راهنمای خرید و استفاده از شیر سختی گیر رانکسین (Runxin)

راهنمای خرید و استفاده از شیر سختی گیر رانکسین (Runxin)

شیر سختی گیر رانکسین (Runxin) یکی از بهترین و با کیفیت ترین برندها در بازار ایران محسوب می شود. شیرهای رانکسین با توجه به عملکرد در انواع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی و تولید می شوند. داشتن سطح کیفی بالا باعث شده تا استفاده از شیرهای رانکسین کاربرد بالایی داشته باشد و بسیاری از افراد خرید شیر رانکسین را به سایر برندها ترجیح دهند. با این حال تنها تعداد محدودی از این افراد قبل از خرید نسبت به مطالعه اطلاعات لازم برای خرید و استفاده از شیر رانکسین اقدام می کنند. این موضوع می تواند باعث استفاده نادرست از شیر سختی گیر رانکسین و بروز مشکل در ساختار آن شود.

موارد زیر از رایج ترین پرسش هایی هستند که برای خرید و استفاده از شیر سختی گیر رانکسین مطرح می شوند:

1- مزیت های شیر رانکسین نسبت به سایر برندها چیست؟
2- چه تجهیزاتی همراه با شیر رانکسین ارائه می شوند؟
3- برای نصب و استفاده از شیر رانکسین باید به چه نکاتی توجه کرد؟
4- نحوه عملکرد شیر سختی گیر رانکسین به چه صورت است؟

بعد از خرید شیر رانکسین اولین و مهم ترین مسئله ای که با آن روبرو خواهید شد نحوه استفاده از آن می باشد. رعایت تمام نکات و پارامترها در هنگام استفاده از شیر سختی گیر رانکسین (Runxin) به عنوان یک ضرورت محسوب می شود. استفاده اصولی از شیر رانکسین موجب عملکرد عالی این دستگاه به صورت طولانی مدت شده و از بروز هر گونه مشکل جلوگیری می کند. 

در ادامه به بررسی تمام نکاتی می پردازیم که برای خرید و استفاده از شیر Runxin باید به آنها توجه داشته باشید. در صورت تمایل برای خرید شیر رانکسین مطالعه ادامه مقاله توصیه ما به شماست. با مطالعه این مقاله و دریافت اطلاعات لازم می توانید مناسب ترین مدل شیر رانکسین را انتخاب کرده و با رعایت نکات لازم در هنگام استفاده، از بروز مشکل در ساختار آن جلوگیری کنید.


معرفی کلی شیر سختی گیر رانکسین (Runxin)


تمام قطعات به کار رفته در ساختار شیر رانکسین با در نظر گرفتن شرایط عملیاتی متفاوت تولید شده اند. استحکام بالای قطعات موجب شده تا در کنار عملکرد مطلوب، دارای طول عمر بالایی باشند. تمام قطعات متحرک در ساختار این دستگاه به صورت سرامیکی و با درجه سختی بالا می باشند. 

ساختار شیر اتوماتیک رانکسین (Runxin) به صورتی طراحی شده که قطعات متحرک و ثابت داخلی با مجراهای باز و بسته تعبیه شده اند، این دو قطعه در حالت های مختلف و با توجه به نوع چرخش، روبروی هم قرار می گیرند. در صورتی که موقعیت دسته را تغییر دهید، زاویه این دو قطعه سرامیکی تغییر می کند و با چرخش کامل دسته پنج سیکل متفاوت ایجاد می شود. این پنج سیکل عملکرد شیر اتوماتیک رانکسین که با تغییر موقعیت دسته ایجاد می شوند موارد زیر هستند:

1- سیکل سرویس یا بهره برداری (in serve)
2- سیکل شستشوی معکوس (back wash)
3- سیکل احیا (regeneration)
4- سیکل پر شدن منبع نمک (brine refill)
5- سیکل شستشوی سریع (fast rinse)

پیش از این برای تنظیم عملکرد دستگاه های سختی گیر از شیرهایی استفاده می شد که کار کردن با آنها دشوار بود. با این با طراحی و ساخت شیر اتوماتیک می توانید در بهترین و البته راحت ترین حالت ممکن عملکرد سختی گیر را تنظیم کنید. در ساختار شیر رانکسین (Runxin) از واشر و قطعات لاستیکی برای آب بندی استفاده نشده است، بر همین اساس این دستگاه می تواند در کنار تحمل فشار بالا، طول عمر بسیار بالایی داشته باشد. 

یکی دیگر از ویژگی های شیر اتوماتیک رانکسین، عدم استفاده از قطعات فلزی می باشد که باعث شده بتوانید از آن برای سختی گیرهای آنیونی هم استفاده کنید. در کنار تمام این موارد شیرهای رانکسین وزن بسیار کمی دارند که موجب سهولت در استفاده و بهره بردای آنها شده است. 

معرفی کلی شیر سختی گیر رانکسین


مزیت های منحصر بفرد شیر سختی گیر رانکسین 


موارد زیر از مهم ترین مزیت هایی هستند که باعث شده شیر اتوماتیک رانکسین (Runxin) به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار بگیرد:


1- داشتن امتیاز بین المللی ثبت International Patent No: WO/007772 از ویژگی های این محصول می باشد. 
2- در ساختار این محصولات، از صفحه نمایش بزرگ با وضوح بالا استفاده شده تا بتوانید اطلاعات را به راحتی مشاهده کنید. در کنار این برای خوانش اطلاعات نیاز به دانستن زبان خاصی ندارید. 
3- نصب شیر رانکسین (Runxin) در سختی گیر به راحتی انجام می شود. 
4- عملکرد شیر سختی گیر را می توانید با توجه به دو پارامتر ساعت یا روز تنظیم کنید. البته تنظیم این حالت باید توسط افراد متخصص انجام شود. 
5- قفل صفحه کلید شیر Runxin بعد از یک دقیقه عدم استفاده، فعال می شود. در صورت تمایل برای استفاده از آن می توان به راحتی قفل صفحه را غیر فعال کنید. قفل صفحه کلید باعث می شود تا تنها افراد متخصص به تنظیم شیر رانکسین دسترسی داشته باشند. 
6- تمام قطعات در ساختار شیر اتوماتیک رانکسین (Runxin) مقاومت صد در صد در برابر خوردگی دارند. 
7- با قطع برق تمام تنظیمات و برنامه های شیر ذخیره می شود، بنابراین بعد از وصل برق می توانید دستگاه را به صورت قبل مورد استفاده قرار دهید. 
8- در هنگام قطع برق می توانید از شیر رانکسین به صورت دستی و نیمه اتوماتیک استفاده کنید. در این حالت تنها کافی است با تغییر موقعیت دسته شیر، دستگاه را تنظیم کنید. 
9- بعد از سه روز قطع برق، شیر رانکسین با نشان دادن علامتی، نیاز به تنظیم مجدد را اعلام می کند. 
مواردی که گفته شد تنها تعداد محدودی از مزیت های شیر سختی گیر رانکسین هستند، با این حال مهم ترین موارد عنوان شد.

مزیت های منحصربفرد شیر سختی گیر رانکسین


تجهیزات جانبی شیر سختی گیر رانکسین (Runxin)


در جدول زیر تجهیزات جانبی که برای نصب شیر اتوماتیک رانکسین به کار می روند عنوان می شود:

 

تجهیزات جانبی شیر سختی گیر رانکسین


مشخصات شیر رانکسین (Runxin)


توجه به مشخصات فنی یکی از مهم ترین عواملی است که برای خرید شیر رانکسین حتما باید در نظر داشته باشید. موارد زیر از عواملی هستند که در مشخصات فنی شیر رانکسین عنوان می شوند:

 

•    مدل دستگاه: شیر تمام اتوماتیک برقی (قابل تنظیم بر اساس زمان)
•    فشار کارکرد: 1 تا 6 بار
•    آداپتور برق: 50-60 hz یا 80-240 v
•    دمای کارکرد مداوم مناسب: 1 تا 45 درجه سانتی گراد (این دستگاه توان تحمل دما را تا 60 درجه سانتی گراد به صورت موقتی دارد.)


مشخصات شیر رانکسین


توجه: اطلاعات این جدول، تحت فشار ورودی 3 بار اندازه گیری شده است. 


اقدامات احتیاطی برای استفاده از شیر رانکسین


برای استفاده از شیر رانکسین بهتر است نکات و پارامترهای زیر را در نظر داشته باشید:


1- برای اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه باید شیر سختی گیر را با کمک گرفتن از افراد متخصص و کارشناسان نصب کنید. در غیر این صورت از افراد متخصص بخواهید تا نصب درست شیر رانکسین را بررسی و تایید کنند. 
2- از قسمت های خارجی شیر مخصوصا دسته به عنوان نقطه اتکا استفاده کنید، این موضوع می تواند باعث خرابی شیر رانکسین شود.
3- بعد از نصب شیر رانکسین، به این موضوع توجه داشته باشید که در مخزن نمک از سنگ نمک یا نمک های درشت استفاده نشده باشد. 
4- شیر رانکسین را نباید در گرمای شدید یا زیر تابش مستقیم آفتاب قرار دهید. 
5- کمپانی تولید کننده هیچ مسئولیتی در قبال استفاده از شیر با فشار بالای 6 بار یا دمای بالاتر از 45 درجه سانتی گراد نمی پذیرد. بنابراین بهتر است شیر رانکسین را در محدوده مشخصات و اطلاعات تعیین شده مورد استفاده قرار دهید. 
6- برای اتصال شیر رانکسین به دستگاه های سختی گیر، باید از اتصالات پلاستیک فشرده و پلی اتیلنی استفاده کنید، این موضوع می تواند از بروز صدمه به بدنه شیر جلوگیری می کند. 
7- استفاده از صافی در مسیر مکش آب نمک اهمیت زیادی دارد، این موضوع می تواند از مکیده شدن ذرات ریز و درشت نمک جلوگیری کند. 


مراحل نصب شیر رانکسین به سختی گیر


نصب شیر سختی رانکسین با رعایت اصول و پارامترهای لازم می تواند باعث اطمینان از عملکرد درست سیستم شود. بنابراین توصیه می شود تمام نکاتی را که در ادامه عنوان می کنیم برای نصب شیر سختی گیر رانکسین رعایت کنید. 

مراحل نصب شیر رانکسین به سختی گیر

1- مشخصات محل نصب: 

•    بهتر است شیر رانکسین را در محلی نزدیک به خروجی فاضلاب نصب کنید. 
•    بعد از نصب، ممکن است به سرویس دهی شیر سختی گیر نیاز داشته باشید. با توجه به این در نظر داشتن فضای کافی برای تعمیر و سرویس دهی شیر رانکسین اهمیت زیادی دارد. 
•    منبع نمک را در نزدیکی سختی گیر قرار دهید. 
•    حتما دستگاه سختی گیر و شیر رانکسین را در محلی نصب کنید که به منبع تولید گرما نزدیک نباشند. 
•    دستگاه سختی گیر نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار داشته باشد. دمای محیطی که دستگاه سختی گیر در آن تعبیه می شود باید بین 1 تا 55 درجه سانتی گراد باشد. 

2- اتصال به سیستم لوله کشی:

•    نصب شیر رانکسین باید طبق با شکل زیر انجام شود. به این صورت که در خروجی دستگاه باید سه عدد شیر فلکه کروی نصب کنید. شیر فلکه B به لوله ورودی و شیر فلکه C به لوله خروجی نصب شود. برای انجام تعمیرات باید شیر فلکه A باز و شیر B و C بسته باشد. شیر فلکه D هم در زمان هایی که به نمونه برداری نیاز است مورد استفاده قرار می گیرد.
•    دستگاه چند راهه باید بالاتر از ارتفاع خروجی فاضلاب قرار داشته باشد. در کنار این بهتر است ببین سختی گیر و خروجی فاضلاب فضای زیادی در نظر بگیرید. 
•    برای اتصال دستگاه به فاضلاب از شیلنگ لاستیکی استفاده کنید.
•    مطابق شکل زیر برای تخلیه فاضلاب فاصله کافی بین شیلنگ تخلیه و چند راهه نسبت به ورودی مجرای فاضلاب قرار دهید. این موضوع از نفوذ فاضلاب به سیستم جلوگیری می کند. 

نصب شیر رانکسین

3- اتصال لوله مکش آب نمک: 

•    واشر کوچک قرمز رنگ را طوری نصب کنید که در انتهای مجرای نازل مکش و در داخل آن قرار گرفته باشد. در ادامه باید شیلنگ آب نمک را به بدنه دستگاه با استفاده از اتصال 3/8 وصل کنید. 

***آب بندی اتصالات را هرگز فراموش نکنید. نشتی سیال می تواند مشکلات زیادی را در ساختار دستگاه های سختی گیر به دنبال داشته باشد، نشتی سیال باعث می شود دبی جریان های مورد نظر مثل دبی مکش آب نمک تامین نشود. بهتر است در مخزن نمک از کنترل کننده سطح سیال استفاده کنید. 


نحوه تنظیم شیر اتوماتیک رانکسین


در صفحه نمایش شیر اتوماتیک رانکسین عوامل زیر نمایش داده می شود:


1- ساعت جاری زمان حال بر حسب دقیقه
2- مدت زمان باقی مانده از سیکل عملکردی جاری (بر حسب: روز (D)، ساعت (H) و دقیقه (M))
3- اگر ساعت را به عنوان واحد زمانی دستگاه انتخاب نکرده باشید، زمان آغاز سیکل احیا را مشخص می کند. 
4- زمانی که سیکل سرویس در سیستم در حال انجام است، روی صفحه نمایش نوارهای رنگی در سمت چپ صفحه از پایین به بالا روشن و خاموش می شوند. 

* برای تست و راه اندازی شیر سختی گیر لازم است مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

1- در اولین مرحله برای راه اندازی، باید شیر سختی گیر را نصب کرده و لوله کشی آن را به صورت دقیق و با آب بندی مناسب انجام دهید. نصب شیر سختی گیر در دستگاه سختی گیر می تواند به دو صورت نصب از بالا و یا نصب از کناره به منبع سختی گیر انجام شود. 
2- شیر فلکه ورودی آب به سیستم سختی گیر را به اندازه 1/4 باز کنید، اجازه دهید آب به سیستم وارد شود. بعد از توقف جریان آب، شیر فلکه خروجی را باز کنید تا هوا خارج شود. در ادامه شیر فلکه خروجی باید بسته شود. 
4- سپس شیر فلکه ورودی را کامل باز کنید. 
5- کلید مربوط به حالت بک واش را چند بار فشار دهید. به اندازه 4 دقیقه صبر کنید تا آب از فاضلاب خارج شود. 
6- مخزن نمک را از نمک و آب به اندازه لازم پر کنید. صبر کنید تا نمک در آب حل شود. 
7- در ادامه همان کلید قبلی را فشار دهید تا سیستم وارد حالت احیا شود. 
8- کلید را مجددا فشار دهید تا دستگاه در حالت پر کردن مخزن نمک قرار بگیرد. 
9- با فشردن کلید قبلی می توانید سیستم را به حالت شستشوی سریع وارد کنید. 
10- در ادامه باید از آب نمونه برداری کنید و سطح کیفی آب را مورد بررسی قرار دهید. در این مرحله هم باید دستگاه در حالت سرویس قرار داشته باشد. 
11- کلید را فشار دهید تا سیستم وارد حالت سرویس شود. 


راهنمای تعمیر و نگهداری شیر سختی گیر اتوماتیک رانکسین

راهنمای تعمیر و نگهداری شیر سختی گیر رانکسین


در صورتی که تمام نکات و پارامترهای لازم را برای نصب و استفاده از شیر اتوماتیک رانکسین رعایت کرده باشید مشکلی در ساختار آن بروز نمی کند. در برخی موارد به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی و استفاده نادرست از شیر سختی گیر مشکلاتی بروز می کند که مهم ترین آنها شامل موارد زیر می شوند:

راهنمای تعمیر و نگهداری شیر رانکسین

مشکلات مربوط به تنظیم شیر اتوماتیک رانکسین را در جدول زیر مورد بررسی قرار می دهیم:

تعمیر شیر سختی گیر رانکسین

***برای برطرف کردن مشکل در شیر اتوماتیک رانکسین، بهترین راهکار کمک گرفتن از افراد متخصص و آموزش دیده می باشد.


«وب سایت آبین امکان دریافت مشاوره رایگان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید اطلاعات لازم را برای خرید و استفاده از محصولات تصفیه آب در اختیار داشته باشید. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره، از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 2
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (2)
قلی زاده
قلی زاده
به صورت کلی شیر رانکس اتوماتیک خیلی بهتر از محصولاتی هستش که غیر اتوماتیک هستن. وزنشون هم عالیه و از نظر عملکرد هم در سطح بسیار خوبی قرار گرفته اند.
کیمیا
کیمیا
در این مقاله در مورد شیر رانکس و اجرای اون و همچنین مزایای بی شمارش اطلاعات خوبی رو بدست آوردم اگه شما هم میخوایین در مورد این شیر بیشتر بدونین حتما این مقاله رو مطالعه کنید.
ارسال نظر