آموزش نصب دستگاه تصفیه آب

آموزش نصب دستگاه تصفیه آب

فرایند نصب دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس در 9 مرحله مختلف انجام می شود. تمامی این مراحل بر اجزای مختلف، قرارگیری مناسب آنها جای درست خود و فضایی که اشغال می کنند تمرکز دارد. از این لحاظ می توان گفت نحوه نصب دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس کار چندان ساده ای نیست. این مراحل به ترتیب توالی شامل فرآیند های زیر می شوند:


نصب شیر آب، وصل کردن شیر، نصب شیر قطع کن، نصب شیر تخلیه و لوله کشی، نصب جایگاه شیر تخلیه، اتصالات لوله کشی اولیه، نصب ممبران RO، نصب واحد RO، پر کردن اولیه و قرار دادن مخزن، و در آخر هم اتصالات لوله کشی نهایی.


آموزش نحوه نصب دستگاه تصفیه آب RO


در اولین مرحله برای نصب شیر آب، باید سوراخی برای نصب شیر آب روی یک سطح صاف 2 اینچی به ضخامت ¼1 اینچ ایجاد شود. این سوراخ باید در جایی باشد که شیر بتواند در محل درست خود روی آن وصل شود و آب به طور مستقیم در سینک بریزد. هنگام سوراخ کردن سینک های چینی، سرامیکی، چدنی و لعابی باید احتیاط کرده و از ابزار مناسبی برای این کار استفاده نمایید.
در مرحله دوم باید شیر را در جای خود وصل کنید. ابتدا بیس پلیت و واشرهای لاستیکی را از ساقه آن جدا کرده و سپس درون سوراخی که در سینک ایجاد شده قرار دهید. بعد از آن، می بایست واشر قفل و مهره شش وجهی را از زیر سینک ببندید و با آچار آن را کاملا محکم کنید. 


هنگام نصب شیر قطع کن و لوله کشی در مرحله سوم باید جریان آب سرد ورودی را با استفاده از شیر زیر سینک قطع کرده و با باز کردن شیر آب سرد، فشار را کاهش داد. سپس، لوله رایزر را باید به کمک یک آچار مناسب از مکانیسم قطع آب سرد جدا کرد و آن را از شیر دور نموده تا فضا برای شیر قطع کن باز شود. حال باید انتهای چرخشی شیر را به رزوه های موجود در مکانیسم قطع آب سرد متصل نمایید. لوله رایزر باید به انتهای نر شیر وصل شده و با آچار محکم شود. سرانجام، باید لوله ای به طول ¼ اینچ بین شیر و ورودی دستگاه تصفیه آب RO متصل شود.


نصب اجزای تخلیه


هنگام نصب شیر تخلیه در مرحله چهارم، باید آن را دقیقا در جای درست خود قرار داده و یک سوراخ ¼ اینچی در نقطه مشخص شده که از کنار لوله می گذرد ایجاد شود. در مرحله بعد، قسمت پشتی واشر را برداشته و از سمت چسبنده آن را به قسمت چسبناک گیره تخلیه که در سوراخ ایجاد شده قرار می گیرد به گونه ای که هر دو نیمه جایگاه آن روی لوله تخلیه باشد، متصل کنید. پس از آن باید گیره تخلیه با استفاده از پیچ و مهره محکم شود. 


محل قرارگیری دستگاه تصفیه آب


بعد از اجرای اتصالات لوله کشی اولیه در زیر سینک، باید ممبران اسمز معکوس و کارتریج های کربن بلاک موجود در واحد تصفیه آب را نصب کنید. اول از همه باید کارتریج رسوب گیر پلی پروپیلن در انتهای ورودی نصب شود. پس از آن کارتریج کربن بلاک نصب می شود. ممبران هم پس از نصب انتهای اورینگ آن، در واحد هوزینگ ممبران قرار می گیرد. نکته حائز اهمیت هنگام نصب ممبران این است که بر دیواره جانبی سمت راست یا چپ کابینت سینک قرار گیرد تا جا برای مخزن باشد. رایج ترین جانمایی آن در جلوی کابینت سینک است و تانک را نیز در پشت آن می گذارند. 


دستگاه تصفیه آب باید حداقل 2 اینچ بالاتر از سطح زمین نصب شده و جای سوراخ های نصب آن علامت گذاری شود. واحد را باید با استفاده از پیچ به دیواره محکم کرد. در مرحله هشتم هنگام قرار دادن تانک های pre-fill و مخزن، باید با پر کردن تانک، فشار لازم برای کنترل نشتی و همچنین آب کافی برای شستشوی فیلتر کربن تامین شود. شیلنگ ورودی که آب مورد نیاز دستگاه تصفیه را تامین می کند، باید به مخزن تانک متصل شده و تا حداکثر ظرفیت آن پر شود. 


پس از طی این مراحل، باید فشار ورودی قطع شود. لوله کاهنده باید آزاد شده و از شیر تانک خارج گردد. در عین حال می بایست تانک مخزن را زیر کانتر و یا در فاصله 10 فوتی نزدیک به دستگاه تصفیه آب قرار داد. در مرحله پایانی برای تکمیل اتصال لوله، باید حد فاصل کابینت ها با لوله پر شود. برای این کار لازم است که قسمت های مشخصی از لوله با طول مناسب، به وسیله یک ابزار برش داده شود تا هیچ چین و چروک و پیچشی در محدوده لوله کشی وجود نداشته باشد. برای حفظ جریان مطلوب، لوله ای که از دستگاه تصفیه آب تا تانک مخزن و شیر آب کشیده شده است، باید تا حد امکان کوتاه باشد. در حالی که محدود کننده جریان تخلیه نباید در محل اتصال شیلنگ تخلیه و واحد RO حذف شود.


شرکت آبین با سال ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی، آماده فروش و ارائه خدمات از طریق وب سایت خود می توانید. جهت دریافت خدمات مورد نظر خود می توانید به وب سایت ما مراجعه نمایید و یا از طریق تماس با شماره 02122228116 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نیلوفر شیرازی
نویسنده یا مترجم: نیلوفر شیرازی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر