چگونه بهترین دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنیم؟

ویژگی های بهترین فیلتر تصفیه آب اسمز معکوس در زیر ذکر شده است:


بهترین فیلترهای تصفیه آب اسمز معکوس چه ویژگی هایی دارند؟


فشردگی: به دلیل آن که از دستگاه های تصفیه آب RO بیشتر برای اهداف تجاری و مسکونی استفاده می کنند، از نظر اندازه و طراحی، فشرده بوده و فضای زیادی اشغال نمی کنند.


کارایی تصفیه آب: تعداد کارتریج های پیش و پس تصفیه و همچنین کیفیت ساخت ممبران، از جمله ویژگی های مهم یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس با کیفیت به شمار می روند. هرچه تعداد این موارد بیشتر بوده و کارتریج ها و ممبران شرایط مطلوبی داشته باشند، نتایج بهتری نیز در پی خواهند داشت. قابلیت سیستم RO برای معدنی ‌سازی مجدد و میکرو فیلتراسیون نیز یک عامل تعیین‌کننده در ایجاد کیفیت بالای آن است؛ زیرا این فرآیندها تاثیر مستقیمی بر کیفیت آب حاصل دارند.


بهره وری اقتصادی: از دستگاه های تصفیه آب انتظار می رود که بهره وری اقتصادی بالایی داشته باشند. چرا که بیشتر سیستم های اسمز معکوس در ساختمان های مسکونی و یا تجاری مورد استفاده قرار می گیرند و از اینرو، مصرف کنندگان از نظر زمان، منابع و سرمایه در مضیقه نیستند.


عمر طولانی: اغلب کسانی که از دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس استفاده می کنند، آن ها را به چشم سرمایه گذاری طولانی مدت می بینند که در دوره های زمانی طولانی، صرفه جویی اقتصادی و سهولت استفاده را در پی خواهند داشت. به همین دلیل است که بهترین دستگاه های تصفیه آب، دوام زیادی دارند. چرا که پس از نصب، با تعمیر و نگهداری فنی مناسب، برای مدت زیادی کارایی خواهد داشت. استفاده از لوازم جانبی اضافی مانند TDS سنج، بوستر پمپ الکتریکی و شیر آب هوشمند نیز از ویژگی های بهترین سیستم های تصفیه آب به شمار رفته و عمر مفید آن ها را افزایش خواهند داد.

 

انتخاب بهترین سیستم تصفیه آب RO


دستگاه های تصفیه اسمز معکوس نیز مانند بسیاری از سیستم های یکپارچه دیگر، با قابلیت ها و عملکردهای مختلفی عرضه می شوند. هر دفترچه راهنمای مصرف کننده دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس بیانگر آن است که اولین انتخابی که می بایست هنگام خرید این محصولات در نظر گرفت، باید بین سیستم های روکابینتی و زیر کابینتی موجود در بازار باشد. نوع اول که معمولا از آن تحت عنوان دستگاه تصفیه RO مستقل یاد می شود، می تواند بر روی میز یا زمین قرار بگیرد. طراحی این مدل فشرده است و تا حد امکان بدون نیاز به عملیات نصب پیچیده، حداقل فضا را اشغال می کند. این سیستم ها موقت و قابل حمل هستند و در صورت نیاز می توان آن ها را جا به جا کرد. با این حال استفاده از این دستگاه ها خصوصا در مکان هایی که مصرف آب بالایی دارند، چندان راحت نیست. نوع دوم دستگاه های تصفیه آب RO، با عملکردی مشابه در زیر پیشخوان نصب می شوند و فرایند راه اندازی آن ها مقداری پیچیده تر است. نصب این گونه دستگاه ها باید به دست افراد متخصص انجام شود. لازم به ذکر است که دستگاه های نوع دوم، تولید پساب بیشتری نیز در پی خواهند داشت. گذشته از نصب این سیستم ها، استفاده از آنها بسیار آسان بوده و می توانند مقادیر زیادی آب تصفیه شده RO را بدون هیچ مشکلی تولید کنند.


تفاوت بین آب مقطر و آب تصفیه شده اسمز معکوس چیست؟


با اینکه تقطیر و تصفیه آب اسمز معکوس هر دو گزینه های محبوبی در میان مصرف کنندگانی که به دنبال ارتقای کیفیت آب مصرفی خود هستند می باشند، تفاوت هایی اساسی بین آن ها وجود دارد که از نظر متدهای به کار رفته و نتایج خروجی باید مورد بررسی قرار گیرند.


فرآیند تقطیر آب: آب مقطر طی فرایند تقطیر آب به دست می آید. این فرایند عبارت است از جوشاندن آب و تبدیل آن به بخار برای حذف تمام ناخالصی ها و آلاینده ها و جمع آوری آب جوشیده در کندانسور برای سرد کردن آن. بخار آب در اثر سرد شدن در کندانسور و پیش از آن که برای حذف مواد شیمیایی آن به سمت فیلتر کربن حرکت کند، به فاز مایع برمی گردد. آب حاصله، خلوصی با نسبت مواد جامد محلول یک در یک میلیون خواهد داشت. نوشیدن آب مقطر کاملا بی خطر بوده و طعم ملایمی دارد اما فاقد مواد معدنی ضروری است. فرآیند تولید آب مقطر نسبتا طولانی می باشد.


فرآیند تصفیه آب اسمز معکوس: آب تصفیه اسمز معکوس با عبور آب پر فشار از یک غشای نیمه تراوا تهیه می شود. آلودگی ها و ناخالصی های میکروسکوپی آب، پیش از رسیدن به فیلترهای چندگانه جهت حذف سایر مواد باقیمانده در آن، گرفته می شود. فیلتر معدنی نهایی نیز مواد لازم را به آن بازگردانده تا آب خروجی مغذی تر و خوش طعم تر شود. تنها ایراد آب تصفیه شده اسمز معکوس، گران تر بودن آن نسبت به سایر دستگاه های تصفیه است.


آیا فیلتر آب اسمز معکوس آب قلیایی تولید می کند؟


فرآیند اسمز معکوس آب قلیایی تولید نمی کند. برعکس، طی این فرایند به دلیل قرار گرفتن آب در معرض هوا، سبب تولید آب اسیدی شده و pH خنثی در محدوده 7 را به 5.5 تا 5 تنزل می دهد. برای قلیایی شدن آب تصفیه شده RO، باید به آن کلسیم و برخی مواد معدنی دیگر را اضافه نمود.


صرف نظر از انتخاب نوع دستگاه تصفیه آب RO، خریدار می بایست به عوامل مختلفی از جمله هزینه، ظرفیت تولید آب، اندازه، اثربخشی سیستم، سهولت استفاده، میزان پساب و عمر مفید توجه نماید. همه این عوامل باعث ایجاد تنوع قابل توجهی در بین مدل های مختلف دستگاه های تصفیه آب خواهند شد. هر مدل می تواند بخشی از انتظارات کاربران را برآورده سازد. لذا تحقیق و برنامه ریزی پیش از اقدام به تصمیم گیری، بسیار مهم است.


رایج ترین اشتباهاتی که مصرف کنندگان هنگام انتخاب دستگاه های تصفیه آب مرتکب می شوند، انتخاب سیستم و مدلی است که صرفا بر اساس توصیه ها یا بررسی های دیگران بوده و به فضا، مواد و جزئیات فنی در آن توجهی نشده است. بهترین راه برای تحقیق و تصمیم گیری جهت خرید دستگاه تصفیه آب، جستجوی آنلاین گسترده برای ایده گرفتن در مورد گزینه های احتمالی و مشورت با یک فرد متخصص یا با تجربه در زمینه فیلتراسیون است. تمامی تولید کنندگان دستگاه های تصفیه آب، اطلاعات کامل محصولات و شماره تماس خود را در وب سایت قرار می دهند. لذا هنگام خرید یک سیستم RO می توانید با چندین نماینده از شرکت های مختلف ارتباط برقرار نموده و مقایسه های لازم را انجام دهید.
 
شرکت آبین، با سال ها تجربه در امر طراحی و ساخت دستگاه های تصفیه آب، عرضه کننده خدمات مشاوره ای و فروش در این زمینه می باشد. جهت دریافت خدمات مشاوره رایگان در زمینه سیستم های تصفیه آب و اطلاع از شرایط خرید، می توانید از طریق تماس با شماره 02122228116، با متخصصان آبین در ارتباط باشید.

 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نیلوفر شیرازی
نویسنده یا مترجم: نیلوفر شیرازی
نظرات (1)
اکرم
اکرم
میخواستم واسه بابام اینا یه دستگاه تصفیه آب خیلی خوب بخرم. حالا اینجا فهمیدم که چطور میتونم یکی از بهترین برندهای دستگاه تصفیه آب رو انتخاب کنم.
ارسال نظر