نقاط قوت و ضعف فیلترهای تصفیه آب KDF

نقاط قوت و ضعف فیلترهای تصفیه آب KDF

فیلترهای KDF ترکیبی منحصر به فرد از گرانول های شناخته شده مس و روی با خلوص بالا هستند، که آلودگی های موجود در آب را با استفاده از فرایند اکسیداسیون/ کاهش یا همان ردوکس (Redox) کاهش می دهند. در واقع با استفاده از فیلترهای تصفیه آب KDF ناخالصی های موجود در آب به مواد بی ضرر تبدیل می شوند، که در فرایند شستشوی معکوس حذف می شوند. در مقاله محیط فرایند KDF و اهمیت آن برای فیلتراسیون تصفیه آب کل ساختمان در رابطه با محیط فرایند KDF و فیلترهای آن به طور مفصل مطالبی را بررسی کرده ایم، در صورت تمایل برای اطلاع کامل از عملکرد فیلترهای KDF می توانید به این مقاله مراجعه کنید.
تعدادی از مزایای رسانه های KDF در مقایسه با دیگر فیلترهای تصفیه آب مانند فیلترهای کربنی، آن را به گزینه جذاب تری برای تصفیه آب تبدیل کرده است.

 

مزیت های فیلترهای تصفیه آب KDF

 

برخی از مهم ترین مزایای فیلترهای KDF عبارت است از:


1- قابل استفاده با آب گرم


فیلترهای معمولی مانند فیلتر کربن فعال را نمی توان برای تصفیه آب گرم استفاده کرد. گرما می تواند به ساختار سطح فیلتر آسیب برساند و مانع از کار موثر آن برای به دام انداختن آلاینده ها شود. از سوی دیگر، رسانه های فرایند KDF، برای استفاده با آب گرم بی خطر هستند و یک راه حل ایده آل برای تصفیه آب در فیلترهای سردوشی می باشند، که از آب گرم با دمای بالا استفاده می شود.


2- مهار رشد باکتری


پیدا کردن یک فیلتر تصفیه آب که بتواند رشد باکتری ها، قارچ ها و جلبک ها را کنترل و از آن جلوگیری کند، دشوار است، زیرا اغلب فیلترها منافذ به اندازه کافی کوچکی برای به دام انداختن آلاینده ها ندارند. از آن جایی که این محیط به جای کارتریج فیلتر، از یک فرایند شیمیایی برای تصفیه آب استفاده می کند، یک تصفیه آب موثر برای باکتری ها است و سایر میکرو ارگانیسم های مضر مانند جلبک ها را کاهش می دهد یا حذف می کند. 


3- می تواند از دیگر فیلترهای تصفیه آب پشتیبانی کند


حتی بهترین فیلترهای تصفیه آب نیز معمولا محدودیت هایی دارند. فیلتر تصفیه آب KDF را می توان همراه با فیلترهای دیگر مانند کربن فعال دانه ای یا گرانول و فیلترهای کربن فعال بلاک برای حذف گسترده تر آلاینده ها و افزایش طول عمر آنها استفاده کرد. به عنوان مثال در صورتی که می خواهید کلر و فلزات سنگین و هم چنین باکتری ها و آهن را از آب حذف کنید، می توانید از محیط پردازش KDF در کنار فیلترهای کربنی برای رسیدن به نتایج بهتر استفاده کنید.


4- قیمت بالایی ندارد


فیلترهای تصفیه آب KDF در مقایسه با انواع فیلترها، بسیار مقرون به صرفه می باشد. یکی از مزایای مهم فیلترهای KDF این است، که آنها به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند، بدون نیاز به تعویض مکرر و دوره ای که فیلترهای کارتریجی نیاز دارند، بنابر این در مقایسه با فیلترهای کارتریجی معمول نیازی به صرف بودجه برای مراقبت از KDF در مقایسه با دیگر فیلترهای تصفیه آب نیست.


برای احیای فیلترهای KDF، می توانید از شستشوی معکوس با آب گرم استفاده کنید. با این کار محیط KDF داخل مخزن فیلتر مجددا قابل استفاده می باشد و طول عمر آن افزایش یافته است و به طور متوسط نیاز به سالی یک بار تعویض بستر KDF داخل مخزن دارد. البته برای هر محصول ابتدا توصیه های سازنده محصول را برای نگهداری و طرز استفاده از فیلتر KDF بررسی کنید.


5- کاربردهای همه کاره


چهار نوع محیط KDF مختلف وجود دارد، و هر کدام از فرایند کمی متفاوت برای کاهش یا حذف انواع مختلف آلاینده های مضر از فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و غیره گرفته تا کلر و باکتری ها و جلبک ها، کروم و سایر مواد جامد محلول استفاده می کنند. این نوع فیلتراسیون می تواند یک واکنش ردوکس یا کاهش اکسیژن برای حذف گوگرد و آهن ایجاد کند؛ دو آلاینده ای که بسیاری از فیلترهای با آن دست و پنجه نرم می کنند. فیلترهای کربن فعال گرانول و فیلترهای تصفیه آب مشابه را نمی توان مانند محیط فرایند KDF برای مصارف مختلف اصلاح کرد. 


6- قابل بازیافت


اکثر فیلترهای تصفیه آب KDF حاوی اجزای بی ضرری هستند، که کاملا قابل بازیافت می باشند و هیچ افزودنی شیمیایی ندارند. از آن جایی که آنها قابل بازیافت هستند، وقتی به طور موثر آب را تصفیه نمی کنند، می توانید KDF را به سادگی تعویض یا احیا کنید، بدون این که تاثیر منفی بر محیط زیست داشته باشد.


معایب فیلترهای تصفیه آب KDF 


در حالی که نقاط قوت فیلترهای KDF بیش تر از موارد منفی آن است، باید توجه کنید که محیط فیلتر KDF دارای مشکلاتی نیز هست:


•    برای مواد شیمیایی آلی ایده آل نیست


مواد شیمیایی آلی مانند ترکیبات آلی فرار (VOCs) آفت کش ها، علف کش ها، کیست های آلی، نیترات ها، فلوراید، ویروس، آرسنیک، داروها و سایر مواد به بهترین نحو توسط فیلترهای KDF کنترل نمی شوند. شما باید از فیلتر KDF همراه فیلترهای تصفیه آب دیگر استفاده کنید، که اگر منبع آب مصرفی شما حاوی این آلاینده ها باشد، می تواند آنها را حذف کند. 


•    نیاز به شستشوی معکوس منظم دارد.


اگر چه نیازی به صرف هزینه زیادی برای نگهداری از فیلترهای KDF ندارید، اما باید شستشوی معکوس روزانه آنها با آب داغ را به طور منظم انجام دهید. همان طور که می دانیم، KDF آلاینده های مضر را به اجزای بی ضرری مانند سرب محلول در آب، کلرید محلول در آب و سایر کاتیون های محلول در آب تبدیل می کند. زمانی که محیط فیلتر KDF پر از این اجزای بی ضرر باشد، برای بیرون راندن آلاینده ها از آن نیاز به شستشوی معکوس دارید. اگر شستشوی معکوس فیلتر KDF را انجام ندهید، می توانید به سادگی هر 9 تا 12 ماه یک بستر KDF داخل مخزن را تعویض کنید.


•    نیازی به ثبت نام EPA ندارند


سازمان حفاظت از محیط زیست (EPA) فناوری های تصفیه KDF را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که آنها نیازی به ثبت نام EPA ندارند. این می تواند از نظر ایمنی یک امتیاز در نظر گرفته شود، مگر این که ترجیح دهید، امنیت یک فیلتر ثبت نام شده در EPA را برای هر موردی داشته باشید.


متداول ترین سوالات در رابطه با فیلترهای تصفیه آب KDF 


تا این جای مطلب با مزیت ها و معایب نسبی فیلترهای KDF آشنا شدیم. حال می خواهیم به بررسی برخی زا سوالات متداول در رابطه با فیلترهای تصفیه آب KDF بپردازیم.


•    بهترین فیلتر تصفیه آب KDF/ کربن فعال کدام است؟


پاسخ این سوال بستگی دارد به این که شما شخصا به دنبال چه چیزی هستید. از نظر حذف آلاینده ها، اکسیداسیون/ کاهش و سایر فرایندهای KDF، این فیلتر در از بین بردن مجموعه ای از آلاینده ها از جمله آهن، سولفید هیدروژن، فلزات سنگین مانند مس، سرب، جیوه و ...، باکتری ها، جلبک ها، کروم و سایر مواد محلول بسیار موثر عمل می کند. 


فیلتر KDF برای حذف آلاینده های معدنی بهتر عمل می کنند، در حالی که کربن فعال آلاینده های مضر آلی را هدف قرار می دهد. فیلترهای کربن فعال و فیلترهای KDF از فرایندهای مختلفی برای حذف آلاینده ها نیز استفاده می کنند. KDF از فرایند شیمیایی اکسیداسیون/ کاهش (Redox) برای تبدیل آلاینده های مضر به الکترود های بی ضرر استفاده می کند، در حالی که کربن فعال از فرایند جذب استفاده می کند. استفاده از ترکیبی از فیلترهای کربن و محیط فرایند KDF با هم، به جای استفاده از هر یک به عنوان پیش تصفیه یا تصفیه اولیه، معمولا بهترین نتایج را خواهد داشت و طول عمر هر دو فیلتر نیز افزایش پیدا می کند.


وقتی صحبت از طول عمر می شود، با فیلترهای کربن گرانول یا کربن بلاک برای تصفیه آب کل ساختمان، هر 6 تا 12 ماه یک بار باید فیلترهای جدیدی بخرید. از طرف دیگر سیستم های KDF با شستشوی معکوس معمولی می توانند برای مدت 6 ماه به درستی کار کنند.


•    به زبان ساده فیلتر تصفیه آب KDF چیست و چگونه کار می کند؟


محیط شار تخریب جنبشی برای تولید یک فرایند شیمیایی- اکسیداسیون/ کاهش برای تبدیل آلاینده ها به مواد محلول در آب بی ضرر استفاده می شود. نمونه هایی از این مواد شامل سرب محلول در آب و فلزات محلول مانند مس و کلرید محلول در آب هستند، که از سرب، مس و کلر موجود در اکثر منابع آب تبدیل شده اند. این الکترون ها به محیط می چسبند و قادر به عبور همراه آب نیستند و در شستشوی معکوس از آب حذف می شوند.
توضیح دیگر در مورد فناوری های تصفیه KDF این است، که الکترون ها بین مولکول ها منتقل می شوند و عناصر جدید ایجاد می شوند و ناخالصی ها به عناصر بی ضرر تبدیل می شوند.


•    رایج ترین ناخالصی هایی که KDF می تواند حذف کند چیست؟


محیط های KDF مس و روی با خلوص بالا کلر، مس، سرب، جیوه، کروم و سایر فلزات محلول را حذف می کنند. هم چنین می تواند میکروارگانیسم هایی مانند جلبک ها، قارچ ها و باکتری ها را در منبع آب کنترل کند. علاوه بر این، KDF رسوب و PH خوردگی را کنترل می کند. 


•    فیلتر KDF چه آلاینده هایی را حذف نمی کند؟


اگر چه KDF می تواند میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها، جلبک ها و قارچ ها را تا حدودی کاهش دهد و کنترل کند، ویروس ها و کیست ها را نمی توان با واکنش شیمیایی اکسیداسیون/ کاهش از آب حذف کرد. علاوه بر این، در حالی که این نوع فیلتر می تواند کلر را از آب حذف کند، نمی تواند سایر مواد شیمیایی آلی مانند آفت کش ها و علف کش ها را از بین ببرد. نیترات ها، فلوراید، مواد دارویی آرسنیک نیز نمی توانند با این فیلتراسیون مس/ روی از آب حذف شوند.


•    بهترین نوع فیلتر KDF برای من کدام است؟


شما به فیلتری نیاز دارید، که به طور موثر ناخالصی های موجود در آب را کاهش دهد یا حذف کند، بنابر این اگر نمی دانید منبع آب شما چه چیزی دارد، نقطه ای برای شروع است. به گفته EPA منبع آب چاه باید سالی یک بار برای بررسی میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها آزمایش شود، در حالی که منابع آب شهری برای آشامیدن بی خطر هستند، اما ممکن است حاوی آثاری از آلودگی به ویژه ناخالصی های شیمیایی باشند. 
برای آزمایش آب می توانید از کیت تست کیفیت آب خانگی استفاده کنید، تا ببینید منبع آب شما دارای چه آلاینده ایی است، این کار به شما کمک می کند بهترین محیط KDF را برای حذف این ناخالصی ها انتخاب کنید. 
برای مثال KDF 55 برای حذف کلر و فلزات محلول مانند نیکل، کروم، سرب و جیوه بهترین است، در حالی که KDF 85 برای حذف آهن و سولفید و ... ایده آل می باشد. 
در صورتی که برای خرید انواع فیلترهای تصفیه آب نیاز به مشاوره دارید، می توانید از طریق تماس تلفنی و یا ارسال پیام در واتس اپ در صفحه محصول مورد نظر خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید. با استفاده از فرصت مشاوره رایگان امکان خرید محصول مناسب را در کمترین زمان ممکن امکان پذیر می باشد.

منبع:
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
زهرا منتظری
نویسنده یا مترجم: زهرا منتظری
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر