مشکل باز نشدن هوزینگ فیلتر تصفیه آب

مشکل باز نشدن هوزینگ فیلتر تصفیه آب


فیلترها در دستگاه تصفیه آب خانگی پس از جذب آلودگی های موجود در آب و رسیدن به حد اشباع باید تعویض شوند. اگر اقدام به تعویض فیلترهای تصفیه آب کرده باشید، شاید تاکنون به این مشکل برخورده باشید که هوزینگ فیلتر باز نمی شود. در این صورت می توانید با رعایت اصول ساده ای این مشکل را برطرف کرده و این امر را به سهولت انجام دهید. در این مقاله قصد داریم که روش صحیح باز کردن هوزینگ های دستگاه تصفیه آب و نکات مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرند، را بیاموزیم.

 

نحوه صحیح باز کردن هوزینگ های دستگاه تصفیه آب خانگی

 

برای باز کردن هوزینگ های دستگاه تصفیه آب به نکات زیر توجه کنید:

 

•    سه فیلتر اول دستگاه تصفیه آب خانگی درون هوزینگ قرار می گیرند. برای باز کردن هوزینگ این سه فیلتر باید از آچار مخصوص استفاده کنید. آچارهای هوزینگ معمولا استاندارد می باشند، ولی احتمال وجود تفاوت بین آن ها است.

•    در صورتی که شاسی دستگاه شما دارای پایه نمی باشد، برای باز کردن هوزینگ ها دستگاه را بالا بگیرید، تا به هوزینگ ها فشار وارد نشود. دستگاه هایی که پایه ندارند، را می توان با پیچ به دیوار کابینت وصل کرد. 

•    آچار مخصوص هوزینگ را از پایین دور هوزینگ بیندازید و تا بالا ببرید. 

•    هوزینگ فیلترهای پیش تصفیه دارای زایده هایی می باشند، آچار را به صورتی قرار دهید، که زبانه های آن پشت زایده ها قرار بگیرد. دسته آچار باید سمت راست باشد. 

•    با دست خود شاسی دستگاه را محکم نگه دارید تا حرکت نکند. 

•    آچار را به سمت چپ و در جهت عقربه های ساعت با فشار یکنواخت حرکت دهید.

•    آچار باید موازی با زمین و عمود بر هوزینگ باشد، در غیر این صورت فشار وارد شده به آن موجب شکستنش می شود. 


در صورتی که هوزینگ باز نشد، روش های زیر را امتحان کنید: 


•    برای کم شدن فشار داخل هوزینگ ها، شیر ورودی و شیر مخزن دستگاه تصفیه آب را ببندید و شیر برداشت را باز بگذارید.  


•    فشار بیشتری وارد کنید. در این فرایند نحوه صحیح استفاده از آچار و گرفتن دستگاه اهمیت زیادی دارد. اگر به این منظور به فشار بیشتری نیاز است، نگران ایجاد آسیب به هوزینگ نباشید و تنها احتیاط کنید که آچار هوزینگ شکسته نشود. معمولاَ با اعمال فشار بیشتر در هنگام باز کردن هوزینگ تصفیه آب تنها آچار می تواند دچار آسیب شود و اتفاقی برای هوزینگ فیلتر نمی افتد. نحوه صحیح استفاده از آچار نیز می تواند از شکستگی آن جلوگیری کند.


•    اگر با اعمال فشار بالا باز هم هوزینگ فیلتر تصفیه آب باز نشد، با استفاده از یک شی (مانند چکش لاستیکی) ضربات کوچکی به آچار وارد کنید. زیرا ممکن است هوزینگ رسوب گرفته باشد. ایجاد ضربات بزرگ و ناگهانی به هوزینگ می تواند سبب شکستگی یا ترک برداشتن آن شود، بنابراین در انجام این کار دقت کافی داشته باشید. 


•    آچارهای هوزینگ عمدتاً دارای دسته کوچکی هستند. جهت سهولت در استفاده از آچار می توان لوله ای را درون دسته آچار قرار دهید و از آن برای باز کردن هوزینگ استفاده کنید. باید مراقب باشید که ضربات وارد شده به هوزینگ محکم نباشید، زیرا می تواند سبب شکستن هوزینگ و آچار شود. استفاده از این روش می تواند در باز کردن آسان تر هوزینگ فیلتر تصفیه آب بسیار موثر باشد.


•    جهت انجام آسان تر این کار، بهتر است که دستگاه تصفیه آب را از زیر کابینت خارج کرده و به محل باز منتقل کنید. دسته آچار را به دور هوزینگ قرار داده و از شخص دیگری بخواهید که هوزینگ را ثابت نگه دارد، سپس با اعمال فشار به دسته آچار تلاش کنید که هوزینگ تصفیه آب را باز نمایید. این روش در باز کردن هوزینگ بسیار موثر است.


•    برای باز کردن راحت تر هوزینگ فیلترها می توانید از آچارهای فلزی کششی یا تسمه ای استفاده کنید.


•    اگر با استفاده از روش های بالا هنوز موفق به باز کردن محفظه نشده اید، می توانید پیچ هایی که در قسمت بالای هوزینگ قرار دارند را باز کرده و هوزینگ را به طور کامل از دستگاه جدا کنید. هوزینگ را درون گیره قرار داده و آن را باز کنید. انجام این کار مشکل و زمانبر می باشد و بهتر است که جهت باز کردن هوزینگ از سایر روش ها استفاده کنید. 


•    باید توجه داشت که استفاده از روش معمول سرد و گرم کردن معمولاً چندان تاثیری در انجام این کار ندارد.


بعد از باز کردن هوزینگ آن را به خوبی بررسی کنید تا ترک نداشته باشد، سپس اورینگ های محفظه را در صورتی خرابی تعویض کنید.

 

اگر برای تعویض یا باز کردن هوزینگ های دستگاه تصفیه آب خود دچار مشکل شده اید و با رعایت نکات بالا موفق به انجام این کار نشدید یا آنکه قصد سرویس کردن دستگاه تصفیه آب خود را دارید، بهتر است که از تکنسین مجرب کمک بخواهید.

سایت تصفیه آب آبین، اولین بازار آنلاین محصولات تصفیه آب در ایران است و با بیش از یک دهه سابقه درخشان در حوزه تصفیه آب و خدمات رسانی به مشتریان خود توجه بسیاری از علاقمندان را به سمت خود جلب نموده است. اگر دستگاه تصفیه آب شما با ایرادی مواجه شده است، جهت برطرف کردن این مشکل می توانید با متخصصان تصفیه آب آبین تماس بگیرید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر