مهم ترین نکات در نصب بست خروجی فاضلاب در دستگاه تصفیه آب خانگی

مهم ترین نکات در نصب بست خروجی فاضلاب در دستگاه تصفیه آب خانگی

آب ورودی به دستگاه تصفیه آب پس از فیلتراسیون توسط فیلتر ممبران، وارد مخزن دستگاه می شود و فاضلاب و پساب دستگاه به فاضلاب ریخته می شوند. پساب تولید شده مقادیر زیادی آلاینده دارند و باید دور ریخته شوند. در صورتی که خروج پساب در دستگاه تصفیه آب خانگی با اختلال مواجه شود، پساب به فیلتر ممبران بازگشته و موجب خراب شدن فیلتر ممبران می شود. برای اطمینان از خروج پساب به فاضلاب از بست استفاده می شود. بست قطعه است که به لوله فاضلاب وصل می شود و شیلنگ پساب دستگاه از آن عبور می کند. در این مقاله قصد داریم که نحوه نصب بست فاضلاب تصفیه آب خانگی را آموزش دهیم. 


اهمیت استفاده از بست فاضلاب خروجی در دستگاه تصفیه آب


خروج مناسب و صحیح  فاضلاب از دستگاه تصفیه آب خانگی بر عملکرد آن تاثیر بسزایی دارد. در برخی مواقع جهت نصب خروجی فاضلاب در دستگاه، لوله فاضلاب منازل را سوراخ نموده و شیلنگ خروجی پساب را به آن وارد می کنند و یا آنکه این شیلنگ را با وارد کردن به مجرای فاضلاب به سمت لوله اصلی هدایت می نمایند. باید توجه داشت که این روش ها برای نصب مجرای فاضلاب دستگاه تصفیه آب غلط است.

در صورت متصل کردن مستقیم شیلنگ خروجی ممبران به فاضلاب مشکلاتی به وجود می آید. در این صورت ممکن است شیلنگ خروجی از جا در بیاید یا مسدود شود. در صورتی که شیلنگ از جا در بیاید، آب تمام کابینت و آشپزخانه را می گیرد و همچنین خطر برق گرفتگی نیز وجود دارد. با مسدود شدن شیلنگ نیز آب خروجی به فیلتر ممبران برگشته و به آن آسیب می زند.  

 

آموزش روش نصب بست پساب خروجی از دستگاه تصفیه آب خانگی


خروج مناسب و صحیح  فاضلاب از دستگاه تصفیه آب خانگی بر عملکرد آن تاثیر بسزایی دارد. در برخی مواقع جهت نصب خروجی فاضلاب در دستگاه، لوله فاضلاب منازل را سوراخ نموده و شیلنگ خروجی پساب را به آن وارد می کنند و یا آنکه این شیلنگ را با وارد کردن به مجرای فاضلاب به سمت لوله اصلی هدایت می نمایند. باید توجه داشت که این روش ها برای نصب مجرای فاضلاب دستگاه تصفیه آب غلط است و انجام آن می تواند سبب بروز مشکلاتی در دستگاه گردد.

جهت اطمینان از نصب صحیح مجرای خروجی فاضلاب در دستگاه تصفیه آب خانگی، بهتر است که بست نگهدارنده مناسبی در این محل نصب شود. به این منظور لازم است که ابتدا وسایلی نظیر یک بست فاضلاب خانگی، پیچ گوشتی، دریل و مته شماره 8، کاتر یا وسیله ای برنده جهت قطع شیلنگ تصفیه آب، ماژیک و دستکش بهداشتی تهیه شود. پس از مهیا نمودن وسایل مورد نیاز به منظور نصب بست نگهدارنده فاضلاب به روش زیر عمل کنید:


•   دستگاه تصفیه آب را از برق خارج کنید.
•   خروجی فاضلاب ازدستگاه، که در انتهای هوزینگ فیلتر ممبران قرار دارد را پیدا نمایید. فیلتر ممبران دارای یک ورودی و دو عدد خروجی جهت آب تصفیه شده و فاضلاب دستگاه می باشد. به منظور اطمینان بیشتر از صحیح بودن خروجی فاضلاب، شیلنگ آن را دنبال کنید تا به محدود کننده فاضلاب در دستگاه برسید.
•   پس از خارج نمودن شیلنگ فاضلاب در دستگاه، سلامت آن را از وجود هر گونه خط، خش و زدگی بررسی نمایید. در صورت وجود زدگی در سر شیلنگ آن را توسط کاتر ببرید. اگر بست فاضلاب مورد نظر دارای اتصال فیتینگی می باشد، شیلنگ را به صورت عمودی قطع کنید، اما اگر اتصال این بست از نوع مهره ای باشد، بهتر است که این برش به صورت مورب و با زاویه 45 درجه صورت گیرد. برش مورب به این منظور می باشد که اگر این شیلنگ به انتهای لوله فاضلاب برخورد کرد، مسدود نشود.
•   بست فاضلاب را آماده نموده و پیچ هایی که بر روی آن وجود دارد را باز نمایید. با این کار بست فاضلاب به دو تکه مجزا تبدیل خواهد شد.
•   محل مناسب جهت نصب بست بر روی لوله فاضلاب را مشخص نمایید. بهتر است که نصب بست فاضلاب بر روی لوله، به صورت افقی انجام شود تا در هنگام خروج پساب از لوله، سر و صدای زیادی ایجاد نشود. اگر این امکان وجود ندارد، بست فاضلاب را بر روی لوله عمودی و در پایین ترین نقطه نصب نمایید.
•   وسط بست نگهدارنده فاضلاب حاوی سوراخی می باشد. با دقت به اینکه در شیلنگ تا خوردگی رخ نداده باشد، بست فاضلاب را در محل مورد نظر قرار دهید و توسط ماژیک محل قرار گیری سوراخ بر لوله را علامت گذاری نمایید.
•   محل مشخص شده بر روی لوله را توسط دریل سوراخ  نمایید.
•   در کنار بست فاضلاب معمولاً جهت آب بندی مناسب، چسبی قرار دارد. چسب را در قسمت پشت بست فاضلاب بزنید. 
•   شیلنگ خروجی فاضلاب دستگاه تصفیه آب را به قسمت بیرونی بست فاضلاب متصل کرده و توسط اتصالات مناسبی شیلنگ را در محل خود محکم نمایید. اگر اتصال بست مهره ای می باشد، حدود 1.5 سانتی متر از شیلنگ باید بیرون باشد، در غیر این صورت فیتینگی است و باید در دو مرحله شیلنگ را وارد کنید.
•    بخش دوم بست فاضلاب را در قسمت پشت لوله قرار داده و توسط پیچ گوشتی دو تکه بست را به یکدیگر ببندید.
•    در انتها، اتصال مناسب شیلنگ فاضلاب را بررسی کرده و دستگاه تصفیه آب را روشن کنید.

 

دستگاه تصفیه آب خانگی وسیله ای کاملا بهداشتی است و ایجاد هر گونه مشکل در عملکرد دستگاه می تواند کارکرد دستگاه و کیفیت آب خروجی از دستگاه را با مشکل مواجه کند. برند ها و انواع مختلف از دستگاه های تصفیه آب در بازار وجود دارند و انتخاب محصول با کیفیت می تواند شما را برای مدت طولانی از آب آشامیدنی با کیفیت بهره مند سازد.

اگر دستگاه تصفیه آب شما دارای خروجی فاضلاب نمی باشد یا آب ورودی به دستگاه به طور کامل از طریق فاضلاب بیرون می رود، لازم است که در اسرع وقت دستگاه تصفیه آب توسط تکنسین مجرب تعمیر شود.

فروشگاه تجهیزات تصفیه آب آبین عرضه کننده بهترین محصولات تصفیه آب با برندهای معتبر به سراسر ایران است. متخصصان تصفیه آب آبین همه روزه آماده خدمات رسانی و ارائه مشاوره رایگان به مشتریان عزیز می باشند. اگر دستگاه تصفیه آب خانگی شما عملکرد مناسبی ندارد، جهت مشاوره با کارشناسان فنی تیم، با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. 

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر