مزایای استفاده از فیلتر آب در خانه و محیط کار

مزایای استفاده از فیلتر آب در خانه و محیط کار

سطح بالای آلاینده‌های آب آشامیدنی، یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند باعث بروز مشکل برای سلامتی شود. به صورت سالانه، صدها میلیون نفر دچار مشکلات ناشی از نوشیدن آب آلوده می‌شوند. 

اگر به هر دلیلی طعم آب لوله کشی را دوست ندارید، احتمالا تصمیم به خرید آب معدنی می‌گیرید. با این حال خرید آب معدنی می‌تواند هزینه بسیار زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد. نگهداری آب در بطری‌های آب معدنی ممکن است باعث بروز مشکل برای سلامتی شود. 

با توجه به این استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی، بهترین راهکار می‌باشد. در ساختار دستگاه تصفیه آب از فیلترهای مختلفی استفاده می‌شود که با از بین بردن آلاینده‌های آب در افزایش سطح کیفی آن تا حد زیادی تاثیر گذار هستند. 

در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین مزایای دستگاه تصفیه آب می‌پردازیم.


فواید دستگاه تصفیه آب

 

فواید دستگاه تصفیه آب


برخی از مهم‌ترین مزایای دستگاه تصفیه آب که باعث شده استفاده از آن کاربرد بالایی داشته باشد، موارد زیر از مهم‌ترین فواید دستگاه تصفیه آب هستند.


1- از نوشیدن آب آشامیدنی سالم لذت ببرید


نوشیدن آب آشامیدنی ناسالم می‌تواند مشکلات زیادی را برای سلامتی داشته باشد. حذف آلاینده‌هایی مثل فلزات سنگین در افزایش سطح کیفی آب تا حد زیادی تاثیر گذار است. متاسفانه فیلتراسیون آب در تصفیه خانه‌ها به اندازه‌ای دقیق نیست که باعث از بین رفتن این نوع آلاینده‌ها شود. به همین دلیل بهتر است از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید. 

با استفاده از دستگاه تصفیه آب، می‌توانید از سطح کیفی بالای آب و البته جلوگیری از بروز مشکل برای سلامتی خود اطمینان داشته باشید. 


2- هزینه کمتر نسبت به سایر روش‌ها


در صورتی که تصمیم به خرید آب معدنی گرفته‌اید باید بدانید که این روش می‌تواند هزینه بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد. برای یک خانواده متوسط که روزانه 2 تا 3 بطری آب می‌نوشند، هزینه‌های سالانه می‌تواند بیش از 500 دلار شود. با خرید دستگاه تصفیه آب می‌توان هزینه مصرف آب سالم را کاهش داد.


3- به حفظ محیط زیست کمک کنید


آیا تا به حال تصاویری از تجمع بطری‌های آب معدنی در محیط زیست مشاهده کرده‌اید؟ در واقع استفاده از آب معدنی می‌تواند برای محیط زیست یک نوع آلودگی خطرناک محسوب شود. حتی در صورتی که بطری‌های آب معدنی دور انداخته نشود، هیچ تضمینی وجود ندارد که بطری‌های پلاستیکی استفاده شده بازیافت شوند. 


4- طعم آب آشامیدنی خود را بهبود ببخشید

 

 

طعم آب آشامیدنی خود را بهبود ببخشید


یکی از قابل درک‌ترین مزایای دستگاه تصفیه آب، بهبود طعم آب خروجی از سیستم می‌باشد. متاسفانه برخی از افراد به دلیل طعم بد آب لوله کشی، از نوشیدن آب مصرفی مورد نیاز برای سلامتی به صورت روزانه خودداری می‌کنند. این موضوع می‌تواند باعث دهیدراته شدن بدن شود که در این حالت مشکلات زیادی را برای سلامتی به دنبال دارد. 

در دستگاه تصفیه آب از فیلترهای کربنی استفاده می‌شود که بو و طعم آب را از بین می‌برد. این موضوع یکی از مهم‌ترین فوایند دستگاه تصفیه آب است. 


5- افزودن املاح مفید به آب


در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی معمولا از فیلترهایی مثل مینرال استفاده می‌شود که باعث افزایش سطح کیفی آب شده و یکی از مزایای دستگاه تصفیه آب می‌باشد. 

روند فیلتراسیون سیستم تصفیه آب RO به صورتی است که باعث از بین بردن تمام املاح در آب می‌شود. به همین دلیل در این سیستم‌ها از فیلتر مینرال برای افزودن املاح مفید مثل کلسیم و منیزیم به کار می‌رود. 


6- حفظ سلامتی کودکان 


از اصلی‌ترین فواید دستگاه تصفیه آب، به حفظ سلامتی کودکان مربوط می‌شود. سیستم گوارشی کودکان به صورتی است که ممکن است سطح کیفی پایین آب بتواند باعث بروز بیماری در آنها شود. با نصب دستگاه تصفیه آب در خانه می‌توان از بروز بیماری در کودکان جلوگیری کرد.


7- نوشیدن آب قلیایی


آیا می‌دانستید که نوشیدن آب قلیایی می‌تواند مزیت‌های زیادی را برای سلامتی به دنبال داشته باشد؟ در ساختار برخی از سیستم‌های تصفیه آب از فیلتر قلیایی استفاده می‌شود که PH آب را افزایش می‌دهد. نوشیدن آب قلیایی می‌تواند برای جلوگیری از ابتلا به کبد چرب اهمیت زیادی داشته باشد. 

برای افزایش PH آب، روش‌های مختلفی وجود دارد که بهترین آنها استفاده از دستگاه تصفیه آب مجهز به فیلتر قلیایی می‌باشد. 


8- جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های گوارشی


نوشیدن آب آلوده، می‌تواند تاثیر مستقیمی بر سلامت سیستم گوارش داشته باشد. بر این اساس توصیه می‌شود با نصب و استفاده از دستگاه تصفیه آب، از بروز این مشکلات مربوط به سیستم گوارش جلوگیری کنید. 


9- داشتن پوست بهتر


یکی دیگر از مزایای دستگاه تصفیه آب، داشتن پوست بهتر می‌باشد. می‌توانید در خانه از آب تصفیه شده برای شستشوی صورت استفاده کنید که در روشن شدن پوست تاثیر گذار است. 


10- سلامت حیوانات خانگی و گیاهان


بسیاری از افراد در محیط خانه از حیوانات خانگی یا گیاهان نگهداری می‌کنند. استفاده از آب تصفیه شده می‌تواند باعث سلامت حیوانات خانگی و گیاهان شود. 


«وبسایت آبین ارائه دهنده دستگاه‌های تصفیه آب خانگی با برندهای مختلف است. در صورت تمایل برای خرید کالا و نیاز به دریافت مشاوره، به شماره تلفن 22228116 021 تماس گرفته و از امکان دریافت مشاوره رایگان مجموعه ما بهره‌مند شوید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر