فیلتر سختی گیر مغناطیسی چیست و چگونه عمل می کند؟

فیلتر سختی گیر مغناطیسی چیست و چگونه عمل می کند؟

آب شرب شهری حاوی مقادیر بالایی یون کلسیم و منیزیم است و این مواد در هنگام مصرف آب به صورت رسوبات گچ و آهک بر سطح داخلی لوله ها و دستگاه های مرتبط با آب ظاهر می شوند. اگر با فیلترهای سختی گیر آب آشنایی داشته باشید، شاید نام سختی گیر مغناطیسی را شنیده باشید. از این سختی گیر برای جلوگیری از تشکیل لایه رسوبی در دستگاه هایی نظیر پکیج، آبگرمکن، ماشین لباسشوی و ظرفشویی استفاده می شود. 

سختی گیرهای مغناطیسی با تکنولوژی های برتر طراحی و تولید شده اند و دارای بهترین عملکرد برای حذف املاح در آب هستند. سختی گیرهای مغناطیسی از هیچ گونه ماده افزودنی برای حذف املاح اضافه نمی کنند. 

در این مقاله قصد داریم که با عملکرد فیلتر سختی گیر مغناطیسی و مزیت های استفاده از آن آشنا شویم.


عملکرد فیلتر سختی گیر مغناطیسی


سختی گیرهای مغناطیسی در انواع و برندهای مختلفی در بازار به فروش می رسند و علی رغم شکل ظاهری متنوع خود، دارای عملکرد یکسانی در رسوب زدایی از آب می باشند. مکانیزم سختی گیرهای مغناطیسی به این صورت است که باعث خنثی کردن کریستال های کلسیم و منیزیم در آب می شوند. سختی گیرهای مغناطیسی در مسیر آب ورودی به دستگاه هایی مثل پکیج، آبگرمکن و ... قرار گرفته و با عبور آب از لوله، به دلیل خاصیت مغناطیسی سختی گیر در اطراف لوله، یون های کلسیم (منیزیم) و ترکیبات کربنات در آب کریستال زدایی می شوند. 

به این صورت که کریستال های کلسیم کربنات از شکل کلسیت به آراگونیت تبدیل شده و خاصیت رسوب زدایی خود را از دست می دهند. بنابراین با قرارگیری سختی گیر مغناطیسی در اطراف لوله، توده ای از کریستال های آراگونیت تشکیل می شود. این کریستال ها در آب به صورت شناور و معلق هستند و تمایلی به ایجاد رسوب بر دیواره داخلی تاسیسات و تجهیزاتی که با آب کار می کنند، را نخواهند داشت، بنابراین همراه با جریان آب از مسیر لوله عبور کرده و تخلیه می شوند.

یکی از بهترین مدل های سختی گیرهای مغناطیسی، فیلتر رسوب گیر لباس شویی و ظرفشویی فیلبرتو مدل مگا می باشد که با رعایت تمام اصول و پارامترهای لازم طراحی و تولیدشده است. 


مزایای سختی گیر مغناطیسی پکیج


مزیت های مهم ضد رسوب مغناطیسی پکیج و آبگرمکن به شرح زیر هستند:


•    کاهش میزان رسوبات گچی و آهکی در لوله ها و جداره داخلی دستگاه هایی که با آب سر و کار دارند.
•    سختی گیری از آب و افزایش میزان انحلال پذیری آب 
•    افزایش کف کردن مواد شوینده در آب
•    افزایش طول عمر و بازده دستگاه هایی نظیر پکیج، آبگرمکن، ماشین لباسشویی و ظرفشویی
•    عدم افزودن ماده شیمیایی به آب در این روش
•    کاهش مصرف انرژی 
•    کاهش هزینه های ناشی از تعمیر و نگهداری دستگاه
•    نصب و راه اندازی آسان
•    قابل استفاده در لوله هایی با سایز مختلف
•    قیمت پایین سختی گیر مغناطیسی
•    برخلاف روش های دیگر سختی گیری از آب کاملا زیست سازگار است و سبب افت کیفیت آب نخواهد شد.


معایب سختی گیر مغناطیسی


اگر چه استفاده از ضد رسوب مغناطیسی، برای رسوب زدایی از آب در مقایسه با سایر روش ها برای مصارف خانگی بسیار مناسب تر است، اما به دلیل مکانیزم ویژه و خاصیت مغناطیسی موقت خود دارای معایبی به شرح زیر می باشد:


•    دارای برد کوتاه و نقطه اثری که تنها به مکان های نزدیک به محل نصب سختی گیر محدود می شود.
•    دارای خاصیت رسوب زدایی در مسیر کوتاهی از لوله
•    عملکرد سختی گیر به میزان دبی آب بستگی دارد و بر جریان ثابت و ساکن آب کاملا بی اثر می باشد.
•    نیاز به بریدن لوله برای نصب در مسیر آب
•    عدم حذف رسوبات قبلی که بر سطح داخلی جداره تشکیل شده اند.
•    هزینه بالا در صورت طولانی بودن مسیر لوله و نیاز به نصب چند سختی گیر


خرید سختی گیر مغناطیسی 


در صورت تمایل برای خرید سختی گیر مغناطیسی توجه به برخی نکات و پارامترها تا حد زیادی حائز اهمیت می باشد. یکی از مهم ترین نکات، توجه به مشخصات سختی گیر مغناطیسی می باشد، به این صورت که باید مطمئن شوید مناسب ترین را بر اساس کاربرد خریداری می کنید. یکی دیگر از مهم ترین نکات برای خرید سختی گیرهای مغناطیسی، بررسی دقیق برند و سطح کیفی آن می باشد. 

هر چقدر سطح کیفی سختی گیر مغناطیسی بالاتر باشد عملکرد بهتری را برای حذف املاح دارد و به صورت گسترده تری مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید سختی گیرهای مغناطیسی به خرید از فروشگاه معتبر که ضمانت دهنده اصالت کالا هم باشد توجه کنید. این موضوع می تواند به شما اطمینان دهد که کالای خریداری شده بالاترین سطح کیفی را دارد و به صورت اصل و ارجینال ارائه شده است.  


«وب سایت آبین در کنار ارائه محصولات تصفیه آب با بالاترین سطح کیفی فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید محصول با مراجعه به سایت https://abin.ir/ با ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر