معجزه آب آشامیدنی و تأثیرات آن بر روی پوست و مو

معجزه آب آشامیدنی و تأثیرات آن بر روی پوست و مو

آیا تا به حال از تاثیرات شگفت انگیز نوشیدن آب برای پوست و مو شنیده‌اید؟ نوشیدن آب کافی در بهبود عملکرد کلی بدن اهمیت زیادی دارد، با این حال هیدراته بودن بدن می‌تواند اثرات بسیار مطلوبی را هم برای پوست و موی شما داشته باشد. 

استفاده از محصولات مراقبت پوستی، هزینه زیادی را برای شما به دنبال دارد، در حالی که با نوشیدن آب می‌توانید تاثیرات مشابهی را در پوست و مو مشاهده کنید. از مهم‌ترین خواص آب برای پوست افزایش شفافیت و آبرسانی پوست و مو می‌باشد. 

معجزه آب برای پوست به صورتی است که بسیاری از پزشک‌های متخصص پوست و مو، به نوشیدن کافی آب تاکید می‌کنند. در ادامه مطلب به بررسی دقیق‌تر خواص و معجزه آب برای پوست می‌پردازیم.
نوشیدن آب، چطور می‌تواند در زیبایی پوست و مو موثر باشد؟

با مصرف آب کافی در طول روز، سموم از طریق ادرار از بدن خارج می‌شود. به صورت کلی هیدراته بودن بدن، باعث عملکرد موثر کلیه‌ها، معده و روده شده و در نتیجه دفع سموم بهتر انجام می‌شود. در ادامه خون با کیفیت بهتر در بدن جریان پیدا کرده و این موضوع در افزایش شفافیت و روشن شدن پوست تاثیر گذار است. 


فواید و خواص آب برای پوست


معجزه آب برای پوست به صورتی است که یکی از اصلی‌ترین عوامل برای حفظ زیبایی پوست و مو محسوب می‌‎شود. موارد زیر از مهم‌ترین خواص آب برای پوست و مو هستند:

فواید و خواص آب برای پوست و مو


1- با نوشیدن آب کافی در طول روز، پوست شما آبرسانی شده و صاف و درخشان می‌شود. 
2- سلامت و شادابی مو، یکی دیگر از مواردی است که باعث معجزه آب برای پوست و مو شده است. 
3- با نوشیدن آب کافی می‌توان باعث خارج شدن سموم از بدن شد، این موضوع در جلوگیری از بروز مشکلات مانند آکنه، کدر شدن رنگ پوست و ایجاد لک تا حد زیادی تاثیر گذار است. 
4- یکی دیگر از مهم‌ترین خواص آب برای پوست، جلوگیری از شکنندگی موها و خشکی پوست می‌باشد. 
5- از آن جایی که نوشیدن آب کافی باعث دفع سموم می‌شود، این موضوع یک نوع پاکسازی برای پوست شما محسوب می‌شود. 
6- یکی دیگر از مواردی که باعث معجزه آب برای پوست شده است، جلوگیری از ایجاد چروک و پیری پوست می‌باشد. در حال حاضر روش‌های مطمئنی برای جلوگیری از پیری پوست وجود ندارد، اما هیدارته بودن بدن را می‌توان به عنوان یک روش بی خطر و مطمئن دانست. 
7- مصرف دارو برای بهتر شدن پوست و یا حتی استفاده از محصولات مراقبت پوستی می‌تواند عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. اما مصرف آب کافی هیچ خطری برای سلامتی ندارد و در کنار درخشان شدن پوست، باعث عملکرد بهتر سایر ارگان‌های بدن می‌شود. 
8- یکی دیگر از مهم‌ترین خواص آب برای پوست، به برطرف کردن سیاهی دور چشم مربوط می‌شود. 

در صورت تمایل برای اطلاع دقیق‌تر از خواص و معجزه آب برای پوست، مطالعه مقاله" 10 مزیت آب آشامیدنی برای پوست" توصیه ما به شماست.


نوشیدن چه مقدار آب در روز، باعث زیبایی پوست و مو می‌شود؟


بسیاری از افراد نسبت به خواص و معجزه آب برای پوست و مو اطلاع کافی دارند، اما نمی‌دانند که نوشیدن چه مقدار آب در طول روز می‌تواند باعث زیبایی پوست و مو شود. 

به صورت کلی و طبق گفته کارشناسان نوشیدن یک و نیم لیتر آب و یا مایعات به صورت روزانه برای بدن لازم است. این مقدار آب به اندازه 8 لیوان می‌باشد که البته به تمام مایعاتی که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌دهید مربوط می‌شود. 

اما از چه راهکارهایی می‌توان استفاده کرد تا این مقدار آب به صورت روزانه مورد استفاده قرار بگیرد؟ برخی از راه حل‌های ارائه شده شامل موارد زیر می‌شوند:

1- می‌توانید از اپلیکشن‌های یادآور برای نوشیدن آب استفاده کنید. 
2- استفاده از بطری‌هایی که مقدار آب روزانه را مشخص می‌کند، یکی از راهکارهای کاربردی می‌باشد. 
3- در کنار مواردی که گفته شد، تهیه دتاکس واتر یا نوشیدن میزان آب مصرفی روزانه هم می‌تواند کمک کننده باشد. 


تاثیر کیفیت آب در زیبایی پوست و مو


آیا می‌دانستید نوشیدن آب با سطح کیفی بالا، باعث تاثیر مطلوب‌تر آب بر زیبایی پوست و مو می‌شود؟ دلایلی که باعث می‌شود نوشیدن آب تصفیه شده در زیبایی و سلامت پوست و مو تاثیر داشته باشد موارد زیر هستند:

تاثیر کیفیت آب در زیبایی پوست و مو

•    هر چقدر میزان املاح در آب بیشتر باشد، جذب آن در بدن کمتر می‌شود. به همین دلیل نوشیدن آب با سطح املاح کمتر برای زیبایی پوست و مو بهتر است.
•    شستن صورت با آب دارای کلر می‌تواند برای پوست مضرب باشد. 
•    نوشیدن آب قلیایی می‌تواند در زیبایی پوست و مو تا حد زیادی تاثیر گذار باشد. 

برای این که بتوانید تاثیرات نوشیدن آب تصفیه شده را برای پوست و مو ببینید، کافی است در زمان مشخص شده‌ای از آب تصفیه شده استفاده کرده و این موضوع را مورد بررسی قرار دهید. 

در صورت تمایل برای استفاده از آب تصفیه شده در محیط خانه، می‌توانید دستگاه تصفیه آب خانگی خریداری کنید. در این سیستم‌ها امکان استفاده از فیلتر قلیایی و اکسیژن ساز هم می‌باشد که تاثیرات زیادی را برای زیبایی پوست و مو به دنبال دارند. 


«با مراجعه به وب سایت www.abin.ir در کنار مشاهده تنوع بالایی از محصولات تصفیه آب خانگی و صنعتی می‌توانید از امکان دریافت مشاوره رایگان مجموعه ما نیز بهره‌مند شوید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
نیازی
نیازی
همه مشکلات پوستی و مو به نظرم از اینه که ما تو زندگی به اندازه کافی و مناسب آب مصرف نمی‌کنیم مخصوصا اینکه صورتمون زود خشک و چروکیده میشه به خاطر کم آبی هستش.
ارسال نظر