دارد. هوزینگ های استیل از استنلس استیل 316 یا 304 تولید می شوند. در داخل این نوع هوزینگ می توان از انواع فیلتر شامل فیلتر کارتریجی ملت بلون الیافی، فیلتر کارتریجی پلیسه ای 222 و 226، فیلترهای کارتریجی سرامیکی، فیلترهای کارتریجی دو سر باز و ... استفاده کرد. مزیت هوزینگ های استیل مقاومت آنها در برابر خوردگی و مواد شیمیایی است.

 

هوزینگ استیل

 

قیمت هوزینگ صنعتی


همان طور که توضیح داده شد، هوزینگ صنعتی انواع مختلفی دارد. بنابر این قیمت آن نیز برای هر نوع متفاوت می باشد. قیمت هوزینگ صنعتی وارداتی که به قیمت ارز در کشور وابسته می باشد، به صورت به روز تعیین می شود. بنابر این برای اطلاع از قیمت به روز هوزینگ صنعتی می توانید از طریق شماره های سایت آبین با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


خرید هوزینگ صنعتی


هوزینگ های صنعتی تنوع زیادی دارند، بنابر این در صورتی که قصد خرید هر نوعی از آنها را دارید، توصیه می شود برای اطمینان از انتخاب محصول مناسب قبل از خرید از افراد کارشناس در این زمینه مشاوره بگیرید. هم چنین برای اطمینان از اصل بودن و کیفیت محصول برای خرید هوزینگ صنعتی تنها به فروشگاه ها یا وب سایت های معتبر مراجعه کنید، که تضمین کننده اصالت محصول خود باشند. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
زهرا منتظری
نویسنده یا مترجم: زهرا منتظری
نظرات (1)
رضایی
رضایی
از اینجا فهمیدم که خرید هوزینگ صنعتی برای دستگاه تصفیه آب خیلی خوبه. بهترین برندهای هوزینگ صنعتی رو سایت آبین داره که آدم می‌تونه بخرش.
ارسال نظر