سختی گیر و دستگاه تصفیه آب برای آب چاه

سختی گیر و دستگاه تصفیه آب برای آب چاه

در بسیاری از موارد، تنها منبع آب که در دسترس افراد و صنایع مختلف قرار دارد، آب چاه است. سختی آب چاه بسیار بالاست و نمی‌توان از آن به عنوان آب آشامیدنی یا در صنایع استفاده کرد. با توجه به این، بهترین و کاربردی‌ترین راه‌حل در زمینه افزایش کیفیت آب چاه چیست؟


کاملا مشخص است که باید از سیستم تصفیه آب و فیلتراسیون مناسب برای افزایش کیفیت آب چاه استفاده کرد و عمق مناسب چاه و نشانه های رسیدن به آب آشامیدنی را بیابیم. سیستم‌های تصفیه آب دارای تنوع بالایی هستند که کاربرد آنها با توجه به کیفیت آب متفاوت است. بهترین نوع سیستم برای استفاده در این زمینه، سختی گیر آب چاه است. 


برای تصفیه آب چاه، می‌توان سیستم تصفیه آب RO هم به‌کار برد. این سیستم‌ها دارای فیلترهای ممبران RO هستند که دقت بالای 99 درصد برای از بین بردن آلاینده‌های آب دارند. با این حال، استفاده از این سیستم می‌تواند هزینه زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد، با توجه به این معمولا نصب سختی گیر آب چاه کاربرد بالاتری دارد. 


برای جلوگیری از بروز مشکل در صورت استفاده از آب چاه برای جریان در تاسیسات، کاهش سختی آن اهمیت زیادی دارد و بررسی هشت مشکل رایج در زمینه آب چاه و راه حل رفع آن بسیار مهم است. این مقاله به شما بهترین نوع سیستم و سختی گیر آب چاه را معرفی کرده و تمام اطلاعاتی که به آنها نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. 


نحوه عملکرد سختی گیر آب چاه

 

نحوه عملکرد سختی گیر آب چاه
 

سختی گیر آب چاه، از مخزن‌های FRP و رزین‌های تبادل یونی تشکیل شده است. در واقع، عملکرد اصلی را در این سیستم‌ها رزین با انجام فرایند تبادل یونی انجام می‌دهد. کاهش سختی آب با استفاده از رزین‌‌های تبادل یونی می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات در سیستم‌های مختلف جلوگیری کند. 


رزین‌های تبادل یونی با توجه به نوع، آلاینده انتخابی مشخص شده‌ای را از بین می‌برند. اگر از رزین مناسب برای کاهش کلسیم و منیزیم استفاده کنید، سختی آب کاهش پیدا می‌کند. دانه‌های رزین تبادل یونی معمولا از پلی استایرین تشکیل می‌شوند. 


مزایای استفاده از سیستم سختی گیر آب چاه


شما می توانید طعم آب آشامیدنی خود را با استفاده از سختی گیر آب چاه تا حد زیادی بهبود دهید. سیستم سختی گیر نه تنها طعم آب آشامیدنی شما را بهتر می کند، بلکه دارای مزیت‌هایی است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:


1- در بسیاری از موارد، آب چاه را در تاسیسات مختلف به‌کار می‌رود. جریان آب چاه می‌تواند باعث ایجاد رسوب در سیستم شود که عملکرد آن را در تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این حالت، استفاده از سختی گیر، می‌تواند راهکار بسیار مناسبی باشد.

 
2- طعم آب چاه بعد از استفاده از سختی گیر، به صورتی است که می‌تواند به عنوان آب آشامیدنی مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع سیستم هیچ آلاینده‌ای را به آب وارد نمی‌کند. اگر می‌خواهید آب خروجی از سختی گیر را به عنوان آب آشامیدنی به‌کار ببرید، توجه به خرید و استفاده از رزین مناسب برای آب آشامیدنی اهمیت زیادی دارد. 


3- با کاهش سختی آب، میزان استفاده از صابون و مواد شوینده به حداقل می‌رسد. 


4- از تجمع رسوب روی توالت‌ها، حمام‌ها، دوش، لباس‌ها، ظروف شیشه‌ای و تجهیزات مختلف جلوگیری می‌شود.


5- از تشکیل رسوب در خطوط لوله کشی ساختمان، سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات مختلف و سایر وسایل مربوط به آب جلوگیری می‌شود. این موضوع باعث صرفه جویی در هزینه تعمیر و نگهداری و همچنین افزایش عمر تجهیزات خانگی شما می‌شود.


نکات مهم برای خرید سختی گیر آب چاه

 

نکات مهم برای خرید سختی گیر آب چاه
 

انتخاب سختی گیر آب مناسب برای آب چاه نیاز به ملاحظات کلیدی دارد. پیش از خرید انواع سختی گیر آب برای چاه باید از آب آزمایشی بگیرید تا سختی، میزان آهن و سرعت جریان آب چاه مشخص شود. این اطلاعات برای انتخاب اندازه و ویژگی های سختی گیر مورد نظر بسیار مهم است. اگر آهن در آب چاه زیاد باشد، دستگاه سختی گیری که مجهز به فیلتر داخلی آهن است را انتخاب کنید. در نهایت، با در نظر گرفتن عواملی مانند سهولت تعمیر و نگهداری، پوشش گارانتی و وجود شیر بای پس برای نیازهای خاص، بلندمدت می توانید جهت خرید سختی گیر چاه قدام نمایید. پیشنهاد ما به شما این است که نسبت به انتخاب یک فروشگاه تصفیه آب که ارائه دهنده محصولات تصفیه آب صنعتی اصل و با کیفیت است اقدام کنید و برای انتخاب دستگاه سختی گیر و  هم چنین رزین مناسب مصارفتان با کارشناسان این حوزه مشورت کنید.


آیا سختی گیر می‌تواند آهن را از آب چاه حذف کند؟


حذف آهن موجود در آب چاه، یکی از دغدغه‌هایی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. برای پاسخ به این پرسش، می‌توان گفت که امکان حذف آهن با استفاده از سختی گیر هم وجود دارد. با این حال، یک سیستم سختی گیر آب معمولی برای حذف آب با سطوح بالای آهن طراحی نشده است. 


در صورت تمایل، برای از بین بردن آهن در آب چاه، می‌توان از افراد متخصص و کارشناسان هم مشاوره دریافت کرد. 


زمان تعویض رزین تبادل یونی در سختی گیر آب چاه


اکثر تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که کاهش رزین ممکن است به اندازه 5٪ در سال باشد، به این معنی که ظرفیت رزین پس از ده سال استفاده 50٪ کاهش پیدا می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، بهترین زمان برای تعویض رزین سختی گیر آب بین 12 تا 15 سال است. 


«در صورت تمایل برای خرید کالا و نیاز به دریافت مشاوره در این زمینه، از طریق تماس تلفنی با کارشناسان سایت abin.ir در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر