6 مورد از مضرات دستگاه سختی گیر آب

6 مورد از مضرات دستگاه سختی گیر آب

آیا تا به حال در مورد مضرات دستگاه سختی گیر چیزی شنیده اید؟ چه توضیحاتی در مورد این سیستم ها وجود دارد که تولید کنندگان از شما پنهان می کنند؟


نمی توان منکر فواید دستگاه های سختی گیر شد که مزید بر مضرات آن ها است. با این وجود باید پیش از اقدام به خرید این دستگاه، مضرات آن را بشناسید. به این ترتیب پس از استفاده از این سیستم غافلگیر نخواهید شد.


در این عنوان از وب سایت آبین سعی داریم به برجسته ترین معایب سختی گیرها بپردازیم تا بتوانید آگاهانه تر تصمیم گیری کنید.


معایب دستگاه های سختی گیر آب


بزرگترین معایب سختی گیرها عبارتند از:


1. هزینه اولیه گران قیمت


برای خرید دستگاه سختی گیر با کیفیت مناسب باید مبلغ قابل توجهی هزینه کنید. اگر صرف این هزینه از بودجه شما خارج است بهتر است رسوب زداهای الکتریکی را جایگزین کنید. این دستگاه ها جایگزین ارزان تری برای سختی گیرها محسوب می شوند و عملکرد تقریبا مشابهی نیز دارند.


2. تعمیر و نگهداری مداوم


خرید دستگاه سختی گیر آب به همین جا ختم نمی شود. سیستم ‌های سختی گیر قدیمی مبتنی بر نمک به صورت مکرر نیاز به پر کردن مجدد مخزن نمک دارند. اگر حجم آب نمک موجود در مخزن بیش از اندازه خالی شود، سیستم نمی تواند آب نرم تولید کند.


علاوه بر پر کردن مخزن آب نمک، باید پیش تصفیه را نیز طبق توصیه سازنده آن عوض کنید. این کار از آسیب ذرات رسوب بزرگ به مخزن آب معدنی جلوگیری می کند.


3. هدر رفت آب


در فرآیند سنتی نرم کردن آب از بستر رزین استفاده می شود. در این شیوه باید زمانی که رزین از مواد معدنی از جمله کلسیم و منیزیم اشباع می شود آن را احیا کرد. در فرآیند احیای رزین، از آب برای زدودن مواد معدنی کلسیم و منیزیم استفاده می شود.

 

با این که در این روش از مقدار نسبتا کمی آب استفاده می ‌شود و نرم‌کننده‌ ها تنها ۲ تا ۳ بار در هفته احیا می‌شوند، اما همچنان مصرف آب را افزایش می دهند.


اگر می خواهید هدر رفت آب را به حداقل برسانید، از یک نرم کننده آب فاقد نمک استفاده کنید. 


4. حذف مواد معدنی ضروری


کلسیم و منیزیم به سیستم لوله کشی ساختمان آسیب می زنند اما نمی توان فواید آن ها برای بدن را نیز نادیده گرفت.


سیستم های نرم کننده آب، کلسیم و منیزیم را حذف کرده و آب نرم تولید می کنند. استفاده از آب نرم برای لوله ها و تاسیسات بهتر است اما عوایدی برای سلامتی بدن انسان ندارد.


اگر ترجیح می دهید کلسیم و منیزیم در آب آشامیدنی شما وجود داشته باشند اما با مضرات آن ها مواجه نشوید، دستگاه های سختی گیر فاقد نمک را جایگزین کنید. این سیستم ها در واقع کلسیم و منیزیم را از آب حذف نمی کنند بلکه فقط ترکیب مواد معدنی را تغییر داده و از چسبیدن آن ها به سطوح جلوگیری می کنند.

حذف مواد معدنی با دستگاه سختی گیر


5. افزودن نمک به آب


دستگاه سختی گیر در طول این فرآیند تنها مقدار بسیار کمی نمک به آب اضافه می کنند.


یون های سدیم یکی از معدود عناصر بی خطری هستند که می توان از آن ها جهت تبادل یونی استفاده کرد. نوشیدن آب نرم بی خطر است اما اگر رژیم غذایی کم سدیم دارید یا می خواهید مصرف نمک خود را تا حد امکان محدود کنید، این سیستم برای شما مناسب نیست.


آب نرم طعم منحصر به فرد خود را دارد و بسیاری از مردم طعم معدنی آب سخت را ترجیح می دهند. اگر نمی خواهید نمک مصرف کنید، می توانید به جای یون های سدیم در سختی گیر آب از ذرات کلرید پتاسیم استفاده کنید.


6. حذف مواد معدنی


سیستم های نرم کننده آب تنها با جایگزینی یون های کلسیم و منیزیم با یون های سدیم آب نرم تولید می کنند.

 

سیستم های خاصی نیز وجود دارند که میزان آهن موجود در آب را کاهش می دهند. آهن تنها آلاینده اضافی است که سیستم های نرم کننده آب برای حذف آن طراحی شده اند.


در صورتی که قصد دارید آب مصرفی خود را نرم کنید و آلاینده های مضر آن را از بین ببرید باید از دستگاه تصفیه آب در کنار سختی گیر خود کمک بگیرید.


برخی از آلاینده‌ ها می‌توانند به دانه ‌های رزین آسیب برسانند به همین خاطر بسته به کیفیت آبی که از آن استفاده می کنید گاهی لازم است آن را پیش از ورود به سختی گیر تصفیه کنید.


آیا خرید دستگاه سختی گیر لازم است؟


اکنون که مشکلات سیستم سختی گیر آب را می دانید، شاید از خود بپرسید که آیا ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر؟


در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در اکثر موارد سرمایه گذاری در جهت خرید دستگاه سختی گیر توصیه می شود.


سختی گیرهای آب سیستم‌ های فوق‌العاده مفیدی هستند که کیفیت آب را به شدت بهبود می‌ بخشند. مزایای داشتن یک نرم کننده آب بسیار بیشتر از مضرات آن است.


معرفی بهترین دستگاه های سختی گیر آب


با خرید سیستم سختی گیر آب قادر خواهید بیش از 99.9٪ رسوبات را کاهش داده و دچار مشکلات ناشی از آسیب های وارده به تاسیسات مکانیکی خود نشوید.


این سیستم ها با بهبود کارایی آبگرمکن، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و سایر وسایلی که آب مصرف می کنند، باعث صرفه جویی در هزینه ها خواهند شد.


•    با از بین بردن اثر "کف صابون" در آب حمام و دوش، پوست و موی سالم تری به شما هدیه می دهد.
•    با جلوگیری از رسوب مواد معدنی در آشپزخانه و حمام، تمیز کردن آن ها بی نهایت آسان تر می شود.
•    استفاده از آب نرم باعث نرم تر و تمیزتر شدن البسه شده و ماشین لباسشویی نیز به مواد شوینده کمتری نیاز دارد.


آب سخت روی لوازم لکه می اندازد، به بویلرها و ماشین لباسشویی آسیب می ‌زند، شستشوی لباس ‌ها و نظافت عمومی را دشوار می‌کند و منجر به صرف هزینه ‌های بی ‌پایان تعمیرات لوازم خانگی می‌شود. سیستم لوله کشی را می توان با استفاده از سیستم سختی گیر سالم نگهداری کرد.


استفاده از سیستم سختی گیر باعث می شود تا به میزان قابل توجهی در هزینه های خود صرفه جویی کنید. به همین جهت خرید آن یک سرمایه گذاری منطقی محسوب می شود.

معرفی بهترین دستگاه های سختی گیر آب


پیش از سرمایه گذاری در حوزه دستگاه سختی گیر آب، به موارد زیر توجه داشته باشید:


•    آب مصرفی خود را آزمایش کنید تا به میزان سختی آن پی ببرید.
•    انواع مختلف دستگاه های سختی گیر را بررسی کنید تا با توجه به نیاز خود بهترین مدل را انتخاب کنید.
•    نظرات کاربران را خوانده و به آن ها توجه کنید.
•    اطمینان حاصل کنید که دستگاه مورد نظر شما ضمانت نامه و خدمات پس از فروش داشته باشد.


جهت مشاهده با کیفیت ترین دستگاه های سختی گیر و رزین تبادل یونی مورد نیاز خود به وب سایت آبین مراجعه کنید. علاوه بر این، آبین امکان مشاوره به صورت رایگان را نیز از طریق شماره 02122228116 در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نیلوفر شیرازی
نویسنده یا مترجم: نیلوفر شیرازی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر