محیط فرایند KDF و اهمیت آن برای فیلتراسیون تصفیه آب کل ساختمان

محیط فرایند KDF و اهمیت آن برای فیلتراسیون تصفیه آب کل ساختمان

 


امروزه احتمالا متوجه خواهید شد، که بیش تر فناوری های تصفیه آب علیرغم مزیت ها و خوبی هایی که دارند، دارای محدودیت هایی هستند. این فناوری های تصفیه آب معمولا هزینه زیادی دارند، دوام آنها کم است و نگهداری از آنها نیز دشوار می باشد. ناگفته نماند که بسیاری از این روش ها در مبازره و حذف برخی از میکروارگانیسم های بیماری زا ناتوان هستند.


بنابر این اگر می خواهید از خود و آب مصرفی تان در برابر آلاینده های خطرناک و عوامل بیماری زا محافظت کنید، باید محیط فرایند KDF (Kinetic Degradation Fluxion) را به واحد تصفیه آب کل خانه خود اضافه کنید. محیط فرایند KDF عملکرد تصفیه آب را با محافظت و در برخی موارد جایگزین کردن تکنولوژی های تصفیه یا فیلتراسیون بهبود می بخشند. بسیاری از تولید کنندگان، بیمارستان ها، رستوران ها، مصرف کنندگان و سایرین در حال حاضر از این فناوری استثنایی تصفیه آب برای کاهش ایمن یا حذف اجزای مضر از آب استفاده می کنند.


برای واضح شدن این مطلب به این موضوع می پردازیم که محیط فرایند KDF چیست، چگونه کار می کند و چرا برای فیلترهای آب کل خانه مهم است. 


محیط فرایند KDF چیست؟

 


محیط فرایند KDF مخفف شار تخریبی جنبشی است، که ترکیبی منحصر به فرد از گرانول های شناخته شده از مس و روی با خلوص بالا می باشد و آلودگی های معمول در آب را با استفاده از فرایند اکسیداسیون/ کاهش (ردوکس: Redox) کاهش می دهد. در فرایند ردوکس KDF که مورد تایید NSF نیز می باشد، ناخالصی های موجود در آب به مواد بی ضرر تبدیل می شوند، که می توانند به طور موثر با شستشوی معکوس حذف شوند. این کار در نتیجه انتقال الکترون ها بین مولکول ها و ایجاد عناصر جدید انجام می شود. فیلترهای KDF موجود به بازار در دانه بندی ها یا مش های مختلف عرضه می شود، که هر کدام کاربرد مشخصی دارند.


محیط فرایند KDF از یک واکنش Redox برای حذف کلر، آهن، سولفید هیدروژن و دیگر ترکیبات مضر آب با مبادله آنها با اجزای بی ضرر استفاده می کنند. آنها هم چنین سایر فلزات سنگین مانند نیکل، جیوه و مس را با اتصال ساده به محیط KDF حذف می کنند. علاوه بر این، محیط های فرایند KDF اثر ملایمی دارند، که به کشتن میکروارگانیسم های خطرناک شامل باکتری ها، قارچ ها، جلبک ها و ... کمک می کند و ممکن است از تجمع رسوب آهک در لوله کشی و وسایل برقی شما جلوگیری کند. 


نحوه عملکرد فیلترهای KDF

 


با فناوری رسانه فیلتر KDF، آب قبل از این که از شیر آب یا سردوش خارج شود، از طریق یک فیلتر کارتریجی یا مخزن حاوی دانه های KDF عبور می کند. چه از رسانه فیلتر KDF برای کل خانه استفاده کنید یا این که سیستم فیلتر شیر یا سردوشی اختصاصی داشته باشید، آب قبل از ترک لوله ها باید در نقطه ای از رسانه ردوکس عبور کند.


رسانه فیلتر KDF از ترکیب مس و روی استفاده می کند، که در هنگام عبور آب در یک واکنش الکتروشیمیایی/ واکنش ردوکس ایجاد می کند. در این واکنش الکترون های موجود در محیط فیلتر جای خود را با آلاینده های موجود در آب عوض می کنند. سپس فیلتر KDF این آلاینده ها را تغییر می دهد تا دیگر مضر نباشند. این انتقال الکترون ها به عنوان واکنش ردوکس شناخته می شود.


حال کمی هم در مورد عملکرد KDF برای کنترل میکرو ارگانیسم ها صحبت کنیم. KDF برای کنترل میکرو ارگانیسم ها به دو روش زیر عمل می کند:


•    یک میدان الکترولیتی در زمان تبادل الکترود در واکنش ردوکس تشکیل می شود، که اکثر میکرو ارگانیسم ها را از بین می برد.
•    بعد از کاتالیز کردن، تشکیل رادیکال ها و پراکسیدها در شرایط خاص، رادیکال ها می توانند مانع عملکرد میکروارگانیسم ها شوند. 


اکنون که می دانید محیط فرایند KDF چگونه کار می کند، بیایید به اهمیت آن در فیلتراسیون آب کل ساختمان نیز نگاهی بیندازیم:


سیستم های فیلتراسیون آب کل ساختمان یکی از محبوب ترین راه حل های تصفیه آب در صنعت محسوب می شوند. اما علیرغم مقرون به صرفه بودن و توانایی تولید آب با کیفیت بالا، معمولا در برخی از مناطق و کاربردهای تصفیه آب به اندازه کافی موثر نیستند.


چگونه فیلترهای KDF می توانند این شکاف را پر کنند؟

 


1- این فیلترها کلر، آهن، سولفید هیدروژن و دیگر فلزات سنگین را به طور موثری حذف می کنند.


در واقع گفته می شود که آنها بیش از 99% کلر آزاد را حذف می کنند. حذف کلر باعث می شود کربن فعال گرانول (GAC) بتواند آلاینده های آلی که بر کیفیت آب تاثیر می گذارند را بهتر حذف کند. از آن جایی که KDF در حذف کلر از آب کارامدتر است، آب با طهم بهتری را برای شما و خانواده تان فراهم می کند و هم چنین هزینه های حذف کلر را تا 50% کاهش می دهد.


محیط فرایند KDF هم چنین با تبدیل آهن محلول به هیدروکسید آهن نامحلول و سولفید هیدروژن به سولفید مس نامحلول، آهن و سولفید هیدروژن را حذف می کند. این محصولات جانبی جدید از طریق بستر فیلتر صاف می شوند و سپس به صورت دوره ای با شستشوی معکوس حذف می شوند. سایر فلزات سنگین مانند سرب، مس و جیوه با اتصال به محیط KDF از منبع آب حذف می شوند.


برای آزمایشگاه های پزشکی و سایر امکاناتی که آب تصفیه شده برای آنها ضروری است، محیط فرایند KDF الزامی می باشد. محیط فرایند KDF چه در ترکیب با فناوری تصفیه آب موجود و چه به تنهایی، آلاینده ها را از آب ورودی به بیمارستان و مکان هایی که به سیستم تصفیه آب عمومی تخلیه می شوند حذف می کند.


2- تصفیه آب کل ساختمان

 


اگر خانه شما یک سیستم تصفیه آب کل ساختمان دارد، رسانه KDF، کلر و دیگر ناخالصی ها را از منبع آب در نقطه ورودی حذف می کند. هم چنین کلر را می توان با افزودن محیط KDF در فیلترهای سردوشی، کارتریج های شیر آب و دیگر کاربردها نیز حذف کرد. در نتیجه هتل ها، رستوران ها و خانه ها از طعم بهتر آب با بوی کمتر و هم چنین فرسودگی کمتری بر روی لباس ها، حوله، دستمال و ملحفه ها و دیگر مواردی که در آن جا شسته می شوند، بهره می برند.


3- کنترل میکروارگانیسم ها

 


محیط های KDF تجمع باکتری ها، جلبک ها، قارچ هاو سایر میکروارگانیسم های موجود در بسترهای کربنی، فیلترهای کربن و دیگر محیط های آلی را کنترل می کنند. با انجام این کار، محیط KDF به طور قابل توجهی عمر کربن را بدون نیاز به عملیات شیمیایی افزایش می دهد. بنابر این هزینه ها کاهش یافته و از محیط زیست نیز محافظت می شود.


4- افزایش بازدهی و طول عمر سیستم های مبتنی بر کربن


فیلترهای کربن اکتیو اولیه به خوبی با ذرات معلق برخورد نمی کنند. با این حال، ما از با کیفیت ترین فیلترهای کربنی گرید خوراکی و تهیه شده از زغال پوسته نارگیل در اغلب کاربردهای تصفیه آب استفاده می کنیم، که آلایننده های هم اندازه را به دام می اندازند و از بین می برند. محیط فرایند KDF باعث افزایش عملکرد، افزایش طول عمر، کاهش تعمیر و نگهداری و کاهش هزینه های سیستم های تصفیه آب مبتنی بر کربن می شود.


چه چیزی باعث برتری محیط فرایند KDF می شود؟


عملکرد بدون مواد شیمیایی KDF آن را به گزینه ای عالی برای تصفیه آب تبدیل می کند. حذف موثر فلز، حفاظت میکروبی و کاهش رسوب از ویژگی های KDF می باشند. سیستم های پیش تصفیه کل ساختمان وب سایت آبین که از فیلترهای کربنی تهیه شده از زغال پوسته نارگیل استفاده می کنند، باعث می شوند محیط فرایند KDF ظرفیت و گنجایش بیش تری برای حذف آلاینده ها داشته باشد.


چه آلاینده هایی با فیلتر تصفیه آب KDF از آب حذف می شوند؟

 


آلاینده های حذف شده با فیلتر KDF به نوع رسانه ای که انتخاب می کنید بستگی دارد. برخی از انواع فیلترهای KDF می توانند کلر، سرب و مواد معدنی را حذف کنند، در حالی که برخی دیگر می توانند آهن و سولفید هیدروژن، سرب، جیوه، نیکل، کلسیم و منیزیم و میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها، جلبک ها و قارچ ها را حذف کنند.


برخی از آلاینده هایی که توسط محیط های فرایند KDF حذف می شوند، مانند کلر و کلرامین مربوط به تاثیر بد در زیبایی هستند و برخی دیگر برای سلامتی مضرتر هستند و طعم و بو را تغییر می دهند، مانند سولفید هیدروژن که به آب بوی تخم مرغ فاسد می دهد و سرب که طعم فلزی نامطلوبی به آب می دهد. برخی از آلاینده ها مانند باکتری ها، در زمان مصرف می توانند مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد کنند. 


اگر رسانه فیلتر KDF-F را با فیلتر کربن فعال ترکیب کنید یا فیلتر الیافی رسوب گیر را قبل از آن نصب کنید، از حذف آلودگی گسترده تری نیز بهره خواهید برد. چیزی که این نوع فیلتر را منحصر به فرد می کند این است، که در اثر آب داغ آسیب نمی بیند، بنابر این می توان از آن برای فیلتر کردن آب دوش نیز استفاده کرد.


بیایید ببینیم چگونه فیلتر KDF می تواند آلاینده های خاصی را از آب حذف کند یا آنها را کاهش دهد:


•    برای حذف کلر، معمولا از محیط KDF55 استفاده می شود. در این فرایند فیلتراسیون آب، KDF55 کلر آزاد را به یون های کلرید تبدیل می کند، اجزای بی ضرری که در آب محلول هستند. دو الکترون آزاد با بار منفی برای تبدیل کلر آزاد به کلرید مورد نیاز است.


•    برای حذف آهن رسانه KDF85 مورد نیاز می باشد. این نوع محیط فرایند KDF می تواند تا 99% آهن محلول در آب را با تبدیل کاتیون های آهن فروس به هیدروکسید آهن نامحلول و شستشوی معکوس از محیط فیلتر جدا و حذف کند. در این مورد واکنش شیمیایی مورد استفاده به عنوان اکسیداسیون شناخته می شود. 


•    برای حذف گاز سولفید هیدروژن نیز از KDF 85 استفاده می شود. سولفید بی ضرر است و یا شستشوی معکوس سیستم از محیط فیلتر KDF حذف می شود. مس موجود در این نوع محیط KDF که در حذف سولفید هیدروژن بسیار موثر است به ویژه برای آب چاه مفید می باشد.


•    برای حذف فلزات سنگین مانند مس، نیکل، کروم، سرب و جیوه می توانید از فیلترهای KDF 55, 85 یا KDF-C استفاده کنید. هر یک از این گزینه ها تا 98% از آلودگی ها را حذف می کنند. هنگامی که آب از محیط فیلتر KDF 55 عبور می کند، کاتیون های فلزی محلول را با استفاده از فرایند احیا یا ردوکس به اتم های نامحلول تبدیل می کند.

برای مهار رشد و کنترل میکروارگانیسم هایی مانند قارچ ها، باکتری ها و جلبک ها، KDF به سرعت هیدروکسیل و پراکسید هیدروژن تولید می کند، که امکان تماس مستقیم الکتروشیمیایی بین محیط و آلاینده را را فراهم می کند. برای افزایش طول عمر این فیلترها می توان از رسانه های KDF در کنار فیلتر کربن فعال و بسترهای کربن فعال استفاده کرد. هم چنین از KDF به همین منظور در دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس یا سختی گیرهای تبادل یونی استفاده می شود.

 

کجا باید از فیلتر KDF استفاده کنیم؟

 


شما می توانید از فیلترهای KDF به عنوان یک برنامه تصفیه آب مستقل یا در کنار یک سیستم تصفیه آب کل ساختمان استفاده کنید. اگر آب شهری دارید، استفاده از KDF نوع مناسب می تواند باعث کاهش کلر و کلرامین هایی شود که در هنگام ضد عفونی به آب اضافه می شوند. دیگر فلزات سنگین نیز ممکن است توسط فیلترهای KDF 85 ،KDF 55 یا KDF C حذف شوند. 


اگر یک چاه خصوصی دارید، می توانید از محیط فرایند KDF برای حدف آلاینده های معمول آب چاه از جمله آهم و سولفید هیدروژن استفاده کنید. الکترون ها بین مولکول ها منتقل می شوند تا به جای ناخالصی ها ،مواد بی ضرر تولید شوند. با تصفیه آب چاه خود قبل از رسیدن به خانه، نه تنها می توانید مطمئن شوید که طعم بهتری دارد (مخصوصا این که بوی تخم مرغ فاسد سولفید هیدروژن ندارد)، بلکه به دلیل توانایی KDF در جلوگیری از رشد پاتوژن ها برا آشانیدن نیز بی خطر است.


از محیط فرایند KDF نیز می توان برای مصارف صنعتی، دارویی و تجاری استفاده کرد. در سیستم های تصفیه آب در رستوران ها، هتل ها، کارخانه های فرآوری مواد غذایی و آزمایشگاه ها فیلترهای KDF راه حلی موثر و قابل اطمینان برای استفاده از آب تصفیه شده را ارائه می دهد.


در صورتی که برای خرید فیلترهای تصفیه آب صنعتی، خانگی و سایر تجهیزات مرتبط با حوزه تصفیه آب نیاز به مشاوره دارید، می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان تصفیه آب آبین و دریافت مشاوره رایگان نسبت به انتخاب محصول مناسب و خرید آن اقدام کنید.

منبع:
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
زهرا منتظری
نویسنده یا مترجم: زهرا منتظری
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر