هفت علت انتخاب آب لوله کشی تصفیه شده به جای آب آشامیدنی بطری

هفت علت انتخاب آب لوله کشی تصفیه شده به جای آب آشامیدنی بطری

سالیانه ساکنان آمریکا مبلغی در حدود 16 میلیارد دلار صرف خرید بطری های آب آشامیدنی می کنند. علت این موضوع آن است که بسیاری از شرکت های خصوصی در ایالات متحده آب آشامیدنی بطری را به عنوان جایگزینی سالم تر و ایمن تر از آب لوله کشی معرفی می کنند. برخی از آن ها به بی اعتمادی به آب لوله کشی نیز دامن می زنند. این در حالی است که 64 درصد از آب آشامیدنی بطری که به ما می فروشند همان آب لوله کشی تصفیه شده ای است که سعی در تضعیف آن دارند.


در حقیقت هرچند آب آشامیدنی بطری یکی از پرفروش ترین نوشیدنی ها در آمریکا محسوب می شود اما غالبا سالم تر، ایمن تر و تمیز تر از آب لوله کشی شهری که تحت نظارت سازمان EPA است نخواهد بود. برخی از بطری های پلاستیکی حاوی مواد شیمیایی سمی هستند که ممکن است تهدیدی جدی برای محیط زیست باشد. جدای از آن میانگین افزایش قیمت آب بطری هزاران برابر هزینه آب معمولی لوله کشی است.


بدون شک آب تصفیه شده بهترین گزینه جهت آشامیدن است. به همین منظور در ادامه به بررسی هفت علت انتخاب آب لوله کشی تصفیه شده به جای آب آشامیدنی بطری خواهیم پرداخت.


تفاوت واقعی آب لوله کشی تصفیه شده و آب آشامیدنی بطری


 آب تصفیه شده از طریق فرایند فیلتراسیون کامل از میان فیلترهای تصفیه آب تعبیه شده عبور کرده است. این فیلتر از یک مانع فیزیکی، یک فرآیند بیولوژیکی، یک فرآیند شیمیایی یا ترکیبی از دو یا چند مورد بهره می برد تا ناخالصی‌هایی مانند کلر و رسوبات فلزی موجود در آب لوله‌کشی را از بین ببرد و در نتیجه آب تصفیه شده تولید کند.


از سوی دیگر آب آشامیدنی بطری درون بطری های پلاستیکی قرار دارد که می توانید آن ها را به صورت تکی و یا جداگانه از فروشگاه های مواد غذایی تهیه نمایید. اگر منبع آب بطری شده از آب های زیرزمینی یا سیستم تامین آب شهری باشد، پیش از بطری شدن تحت تصفیه قرار می گیرد. در عین حال اگر منبع آن از آب چشمه باشد ممکن است پیش از بسته بندی و فروش آن را تصفیه نکنند تا طی فرایندهایی از جمله اسمز معکوس مواد معدنی خود را از دست ندهد.


هفت دلیل انتخاب آب لوله کشی تصفیه شده به جای بطری آب آشامیدنی


آب لوله کشی تصفیه شده مزایای قابل توجهی از جمله موارد زیر نسبت به آب بطری دارد:


1. صرفه جویی مالی در طولانی مدت


هرچند هزینه اولیه ای که برای خرید دستگاه تصفیه آب باید پرداخت کنید ممکن است بالا به نظر برسد اما در طولانی مدت این سیستم باعث صرفه جویی زیادی در هزینه شما می شود. وب سایت آبین بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های تصفیه آب را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می دهد.


با استفاده از بطری های آب یا آبسردکن به طور مرتب باید نسبت به تامین آب آشامیدنی اقدام کنید. البته هزینه تامین این حجم از آب می تواند روزانه افزایش یابد. وقتی ببینید که آب بطری معمولا تا 4000 درصد افزایش قیمت دارد، به این نتیجه می رسید که هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال ها‌ است که پول خود را هدر داده اید.


خوشبختانه زمانی که سیستم تصفیه آب راه اندازی می کنید برای مدت زمان مدیدی از هزینه های تعمیرات و نگهداری معاف خواهید بود. در مجموع بهتر است سرمایه خود را برای یک دستگاه تصفیه آب کارآمد هزینه کنید تا آب آشامیدنی بطری.


2. کیفیت بالاتر آب


طبق مطالعه ‌ای که در سال ۲۰۱۸ تحت عنوان "آلودگی پلیمری مصنوعی در آب بطری" انجام شد، محققان به این نتیجه رسیدند که آلودگی پلاستیکی در آن بسیار زیاد است. این مطالعه نمونه های برداشته شده از 259 آب بطری فروخته شده در چندین کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و نشان داد که 93 درصد از آن ها حاوی ذرات پلیمری مصنوعی "میکروپلاستیک" هستند. به طرز تکان دهنده ای 11 برند آب بطری که در این مطالعه مورد آزمایش قرار گرفتند، از محبوب ترین و در دسترس ترین ها در ایالات متحده و سراسر جهان هستند. این یافته ها سازمان جهانی بهداشت (WHO) را بر آن داشت تا خطرات بالقوه آب بطری را بررسی کند.


حتی اگر این مشکل نیز مطرح نمی شد، محققان مقادیر بالایی آرسنیک در آب آشامیدنی فروخته شده در Whole Foods و Walmart پیدا کردند که باعث شد این فروشگاه ها و سایر شرکت ها نوشیدنی های آلوده را از قفسه های خود بردارند.


بطری های پلی اتیلن ترفتالات که با عدد 1 نشان داده شده است و علامت PET یا PETE در کف بطری آن ها نیز حک شده است نگران کننده هستند. با وجود بی خطر بودن این بطری ها، دانشمندان دریافتند که زمانی که این بطری ها در جای گرم نگهداری می شوند، پلاستیک موجود در آن ها مواد شیمیایی خطرناکی وارد آب می کند.


3. فقدان بوی نامطبوع


هرچند کلر نقشی حیاتی در از بین بردن باکتری ها و سایر ناخالصی های خطرناک موجود در آب شهری نقش حیاتی ایفا می کند، اما اغلب وقتی به آب اضافه می شود بوی بسیار ناخوشایندی از خود به جای می گذارد. خوشبختانه آب تصفیه شده عاری از هر بوی نامطلوبی است. چرا که کلر در طول فرآیند فیلتراسیون از آب حذف می شود و آب لوله کشی تصفیه شده عاری از طعم و بوی کلر خواهد بود.


4. طعم بهتر


آب لوله کشی گاها طعم عجیبی نیز خواهد داشت. این مسئله لزوما به این معنا نیست که آب ناسالم یا آلوده است. چنین طعم غیر معمولی ممکن است در نتیجه کلر زنی یا مواد معدنی موجود در آب باشد. متاسفانه این یک مشکل قابل توجه در مورد آب لوله کشی است اما می توان آن را به راحتی با افزودن فیلتر آب برطرف کرد. در کمترین زمان آبی که زمانی نامطبوع بوده، به سرعت به آب تصفیه شده خوش طعم تبدیل خواهد شد.


5. عدم تاثیر نامطلوب بر محیط زیست زمین


مشکل آب بطری بسیار فراتر از هزینه غیر منطقی آن است. استفاده از آب بسته بندی شده نیز می تواند به محیط زیست آسیب برساند. موسسه مطالعات اقیانوس آرام دریافت که برای تولید بطری ها هر سال به 17 میلیون بشکه نفت نیاز است و فرآیند بطری سازی به خودی خود باعث می شود سالانه 2.5 میلیون تن دی اکسید کربن در جو آزاد شود. همچنین هر ساله آب بسته بندی شده حدود 300 میلیون تن زباله پلاستیکی تولید می کند.


به خاطر داشته باشید که انواع مختلف پلاستیک قابل بازیافت نیستند و تخریب زیستی پلاستیک ممکن است تا 1000 سال نیز طول بکشد. بنابراین استفاده از آب لوله کشی تصفیه شده به این معنی است که پلاستیک بسیار کمتری به محل دفن زباله می رود تا محیط زیست را آلوده کند. همچنین به معنای استفاده کمتر از سوخت های فسیلی در تولید بطری های پلاستیکی نیز می باشد.


6. دسترسی مداوم به آب لوله کشی تصفیه شده


یکی از بزرگترین مزایای مصرف آب لوله کشی تصفیه شده این است که بر اساس تقاضا تولید می شود. بنابراین می توانید در صورت نیاز آن را در اختیار داشته باشید. با نصب دستگاه تصفیه آب قادر خواهید بود هر زمان که می خواهید آب تمیز و بدون آلودگی بنوشید. این سیستم آب سالم را تنها ظرف چند ثانیه از سیستم فیلتراسیون خود فراهم می کند. اگر همیشه در سفر هستید نیز می توانید از قبل ظرف مورد نظر خود را با آب تصفیه شده پر کرده و با خود حمل کنید.


7. امنیت و سلامت آب تصفیه شده


تقریبا تمام سیستم های آبرسانی عمومی در آمریکا توسط آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) از نظر وجود انواع آلاینده ها از جمله باکتری ها، مواد شیمیایی سمی، فلزات سنگین و غیره تنظیم می شوند. آب توزیع شده توسط این سیستم ها پیش از توزیع بین مصرف کنندگانی مانند شما باید فیلتر و ضد عفونی شود. علی رغم آن هیچ الزامی از جانب فدرال فیلتراسیون یا ضد عفونی برای آب بطری وجود ندارد.


در صورتی که همچنان در مورد استفاده از دستگاه تصفیه آب به جای آب آشامیدنی بطری در شک هستید، بهتر است سوالات کلیدی زیر را از خود بپرسید:


• آیا به آب تمیز و فاقد آلاینده برای آشامیدن نیاز دارید؟


اگر به طور مکرر از آب برای تهیه مواردی مانند تکه های یخ، شیر خشک بچه، قهوه، پخت و پز و غیره استفاده می کنید، دستگاه تصفیه آب خانگی جهت پاسخگویی به نیازهای شما گزینه ای ایده آل است.


• چه تعداد مصرف کننده در خانه شما وجود دارد؟


اگر مصرف آب خانه شما از متوسط به بالا باشد سرمایه گذاری روی دستگاه تصفیه آب منطقی به نظر می رسد. خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به شما کمک می کند تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید و افزایش تقاضای آب تصفیه شده را پاسخگو باشید.


• حفاظت از محیط زیست تا چه میزان برای شما اهمیت دارد؟


آیا می خواهید میزان پلاستیکی را که وارد محیط می کنید کاهش دهید؟ یا مزایای آب بطری برایتان بیشتر از این نگرانی است؟ اگر کاهش تاثیرات زیست محیطی در فهرست شما قرار داشته باشد به جای آب بطری از آب لوله کشی تصفیه شده استفاده می کنید.


• آیا راحتی برای شما در اولویت است؟


آیا سیستم فیلتراسیونی می‌خواهید که فقط هر 12 ماه یکبار نیاز به تعمیر و نگهداری دارد، یا با خرید مکرر آب در بطری ‌های پلاستیکی که باید جا به ‌جا، ذخیره و بازیافت شوند، مشکلی ندارید؟ اگر می‌خواهید راه‌ حلی بهینه برای رفع این قبیل مشکلات داشته باشید، دستگاه های تصفیه آب را به شما پیشنهاد می دهیم.


• آیا فضای کمی در اختیار دارید؟


دستگاه های تصفیه آب فضای کمی در گوشه میز، داخل کابینت و زیر پیشخوان آشپزخانه اشغال می کنند. در صورتی که به دنبال سیستمی باشید که دور از دید باشد، بهتر است از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید.


علاوه بر این موارد اگر به دنبال راه حلی هستید که تمام آب ورودی به خانه شما را تصفیه کند، پکیج های پیش تصفیه ورودی ساختمان با راندمان بالا معجزه می کنند. سیستم های پیش تصفیه از فناوری ActivFlo و کربن پوسته نارگیل با بالاترین کیفیت جهت هدف قرار دادن و حذف حداکثر 99 درصد از کلر، کلرامین، PFOA، PFOS، آفت کش ها، علف کش ها، اسیدهای هالواستیک، سرب، پاتوژن های مضر استفاده می کنند. نصب این سیستم ها ساده بوده و به تعمیرات و نگهداری چندانی نیاز نخواهد داشت.


چرا باید از آب لوله کشی تصفیه شده استفاده کنیم؟


با این که آب آشامیدنی بطری یک نوشیدنی محبوب در آمریکا محسوب می شود اما نباید هزینه های بیهوده و تاثیرات مخرب آن بر محیط زیست را نادیده گرفت. آب لوله کشی تصفیه شده نه تنها در طولانی مدت باعث صرفه جویی زیادی در هزینه های شما خواهد شد بلکه به شما در حفاظت محیط زیست نیز کمک خواهد کرد. علاوه بر این مطمئن خواهید بود که آلاینده ای در آب آشامیدنی شما وجود ندارد. در نتیجه سلامتی، سرمایه و محیط زیست از این تصمیم سود خواهند برد.


برای دریافت خدمات مشاوره رایگان در زمینه سیستم های تصفیه آب می توانید به وب سایت آبین مراجعه کرده و یا از طریق تماس با شماره تلفن 02122228116 با کارشناسان ما در واحد فروش در ارتباط باشید.
 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 2
نیلوفر شیرازی
نویسنده یا مترجم: نیلوفر شیرازی
نظرات (2)
ایرانلو
ایرانلو
سلام. داخل این سایت خیلی به مصرف آب تصفیه تاکید شده از همین امروز تصمیم گرفتم دیگه آب لوله کشی استفاده نکنم و فقط آب تصفیه شده مصرف کنم.
سلطانی
سلطانی
آب های تصفیه نشده چقدر ضرر دارن هم به سلامتی آسیب وارد میکنند هم به مرور موجب از بین رفتن و نابودی محیط زیست هم میشن.
ارسال نظر