کاربردی ترین نکات برای خرید و نگهداری از دستگاه تصفیه آب خانگی 

کاربردی ترین نکات برای خرید و نگهداری از دستگاه تصفیه آب خانگی 

همه ما بعد از فکر کردن در مورد مسائلی که برای سلامت کامل بدن به آن ها نیاز داریم، به این نتیجه می رسیم که نوشیدن آب سالم از مهم ترین عوامل تاثیر گذار است. کمبود آب آشامیدنی سالم، موضوعی است که می توان ساعت ها به آن پرداخت و با توجه به مشکلات متعددی که نوشیدن آب با سطح کیفی پایین دارد، این مسئله مهم، از اساسی ترین دغدغه های همه ماست. 

آب مورد استفاده در بسیاری از نقاط دنیا دارای آلاینده هایی است که گاهی باعث بروز بیماری های بسیار خطرناک شده و این موضوع سال ها عده زیادی از انسان ها را درگیر پیدا کردن راه حل و درمان بیماری کرده است. اما بهترین راه حل برای درگیر نشدن با بیماری ها و معضلات ناشی از نوشیدن آب با سطح کیفی پایین چیست؟ همه ما می دانیم که حذف آلاینده ها و در واقع تصفیه آب بهترین راه کار در این مورد است، اما به نظر شما تصفیه آب با حجم بالا و به صورت صنعتی روش مناسبی برای پرداختن به این موضوع است؟ مطمئنا بعد از فکر کردن به این موضوع به این نتیجه می رسید که حذف تمام آلاینده ها در آب با مقیاس بالا روش درست و قابل اعتمادی نمی باشد و در کنار این کاهش سختی آب و تنظیم آن در محدوده استاندارد به صورت صنعتی ممکن نیست. 

بنابراین تصفیه آب، نیازمند اصلی اساسی تر است؛ وجود دستگاهی که علاوه بر حذف آلاینده های موجود در آب توانایی تنظیم سختی آن را در محدوده استاندارد داشته باشد. نهایتا این دستگاه که آب را به صورت کاملا جزئی و دقیق پالایش می کند با عنوان دستگاه تصفیه آب خانگی تولید شد و در حال حاضر مدرن ترین و بهترین روش برای داشتن آب بدون آلاینده استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی است.

 


بهترین انتخاب برای خرید دستگاه تصفیه آب چیست؟

 

با توجه به تنوع بالای دستگاه های تصفیه آب خانگی و ورود عده ای که در عرصه رقابت برای فروش بیشتر از قطعات بی کیفیت در ساخت دستگاه استفاده می کنند؛ انتخاب دستگاه تصفیه کننده آب ارجینال با قطعات اصل و با کیفیت، چالش بزرگی است که بعد از تمایل برای خرید دستگاه تصفیه آب، با آن روبرو می شوید. در ادامه به بررسی بهترین روش ها برای داشتن مطمئن ترین انتخاب و خرید در دستگاه های تصفیه آب خانگی  با روش اسمز معکوس می پردازیم:

 

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با توجه به نیاز


دستگاه های تصفیه آب خانگی تنوع بسیار زیادی با فیلترها، توان و ظرفیت های متفاوت دارند؛ توجه به انتظاری که از داشتن دستگاه دارید از بهترین روش ها برای داشتن خرید مطمئن است. به این صورت که نوع و میزان آلاینده های موجود در منطقه ای که زندگی می کنید را در نظر بگیرید و با توجه به کارایی های متفاوت فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی، کالایی را انتخاب کنید که این آلاینده ها را از آب حذف کند. در این زمینه معمولا دستگاه های تصفیه آب خانگی با روش اسمز معکوس دارای شش مرحله فیلتراسیون هستند و در صورت داشتن کیفیت های لازم با همین تعداد مراحل، آلاینده های موجود در آب را به میزان زیادی کاهش می دهند. اما ممکن است آب مورد استفاده شما در کنار این آلاینده ها، اسیدی بوده یا سطح اکسیژن آن به میزان مورد نیاز برای بدن نباشد که در این صورت پیشنهاد ما به شما استفاده از دستگاه با تعداد مراحل بیشتر است که از فیلترهایی مثل اکسیژن ساز یا قلیایی استفاده شود.
 

 

توجه به خرید از فروشگاه معتبر


کیفیت دستگاه تصفیه آب تا حد زیادی وابسته به نوع و سطح کیفی فیلترهایی است، که در ساختار دستگاه استفاده شده است؛ اما چطور می توان کیفیت فیلترها را ارزیابی کرد؟ نکات بسیاری برای خرید فیلتر با کیفیت وجود دارد، مثلا سطح کیفی فیلترهای مرحله اول بر اساس نوع و تراکم الیاف استفاده شده در ساختار آن و در فیلترهای کربنی پارامتر مهم، استفاده از مواد بر پایه گیاهی است. بعد از اطلاع از این موضوع قطعا این سوال برای شما به وجود می آید که چطور جنس فیلترهای کربنی را از ظاهر آن می توان تشخیص داد؟ 

تشخیص نوع و کیفیت مواد به کار رفته در ساخت فیلترها و در کنار این، کیفیت و توان دستگاه با توجه به ظاهر کار ممکنی نیست اما نکته مهم، خرید دستگاه مورد نیاز از فروشگاه معتبری است که کیفیت محصولات آن کاملا تضمین شده باشد. این موضوع کمک بسیار خوبی برای شما در زمینه خرید آسان تر می باشد و این اطمینان را به شما می دهد که دستگاه خریداری شده با کیفیت استاندارد می باشد و تمام مشخصات و ویژگی های آن به صورت دقیق مشخص شده است.

متاسفانه همیشه و در صنایع مختلف، عده ای از افراد در عرصه رقابت برای فروش بیشتر، کیفیت قطعات به کار رفته در دستگاه ها را کاهش می دهد. جایگزین کردن فیلترهای بی کیفیت یا سطح کیفی متوسط با فیلترهای کاملا ارجینال تایوانی در بعضی از دستگاه ها، وارد کردن مشخصات غلط در مورد توان دستگاه ها و یا استفاده از قطعات و لوازم بی کیفیت نمونه ای از مواردی است که برای پایین آمدن قیمت تمام شده دستگاه از آن استفاده می کنند. بنابراین خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از فروشگاه معتبر این اطمینان را به شما می دهد که محصول خریداری شده کاملا با اصالت و دارای تمام ویژگی هایی است که شما در زمینه خرید آن در نظر دارید.

 

 

نکات مهم برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

 

 


خرید دستگاه با استانداردها و تاییدیه های لازم 

 


اگر در زمینه تایید اعتبار فروشگاهی که قصد خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از آن را دارید با مشکل مواجه شدید؛ نکته مهم دیگر، توجه به استانداردها و تاییدیه هایی است که کیفیت دستگاه و بهداشتی بودن روند ساخت آن را تضمین می کند. نمونه ای از این تاییدیه ها، استانداردهای معتبر و جهانی NSF، WQA و CE هستند که در  ادامه به بررسی آنها می پردازیم:


تاییدیه NSF: این سازمان در سال 1944 با هدف بهبود سلامت جامعه و البته تدوین و ارائه استانداردهای لازم در زمینه محصولات مختلف تاسیس شد. بنیاد NSF مرکز کاملا حرفه ای است که در حدود 150 کشور فعالیت دارد و در طی سال ها به بررسی کیفیت محصولات و دستگاه های پالایش آب پرداخته است. خرید دستگاهی که دارای این تاییدیه کاملا معتبر است به شما اطمینان می دهد که محصول خریداری شده طبق سخت گیرانه ترین استانداردها ساخته و ارائه شده و تمام کیفیت های لازم را داراست و آب خروجی از آن، کیفیت های لازم را دارد.

تاییدیه WQA: بنیاد جهانی WQA سازمان کاملا معتبر و تخصصی در زمینه بررسی کیفیت دستگاه های تصفیه آب و البته سطح کیفی آب خروجی از این دستگاه هاست. داشتن این تاییدیه مهم در دستگاه تصفیه آب، تضمین کننده سطح کیفی بالای آب تصفیه شده توسط دستگاه است.

تاییدیه CE: داشتن این تاییدیه، نشان از این است که دستگاه طبق تمام الزامات سلامت، بهداشت و محیط زیست ساخته و ارائه می شود.


برند دستگاه

 

خرید دستگاه از برندی که تایید شده و معتبر باشد موضوع بسیار مهمی در زمینه انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی است؛ خرید دستگاه با برندی که در عرصه تولید و ارائه دستگاه تایید شده و رضایت سایر مصرف کنندگان را به همراه داشته باشد، کمک بسیار مناسبی برای شما در زمینه خرید دستگاه است.  


گارانتی و خدمات پس از فروش


داشتن گارانتی در زمینه خرید هر نوع دستگاه بهترین ضمانت در زمینه تایید کیفیت کالاست، علاوه بر این امکان وجود معایب در هر نوع کالایی بعد از خرید وجود دارد. اما اگر کالای مورد نظر خود را از فروشگاه معتبر با دستگاه های دارای گارانتی و خدمات پس از فروش خریداری کنید خرید آسان و مطمئن تری خواهید داشت. اهمیت داشتن خدمات پس از فروش، به این علت است که فیلترهای دستگاه تصفیه آب بعد از گذشت مدتی حتما نیاز به تعویض دارند و در این مورد استفاده از کمک متخصصان و افراد آموزش دیده بهترین راه حل است. 


توجه به مشخصات دستگاه

 در بخش مشخصات دستگاه ها معمولا میزان مصرف برق، ظرفیت و ابعاد دستگاه، نوع شیر برداشت و... ارائه می شود؛ بنابراین میزان آبی که مصرف می کنید یا نوعی شیر برداشتی که انتظار دارید در دستگاه وجود داشته باشد را در نظر گرفته و مشخصات دستگاه مورد نظر خود را بررسی کنید. 


توجه به ویژگی های ظاهری دستگاه

 

از موضوعات دیگری که ممکن است برای شما اهمیت داشته باشد شکل ظاهری دستگاه است، دستگاه های تصفیه آب علاوه بر تمام موارد در زمینه شکل ظاهری نیز دارای تنوع زیادی می باشند. دستگاه های تصفیه آب خانگی زیر سینکی و کیسی دو نوع مختلف این دستگاه ها هستند که تنها تفاوت آنها در شکل ظاهری است. در کنار این، شیر برداشت از قطعاتی در دستگاه تصفیه آب است که شکل ظاهری آن در کنار کیفیت اهمیت دارد و از این نظر به صورت های اهرمی، ستاره ای یا اشکی در بازارهای تصفیه آب ارائه می شوند. 


قیمت دستگاه

 

اما در آخرین مرحله به این نکته هم توجه داشته باشید که گاهی بعضی از دستگاه ها توان و ظرفیت کاملا معمولی با سیستم فیلتراسیون عادی دارند، اما فقط به این علت که تحت عنوان برند معروفی ساخته شده اند، قیمت مناسبی ندارند. بنابراین در این زمینه توصیه ما به شما در کنار اهمیت به استفاده و خرید از برند معتبر، توجه به دیگر پارامترهای مهم برای انتخاب دستگاه، با کیفیت تایید شده است.

 

بهترین انتخاب برای دستگاه تصفیه آب خانگی

 


چطور دستگاه تصفیه آب با طول عمر مناسب داشته باشیم؟


بعد از این که دستگاه مورد نیاز خود را با توجه به نکات ذکر شده تهیه کردید توجه به نحوه نگهداری دستگاه دستگاه تصفیه آب از مسائل دیگری است که باید به آن توجه کرد؛ این موضوع به شما برای داشتن دستگاهی با طول عمر بالا کمک بسیار خوبی دارد. در این زمینه به بررسی نکات مهم برای نگهداری از دستگاه های تصفیه آب خانگی می پردازیم:


استفاده از فیلترهای با کیفیت و توجه به تعویض به موقع آنها: کیفیت فیلترها تاثیر زیادی در راندمان و عملکرد دستگاه دارد و در صورت بی توجهی به این موضوع دستگاه تصفیه آب مدام نیاز به تعمیر خواهد داشت. علاوه بر این، فیلترهای بی کیفیت توانایی خوبی برای حذف آلاینده ها نداشته و گاهی باعث ورود آلودگی به آب تصفیه شده می شوند. اما نکته دیگر در مورد تعویض به موقع فیلترهاست، به این صورت که اگر برای تعویض فیلترها به موقع اقدام نشود اثراتی مثل کوتاه شدن طول عمر دستگاه را به دنبال خواهد داشت.

درجه حرارت آب ورودی به دستگاه: دمای کار فیلترهای تعبیه شده در دستگاه های تصفیه آب خانگی معمولا مقدار مشخص و تعیین شده است؛ بنابراین ورود آب با دمای بالا، عملکرد آن ها را با مشکل مواجه کرده و ممکن است فیلتر فرم اولیه خود را از دست بدهد. بنابراین این دستگاه و فیلترهای استفاده شده در آن ها معمولا برای تصفیه آب با دمای معمولی ساخته شده اند.

استفاده از افراد متخصص برای تعمیر دستگاه: اگر به هر علتی دستگاه شما دچار مشکلی شد یا فیلترهای دستگاه تصفیه آب نیاز به تعویض داشت، برای تعویض فیلتر و تعمیر دستگاه از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید.

محافظت از دستگاه در برابر سرما: اجازه ندهید دستگاه تصفیه آب شما در معرض سرمای بسیار شدید و یخ زدگی قرار بگیرد. اگر دستگاه خود را برای استفاده در محیط هایی با دمای پایین خریداری کرده اید، عایق بندی آن در برابر سرما و یخ زدگی راهکار مناسبی است.

ضد عفونی کردن هوزینگ و مخزن ذخیره دستگاه: در زمینه نگهداری از دستگاه ها، ضد عفونی کردن هوزینگ ها و مخزن دستگاه اهمیت زیادی دارد؛ این موضوع به این علت است که امکان ورود آلاینده از این طریق وجود دارد. اگر برای تمیز و ضد عفونی کردن هوزینگ های دستگاه خود اقدام کردید، به این نکته حتما توجه کرده که برق ورودی به دستگاه را قطع کنید.

قطع برق و آب ورودی به دستگاه در صورت عدم استفاده طولانی مدت: اگر دستگاه به صورت طولانی مدت (بیشتر از سه روز) روشن اما بدون استفاده باشد، امکان آسیب رسیدن به پمپ دستگاه به صورت جدی وجود دارد. 


توجه به نکات و موارد گفته شده کمک بسیار خوبی برای شما در زمینه خرید و نگهداری از دستگاه تصفیه آب خانگی است. به این موضوع اشاره شد که خرید از فروشگاه معتبر موثرترین راه حل برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی است، فروشگاه آنلاین آبین با سال ها تجربه در زمینه ارائه دستگاه های تصفیه آب و هوا، محصولاتی را با کیفیت کاملا تضمین شده در اختیار شما عزیزان قرار داده است. 

منبع: https://abin.ir/
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر