تمام خواص دارویی کربن فعال

تمام خواص دارویی کربن فعال

کربن فعال بر اساس ساختار و نوع تولید، دارای سطح جذب داخلی و تخلخل بالا می باشد. این موضوع کربن فعال را به یک ماده شیمیایی خاص تبدیل کرده است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. کربن اکتیو دارای تنوع بالایی بر اساس ساختار می باشد و در اشکال و اندازه های متفاوتی ساخته می شود. یکی از مهم ترین کاربردهای کربن فعال در صنعت تصفیه آب و برای از بین بردن رنگ، بو و مزه آب می باشد. 

علاوه بر صنعت تصفیه آب، کربن فعال در موارد دیگری هم مثل سلامتی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از ما ماسک های صورت و خمیر دندان سیاه رنگ را که از زغال فعال تولید می شوند دیده ایم. استفاده از کربن فعال برای ساخت ماسک و خمیر دندان به ساختار ویژه آن مربوط می شود. 

برای اطلاع از خواص و ویژگی های زغال فعال، بررسی کاربردهای آن می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین خواص و کاربردهای زغال فعال می پردازیم.


1- سفید کردن دندان با کربن فعال


یکی از رایج ترین موارد استفاده از کربن فعال برای ساخت خمیر دندان و سفید کردن دندان می باشد. امروزه مدل های مختلفی از خمیر دندان های کربن فعال تولید می شوند که تاثیر بسیار مطلوبی برای سفید کردن دندان دارند. این نوع خمیر دندان ها از پوسیدگی دندان، بیماری های لثه و ... هم جلوگیری می کنند. یکی دیگر از کاربردهای کربن فعال در این زمینه برای ساخت دهان شویه می باشد که در از بین بردن باکتری ها تا حد زیادی تاثیر گذار است. خمیر دندان های کربن فعال می توانند باقی مانده غذا را هم در دهان و روی دندان از بین ببرند. 

برای خرید خمیر دندان های کربن فعال باید سطح کیفی برند آن را حتما در نظر داشته باشید. این موضوع به شما اطمینان می دهد که خمیر دندان تاثیر مطلوبی برای سفید کردن دندان دارد. 


2- سلامت پوست با ماسک زغال فعال 


یکی از دغدغه های بسیاری از افراد، حفظ سلامت پوست و البته مبارزه با پیری می باشد. یکی از بهترین و رایج ترین روش ها برای حفظ سلامت و زیبایی پوست، استفاده از ماسک مثل ماسک های زغال فعال است. با استفاده از ماسک های زغال فعال می توان باعث زدودن گرد و غبار، سلول های مرده و ... از روی پوست شد. این موضوع در زیبایی پوست تا حد زیادی تاثیر گذار است، در واقع یکی از بهترین راهکارها برای بهبود سلامت پوست، پاکسازی می باشد که در این زمینه می توانید از ماسک های زغال فعال استفاده کنید. 

ماسک های زغال فعال را می توانید برای خشکی پوست، از بین بردن جوش های سر سیاه و ... استفاده کنید. بلافاصله بعد از استفاده از این زغال فعال حتما تاثیرات مطلوب آن را در بهبود سلامت پوست مشاهده کنید. این ماسک در کنترل چربی پوست هم تا حد زیادی موثر است، با کنترل چربی پوست می توانید باعث درمان جوش پوست هم شوید. ماسک زغال فعال را می توانید از داروخانه ها خریداری کرده و یا به صورت خانگی تهیه کنید. برای ساخت ماسک زغال فعال کافی است قرص های کربن اکتیو را تهیه کرده و با کمک گرفتن از افراد کارشناسان این نوع ماسک را تولید کنید. 


3- استفاده از زغال فعال برای بهبود زخم

استفاده از زغال فعال برای بهبود زخم


از آن جایی که کربن فعال دارای خاصیت آنتی باکتریال می باشد می توانید برای بهبود زخم و گزیدگی حشرات از این ماده شیمیایی منحصربفرد استفاده کنید. کربن فعال با توجه به ساختار، از بهترین مواد شیمیایی برای بهبود زخم به شمار می رود. 


4- تاثیر کربن فعال برای سالم ماندن مو


زیبایی مو به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد، با این حال استفاده از شامپوی مناسب یکی از مهم ترین پارامترها می باشد. از کربن فعال می توان برای ساخت شامپو هم استفاده کرد که در سالم ماندن و زیبایی مو تا حد زیادی تاثیر گذار است. این موضوع به خاصیت ویژه کربن فعال، یعنی جذب سطحی مربوط می شود. شستشوی مو با شامپو زغال فعال می تواند در تنظیم چربی مو تاثیر گذار باشد. 

در صورت تمایل برای خرید شامپو زغال فعال، حتما باید سطح کیفی و برند را در نظر داشته باشید. به این دلیل که سطح کیفی آن می تواند در نحوه عملکرد تاثیر زیادی داشته باشد. 


5- بهبود گوارش با کربن فعال

بهبود گوارش با کربن فعال


یکی از مهم ترین خواص دارویی زغال فعال، برای جذب باکتری ها می باشد که در بهبود گوارش اهمیت زیادی دارد. شاید تصور شما این است که باید برای بهتر شدن عملکرد سیستم گوارش، زغال فعال را به صورت خالص استفاده کنید، انجام این کار کاملا اشتباه است. در واقع برای مصرف کربن فعال، باید داروهایی که دارای زغال فعال هستند را تهیه کنید. در این زمینه کمک گرفتن از افراد متخصص می تواند بهترین راهکار باشد و می توانید در این باره با پزشک متخصص مشورت کنید. 

کربن فعال با داشتن عملکرد و جذب بالا، می تواند تاثیر بسیار مطلوبی برای ساخت محصولات متفاوت در صنایع داروسازی و غذایی داشته باشد. در تمام این محصولات، استفاده از کربن فعال با سطح کیفی بالا اهمیت زیادی دارد. حتما کربن فعال را از فروشگاه های معتبر و داروخانه ها تهیه کنید تا هیچ مشکلی برای سلامتی شما ایجاد نشود. 


«برای دریافت مشاوره در زمینه خرید محصولات تصفیه آب صنعتی به وب سایت www.abin.ir مراجعه کرده و از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
امین
امین
کربن فعال در زندگی انسان خیلی کارایی داره. برای تولید محصولات آرایشی بهداشتی، فیلتر سیستم تصفیه آب و حتی تولید بسیاری از مواد غذایی دارای کاربرد هستش.
ارسال نظر