چگونه بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس را انتخاب کنیم؟ 

چگونه بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس را انتخاب کنیم؟ 

آشامیدن آب کافی و تمیز برای تمامی افراد ضروری می باشد. آب تصفیه شده شهری به دلیل هزینه های بالا به طور کامل تصفیه نمی شود و کیفیت کافی برای آشامیدن را ندارد. به همین دلیل استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی برای تمامی افراد تبدیل به امری ضروری شده است. روش های مختلفی برای تصفیه آب وجود دارد. اسمز معکوس بهترین روش برای تصفیه آب می باشد. در این مقاله به نکات لازم برای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس می پردازیم. 


دلایل نیاز شما به دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس 


در ابتدا باید مشخص کنید که هدف شما از خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟ هدف شما از خرید دستگاه حذف ذرات محلول و آلودگی های مشخص در آب نظیر فلوراید و آرسنیک می باشد، یا برای حذف بو، رنگ و طعم نامطبوع آب آن را می خواهید. اسمز معکوس بهترین روش برای حذف مواد محلول جامد در آب است. همچنین این روش می تواند فلزات سنگین موجود در آب نظیر آرسنیک، جیوه، کادمیوم و سرب را حذف کند. روش اسمز معکوس برای حذف مواد محلول جامد در آب عالی می باشد. برای حذف بو، رنگ و طعم نامطبوع آب باید از فیلترهای کربنی استفاده کرد. معمولا در روش اسمز معکوس از این فیلترها به عنوان پیش تصفیه استفاده می شود.  


نوع آب ورودی به خانه شما 


آب ورودی به خانه شما در انتخاب نوع دستگاه تصفیه آب تاثیر گذار است. در صورتی که آب ورودی به خانه شما، آب تصفیه شده شهری باشد، نسبتا فاقد مواد شیمیایی و باکتری است، ولی دارای مواد محلول می باشد. روش اسمز معکوس در این مورد بسیار عالی عمل می کند. همچنین اگر آب ورودی به منزل شما آب چاه باشد، روش اسمز معکوس برای تصفیه و تامین آب تمام خانه خوب می باشد. در حالی که آب چاه دارای پاتوژن ها و مواد شیمیایی مضر می باشد. 


فشار آب ورودی 


روش اسمز معکوس برای تصفیه آب نیاز به فشار آب دارد و بدون آن کار نمی کند. در صورتی که فشار آب خانه شما زیر 40 psi باشد، نیاز به اضافه کردن پمپ فشار قوی دارید. فشار آب برای تصفیه آب در این روش باید در حدود 80 psi باشد. ایجاد فشار آب استاندارد بسیار مهم می باشد. به همراه تمامی دستگاه های تصفیه آب خانگی که از روش اسمز معکوس استفاده می کنند، پمپ می باشد. در صورتی که از آب چاه استفاده می کنید، مطمئن شوید که فشار چاه شما یا مخزن تان بالا باشد تا سیستم کار کند. نکته دیگر این است که سطح جامدات حل شده در آب ورودی نیز می تواند بر نحوه عملکرد فشار اسمز معکوس تأثیر بگذارد.


میزان آب مصرفی شما 


طبق صحبت متخصصان تغذیه هر فرد باید به طور روزانه نصف وزن خودش را بر حسب لیتر آب بخورد. به عنوان مثال اگر وزن شما 70 کیلوگرم می باشد، باید در حدود 2 لیتر آب هر روز بنوشد. آب مصرفی حتما باید تمیز و تصفیه شده باشد. آب تصفیه شده توسط روش اسمز معکوس برای آشپزی کردن و درست کردن چای و آبمیوه عالی می باشد. سوالات دیگری نیز در این زمینه مطرح است. به عنوان مثال آیا می خواهید سیستم تصفیه آب را به دستگاه تولید یخ یا یخچال خود متصل کنید؟ متصل کردن دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس به یخچال موجب  شفاف شدن آب و یخ ها می شود. 


بودجه شما


یکی دیگر از مواردی که برای خرید دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس باید در نظر بگیرید، بودجه تان می باشد. برای خرید دستگاه چه هزینه ای باید صرف کنید؟ و همچنین هزینه های مورد نیاز برای نصب چه میزان است؟ مخصوصا اگر کسی را برای نصب دستگاه استخدام کنید. همچنین نگه داری و تعمیر دستگاه نیز هزینه هایی به همراه دارد. فیلترهای دستگاه باید به موقع تعویض شوند. فیلتر ممبران در روش اسمز معکوس مهم ترین نقش را دارد. این فیلتر به طور میانگین باید هر دو سال یکبار تعویض شود. البته تعویض این فیلتر به عوامل مختلفی از جمله کیفیت آب ورودی و میزان آب تصفیه شده بستگی دارد. 


سبک های مختلف 


دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس مدل های مختلفی دارند. در برخی از مدل ها تعویض فیلترها به راحتی و با سرعت امکان پذیر است. برای این کار کافی است که آن ها را به راحتی بچرخانید. به این صورت فیلتر از شاسی جدا می شود. فیلتر در آورده را دور انداخته و فیلتر جدید را جایگزین کنید. این کار به سادگی امکان پذیر است، حتی اگر هیچ کار مکانیکی بلد نیستید، هم می توانید این فیلترها را تعویض کنید. جنبه منفی آن ها این است که گران تر هستند و هزینه بیشتری برای شما به همراه دارند.
مدل دیگر هوزینگ سنتی با فیلتر درون آن می باشد. برای تعویض این فیلترها باید ابتدا هوزینگ را از دستگاه جدا کرده و فیلتر را از داخل آن در آورید. فیلتر قدیمی را دور انداخته و فیلتر جدید را جایگزین کنید. این روش علاوه بر داشتن هزینه های کمتر، برای محیط زیست نیز بهتر است. به این صورت دیگر لازم نیست هوزینگ پلاستیکی را دور بیندازید.


نصب و راه اندازی 


برای نصب و راه اندازی دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس به تجهیزات مختلفی نیاز دارید. معمولا تمامی وسایل مورد نیاز به همراه دستگاه می باشد. برای نصب این سیستم به شیر برداشت نیز نیاز می باشد. در وسایلی که از منبع تغذیه استفاده می کنند، باید جریان برگشتی پیش بینی و کنترل شود. در صورتی که در آپارتمان یا خانه اجاره ای زندگی می کنید و نمی توانید شیر برداشت نصب یا تغییراتی اعمال کنید، احتمالا این سیستم کار نمی کند. در مجموع استفاده از سیستم اسمز معکوس مزایای بسیار زیادی دارد و به خوبی می توان از شر آلودگی های مهم و مواد محلول موجود در آب که می توانند مضر باشند، خلاص شد. 

وبسایت تصفیه آب آبین در زمینه دستگاه های تصفیه آب سابقه ای طولانی دارد. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس با مشاوران و متخصصان تیم ما به صورت رایگان در ارتباط باشید. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
نظرات (1)
اکباتانی
اکباتانی
من چون خیلی تعریف سیستم تصفیه آب اسمز معکوس رو شنیده بودم میخواستم از این روش استفاده کنم خیلی مطالب جامع و کامل بود دیگه خیلی با آگاهی خرید رو انجام میدم.
ارسال نظر