راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب

 

 

مصرف آب آشامیدنی سالم یکی از نیازهای ضروری هر انسان است، که در سلامت و کیفیت زندگی نقش بسیار پر اهمیتی دارد. راه حل مشخص و تایید شده ای که برای تامین آب سالم و گوارا، سال هاست که از آن استفاده می شود، دستگاه های تصفیه آب می باشد. دستگاه های تصفیه آب در مقیاس های مختلف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی قادر به تصفیه آب و حذف آلاینده های آن می باشند. 


اما نکته ای که مطرح است، خرید دستگاه تصفیه آب مناسب برای کاربرد هر فرد، خانواده، ارگان و سازمانی است. این که چه دستگاه تصفیه آبی مناسب شماست؟ نیازمند در نظر گرفتن پارامترهای مختلفی می باشد. اگر شما نیز قصد انتخاب و خرید یک دستگاه تصفیه آب با ظرفیت های مختلف تصفیه را دارید؟ در این مقاله با ما همراه باشید؛ با ارائه مطالب مفید جهت خرید دستگاه تصفیه آب، شما را به انتخاب دستگاهی متناسب با نیازتان چندین گام نزدیک تر می کنیم.


پارامترهای مهم برای انتخاب دستگاه تصفیه آب


اولین سوالی که برای خرید دستگاه تصفیه آب، به ذهن می رسد؛ این است که:


چه دستگاه تصفیه آبی بخرم؟


پاسخگویی به این سوال، چندان هم که فکر می کنید آسان نیست!! همان طور که در ابتدای متن گفتیم، برای انتخاب یک دستگاه تصفیه آب متناسب با نیاز خود باید موارد و پارامترهای زیادی را در نظر بگیرید. در این جا با هم به مرور برخی از این پارامترها می پردازیم. 


1- هدف شما از خرید دستگاه تصفیه آب چیست؟ شاید پاسخ به این سوال برای بیش تر افراد عجیب باشد. اما در واقع مرحله اول و اصلی در خرید دستگاه تصفیه آب، پاسخ به همین سوال است. هم چنین پاسخ به سوالات زیر می تواند شما را به سمت انتخابی درست و متناسب با نیازتان هدایت کند:


•    شما آب تصفیه شده را برای چه کاربردی استفاده می کنید؟ 
•    آیا دارای بیماری خاصی هستید و به دستور پزشک خود نیاز به مصرف آب تصفیه شده دارید؟
•    مشخصات فنی آب خروجی دستگاه شما برای پارامترهای مختلفی مانند: TDS، سختی، PH و ... چقدر باید باشد؟
•    کیفیت آب، سختی، TDS، عوامل میکروبی و بیماری زا و... آب ورودی به دستگاه تصفیه آب چقدر است؟
•    آیا در آب منطقه شما عامل بیماری زای مشخصی وجود دارد؟
و سوال هایی از این دست باید قبل از سفارش و خرید دستگاه تصفیه آب، پاسخی مشخص و دقیق داشته باشند. 


البته پاسخ به سوالات بالا باید با کمک و مشاوره یک فرد کارشناس و با تجربه در این زمینه انجام شود.


2- بعد از مشخص شدن هدف از خرید دستگاه تصفیه آب، باید محدوده و رنج قیمتی که مورد نظر شماست تعیین شود، تا فرد کارشناس بتواند متناسب با قدرت خرید و نیاز شما دستگاه مناسبی را پیشنهاد دهد.

 

3- آیا برای شما مهم است که دستگاه ایرانی باشد یا خارجی؟ و آیا برند مشخصی مد نظر شماست؟


بعد از این که پاسخ سوالات بالا برای شما و کارشناس یا فروشنده دستگاه تصفیه آب مشخص شد، حال می توانید به انتخابی درست و متناسب با نیازتان برسید.

 

خدمات سایت آبین برای خرید دستگاه تصفیه آب


سایت آبین به عنوان اولین بازار آنلاین تجهیزات آبی در ایران، امکان فعالیت تعداد زیادی از تامین کنندگان و واردکنندگان فعال در حوزه تصفیه آب را در abin.ir فراهم آورده است. هدف مجموعه آبین این است که همواره کالاهای با اصالت و اورجینال را با کم ترین قیمت ممکن برای مشتریان خود تامین کند.


تجربه سال ها فعالیت در زمینه طراحی، مشاوره و فروش دستگاه های تصفیه آب در انواع خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی، متخصصان ما را بر آن داشت تا برای پر کردن خلا مشاوره صحیح در امر خرید دستگاه های تصفیه آب متناسب با نیاز مشتری، قدمی هر چند کوچک، اما مثبت و تاثیرگذار بردارند.


هم چنین نیاز مشتریان برای کسب اطلاعات در رابطه با دستگاه های تصفیه آب، نحوه کار آنها و سوالات متنوعی که هنگام خرید محصول داشتند، مسبب ایجاد گروهی از کارشناسان برای مشاوره رایگان به مشتری جهت انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب شد.


متخصصان تیم مشاوره آبین با پاسخ به سوالات و در نظر گرفتن پارامترهای مشخصی در رابطه با نوع آب منطقه شما، میزان آلاینده های آن، بیماری های خاص و ... در جهت انتخاب دستگاه تصفیه آب متناسب با نیازتان به کمک شما خواهند آمد. برای بهره مندی از این مشاوره، می توانید از طریق تماس با شماره های درج شده در صفحه اول سایت www.abin.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

خدمات سایت آبین برای خرید دستگاه تصفیه آب

 

 

در صورتی که در هر یک از موارد زیر، نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان مجموعه آبین آماده پاسخگویی به نیاز شما می باشند:


•    انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب در ظرفیت های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی
•    ایجاد هر نوع مشکل در دستگاه تصفیه آب
•    نیاز به تعویض فیلترهای مختلف دستگاه تصفیه آب
•    نیاز به نصب و راه اندازی دستگاه تصفیه آب
•    انجام امور مربوط به نگهداری از دستگاه تصفیه آب


در هر یک از موارد بالا حتی در صورتی که دستگاه تصفیه آب خود را از فروشگاه دیگری تهیه کرده اید، برای دریافت کمک و مشاوره می توانید از راهنمایی کارشناسان ما بهره مند شوید. 


اشتباهات رایج در خرید دستگاه تصفیه آب


با توجه به اهمیت استفاده از دستگاه های تصفیه آب و توجه بیش از پیش عموم مردم به این موضوع و خرید دستگاه های تصفیه آب، لازم است کمی هم در رابطه با اشتباهاتی که اکثرمان موقع خرید تصفیه آب انجام می دهیم بدانیم.


دانستن این اشتباهات نیز به اندازه پاسخگویی به سوالات مطرح شده در ابتدای متن، جهت انتخاب و خرید محصول مناسب، مهم و اساسی است. بسیاری از افراد سودجو با استفاده از همین موارد و ادعاهای کذب در رابطه با دستگاه های تصفیه آب صنعتی و خانگی ، اقدام به فروش محصولات غیر استاندارد خود به نام محصولات اورجینال می کنند. بنابر این دانستن و مرتکب نشدن این اشتباهات، هنگام خرید دستگاه تصفیه آب، گام بزرگی در انتخاب محصول با کیفیت و مرغوب است.


1- الزام برای خرید دستگاه تصفیه آب یک کشور مشخص


این که برای خرید دستگاه تصفیه آب مورد نیاز خود تنها به دنبال یک دستگاه تصفیه آب تولید شده توسط یک کشور مشخص برای مثال آمریکا باشید، تنها راهی برای فریب خود توسط فروشندگان را ایجاد کرده اید. درست است که تکنولوژی اسمز معکوس (RO) در اختیار آمریکاست، اما سال های زیادی است که این تکنولوژی در کشور تایوان نیز به سرعت در حال رشد است. 


به طوری که معتبرترین شرکت های آمریکایی، اقدام به راه اندازی کارخانجاتی در کشور تایوان کرده اند و تولیدات خود را به تمامی کشورهای جهان صادر می کنند. اما واضح است که وجود برخی از برندهای تصفیه آب با نام و پرچم کشورهایی مانند آمریکا، تنها ترفندی برای فروش دستگاه هایی کاملا معمولی و بعضا بی کیفیت با قیمت بسیار بالاست. بنابر این تاکید به تهیه یک دستگاه از برندی آمریکایی در ایران و آن هم با اوضاع اقتصادی فعلی، تنها منجر به تحمیل هزینه بیش تر به شما می شود، زیرا برچسب یا حتی پرچم این کشور را به راحتی می توان به صورت چاپی بر روی دستگاه زد و با یک بسته بندی شکیل در واقع یک کپی از دستگاه تصفیه آب اصل را تولید کرد.


2- توجه نکردن به استانداردهای دستگاه


 دستگاه های تصفیه آب استاندارد، دارای گواهینامه های معتبر تصفیه آب از جمله: گواهینامه FDA، CE، WQA، NSF می باشند.


3- عدم توجه به جنس فیلترها و هوزینگ های دستگاه


از جمله مهم ترین قسمت های دستگاه تصفیه آب، فیلترها و هوزینگ های آن می باشند، که کیفیت آنها به صورت مستقیم بر روی کیفیت آب تولید شده تاثیرگذار است. برای مثال فیلترهای کربنی معمولا از زغال پوسته نارگیل تهیه می شوند، در صورتی که در فیلترهای نامرغوب کربنی، از زغال سنگ در داخل محفظه فیلتر استفاده می شود. هم چنین هوزینگ ها نیز در صورتی که از جنس های با گرید خوراکی تهیه نشوند، برای سلامت انسان مضرات زیادی دارند.


4- مخزن بزرگ نشان دهنده ظرفیت بیش تر دستگاه 


یکی از اشتباهات دیگری که توسط خریداران دستگاه های تصفیه آب اتفاق می افتد، این است که تصور می کنند مخزن بزرگ تر نشان دهنده ظرفیت بیش تر دستگاه تصفیه آب است. در حالی که ظرفیت تصفیه آب یک دستگاه با توجه به ظرفیت ممبران آن تعیین می شود و مخزن هر دستگاه باید متناسب با ظرفیت آن تهیه شود. 
در این مقاله بیش تر از تجربیات کسب شده در طول این سال ها در ارتباط با مشتریانی که قصد خرید دستگاه تصفیه آب را داشته اند، صحبت کردیم. برای مطالعه بیش تر در این زمینه و هم چنین نگهداری از دستگاه تصفیه آب، می توانید به مطالعه مقاله "کاربردی ترین نکات خرید دستگاه تصفیه آب و نگهداری از آن" بپردازید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
زهرا منتظری
نویسنده یا مترجم: زهرا منتظری
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر