تعمیر دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 

تعمیر دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی برای تصفیه آب در ساختمان های اداری، تجاری، بیمارستان ها، رستوران، آزمایشگاه ها و بسیاری از موارد دیگر استفاده می شود. این نوع دستگاه تصفیه آب همانند تمامی دستگاه ها بعد از مدتی استفاده دچار مشکلاتی می شود، برخی از این مشکلات می تواند به دلیل سرویس نکردن دستگاه به طور مرتب به وجود بیاید. در این مقاله به بررسی تعمیرات دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و همچنین مشکلات احتمالی که برای این نوع دستگاه ایجاد می شود، می پردازیم. در صورتی که دانش کافی در زمینه تعمیر دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی ندارید، توصیه می شود از متخصصان حوزه تصفیه آب راهنمایی و کمک بگیرید.


تعمیر پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی 


بیشتر دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از روش اسمز معکوس استفاده می کنند. در این روش پمپ فشار لازم برای عبور از فیلترهای دستگاه را فراهم می کند، بنابراین در صورت خراب شدن آن، در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می شود. خراب شدن پمپ دلایل مختلفی از جمله سوختن ترانس، خراب بودن سوییچ فشار پایین یا بالا و پایین بودن فشار آب دارد. 

 

ضدعفونی کردن دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی


ضد عفونی کردن دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

 
دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی بعد از مدتی استفاده باید اسید شویی و ضدعفونی شود، به این صورت رسوبات ایجاد شده در شیلنگ ها و همچنین باکتری ها و میکروب های موجود در قسمت های مختلف سیستم از بین می روند. ضد عفونی کردن دستگاه موجب افزایش طول عمر و کیفیت عملکرد آن می شود. بهترین زمان برای ضد عفونی کردن دستگاه هنگام تعویض فیلترهای ممبران است.  


تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 


تعویض به موقع فیلترهای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی اهمیت بسیار زیادی دارد، در صورتی که به موقع فیلترهای دستگاه تعویض نشوند، مشکلاتی از جمله گرفتگی فیلترهای ممبران و تولید آب تصفیه شده بسیار کم ایجاد می شود. فیلترهای پیش تصفیه را لازم است، هر 3 الی 4 ماه یک بار تعویض کنید. تعویض فیلترهای پیش تصفیه و ممبران به عوامل مختلفی از جمله میزان آب تصفیه شده، کیفیت آب ورودی و کیفیت فیلترها نیز بستگی دارد. 


تعویض قطعات آسیب دیده دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 


دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی علاوه بر پمپ و فیلتر قطعات دیگری نیز دارد. در تعمیر و سرویس دستگاه لازم است که قطعات آسیب دیده تعویض شوند، به این صورت دستگاه عملکرد بهتری خواهد داشت. 


تعویض پایه دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 


 تمامی قطعات دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی از جمله فیلترها و پمپ بر روی براکت یا شاسی نصب می شوند. بعد از مدتی استفاده از دستگاه و به دلیل نشتی آب پایه دستگاه پوسیده می شود. تعویض پایه برای جلوگیری از ایجاد آلودگی و همچنین استحکام دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی اهمیت زیادی دارد. 

 

مشکلات دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی


مشکلات دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی 


در این قسمت مشکلاتی که معمولا برای دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی ایجاد می شود، را بررسی می کنیم: 


کاهش فشار آب تصفیه شده دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 


کاهش فشار آب تصفیه شده توسط دستگاه دلایل مختلفی از جمله گرفتگی فیلترهای ممبران و خراب شدن مخزن تحت فشار دارد. در صورت گرفتگی فیلترهای ممبران تنها راه حل تعویض آن ها می باشد. دلیل درست عمل نکردن مخزن تحت فشار می تواند کافی نبودن فشار هوای داخل مخزن یا سوراخ شدن دیافراگم آن باشد. به این صورت آب تصفیه شده با فشار بالا از مخزن خارج نمی شود. در صورت پاره شدن دیافراگم لازم است، که مخزن را کاملا تعویض کنید، ولی اگر فشار هوا داخل مخزن کم شده باشد، می توان آن را تعمیر کرد. 


 تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 


یکی از نکات مهمی که در هنگام استفاده از دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی باید به آن توجه کنید، تعویض به موقع فیلترها است. فیلترهای پیش تصفیه که شامل سه فیلتر الیافی، کربن گرانول و کربن اکتیو می باشند، باید هر 3 الی 6 ماه یک بار تعویض شوند. در صورت تعویض نکردن به موقع فیلترهای پیش تصفیه، فیلتر ممبران زودتر از موعد اشباع می شود. 


خاموش و روشن شدن مکرر دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 


در صورتی که دستگاه تصفیه آب بدون استفاده کردن خاموش و روشن می شود، دلایل مختلفی وجود دارد، که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم: 


•    خراب شدن شیر یکطرفه: شیر یک طرفه اجازه برگشت آب به دستگاه را نمی دهد، در صورتی که این شیر خراب شود، آب برگشته و مخزن خالی می شود، به این صورت دستگاه خاموش و روشن می شود. 
•    خراب شدن چهار راهی: معمولا بر روی دستگاه های تصفیه آب شیر برقی نصب می شود، ولی در صورتی که شیر چهار راهی نصب شده باشد، خراب شدن دیافراگم چهار راهی موجب ایجاد مشکلات زیادی می شود. برای حل مشکل نیاز است، که چهار راهی را تعویض کنید. 


روشن نشدن دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 


دلایل زیادی برای روشن نشدن دستگاه تصفیه آب وجود دارد، در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم: 


•    ایراد در آب یا برق ورودی دستگاه 
•    خراب بودن سنسور LP: برای بررسی این مورد لازم است که سوکت ترانس و پمپ را مستقیم به یکدیگر وصل کنید. در صورت کار کردن پمپ باید سنسور LP را بررسی کنید. 
•    پایین تر از حد مجاز بودن فشار آب ورودی به دستگاه 
•    قرار نگرفتن سوکت ها به درستی در جای خود 
•    قطع شدن سیم کشی یا پوسیده شدن آن 
•    سوختن ترانس یا پمپ دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 


خم شدن شیلنگ دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 


خم شدن لوله ها بر روی کاهش فشار آب خروجی و میزان آب تصفیه شده موثر است، به همین دلیل لازم است که شیلنگ ها را بررسی کنید تا در صورت خمیده شدن آن ها را تعویض کنید. 


ایجاد صدا بلند توسط دستگاه به هنگام کار کردن 


پمپ معمولا صدا کمی ایجاد می کند، ولی در صورتی که صدا ایجاد شده زیاد باشد، نشان دهنده ایجاد مشکل است. به این منظور لازم است که با متخصصان در ارتباط باشید. 

در صورت نیاز به دریافت مشاوره در مورد دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی می توانید با شماره های موجود در وبسایت تصفیه آب آبین تماس گرفته و به صورت رایگان با مشاوران و متخصان تیم ما در ارتباط باشید. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
نظرات (1)
وحیدی
وحیدی
هر دستگاه تصفیه آبی چه نوع صنعتی و چه نوع نیمه صنعتی احتمال داره خراب بشه مهم اینه که خودمون بتونیم درست کردنش رو بدون نیاز به تعمیر کار انجام بدیم. فک کنم با استفاده از اطلاعات این مقاله بتونم
ارسال نظر