در پکیج تصفیه آب صنعتی چه وسایل یا اقلامی باید باشد؟

در پکیج تصفیه آب صنعتی چه وسایل یا اقلامی باید باشد؟

برای این که پکیج تصفیه آب بتواند عملکرد مطلوبی در زمینه فیلتراسیون داشته باشد، قطعات مختلفی در سیستم تعبیه می شود. بخش های مختلف پکیج تصفیه آب می توانند برای آنالیز آب، فیلتراسیون و افزایش سطح کیفی آب مورد استفاده قرار بگیرند. 

پکیج تصفیه آب با توجه به داشتن عملکرد برای تصفیه آب در مواردی مثل صنایع غذایی، کشاورزی، داروسازی و ... به کار می رود. به صورت کلی ساختار پکیج تصفیه آب از دو بخش پیش تصفیه و تصفیه اصلی تشکیل شده است. 

در بخش پیش تصفیه، قطعات مختلفی به کار می روند تا برخی آلاینده های مشخص شده از بین بروند و علاوه بر این مواد شیمیایی لازم برای جلوگیری از کاهش طول عمر ممبران تزریق می شوند. بخش اصلی پکیج تصفیه آب، می تواند سختی آب را از بین برده و سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. 

اطلاع از کارکرد بخش های مختلف پکیج تصفیه آب می تواند به شما برای عیب یابی سیستم یا انتخاب برند قطعات مختلف کمک کند. به همین دلیل در ادامه به بررسی عملکرد بخش های مختلف پکیج تصفیه آب می پردازیم. 


قطعات به کار رفته در پکیج تصفیه آب

 

قطعات به کار رفته در پکیج تصفیه آب


در ساختار پیکج تصفیه آب قطعات مختلفی به کار رفته که شامل موارد زیر می شوند:


1- فیلتر شنی


فیلتر شنی، از مخزن های تحت فشار تشکیل شده و داخل آن از سیلیس و آنتراسیت استفاده می شود. تعبیه سیلیس و آنتراسیت در فیلتر شنی باعث می شود که آلاینده هایی مثل گل و لای و ذرات معلق حذف شوند و این موضوع در افزایش شفافیت آب به میزان قابل توجهی تاثیر گذار می باشد. 

فیلترهای شنی با فیلتراسیون فیزیکی آب، می توانند از ورود ذرات معلق به فیلترهای ممبران جلوگیری کرده و در افزایش طول عمر ممبران تا حد زیادی تاثیر گذار باشند. به همین دلیل تعبیه فیلتر شنی در پکیج تصفیه آب اهمیت زیادی دارد. 

مخزن به کار رفته در ساختار فیلترهای شنی، می تواند از نوع مخزن FRP یا فلزی باشد. انتخاب نوع مخزن در پکیج تصفیه آب، به شرایط محیطی و عوامل دیگر بستگی دارد. در کنار این می توانید از کارشناسان تصفیه آب برای انتخاب نوع مخزن کمک بگیرید. 


2- فیلتر کربنی


در ساختار فیلتر کربنی، از مخزن FRP و کربن اکتیو استفاده می شود. فیلتر کربنی در پکیج تصفیه آب می تواند آلاینده هایی را مثل کلر، برخی فلزات سنگین، مواد شیمیایی و ... از بین ببرد. تعبیه فیلتر کربنی در پکیج تصفیه آب، می تواند در افزایش طول عمر فیلترهای ممبران تاثیر گذار باشد. 

ورود کلر به ممبران، غشای فیلتر را مورد آسیب قرار داده و این موضوع می تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل در ساختار پکیج تصفیه آب از فیلترهای کربنی استفاده می شود.

برای فیلتراسیون کلی آب ورودی به ساختمان هم می توانید از پکیج پیش تصفیه ورودی به ساختمان دو مرحله ای استفاده کنید. به کارگیری این سیستم می تواند برای جلوگیری از بروز مشکل در ساختمان تاثیر گذار باشد.  


3- فیلترهای کارتریجی


در پکیج تصفیه آب، می توان از فیلترهای کارتریجی مورد استفاده کرد که، توانایی از بین بردن آلاینده های آب را با دقت 1 تا 5 میکرون دارند. معمولا در پکیج تصفیه آب، از فیلترهای کارتریجی الیافی یا کربنی استفاده می شود.


4- سیستم تزریق مواد شیمیایی


در پکیج تصفیه آب از مواد شیمیایی مختلف استفاده می شود که بسته به فرمول شیمیایی کاربرد مشخص شده ای دارند. معمولا در سیستم های تصفیه آب صنعتی از آنتی اسکالانت و بایوساید استفاده می شود. 

آنتی اسکالانت برای جلوگیری از ایجاد رسوب در فیلترهای ممبران به کار می رود و در افزایش طول عمر ممبران به میزان قابل توجهی تاثیر گذار می باشد. تزریق آنتی اسکالانت در پکیج تصفیه آب با توجه به عملکرد و تاثیری که در افزایش طول عمر ممبران دارد، به عنوان یک ضرورت محسوب می شود. 


5- پمپ طبقاتی RO


آب ورودی به فیلتر ممبران در پکیج تصفیه آب، باید فشار بالایی داشته باشد. این موضوع باعث شده تا استفاده از پمپ طبقاتی RO در سیستم تصفیه آب حائز اهمیت باشد. پمپ طبقاتی در پکیج تصفیه آب باید با سطح کیفی بالا تعبیه شود که در بهبود عملکرد سیستم تصفیه آب به میزان قابل توجهی تاثیر گذار است. 


6- فیلترهای ممبران

 

فیلترهای ممبران


اصلی ترین بخش دستگاه تصفیه آب صنعتی، فیلترهای ممبران RO هستند. ممبران های RO دارای دقیق ترین عملکرد برای از بین بردن آلاینده های آب می باشند و سختی آب را با عملکرد مطلوبی کاهش می دهند. 

فیلترهای ممبران RO با توجه به ساختار و دقت فیلتراسیون، تنها فیلترهای موثر برای کاهش سختی آب هستند. این موضوع باعث شده تا ممبران به صورت گسترده ای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. 

فیلتر ممبران تعبیه شده در ساختار پکیج تصفیه آب، باید سطح کیفی بالایی داشته باشد، به همین دلیل باید برند ممبران را حتما در نظر داشته باشید. این موضوع می تواند در عملکرد کلی پکیج تصفیه آب هم تاثیر گذار باشد. 

پکیج پیش تصفیه ورودی ساختمان سه مرحله ای، دارای فیلترهای الیافی و کربنی می باشد که می تواند سطح کیفی آب ورودی به ساختمان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. 


7- پرشروسل


ممبران های RO را باید در محفظه هایی قرار دهید که بتواند آب را با فشار اسمزی لازم به ممبران وارد کند. به همین دلیل در پکیج تصفیه آب از پرشروسل استفاده می شود. پرشروسل ها دارای تنوع بالایی بر اساس پارامترهای مختلف هستند، این موضوع باعث شده تا توجه به نوع و ویژگی های محصول برای خرید اهمیت زیادی داشته باشد. 


8- تجهیزات اندازه گیری


در بخش های مختلف پکیج تصفیه آب از تجهیزات اندازه گیری استفاده می شود، که برای اطمینان از عملکرد قطعات مختلف در سیستم به کار می روند. یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات اندازه گیری در سیستم تصفیه آب صنعتی، گیج فشار می باشد. 


«وب سایت www.abin.ir فرصت دریافت مشاوره رایگان را در کنار ارائه محصولات تصفیه آب صنعتی در اختیار شما قرار داده است. برای دریافت مشاوره می توانید از طریق تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
ایمانی
ایمانی
فیلتر‌های کارتریج که داخل پکیج تصفیه آب وجود داشت خراب شده بود الان که با نقش و وظیفه هر کدوم آشنا شدم دقیقا متوجه شدم که مشکل دستگاهم از محل می‌تونه باشه‌
ارسال نظر