تفاوت دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی چیست؟

تفاوت دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی چیست؟

دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی دارای ظرفیت بیشتری نسبت به دستگاه های خانگی است و می توانند حداقل ۲۰۰ گالن (800 لیتر) آب تصفیه شده در شبانه روز تولید کنند. هر یک از دستگاه های تصفیه آب خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی دارای کاربرد و ظرفیت خاص خود هستند و به صورت گسترده ای برای تولید آب تصفیه شده در مصارف مختلف استفاده می شوند. اگر قصد تهیه یک دستگاه تصفیه آب را دارید، لازم است که پیش از انتخاب نوع دستگاه مورد نظر خود با عملکرد و ویژگی های هر یک از این انواع آشنا شده و این انتخاب را با دقت کافی انجام دهید. در این مقاله تصمیم داریم با دستگاه های تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی و کاربردهای آن ها آشنا شویم.

 

تفاوت دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی

 

دستگاه های تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی در صنایع مختلف کاربرد وسیعی دارند. تفاوت اصلی این دو دستگاه در ظرفیت تولید آب تصفیه شده و عملکرد آن ها است. دستگاه تصفیه آب صنعتی در مقایسه با دستگاه نیمه صنعتی ابعاد بسیار بزرگتری دارد و می تواند مقدار بسیار بیشتری آب تصفیه شده تولید کند. دستگاه های تصفیه آب صنعتی دارای انواع و ظرفیت های متنوعی هستند و معمولاً بر اساس مقدار لیتر یا متر مکعب در روز یا ساعت طبقه بندی می شوند. ابعاد دستگاه های تصفیه آب صنعتی تا حد زیادی به ظرفیت تولید آب تصفیه شده بستگی دارد، به این معنی که هر چه دستگاه حجم بیشتری آب تصفیه شده تولید کند، قطعا ابعاد و اجزای تشکیل دهنده دستگاه نیز بیشتر خواهد بود. در حالی که دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی تقریباً ابعاد یکسانی دارند و با افزایش ظرفیت دستگاه نیمه صنعتی، ابعاد دستگاه تغییر چندانی نخواهد کرد. ظرفیت دستگاه های تصفیه آب صنعتی معمولاً از 4 متر مکعب آب در روز بیشتر است، اما دستگاه های نیمه صنعتی روزانه حجم کمتری آب خالص تولید می کنند. میزان تولید آب تصفیه شده در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی به طور کلی در حدود 1000 تا 500 هزار لیتر در روز می باشد.

کاربرد دستگاه های تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی بر اساس حجم آب مورد نیاز مشخص می شود. در اماکنی مانند رستوران ها، هتل ها و مکان هایی که به آب تصفیه شده بیشتری در مقایسه با دستگاه تصفیه آب خانگی نیاز دارند، معمولاً از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی استفاده می گردد. بدیهی است که دستگاه تصفیه آب خانگی پاسخگوی نیاز یک رستوران به آب تصفیه شده نمی باشد و به دستگاه تصفیه آبی با ظرفیت بیشتری نیاز می باشد. علاوه بر این، از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی می تواند در برخی مصارف صنعتی با مصرف آب نسبتاً پایین نیز استفاده کرد.

 

تفاوت دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و خانگی

 

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی از نظر عملکرد و مکانیزم شباهت زیادی با دستگاه خانگی دارد، اما حجم آب خروجی در دستگاه های نیمه صنعتی بسیار بیشتر است. هر دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی تعداد مراحل فیلتراسیون معینی دارد و به این منظور از تعدادی فیلتر تصفیه آب استفاده می شود. سرعت تصفیه آب در دستگاه نیمه صنعتی نسبت به دستگاه های خانگی بیشتر است و از آن می توان در مصارف صنعتی که به حجم نسبتاً بالایی آب در مقایسه با مصارف خانگی نیازمند هستند، استفاده کرد دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی معمولاً دارای حداقل 5 فیلتر تصفیه آب فیلتر پلی پروپیلن، فیلتر کربن گرانول، کربن بلاک، فیلتر ممبران و پست کربن می باشند و توانایی حذف کلیه املاح و ناخالصی ها و نیز رنگ و بوی نامطبوع از آب را دارند.

 

خرید دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی


دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی در انواع و ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید شده اند. به منظور انتخاب دستگاه تصفیه آب لازم است که ابتدا میزان آب مورد نیاز مشخص گردد. معمولاً در مواقعی که حجم آب مصرفی نسبت به مصارف خانگی بیشتر است و به بیانی دیگر هنگامی که میزان مصرف آب نه خیلی زیاد و نه خیلی کم می باشد، از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی استفاده می شود. دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی ارائه شده توسط مجموعه آبین از با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار هستند. از جمله بهترین دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی آبین می توان به دستگاه نیمه صنعتی 800 گالن سافت واتر و دستگاه نیمه صنعتی 400 گالن سی سی کا (CCK) اشاره کرد.

فروشگاه تصفیه آب آبین عرضه کننده بهترین دستگاه های تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی به سراسر ایران است، که از بهترین مواد اولیه و قطعات موجود در بازار تولید شده اند. چنانچه برای خرید یا انتخاب یک دستگاه تصفیه آب صنعتی یا نیمه صنعتی به مشاوره نیازمند هستید، با متخصصان تصفیه آب آبین تماس گرفته و از مشاوره سای تصفیه آب تیم ما به صورت رایگان بهره مند شوید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
نظرات (1)
بیری
بیری
خب کاملا مشخصه دیگه دستگاه تصفیه آب صنعتی خیلی بزرگ تر از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و خانگی هستش به نظرم سرعت دستگاه تصفیه آب صنعتی هم خیلی بیشتره
ارسال نظر