معرفی دستگاه تصفیه آب خانگی 6 مرحله ای

معرفی دستگاه تصفیه آب خانگی 6 مرحله ای

بیشتر دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس دارای 5 یا 6 مرحله فیلتراسیون آب می باشند. مرحله ششم در دستگاه تصفیه آب به این دلیل است، که با تصفیه آب در فیلتر ممبران آب بخشی از املاح مفید خود را از دست می دهد و معمولاً در مرحله ششم این املاح توسط فیلتر مینرال (مواد معدنی) به آب افزوده می شوند. علاوه بر این گاهی در تصفیه آب به روش اسمز معکوس جهت افزایش کیفیت آب از فیلترهای تصفیه آب و مراحل بیشتری استفاده می گردد. در مقاله تصمیم داریم با دستگاه های تصفیه آب 6 مرحله ای و تفاوت آن ها با دستگاه های دیگر آشنا شویم: 


تفاوت دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای با دستگاه های 7 و 8 مرحله ای

 

دستگاه های تصفیه آب خانگی اسمز معکوس از نظر تعداد فیلترهای استفاده شده در دستگاه و تعداد مراحل فیلتراسیون با یکدیگر تفاوت دارند. دستگاه های تصفیه آب 7 و 8 مرحله ای معمولاً دارای فیلتر قلیایی آب هستند و آب یونیزه تولید شده توسط این دستگاه ها اثرات مفیدی بر سلامتی انسان دارد. دستگاه تصفیه آب 8 مرحله ای عمدتاً علاوه بر فیلتر قلیایی دارای یکی از فیلترهای اکسیژن ساز یا فرابنفش نیز می باشد. شاید از خود بپرسید که کدامیک از این دستگاه ها برای تولید آب تصفیه شده مناسب تر هستند؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که مراحل فیلتراسیون بیشتر برای تولید آب با کیفیت تر موثر هستند، با این وجود در درجه اول معتبر بودن برند سازنده دستگاه تصفیه آب خانگی برای تولید آبی سالم و بهداشتی از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. باید توجه داشت که اگرچه استفاده از فیلتر فرابنفش موجب ضدعفونی نمودن آب آشامیدنی می شود، اما استفاده از این فیلتر در مناطقی که آب شرب شهری حاوی مقادیر بالایی میکروب و باکتری می باشد، اهمیت بیشتری دارد.   


فیلترهای دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای

 

دستگاه های تصفیه آب خانگی 6 مرحله ای زیرسینکی که بر اساس روش اسمز معکوس کار می کند، معمولاً از 6 فیلتر تصفیه آب زیر برای تولید آب سالم و گوارا استفاده می کنند:


•    فیلتر الیافی (PP): این فیلتر دارای روزنه هایی به قطر 5 میکرون است و قادر به حذف تمامی ذرات آلودگی بزرگتر از 5 میکرون نظیر رسوبات، گل و لای، شن و ماسه از آب می باشد. الیاف این فیلتر معمولاً از جنس پلی پروپیلن است و پس از حذف آلاینده های درشت آب، سبب افزایش شفافیت و حذف کدورت آب می شود. استفاده از مواد اولیه بهداشتی در تولید فیلتر الیافی در کیفیت آب تولید شده بسیار موثر است، همچنین فیلترهای الیافی با کیفیت معمولا دارای سه الی 5 لایه می باشند و دقت لایه ها با هم متفاوت است. لایه لایه بودن فیلتر علاوه بر افزایش کیفیت آب تصفیه شده، موجب افزایش طول عمر فیلتر نیز می شود. 


•    فیلتر کربن گرانول (UDF): این فیلتر در مرحله دوم فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب خانگی قرار می گیرد و توانایی بالایی در حذف بو و طعم نامطبوع، کلر و مواد آلی از آب دارد. فیلترهای کربن گرانول موجود در بازار معمولاً از کربن صنعتی، آنتراسیت و پوسته نارگیل تهیه می شوند. اما باید دقت داشت که نوع مرغوب بهداشتی این فیلتر از پوسته نارگیل تولید شده است و دیگر انواع فیلتر کربن گرانول برای تصفیه آب آشایدنی غیر بهداشتی می باشند.


•    فیلتر کربن بلاک (CTO): فیلتر کربن بلاک به عنوان فیلتر مکمل کربن گرانول محسوب می شود و می تواند با حذف کلر و مواد آلی باقیمانده در آب، از رسیدن این آلاینده ها به فیلتر ممبران و خرابی زود هنگام ممبران جلوگیری کند. نوع مرغوب و بهداشتی فیلتر کربن بلاک نیز از پوسته نارگیل تولید می شود. به 3 فیلتر اول در دستگاه های تصفیه آب خانگی فیلترهای پیش تصفیه گفته می شود، که وظیفه اصلی آن ها حذف آلاینده هایی مهمی است، که عمدتاً باید برای افزایش طول عمر ممبران پیش از ورود به آن ضروری است. 


•    فیلتر ممبران (membrane): فرآیند اصلی فیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب خانگی توسط فیلتر ممبران انجام می شود. قطر روزنه های این فیلتر 0.0001 میکرون است و می تواند املاح، آلاینده های شیمیایی و فلزات سنگین موجود در آب مثل نیترات، نیتریت، سرب، آرسنیک، سدیم ، کروم را حذف و جداسازی کند. فیلتر ممبران به طور چشمگیری TDS آب را کاهش می دهد. TDS میزان مواد محلول موجود در آب می باشد و زیاد بودن مقادیر آن خطرات جبران ناپذیری برای انسان دارد. 


•    فیلتر پست کربن (post carbon): آب پس از خروج از مخزن دستگاه از فیلتر پست کربن عبور می کند، زیرا غالباً پس از مدتی ماندن آب در مخزن، بو و طعم آب اندکی دچار تغییر می شود. فیلتر پست کربن توانایی بالایی در حذف بو و طعم نامطبوع آب دارد. ساختار فیلتر پست کربن مشابه فیلتر کربن بلاک می باشد و از زغال فعال پوسته نارگیل ساخته می شود. 


•    فیلتر مینرال (mineral): پس از حذف آلاینده های مضر آب توسط فیلتر ممبران، در این مرحله مواد معدنی مفید بدن مانند کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم و ... توسط فیلتر مینرال به آب تصفیه شده افزوده می شوند. این مواد به صورت طبیعی در آب موجود هستند، ولی به همراه آلاینده های مضر حذف می شوند. به همین دلیل آب خروجی از فیلتر ممبران تلخ مزه است. 

 

فروشگاه تصفیه آب آبین عرضه کننده انواع دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای اصل تایوان است، که با بهترین قطعات و مواد اولیه تولید شده اند. تمامی دستگاه های تصفیه فروشگاه، نمونه های اصلی و مرغوب خود در بازار ایران هستند. اگر تصمیم به خرید دستگاه تصفیه آب خانگی متناسب با نیاز خود را دارید، از متخصصان مجرب تیم ما به صورت رایگان مشاوره و راهنمایی بگیرید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر