آب آشامیدنی و تاثیرات آن بر روی رژیم غذایی و کاهش وزن

آب آشامیدنی و تاثیرات آن بر روی رژیم غذایی و کاهش وزن

با نوشیدن آب می‌توان باعث سوزاندن کالری بیشتر شد!! دانستن این موضوع حتما می‌تواند برای شما جالب باشد، به این دلیل که بسیاری از ما همیشه تصور می‌کنیم که فقط می‌توان با داشتن رژیم‌های سخت کالری مورد نظر را سوزاند. با این حال با انجام موارد ساده‌ای مثل نوشیدن آب کافی هم می‌توان باعث کاهش وزن شد. 

البته موضوع دیگری هم یعنی رژیم آب وجود دارد که روش انجام آن با سایر رژیم‌های غذایی متفاوت است. در رژیم آب به مدت مشخص شده‌ای فقط می‌توان آب نوشید و مثل رژیم fasting عمل می‌کند. با این تفاوت که در رژیم آب شما می‌توانید به اندازه مورد نظر آب بنوشید. 

رژیم آب تنها در زمان محدود و با کمک گرفتن از کارشناسان مربوطه تاثیر مطلوبی دارد. در غیر این صورت می‌تواند باعث بروز آسیب به سلامتی شما شود. 

داشتن اطلاعات کافی در مورد رژیم آب، قبل از تصمیم برای انجام آن اهمیت زیادی دارد، در ادامه این مقاله به بررسی تمام نکات مهم برای داشتن رژیم آب می‌پردازیم. 


خواص و مزیت‌های رژیم آب

 


رژیم آب می‌تواند مزیت‌های زیادی را برای سلامت شما (مخصوصا بیماران مبتلا به چربی خون، اضافه وزن و ...) به دنبال داشته باشد، که برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند:


1- آب یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند به صورت طبیعی در کمتر شدن اشتهای شما تاثیر گذار باشد. پر بودن معده با آب باعث ارسال پیام سیری به مغز می‌شود که در این صورت تمایلی به خوردن غذا نخواهید داشت.

2- یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که در ابتدای متن هم به آن اشاره شد، قابلیت سوزاندن کالری در آب می‌باشد. با توجه به این تصور کنید که نوشیدن آب کافی تا چه اندازه می‌تواند به بهبود روند کاهش وزن کمک کرد. 

3- با نوشیدن آب کافی می‌توان میزان دفع سموم را در بدن افزایش داد، که این موضوع در بهبود عملکرد اعضای بدن تاثیر گذار می‌باشد و می‌تواند در کاهش وزن تاثیر گذار باشد. 

4- یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه گوارش شما اتفاق بیافتد یبوست است. این مشکل می‎‌تواند باعث اضافه وزن هم شود، در این حالت با نوشیدن آب کافی می‌توان باعث بهبود وضعیت گوارشی شد. 

5- اگر آب به اندازه کافی بنوشید، مصرف مایعات دیگری مثل نوشابه که کالری بالایی دارند کاهش پیدا می‌کند. همه ما می‌دانیم که با کاهش مصرف نوشابه و سایر نوشیدنی‌های مضر تا چه اندازه می‌توان در کاهش وزن تاثیر گذار بود. 

علاوه بر نوشیدن آب، می‌توانید نوشیدنی‌های مضر را با دمنوش و نوشیدنی‌های کم کالری جایگزین کنید. 

6- آیا می‌دانستید که چربی سوزی بدن بدون نوشیدن آب کافی امکان پذیر نیست؟ برای این که فرایند چربی سوزی انجام شود، در اولین گام هیدرولیز اتفاق می‌افتد. در این فرایند مولکول‌های آب با چربی‌ها، اسید چرب را ایجاد می‌کنند. 

خواص و مزیت‌های رژیم آب

7- با هیدراته نگه داشتن بدن می‌توان راحت‌تر تمرین و فعالیت‌های بدنی را انجام داد، که این موضوع به راحت‌تر شدن روند چربی سوزی کمک می‌کند. 

8- با نوشیدن آب کافی می‌توان احساس خستگی را کاهش داد و باعث برگشت انرژی بدن شد. در این صورت می‌توانید فعالیت‌های ورزشی را به صورت روزانه و بدون احساس خستگی انجام دهید. 

9- استرس یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث پرخوری عصبی و اضافه وزن می‌شود. برای کاهش میزان استرس بهتر است آب به اندازه کافی بنوشید. 

توجه داشته باشید که نوشیدن آب با سطح کیفی بالا اهمیت زیادی دارد، این موضوع باعث شده تا استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی توصیه شود.


بهترین روش رژیم آب


برای این که بتوانید رژیم آب را به درستی انجام دهید، نیاز است که اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. در غیر این صورت امکان بروز آسیب به بدن شما وجود دارد. در صورت تمایل برای دنبال کردن رژیم آب باید مراحل زیر را مورد بررسی قرار دهید:

•    در مرحله اول برای رژیم آب، باید به اندازه 24 تا 72 ساعت آب بنوشید. در این حالت حتی استفاده از نوشیدنی‌های کم کالری هم ممنوع است. 
برای افرادی که برای اولین بار رژیم آب را امتحان می‌کنند، مرحله اول توصیه می‌شود. به طور مثال در این افراد بهتر است رژیم به اندازه 4 ساعت ادامه داشته باشد. بعد از آن می‌توان مدت زمان این مرحله را افزایش داد و به 8 ساعت رساند. 
•    در مرحله بعد باید به صورت تدریجی نوشیدنی‌های کم کالری را به رژیم غذایی خود وارد کنید. در ادامه می‌توان از مواد غذایی بدون چربی و با کالری کم استفاده کرد. این موضوع باعث بازگشتن انرژی از دست رفته بدن می‌شود.

بهترین روش رژیم آب


برخی از معایب رژیم آب


رژیم آب تاثیر بسیار مطلوبی برای چربی سوزی بدن دارد، اما داشتن این رژیم دارای معایبی هم می‌باشد که در ادامه به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم:


1- خستگی و بی حالی 
2- پرخوری بعد از تمام شدن رژیم
3- ایجاد استرس در فرد
4- تاثیر منفی در فشار خون
5- سرگیجه و عدم تمرکز
6- کاهش وزن و چربی سوزی موقت
7- بدتر شدن بیماری‌های زمینه‌ای
8- ریزش مو


البته احتمال بروز مشکلات و مواردی که گفته شد در همه افراد وجود ندارد. در واقع بهتر است قبل از شروع مراحل این رژیم با کارشناسان و دکتر تغذیه مشورت کنید. 


«سایت آبین با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه فروش محصولات تصفیه آب صنعتی و خانگی و فیلتر ممبران، فرصت دریافت مشاوره رایگان را برای شما فراهم کرده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره با شماره تلفن 02122228116 تماس بگیرید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
چرابین
چرابین
من خودم به شخصه موافق رژیم گرفتن فقط با آب نیستم ولی به نظرم اگه به صورت ناشنا و در طی روز هشت لیوان آدم در زمان مناسبشن آب مصرف کنه وزنش خیلی میاد پایین.
ارسال نظر