مقایسه آنتی اسکالانت آویستا و جنسیس

مقایسه آنتی اسکالانت آویستا و جنسیس

برخی از پر طرفدارترین برندهای آنتی اسکالانت که به صورت جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، آویستا و جنسیس هستند. شاید برای شما سوال شود که آنتی اسکالانت جنسیس برای شما مناسب‌تر است یا آنتی اسکالانت آویستا؟ برای اطلاع از این موضوع می‌توانید ویژگی‌های آنتی اسکالانت‌های جنسیس و آویستا را مورد بررسی قرار دهید. 

توجه به مشخصات و ویژگی‌های آنتی اسکالانت آویستا و آنتی اسکالانت جنسیس برای خرید اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در ادامه مطلب به بررسی ویژگی‌ها و مقایسه این آنتی اسکالانت‌ها می‌‌پردازیم.


ویژگی‌های آنتی اسکالانت جنسیس


آنتی اسکالانت جنسیس تولید شده از اسید فسفونیک است و توانایی مطلوبی برای جلوگیری از ایجاد رسوبات معدنی و فلزاتی مثل آهن، آلومینیوم و منگنز دارد. ساختار و فرمول شیمیایی آنتی اسکالانت جنسیس به صورتی است که دارای سازگاری با انواع لوله‌های کربن استیل می‌باشد. 

موارد زیر برخی از ویژگی‌های آنتی اسکالانت جنسیس هستند:

1- از این آنتی اسکالانت می‌توانید در سیستم‌های تصفیه آب اسمز معکوس و نانوفیلتراسیون استفاده کنید. 
2- توانایی مطلوبی برای جلوگیری از تشکیل رسوبات معدنی و آهن دارد. 
3- می‌توانید از آب خالص با هر نسبتی برای رقیق‌سازی آنتی اسکالانت استفاده کنید. 
4- دارای عملکرد بسیار مطلوبی برای کنترل رسوب سیلیکا می‌باشد. 
5- با ممبران‌های پلی آمیدی سازگاری دارد. 
6- استفاده از آنتی اسکالانت جنسیس می‌تواند در جلوگیری از تشکیل رسوبات کربنات، سولفات کلسیم، سولفات باریم، استرانسیوم، سیلیکا و منگنز تاثیر گذار باشد. 
7- ترکیبات این آنتی اسکالانت غیر سمی است. 
8- با استفاده از آنتی اسکالانت جنسیس می‌توانید در افزایش طول عمر فیلتر ممبران و بهبود عملکرد سیستم تاثیر گذار باشید.


ویژگی‌های آنتی اسکالانت آویستا


یکی دیگر از برندهای معتبر آنتی اسکالانت‌ها، آنتی اسکالانت آویستا می‌باشد. این آنتی اسکالانت قابل استفاده برای طیف وسیعی از آب‌های لب شور و شور است. برای استفاده از این آنتی اسکالانت، توجه به رقیق‌سازی آن با رعایت تمام اصول و پارامترها حائز اهمیت می‌باشد. برای محاسبه دقیق میزان تزریق آنتی اسکالانت آویستا در سیستم می‌توانید از نرم افزار Avista Advisor استفاده کنید. 

 

ویژگی‌های آنتی اسکالانت آویستا

برخی از مزیت‌های آنتی اسکالانت آویستا را در ادامه بررسی می‌کنیم:

1- از این آنتی اسکالانت می‌توانید برای انواع ممبران‌های پلی آمید و سلولز استات استفاده کنید. 
2- آنتی اسکالانت آویستا دارای قدرت بالایی برای جلوگیری از ایجاد رسوبات آلی و معدنی در ممبران دارد. 
3- این آنتی اسکالانت را می‌توان به اندازه کم تزریق کرده و با توجه به این موضوع مقرون به صرفه می‌باشد.
4- با استفاده از آنتی اسکالانت آویستا می‌توان باعث افزایش طول عمر فیلترهای ممبران شد. این موضوع در بهبود عملکرد سیستم تصفیه آب تا حد زیادی تاثیر گذار است. 
5- این آنتی اسکالانت قابل استفاده در سیستم‌های تصفیه آب آشامیدنی می‌باشد. 


تفاوت‌های آنتی اسکالانت جنسیس و آویستا

 

تفاوت‌های آنتی اسکالانت جنسیس و آویستا


بعد از مطالعه ویژگی‌های آنتی اسکالانت آویستا و جنسیس شاید برای شما جالب باشد که بدانید، چه مواردی باعث تفاوت این دو نوع آنتی اسکالانت می‌‍‌شوند. برخی از تفاوت‌های آنتی اسکالانت جنسیس و آویستا شامل موارد زیر هستند:

•    اولین موردی که باعث تفاوت این دو نوع آنتی اسکالانت می‌شود، مشخصات فنی است. در مشخصات فنی آنتی اسکالانت آویستا و جنسیس می‌توانید عوامل موثر در عملکرد آنها را مورد بررسی قرار دهید. این موضوع باعث شده تا توجه به مشخصات اهمیت زیادی داشته باشد. 
•    نحوه استفاده از آنتی اسکالانت جنسیس و آویستا با توجه به آن چه در دیتاشیت عنوان می‌شود متفاوت است. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از آنتی اسکالانت، تمام اصول لازم را مورد بررسی قرار دهید. 
•    کاربردهای این نوع آنتی اسکالانت با توجه به ساختار و فرمول شیمیایی متفاوت است. در واقع در برخی از کاربردها استفاده از آنتی اسکالانت جنسیس بهتر است و در برخی دیگر باید از آنتی اسکالانت آویستا استفاده کنید. البته این موضوع به مشخصات محصول هم تا حد زیادی بستگی دارد. 
•    دوز تزریقی آنتی اسکالانت آویستا و جنسیس متفاوت است و حتما باید نسبت به مدل محصول و شرایط عملیاتی محاسبه شود. در صورت تمایل برای استفاده از این نوع آنتی اسکالانت‌ها بهترین راهکار دریافت مشاوره از افراد متخصص و آموزش دیده می‌باشد. 
•    میزان تزریق این آنتی اسکالانت‌ها را باید با نرم افزارهای متفاوتی محاسبه کرد. برای تعیین دوز تزریق آنتی اسکالانت آویستا از نرم افزار Avista Advisor و برای آنتی اسکالانت جنسیس از Genesys Membrane Master استفاده می‌شود. 


«در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید محصولات تصفیه آب، می‌توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان وب سایت www.abin.ir در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
شیرزایی
شیرزایی
آنتی اسکالانت ها و تفاوتی که با همدیگه دارن موضوع مقاله ای بود که باید ارائه میدادم که خداروشکر تونستم به خوبی کنفرانسم رو بدم ممنونم از مطالب خوبتون .
ارسال نظر