10 پرسش عجیب از گوگل در زمینه تصفیه آب

10 پرسش عجیب از گوگل در زمینه تصفیه آب

نتایج جستجوگر گوگل نشان می دهد که افکار و سوالات مردم در مورد تصفیه آب قدری پیچیده و عجیب است. به همین خاطر در این عنوان از وب سایت آبین قصد داریم تا 10 پرسش عجیب مردم از گوگل را در مورد تصفیه آب بررسی کنیم.


10. آیا می توان از شیر حمام آب نوشید؟ (170 مرتبه جستجو در ماه)


آب حمام نیز مانند شیرهای آشپزخانه است زیرا از همان منبع آب خارج می شود. با این حال ممکن است متوجه شوید که آب شیر حمام طعم متفاوتی با آشپزخانه دارد که دلایل مختلفی دارد.


اگر در حمام خود از لوله های سربی استفاده کنید باعث آلودگی آب خواهد شد. علاوه بر این اگر آب مورد نیاز خود را از یک منبع خصوصی تصفیه نشده تامین کنید، به احتمال زیاد صرفا آب شیرهای آشپزخانه تصفیه می شود. در این شرایط باید صاحبان ملک تمام ساکنان را از وضعیت تصفیه آب مطلع کنند.


9. چگونه آب را بجوشانیم (8100 جستجو در ماه)


ظاهرا طرز جوشاندن آب برای بیش از 8000 نفر در ماه جای سوال دارد. این آمار تا حد زیادی بیش از انتظار است.


در برخی کشورها هیچ تضمینی برای سلامت منبع تامین آب آشامیدنی وجود ندارد و به همین دلیل است که جوشاندن آب می تواند کوره راهی برای اطمینان از سلامت نسبی مردم و محافظت از آن ها در برابر عوامل بیماری زای آب باشد.


برای جوشاندن آب باید آن را حرارت دهید تا کاملا جوش آمده و حباب هایی در سطح آن مشاهده کنید.


8. آیا نوشیدن آب از شیر بی خطر است؟ (240 جستجو در ماه)


افرادی که این سوال را از گوگل پرسیده اند ممکن است به جای جوشاندن آب در کتری به دنبال یک میانبر به جای تصفیه آب باشند. یا شاید هم نوشیدن آب داغ را دوست ندارند؛ هرچند دمای آب تاثیری روی طعم و مزه آن ندارد.


در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نوع شیر آب بسیار اهمیت دارد زیرا ممکن است تمام شیرها به منبع آب تصفیه شده و سالم متصل نباشند.

 

آیا نوشیدن آب از شیر بی خطر است؟


7. چگونه وارونه آب بخوریم؟ (70 جستجو در ماه)


نوشیدن یک لیوان آب به صورت وارونه می تواند سکسکه شما را برطرف کند. این تفکر باعث شده است تا افراد نسبتا زیادی طرز نوشیدن آب به صورت وارونه را در Google جستجو کنند.


برای غلبه بر سکسکه خود مراحل زیر را دنبال کنید:


•    لبه دور لیوان را روی سطح لب بالایی خود نگه دارید
•    به جلو خم شوید اما لب بالایی خود را در تماس با شیشه نگه دارید
•    در حالی که در این حالت خمیده به جلو هستید، به آرامی اجازه دهید آب وارد دهان شما شود، بنابراین آب روی کام بالایی شما جاری شود.
•    تا جایی که می توانید آب درون لیوان را ببلعید.


6. آیا آب لوله کشی سمی است؟ (70 جستجو در ماه)


پاسخ به این سوال حداقل در کشور بریتانیا منفی است. تصفیه آب لوله کشی در بریتانیا توسط شرکت های مرتبط می شود و از جمله ایمن ترین آب آشامیدنی در جهان است.


با این وجود ممکن است شرایطی پیش آید که منابع آب آشامیدنی محلی توسط طغیان های باکتریایی یا شیمیایی آلوده شوند.


همچنین خانه ‌هایی که لوله‌ کشی سربی قدیمی‌ تری دارند، می‌توانند باعث مسمومیت با سرب در منبع اصلی شوند. اگر منبع آب اصلی آلوده شده است، تامین کننده آب محلی باید فوراً به شما اطلاع دهد.


5. آب دریا چه مزه ای دارد؟ (50 جستجو در ماه)


آب دریا حاوی نمک بوده و به دلیل محتوای سدیم بالا، کشنده است.


4. چرا دریا آبی است؟ (170 جستجو در ماه)


رنگ آب دریا آبی است زیرا وقتی نور سفید خورشید وارد آن می‌شود، رنگ‌های فرکانس طولانی‌ موج مانند قرمز، زرد و نارنجی با شدت بیشتری جذب آب می‌شوند و رنگ آبی در طول موج‌های کوتاه‌تری به آب برخورد می‌کند.


از آن جایی که آبی به راحتی جذب نمی شود، وقتی دریا یا آب های بزرگ را می بینیم، آبی برجسته ترین رنگی است که به چشمان ما باز می گردد. به همین دلیل است که آسمان در نور روز آبی به نظر می رسد.


آب دریا بسته به عمق آن ممکن است کاملاً شفاف، آبی روشن یا تیره به نظر برسد. مقدار کمی از آب شفاف به نظر می رسد، اما در اعماق بیشتر در سایه های عمیق آبی قابل مشاهده است زیرا نور نمی تواند به راحتی از کف دریا منعکس شود.


3. آب چه مزه ای دارد؟ (2900 جستجو در ماه)


تعداد قابل توجهی از مردم این سوال را در گوگل جستجو کردند. طعم آب در مناطق مختلف بسته به روش تصفیه آب و مواد معدنی محلول در آن تا حدودی با هم متفاوت است و این سوال چندلن هم که به نظر می رسد عجیب نیست.


برای اطلاع از کیفیت آب آشامیدنی خود می توانید از کیت تستر کیفیت آب خانگی استفاده کنید.

 

آب چه مزه ای دارد؟


2. بهترین آب لوله کشی جهان کجاست؟ (40 جستجو در ماه)


تمیزترین منبع آب جهان در پورتو ویلیامز شیلی است. اما به نظر می رسد تمیزترین آب لوله کشی ارتباطی دوطرفه بین سوئیس و کانادا باشد.


1. آیا ماهی ها تشنه می شوند؟ (3600 جستجو در ماه)


ماهی های آب شیرین در واقع آب نمی خورند زیرا آب را از طریق آبشش خود جذب می کنند. از سوی دیگر ماهی های دریایی آب دریا را می نوشند تا نمک آن را فیلتر کنند. بدیهی است که با زندگی در آب، هر زمان که بخواهند می توانند نوشیدنی بخورند.


انواع خاصی از ماهی ها مانند کوسه ها با آب پیرامون خود ایزوتونیک هستند؛ به بیان دیگر مقدار شوری خون آن ها با آبی که در آن شنا می کنند یکسان است. آن ها قادر هستند غلظت آهن موجود در خون خود را با استفاده از آبشش ها و سایر غشاهای نفوذپذیر تنظیم کنند.


سوالاتی که مطرح شد تنها بخشی از پرسش های کاربران در زمینه تصفیه آب از گوگل بود که علیرغم خنده دار بودن آن ها توانستیم پاسخ های دقیقی ارائه دهیم.


در وب سایت آبین شما می توانید بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی را با قیمت مناسب مشاهده و خریداری کنید. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید با شماره 02122228116 تماس حاصل فرمایید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نیلوفر شیرازی
نویسنده یا مترجم: نیلوفر شیرازی
نظرات (1)
نصرتی
نصرتی
سلام. نمی‌دونم چرا ولی به نظرم اکثر آدم ها احساس می‌کنند که آبی که داخل حموم و دستشویی هستش با آبی که داخل آشپزخونه میاد با همدیگه فرق می‌کنه.
ارسال نظر