معرفی ممبران های تصفیه آب CSM

معرفی ممبران های تصفیه آب CSM


تجهیزات تصفیه آب برند CSM توسط شرکت کره ای Toray Advanced Materials تولید می شود. این برند قبلا توسط شرکت کره ای به نام Woongjin Chemicals (CSM) تولید می شد که متخصص در تولید الیاف مصنوعی است؛  این شرکت در سال 1994 برای اولین بار در کره تولید ممبران های اسمز معکوس را راه اندازی کرد. سپس شرکت صنایع Toray ژاپن 100 درصد سهام شرکت Woongjin Chemicals (CSM) را خریداری کرد و شرکت را در گروه صنایع Toray  ادغام نمود. در حال حاضر شرکت شرکت کره ای Toray Advanced Materials Korea (TAK) تولید کننده انواع فیلتر و ممبران مورد استفاده در بخش تصفیه آب خانگی و تصفیه آب صنعتی از شرکت های تابعه TAK به شمار می رود.


تجهیزات تصفیه آب برند سی اس ام CSM شامل ممبران اسمز معکوس RO، ممبران نانوفیلتراسیون، ممبران اولترافیلتراسیون، کارتریج و میکروفیلتر می شود که در نصب و راه اندازی سیستم های تصفیه آب شهری، دستگاه های تصفیه آب خانگی و دستگاه های تصفیه آب صنعتی کاربرد دارند. 


ممبران های مارپیچ حلزونی CSM


جزء اصلی ممبران های اسمز معکوس CSM یک ممبران فیلم نازک است که ناخالصی های آب تصفیه نشده مانند نمک های محلول و یون ها نمی توانند از آن عبور کنند و برای جداسازی مواد آلاینده و ناخاصی ها از آب و محلول های آبی می تواند به کار برود. جنس این ممبران ها تا قبل از دهه 1990 استات سلولز بود که بعدها جای خود را به ممبران های فیلم پلی آمید دادند که مزایای زیادی داشتند از جمله این که به آلودگی های باکتریایی مقاوم هستند، به نیروی فشار کمتری برای سیستم نیاز دارند، انتخاب شده تر عمل می کنند، از نظر مصرف انرژی و میزان بازدهی کلی سیستم عملکرد بهتری دارند.


خصوصیات ممبران های CSM 


محصولات تصفیه آب CSM به دلیل کیفیت بالایی برخوردار هستند و از نظر پشتیبانی فنی ، قیمت مناسب در برابر کیفیت مناسب و خدمات پس از فروش و پاسخگویی به مشتری در بازارهای جهانی با اقبال زیاد مشتریان روبرو هستند. ممبران های CSM دارای گواهینامه شرکت بهداشت عمومی و ایمنی (NSF 58 استاندارد دستگاه های تصفیه آب خانگی مجهز به ممبران های اسمز معکوس RO) و گواهینامه NSF 61 (ایمنی مواد به کار گرفته شده در محصول برای عدم رهاسازی مواد شیمیایی مضر سلامتی در آب) هستند.


شرکت تولید کننده ممبران های تصفیه آب CSM در سال 2007 موفق شد یک نوع ممبران اسمز معکوسRO مقاوم به کلر  را به بازار معرفی کرد و در سال  2008 توانست یک نوع ممبران اسمز معکوس  ROبادوام در برابر کلر با نام اختصاری  FRMرا تولید کند. در سال 2005 ممبران نانوفیلتراسیون CSM تولید و به بازار عرضه شدند. همچین برند CSM  در سال 2003 از ممبران های اسمز معکوس RO مقاوم در برابر فولینگ (رسوب گرفتگی ممبران) رونمایی کرد که به عنوان محصولات با کلاس جهانی برگزیده شد و در سال 2006  جایزه بزرگ فناوری 2006 صنعت کره را برای تولید غشای نانو فیلتراسیون در صنعت تصفیه آب به دست آورد. 


شرکت Toray تولید کننده تجهیزات تصفیه آب برند CSM همچنین ممبران هایی با ویژگی های کاربردی خاص مثل ممبران های UPW برای مصارف داروسازی و پزشکی، ممبران های خاص تصفیه آب دریا با غلظت نمک بالا SW به عنوان بخشی از دستگاه های شیرین کننده آب دریا، ممبران های فشار کم برای مصارف تصفیه آب صنعتی، ممبران اب لب شور BW، ممبران 8 اینچی برای دستگاه های تصفیه آب صنعتی، ممبران 2 اینچی برای دستگاه های تصفیه آب خانگی ارائه داده است.

 
در  بعضی مدل های جدید ممبران های اسمز معکوس RO برند CSM از  ورژن جدید نرم افزار طراحی سیستم های (RO  CSMPro v4.0) که توسط خود شرکت وونجین عرضه شده است؛ برای محاسبه پیش بینی عملکرد سیستم RO و تطبیق با نیازهای مشتریان سیستم های اسمز معکوس مدل المنت های ممبران مارپیچ حلزونی CSM استفاده شده است. 


ویژگی کلیدی این نرم افزار توانایی آن در طراحی سیستم های ترکیبی یا هیبرید RO است. سیستم های هیبرید RO به دلیل این که ترکیبی از انواع مختلف ممبران را در خود جای داده اند، امروزه از سوی مهندسین صنایع مختلف روز به روز بیشتر استقبال می شوند. در این نوع سیستم های ممبران هیبرید CSM به طور مثال یک نوع ممبران اسمز معکوس با مصرف انرژی پایین با یک ممبران دارای قابلیت جداسازی بالای مواد در یک محفظه معروف به پرشروسل ترکیب می شوند برای این که نتایج بهتری از نظر کاهش هزینه های سیستم های تصفیه آب و مصرف انرژی به دست بیاید. 


انواع ممبران های برند CSM


شرکت Toray یکی از معدود شرکت های صاحب تخصص در انواع مختلف ممبران های تصفیه آب خانگی و تصفیه آب صنعتی شامل فیلتر ممبران های تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس (RO)، ممبران های نانوفیلتراسیون (NF)، ممبران های اولترافیلتراسیون یو اف (UF)، ممبران های میکروفیلتراسیون (MF) و ممبران های بیوراکتور (MBR) است. سالها تجربه طولانی و کسب فناوری پیشرفته در تولید ممبران باعث شده محصولات تصفیه آب CSM در سطح بهترین استانداردهای جهانی مطرح باشند. محصولات تصفیه آب برند CSM در نوع خود نوآورانه و مقرون به صرفه هستند و  این شرکت جایگاه خوبی را از نظر رضایت مشتریان در صنعت تصفیه آب به روش فیلتراسیون کسب کرده است.

ممبران های اسمز معکوس CSM به دلیل داشتن قیمت مناسب، کیفیت عالی و دوام و اطمینان بالا برای استفاده در دستگاه های تصفیه آب خانگی خیلی خوب استقبال می شوند. در حال حاضر نمایندگی ها و شعب شرکت تولید کننده تجهیزات تصفیه آب CSM در سر تا سر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن و هند و همچنین ایران فعالیت می کنند. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
زهره فرهمند
نویسنده یا مترجم: زهره فرهمند
نظرات (1)
حسامی
حسامی
سلام. ممنون از اینکه در زمینه خرید دستگاه تصفیه آب همیشه به روزترین و بهترین اطلاعات رو در اختیارمون میگذارین منکه کلی لذت بردم از خوندن این مطالب .
ارسال نظر