بهترین فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

بهترین فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

انتخاب بهترین فیلتر ممبران، یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که با طراحی سیستم های تصفیه آب صنعتی با آن مواجه می شوید. عدم توجه به این موضوع و استفاده از ممبران هایی که برای دستگاه شما مناسب نیستند، می تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان عنوان می کنند، خرید بهترین فیلتر ممبران صنعتی با توجه به دستگاه تصفیه آب صنعتی مورد نظر و شرایط عملیاتی اهمیت زیادی دارد. اما برای خرید بهترین ممبران صنعتی باید چه نکاتی را در نظر گرفت؟ بهترین برندهای فیلتر ممبران صنعتی کدام اند؟ علاوه بر برند، برای خرید ممبران های تصفیه آب صنعتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای پاسخ به پرسش هایی که گفته شد لازم است به بررسی برخی نکات بپردازیم. با توجه به این نکات می توانید بهترین فیلتر ممبران را برای سیستم تصفیه آب مورد نظر انتخاب کنید.


اهمیت انتخاب بهترین فیلتر ممبران صنعتی برای سیستم


شاید برای شما جالب باشد که بدانید انتخاب بهترین فیلتر ممبران و توجه به این موضوع تا چه اندازه حائز اهمیت است و می تواند در روند کار دستگاه تاثیر گذار باشد؟ فیلترهای ممبران اصلی ترین کار را برای فیلتراسیون در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO انجام می دهند. در واقع روند کار سیستم تا حد زیادی به عملکرد این فیلترها بستگی دارد. این موضوع باعث شده تا استفاده از فیلترهای تصفیه آب نامناسب در سیستم، روند کار آن را با مشکل مواجه کند و در نهایت به کاهش سطح کیفی آب خروجی از دستگاه منجر شود. با توجه به نکته ای که گفته شد بررسی برخی نکات و پارامترها برای انتخاب بهترین فیلتر ممبران صنعتی اهمیت زیادی دارد. 


مهم ترین پارامترها برای انتخاب بهترین فیلتر ممبران


برای انتخاب بهترین ممبران صنعتی، باید به برخی نکات و پارامترها توجه کنید. اولین نکته به برند ممبران مربوط می شود و در نهایت باید مشخصات و ویژگی های محصول را بررسی کنیم. 


1- بهترین برندهای فیلتر ممبران صنعتی


فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی در انواع و برندهای متنوعی در بازار به فروش می رسد، این موضوع باعث شده تا انتخاب فیلتر ممبران مناسب بر اساس برند کمی دشوار به نظر برسد. بهتر است در اولین قدم ویژگی های بهترین برندهای فیلتر ممبران را بررسی کرده و در ادامه تصمیم بگیرید کدام برند برای سیستم مورد نظر شما مناسب تر است. موارد زیر از بهترین برندهای ممبران های صنعتی در ایران هستند.

بهترین برندهای فیلتر ممبران


فیلتر ممبران فیلمتک


شاید تاکنون نام فیلتر ممبران فیلمتک را شنیده باشید. کمپانی معتبر آمریکایی فیلمتک (Filmtec)، سازنده بهترین فیلتر ممبران صنعتی در سراسر دنیا است و کیفیت فوق العاده این محصول آن را از محصولات مشابه خود متمایز می کند. استفاده از این فیلتر در دستگاه تصفیه آب صنعتی، به مصرف کننده خود این اطمینان را می دهد که ناخالصی ها و مواد آلاینده آب به طور کامل و با حداکثر قدرت ممکن حذف می شوند و سطح کیفی آب تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. 

قیمت فیلتر ممبران فیلمتک در نمونه های تقلبی عمدتا به مراتب پایین تر است و این محصولات هنگامی که در دستگاه تصفیه آب صنعتی قرار می گیرد، عملکرد مطلوبی برای از بین بردن آلاینده های آب ندارند، زیرا فیلتر ممبران اصل فیلمتک می تواند TDS آب ورودی به ممبران را در حدود 95 تا 98 درصد کاهش دهد و آب با دبی مشخص شده ممبران از آن خارج شود. در حالی که این ویژگی در ممبران های تقلبی فیلمتک مشاهده نخواهد شد. بنابراین کمی ارزان تر خریدن فیلتر ممبران، می تواند به قیمت نابودی دستگاه تصفیه آب صنعتی و تحمیل هزینه های بسیار بیشتر به مصرف کننده باشد.

فیلتر ممبران فیلمتک از نظر ابعاد به دو سایز ممبران 4 و 8 اینچ دسته بندی می شود. علاوه بر این، از نظر نوع کاربرد فیلتر ممبران در حذف املاح و ناخالصی های آب، ممبران به دو نوع ممبران لب شور (SW) و

ممبران دریایی (BW) طبقه بندی می شود. فیلتر ممبران لب شور (BW) معمولا به منظور تصفیه آب ها با TDS کمتر از 10000 میلی گرم بر لیتر به کار می رود و در TDS های بالاتر از این مقدار عمدتا از فیلتر ممبران دریایی یا SW استفاده می شود. فیلتر ممبران دریایی قدرت بالایی در حذف املاح و نمک زدایی از آب دارد، بنابراین به منظور تصفیه آب با املاح بسیار زیاد مانند آب دریا و آب های زیر زمینی عمدتا از ممبران دریایی استفاده می شود.


فیلتر ممبران ال جی کم (LG)


فیلتر ممبران ال جی کم از جمله فیلترهای با کیفیت موجود در بازار می باشد، این فیلتر دارای چندین غشا نانو کامپوزیت می باشد و با دقت بالایی آلاینده ها و فلزات سنگین موجود در آب را حذف می کند. با حذف این آلاینده ها، TDS آب به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. فیلتر ممبران ال جی طول عمر بالایی دارد و بر اساس ساختار و عملکرد، مصرف انرژی را کاهش می دهد و تصفیه آب با آن به صرفه تر از دیگر فیلترها می باشد و کیفیت بسیار بالایی دارد.


فیلتر ممبران ونترون (VONTRON)


یکی دیگر از فیلترهای پیشنهادی ما، فیلتر ممبران ونترون می باشد. ساخت این فیلتر بر اساس تکنولوژی CO LTD می باشد و برای تصفیه آب های زیر زمینی، شهری و شور دریا مناسب است. فیلتر ونترون طول عمر و کیفیت بالایی دارد و به این صورت هزینه های تصفیه آب را کاهش می دهد. جریان سیالات عبوری از این فیلتر بالا می باشد و به خوبی می تواند آلاینده و فلزات سنگین موجود در آب را حذف کند. از مهم ترین مزایای این فیلتر می توان به مقاومت بالای آن در برابر اکسیداسیون اشاره کرد.


2- بررسی مشخصات برای خرید بهترین ممبران صنعتی


انواع فیلترهای ممبران بر اساس مشخصات فنی متفاوت هستند و بر همین اساس توجه به مشخصات فنی اهمیت زیادی داشته باشد. فیلتر ممبران صنعتی از تعدادی لایه بسیار نازک از جنس پلی آمید تشکیل شده است که به دور لوله مخصوصی پیچیده شده اند. این فیلتر دارای منافذ بسیار ریز به قطر 0.0001 میکرون می باشد، که به دلیل کوچکی روزنه های آن تنها به آب اجازه عبور می دهد، بنابراین املاح و ناخالصی ها پشت فیلتر ممبران باقی می ماند و در نهایت توسط خروجی فاضلاب یا پساب غلیظ شده از فیلتر ممبران خارج می شوند. تصفیه آب در دستگاه های تصفیه آب صنعتی توسط فرآیند اسمز معکوس صورت می گیرد و لازمه انجام این فرآیند تامین فشار مورد نیاز برای عبور آب از فیلتر ممبران است. این فشار  توسط پمپ تصفیه آبی که پیش از فیلتر ممبران در دستگاه قرار می گیرد، تولید می شود. پارامترهای زیادی در تکمیل روند فیلتراسیون تاثیر گذار هستند، اما مهم ترین عوامل در مشخصات فنی ممبران ها بررسی می شود. 

بررسی مشخصات برای خرید فیلترهای ممبران


«فروشگاه آنلاین آبین بزرگ ترین عرضه کننده ممبران صنعتی اصل با برندهای مختلف در این می باشد. برای دریافت لیست قیمت فیلتر ممبران صنعتی با کارشناسان فروش وبسایت تماس بگیرید. مجموعه آبین برای تمامی مشتریان خود امکان استفاده از مشاوره رایگان با کارشناسان و متخصصان مجرب را فراهم کرده است.»
 

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر